סניף בנק
צילום: דאלי אי

61% מהישראלים חושבים שהבנקים מתנהלים באופן הוגן

כך עולה מהסקר השנתי של בנק ישראל ל-2024, לעומת 54% שסברו כך ב-2023. גם בקרב חברות כרטיסי האשראי נרשם נתון דומה בכל הנוגע לתחושת ההוגנות מצד הלקוחות. הנתונים של הסקר מצביעים גם על כך שהאפליקציות ואתרי האינטרנט של הבנקים זוכים לציונים גבוהים במיוחד, עם שביעות רצון בשיעור של 90% לשימוש באפליקציות ו-91% לשימוש באתרים

עוזי גרסטמן | (7)


ממצאי סקר השירות של בנק ישראל ל-2024 מצביעים על שיפור מסוים בשביעות רצון הלקוחות מהבנקים ומחברות כרטיסי האשראי, אך עדיין נותרו פערים בין הערוצים השונים והשירותים המסופקים. בזמן שהלקוחות מביעים שביעות רצון גבוהה מהשירותים הדיגיטליים, רמת שביעות הרצון מהשירות במוקדים הטלפוניים והסניפים עדיין טעונה שיפור.



מתוך הסקר



על פי נתוני הסקר, נרשם שיפור בתפישת ההוגנות של הלקוחות כלפי המערכת הבנקאית, כששיעור הלקוחות שסבורים כי הבנקים מתנהלים באופן הוגן עלה ל-61%, לעומת 54% בלבד ב-2023. עם זאת, בכל הנוגע לנכונות הלקוחות להמליץ לבני משפחתם ולחבריהם לנהל חשבון באותו הבנק, הנתון נותר יציב יחסית וניצב ב-57%, ללא שינוי משמעותי מהשנה הקודמת.


מתוך הסקר


המפקח על הבנקים, דניאל חחיאשוילי, ציין כי, "שיפור באיכות השירות ללקוחות הוא יעד מרכזי של הפיקוח, ואנו רואים חשיבות בפרסום תוצאות הסקר כדי לחזק את התחרות במערכת הבנקאית ולעודד את הבנקים להמשיך ולשפר את השירות הניתן ללקוחותיהם". במטרה להרחיב את תמונת המצב ולכלול מגוון רחב יותר של לקוחות, ב-2024 הורחב המדגם והוא כלל 4,000 משיבים - מה שאפשר בחינה מעמיקה יותר של בנקים קטנים ושירותים נוספים.




הנתונים מצביעים על כך שהאפליקציות ואתרי האינטרנט של הבנקים זוכים לציונים גבוהים במיוחד, עם שביעות רצון בשיעור של 90% לשימוש באפליקציות ו-91% לשימוש באתרים. מגמה זו מעידה על כך שהמערכת הבנקאית משקיעה משאבים ניכרים בהנגשת שירותים דיגיטליים איכותיים וידידותיים למשתמשים, ונראה שהציבור מעריך זאת ואף תומך בכך.



בנוסף, נרשמה עלייה מסוימת בשביעות הרצון מהשירות שניתן בסניפים הבנקאיים, שעלתה ל-78%, לעומת 75% בלבד ב-2023. כמו כן, שביעות הרצון מזמן ההמתנה בסניף עלתה מ-46% ל-52%, אך עדיין מדובר בנתון נמוך יחסית, המעיד על צורך לקצר עוד יותר את זמני ההמתנה.

קיראו עוד ב"בארץ"


בכל הנוגע לשירותי המוקדים הטלפוניים, חלה עלייה קלה בשביעות הרצון, מ-72% ב-2023 ל-75% בשנה שעברה. מנגד, שביעות הרצון מהמכשירים האוטומטיים של הבנקים ירדה באופן מינורי, מ-84% ל-83%.




לראשונה, נבחנה בסקר גם תפישת ההוגנות של חברות כרטיסי האשראי כלפי לקוחותיהן, והתוצאה היתה 61%, בדומה לתפישת ההוגנות של הבנקים. הנכונות של הלקוחות להמליץ על חברות כרטיסי האשראי נותרה ללא שינוי משמעותי, עם 59% מהנשאלים שהיו ממליצים על החברה שלהם, לעומת 60% בסקר הקודם. עם זאת, חלה נסיגה מסוימת ברמת שביעות הרצון משירותי המוקדים הטלפוניים של חברות כרטיסי האשראי, שירדו מ-76% ל-73%.


