MCI קיבלה ההצעה המוגדלת של וריזון: 7.6 מיליארד ד'

וריזון גברה על חברת קווסט - הגם שהאחרונה הציעה מחיר גבוה יותר ב-900 מיליון דולר, לאחר שהגדילה את הצעתה המקורית ב-13%
שרון שפורר |

ענקית הטלקום (לשיחות ארוכות טווח) חברת MCI ((סימול: MCIP) הודיעה היום, כי קיבלה את הצעתה של ענקית טלקום אחרת, וריזון (VZ) לרכישתה ב-7.6 מיליארד דולר. וריזון גברה על חברת קווסט (Q) - הגם שקווסט הציעה מחיר גבוה יותר ב-900 מיליון דולר (הציעה 8.5 מיליארד דולר).

נזכיר, כי בחודש פברואר הודיעה MCI, כי קיבלה את הצעתה של וריזון בגובה 6.75 מיליארד דולר במזומן ובמניות, אלא שאז הגדילה חברת קווסט את הצעתה עבור החברה ב-1.2 מיליארד דולר ו-MCI נאלצה לשקול מחדש. וריזון העלתה שוב את ההצעה וב-13% ו-MCI הודיעה היום, כאמור, כי היא מקבלת אותה.

מניות שלוש חברות הטלקום נסחרות בשעה זו בוול סטריט בעליות שערים נאות. וריזון מטפסת ב-1.7% סביב מחיר של 35.3 דולר למניה, קווסט עולה ב-0.53%, על אף שהובסה וסובבת סביב 3.77 דולר למניה ו-MCI - הכוכבת הבלתי מעוערת של הסאגה מקפצת ב-3.44% סביב 23.75 דולר למניה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מונית
צילום: ביזפורטל

נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה


ארגון נהגי המוניות הכריז על שביתה לקראת ראש השנה במחאה על כוונת משרד התחבורה להכניס את אובר לפעילות חוקית בישראל. רשות שדות התעופה נערכת לעומסים ולפתרונות תחבורתיים



רן קידר |
נושאים בכתבה מונית אובר

שוב מאבק בין נהגי המוניות למשרד התחבורה, והפעם סביב היוזמה לשילוב שירות הנסיעות של אובר בישראל. ערב ראש השנה, כשבנתב"ג צפויים לעבור קרוב ל-86 אלף נוסעים ב-516 טיסות נכנסות ויוצאות, עשרות נהגי מוניות צפויים לפתוח בשיבוש תחבורתי כחלק מ"שביתה איטלקית" מקומית במחאה על כוונת המשרד לאפשר לאפליקציית Uber לפעול בישראל.

השיבוש צפוי לכלול אי הגעה של נהגים לנמל התעופה, מה שעלול לפגוע בזמינות שירותי המוניות במקום. עם זאת, מדובר ביוזמה של הארגון הקטן מבין שלושת הארגונים המייצגים את נהגי המוניות. שני הגופים המרכזיים, התאחדות נהגי המוניות בראשות כפיר בן זינו, והתאגדות נהגי המוניות מפורום העצמאים בהסתדרות בראשות זהר גולן, חלוקים ביניהם על אופי המאבק.

בן זינו, המייצג כ-5,000 נהגים, הודיע כי הארגון בראשותו יחל בצעדי שיבוש כבר מהערב, אך לא יחריף אותם בצורה שתקשה על הציבור בתקופת החג. לדבריו, אם לא יתקבל מענה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יישקל מהלך של הקמת מפלגה חדשה שתאגד נהגי מוניות ונציגי תחבורה ציבורית. מנגד, זהר גולן סבור כי שביתה אינה מוצדקת בשלב זה, וטוען כי ראוי לפעול רק לאחר שייגמרו כל האמצעים האחרים. לפי דבריו, הארגון יכנס דיון אחרי החג לגיבוש מהלכים אפשריים, אך מדגיש כי אם יוחלט על שביתה, היא תכלול את כלל הארץ ולא תתמקד רק בנתב"ג.

ברשות שדות התעופה נערכים למחסור במוניות באמצעות הפעלת קווים חלופיים של שאטלים ישירים ממרכז השדה לערים המרכזיות. בתיאום עם רכבת ישראל, נבחנת אפשרות להרחיב את תדירות הרכבות שיוצאות מהשדה, כולל במהלך ימי החג. ברשות מבקשים מהציבור להיערך בהתאם ולהעדיף שימוש בתחבורה ציבורית או הגעה ברכב פרטי.

היערכות זו נמשכת גם לימי החג עצמם, מאחר שגם בהם עלול להימשך המחסור במוניות. הרשות שוקלת להפעיל שירות אוטובוסים גם בחג עצמו, אם יתברר שהביקוש עולה על ההיצע.


שביתה חלקית של נהגי המוניות