וולקן מצברים עברה ב-2004 לרווח לאחר 4 שנות הפסדים
יצרנית מצברי הרכב, חברת וולקן מצברים, הצליחה לעבור בשנה החולפת - 2004 - לרווח נקי בשורה התחתונה, לאחר 4 שנים רצופות של הפסדים. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-1.4 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של 3.4 מיליון שקל ב-2003.
הרווח תפעולי של החברה בשנת 2004 הגיע ל-2.75 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 1.25 מיליון שקל בשנת 2003, והפסד תפעולי של 400 אלף שקל ב-2002.
וולקן מכרה בשנה החולפת כ-300,000 מצברי רכב במחזור מכירות של 70 מיליון שקל, כאשר מחזור המכירות של החברה ברבעון הרביעי של 2004 לבדו מסתכם ב-21 מיליון שקל.
הרווח גולמי בשנת 2004 הסתכם ב-18.5 מיליון שקל לעומת הרווח גולמי בשנת 2003 שהיה 17.2 מיליון שקל (31.5% לעומת 28.9%).
השיפור ברווח הגולמי, הסבירה החברה, נובע ממספר צעדים שנקטה ההנהלה, כולל צמצום בכוח האדם ושיפור תהליכי ייצור
השיפור ברווח הגולמי, הוסיפו וציינו בהנהלה, בולט במיוחד לאור העובדה שמחירי העופרת בבורסה למתכות בעולם, שהינו חומר גלם מרכזי בייצור מצברים עלה מ-400 דולר לטון בדצמבר 2002 לכ-1000 דולר לטון בדצמבר 2004.
לוולקן מצברים מפעל בפארק תעשיה תפן ובו מתבצעת פעילות הייצור וההרכבה של המצברים כאשר כ-90% מהמצברים שהחברה מייצרת נמכרים בשוק המקומי וכ-10% מיועדים לייצוא למדינות באירופה. במהלך 2004 הרחיבה החברה את מגוון מוצריה והיא משווקת גם מוצרים נלווים בענף הרכב כגון: שמנים ותוספים לרכב, גז למזגני רכב, נורות ופלגים.
במהלך 2004 מכרה וולקן מוצרים נלווים בכ-1.4 מיליון שקל והיא צופה, כי ב-2005 תשלש החברה את פעילות המכירות בתחום מוצרים אלה.

נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
ארגון נהגי המוניות הכריז על שביתה לקראת ראש השנה במחאה על כוונת משרד התחבורה להכניס את אובר לפעילות חוקית בישראל. רשות שדות התעופה נערכת לעומסים ולפתרונות תחבורתיים
שוב מאבק בין נהגי המוניות למשרד התחבורה, והפעם סביב היוזמה לשילוב שירות הנסיעות של אובר בישראל. ערב ראש השנה, כשבנתב"ג צפויים לעבור קרוב ל-86 אלף נוסעים ב-516 טיסות נכנסות ויוצאות, עשרות נהגי מוניות צפויים לפתוח בשיבוש תחבורתי כחלק מ"שביתה איטלקית" מקומית במחאה על כוונת המשרד לאפשר לאפליקציית Uber לפעול בישראל.
השיבוש צפוי לכלול אי הגעה של נהגים לנמל התעופה, מה שעלול לפגוע בזמינות שירותי המוניות במקום. עם זאת, מדובר ביוזמה של הארגון הקטן מבין שלושת הארגונים המייצגים את נהגי המוניות. שני הגופים המרכזיים, התאחדות נהגי המוניות בראשות כפיר בן זינו, והתאגדות נהגי המוניות מפורום העצמאים בהסתדרות בראשות זהר גולן, חלוקים ביניהם על אופי המאבק.
בן זינו, המייצג כ-5,000 נהגים, הודיע כי הארגון בראשותו יחל בצעדי שיבוש כבר מהערב, אך לא יחריף אותם בצורה שתקשה על הציבור בתקופת החג. לדבריו, אם לא יתקבל מענה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יישקל מהלך של הקמת מפלגה חדשה שתאגד נהגי מוניות ונציגי תחבורה ציבורית. מנגד, זהר גולן סבור כי שביתה אינה מוצדקת בשלב זה, וטוען כי ראוי לפעול רק לאחר שייגמרו כל האמצעים האחרים. לפי דבריו, הארגון יכנס דיון אחרי החג לגיבוש מהלכים אפשריים, אך מדגיש כי אם יוחלט על שביתה, היא תכלול את כלל הארץ ולא תתמקד רק בנתב"ג.
ברשות שדות התעופה נערכים למחסור במוניות באמצעות הפעלת קווים חלופיים של שאטלים ישירים ממרכז השדה לערים המרכזיות. בתיאום עם רכבת ישראל, נבחנת אפשרות להרחיב את תדירות הרכבות שיוצאות מהשדה, כולל במהלך ימי החג. ברשות מבקשים מהציבור להיערך בהתאם ולהעדיף שימוש בתחבורה ציבורית או הגעה ברכב פרטי.
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היערכות זו נמשכת גם לימי החג עצמם, מאחר שגם בהם עלול להימשך המחסור במוניות. הרשות שוקלת להפעיל שירות אוטובוסים גם בחג עצמו, אם יתברר שהביקוש עולה על ההיצע.