מתוך הסקר




כחלק מהמאמצים לשיפור השקיפות ולהגברת התחרותיות בשוק הבנקאי, פרסם בנק ישראל את "קו המשווה" - כלי דיגיטלי שמאפשר להשוות בין הבנקים במגוון פרמטרים, כולל שביעות רצון הלקוחות, פריסתה סניפים, העמלות והריביות. בנוסף, לראשונה, מוצג סקר שביעות הרצון בתצוגה גרפית דינמית (דשבורד) המאפשרת לבחון מגמות לאורך זמן.

מתוך הסקר

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    לקוח 04/02/2025 12:10
    הגב לתגובה זו
    ואחר כך טוען שטוב לו.
  • 6.
    אנונימי 04/02/2025 08:51
    הגב לתגובה זו
    ככל שהבנקים ירוויחו יותר שביעות הרצון של הציבור תגדל אך הגיוני! ככל שהנגיד ידפוק את הציבור וידאג לבנקים לרווחים הכי גדולים מאז ומעולם נהיה כולנו מרוצים מהשירות בכספומט ובמכונות האוטומטיות ונשלם בשימחה עמלת שורה.
  • 5.
    אנונימי 03/02/2025 22:56
    הגב לתגובה זו
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח הרבה זמן לא ראיתי כתבה כל כך הזוייה חחחחחחחח איך בכלל אתם יכולים לשים כותרת שזה מה שאזרחי ישראל חושבים כשהסקר הוא של הגוף שעליו שואלים
  • 4.
    האם נבדקו אנשים שהם לא עובדי בנק (ל"ת)
    אנונימי 03/02/2025 19:58
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יוד 03/02/2025 15:36
    הגב לתגובה זו
    גם רשתות השיווק עם 90% שביעות רצון.משרדי הממשלה עם 95%.ומהכתבות שלך 100% שביעות רצון.אגב באיזו מדינה נערך הסקר
  • 2.
    יואב 03/02/2025 14:57
    הגב לתגובה זו
    תוצאות הסקר מעוררות תהיות רבות.
  • 1.
    בטח הבנקים הזמינו את הסקר (ל"ת)
    אנונימי 03/02/2025 14:42
    הגב לתגובה זו
הדמיה של מרכז הפיתוח החדש של אנבידיה הצפוי לקום בבאר שבעהדמיה של מרכז הפיתוח החדש של אנבידיה הצפוי לקום בבאר שבע

אנבידיה משלשת את מרכז הפיתוח בבאר שבע: מאות משרות חדשות בדרום

ענקית השבבים תעתיק את פעילותה למתחם חדש בפארק ההייטק גב-ים בהיקף של כ-3,000 מ"ר; המרכז יורחב עד אמצע 2026 ויתמקד בפיתוח טכנולוגיות AI

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה באר שבע

ענקית השבבים אנבידיה (NVIDIA Corp. 2.25%  ) מודיעה על הרחבת מרכז המחקר והפיתוח בבאר שבע פי שלושה. המתחם החדש, שייבנה בפארק ההייטק גב-ים בעיר, יתפרס על שטח של כ-3,000 מ"ר ועתיד להתחיל לפעול במתכונת מלאה עד סוף המחצית הראשונה של 2026. במקביל, מתכננת החברה לגייס מאות עובדים חדשים באזור הדרום - ובהם מפתחי שבבים, מהנדסי חומרה ותוכנה, ארכיטקטים ובוגרי תארים מתקדמים במדעי המחשב וההנדסה.

מעבר להיבט העסקי, המהלך הזה של אנבידיה צפוי להשפיע על תעסוקת ההייטק בדרום ועל יצירת סביבת עבודה נוחה ואיכותית יותר למהנדסים שרחוקים מהמרכז. יש לזה פוטנציאל לשנות את מפת ההייטק במדינה, אחרי שחברות גלובליות מעדיפות להתרכז סביב תל אביב והרצליה רבתי, להחלטה של אנבידיה להשקיע דווקא בבאר שבע יש משמעות רחבה - לא רק מבחינת פיתוח טכנולוגי, אלא גם כחלק ממאמץ לחזק את הפריפריה על ידי תעשיית ההייטק.

האתר החדש ממוקם בבניין החמישי שמקימה גב-ים בפארק ההייטק בבאר שבע, בו פועלות גם חברות כמו מיקרוסופט ואלביט וכן יחידות תקשוב של צה"ל. סמיכותו לאוניברסיטת בן גוריון ולבית החולים סורוקה ממחישה את התבססות האזור כאחד ממוקדי החדשנות המרכזיים בדרום. מדובר באחד ממהלכי ההתרחבות המשמעותיים של אנבידיה מחוץ לגוש דן, ומבחינת העיר באר שבע - צעד נוסף בדרך לביסוס מעמדה כעיר טכנולוגית בצמיחה.

עמית קריג, סגן נשיא בכיר באנבידיה ומנהל מרכז המו"פ בישראל, אמר כי "הרחבת מרכז הפיתוח בבאר שבע משקפת את המחויבות שלנו להגיע אל המהנדסות והמהנדסים הטובים ביותר - בכל מקום שבו הם נמצאים. הסייט החדש ישמש בית מקצועי למאות אנשי פיתוח נוספים מהדרום, שייקחו חלק בפיתוח טכנולוגיות חומרה ותוכנה פורצות דרך ויקדמו חדשנות עולמית בבינה מלאכותית."

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', הוסיף כי "מדובר בבשורה חשובה לעיר ולנגב כולו. ההחלטה של אנבידיה מבטאת אמון באקו-סיסטם הבאר-שבעי ותיצור מאות מקומות עבודה חדשים, שיחזקו את ההון האנושי בעיר וימשיכו להציב את באר שבע בחזית החדשנות הישראלית."

טראמפ ונתניהו (X)טראמפ ונתניהו (X)

טראמפ מודה למדינות המפרץ על התחייבות לשיקום עזה - אבל, המימוש בספק

מאיפה יגיעו 100 מיליארד דולר לשיקום עזה, ומהם התנאים להזרמת הכסף?  

משה כסיף |
נושאים בכתבה דונלד טראמפ עזה

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע בנאום בפני הכנסת כי "מדינות ערביות ומוסלמיות" התחייבו להשקיע עשרות מיליארדי דולרים בשיקום רצועת עזה. טראמפ, שתיאר את הרצועה כ"אתר הריסות" שנחרב בעקבות שנתיים לחימה בין ישראל לחמאס, הביע תודה למדינות המפרץ על תמיכתן בתוכנית השלום שלו, שהובילה להסכם הפסקת אש ראשוני. "הן התחייבו לתמוך בשיקום בטוח של עזה ומעבר לה", אמר טראמפ, והוסיף כי ארה"ב תשתתף במאמץ באמצעות כוח בינלאומי שיפקח על התהליך.

אולם, מאחורי ההצהרות האופטימיות מסתתרת מציאות מורכבת: הערכות עלויות השיקום נעות בין בכ-100 מיליארד דולר, וההתחייבויות נתקלות באתגרים פוליטיים, כלכליים וגיאופוליטיים שמרחיקים את המימוש בפועל.


קריאה חשובה: מי ישלם את הנזק בעזה? והאם זה יכול להתגלגל לתקציב של ישראל?

על פי דוחות האו"ם והבנק העולמי, הנזק כולל הריסת 55 מיליון טון פסולת, פגיעה במערכות מים, חשמל וביוב, וצורך בשיקום כולל, הקמת נמל ימי, תחנות כוח ותשתיות תעשייתיות. הערכה ראשונית בפברואר 2025 עמדה על 53 מיליארד דולר, אך עדכונים מלפני מספר חודשים העלו אותה ל-70 מיליארד, ואף ל-100 מיליארד אם כוללים שיקום כלכלי ארוך ותמיכה באוכלוסייה.

טראמפ, הציג תוכנית "20 נקודות" לשלום בעזה, הכוללת פירוז חמאס, הקמת כוח ביטחון בינלאומי בהובלת ארה"ב (עם 200 חיילים אמריקאיים), ושיקום כלכלי שיימומן בעיקר על ידי מדינות המפרץ. התוכנית זכתה לתמיכה ראשונית ממדינות ערב, אך כפי הנראה,  ההתחייבויות הן בעיקר הצהרתיות, והמימוש תלוי בתנאים קשיחים.


תנאים פוליטיים וכלכליים מקשים על יישום