טסלה מודל 3. צילום יואב פולס
טסלה מודל 3. צילום יואב פולס

טסלה מציגה - צניחה במכירות בשווקים קריטיים

הצרכנים מענישים את אילון מאסק - הביקוש לדגמי טסלה צונח בעשרות אחוזים בשווקים חשובים ליצרנית האמריקאית. 

נורווגיה 40%-, גרמניה 60%-, אוסטרליה 70%-, וסין 50%-,  הסנטימנט כלפי היצרנית השתנה מהקצה לקצה. 

יואב פולס | (3)
נושאים בכתבה טסלה

רוחות של מלחמת סחר הן אף פעם לא טובות לעסקים. כשהן מלוות בצעדים ממשיים, והצהרות לוחמניות, הדברים לא נופלים על אזניים אטומות, והקהלים השונים בעולם שומעים ומגיבים בהתאם, והפעם טסלה חוטפת הכי חזק שאפשר. נתוני מכירות בשווקים השונים המתפרסמים בימים אלו מציגים התרסקות מכירות של טסלה בשווקים הכי חשובים ליצרנית האמריקאית, כשנראה שלהתנהלות הפוליטית של הבעלים, אילון מאסק יש חלק גדול בבחירה של הצרכנים בוויתור על תוצרת החברה.

בנורווגיה, השוק המתקדם ביותר בעולם באימוץ ההנעות האלטרנטיביות, נתונים המתפרסמים בימים אלו מציגים קריסה של למעלה מ 40% במכירות דגמי טסלה בחודשיים הראשונים של 2025, זאת כאשר השוק כולו ממשיך לצמוח במספרים דו ספרתיים.

ה KBA הגרמני (הרשות התחבורה הפדרלית, בדומה למשרד הרישוי בישראל) מדווח על צניחה במכירות טסלה בשיעור של 59.5% בינואר לכדי 1277 דגמי טסלה חדשים שקיבלו רישוי. בפברואר הנתונים אף קשים יותר עם צניחה של 76.3% בהשוואה לפברואר 24, כאשר בהשוואה של החודשיים הראשונים של 2025 לעומת החודשיים הראשונים של 2024 מדובר בהתרסקות של מעל ל 70% במכירות.

הצרות של טסלה לא נגמרות בצפון אירופה, גם השוק האוסטרלי מציג נתונים אכזריים על מכירות טסלה עם צניחה מ 5665 יחידות בפברואר 24 ל - 1592 יחידות בפברואר 2025, ירידה של מעל ל 70%, כשהתמונה דומה בשני החודשים הראשונים של השנה בהשוואה ל 2025. את הנתונים מאוסטרליה יש לקחת בערבון מוגבל שכן בשוק הושק דגם ה Y החדש אבל רק בגירסה היקרה ביותר כששיווק של הגירסאות הזולות טרם החל.

גם בשוק הסיני החשוב כל-כך טסלה צונחת בכ – 50% במכירות וכאן כבר מדובר בעשרות אלפי רכבים בחודש.

ארבעה שווקים קריטיים להצלחה של טסלה מציגים תמונה זהה – בין אם העדר תחרותיות, בין אם מיאוס של הקהל המקומי באילון מאסק ומה שהוא מיייצג, ובין אם מדובר בחרם שקט של הצרכנים המערביים על החברה האמריקאית – טסלה חוטפת וחזק.


תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גל 16/03/2025 18:23
    הגב לתגובה זו
    הרכב שיציל את טסלה זה הדומה לה triump stag שהיה בתחילת שנות ה 70 באגחיה.אפשרות להוריד טת הגג ומתחת גג ברזנת שנפתח ונסגר.
  • 1.
    מצויין הזדמנות להיכנס שוב (ל"ת)
    אנונימי 09/03/2025 15:59
    הגב לתגובה זו
  • חחחחחחח אנשים מחפשים לשקוע בבוץ טובעני (ל"ת)
    מיכאל 09/03/2025 16:51
    הגב לתגובה זו
לקסוס טויוטה החדש (יצרן)לקסוס טויוטה החדש (יצרן)

לקסוס של טויוטה חוזרת למשחק: ה-LFA בגרסה חדשה - חשמלית, חדה, ומרשימה

יצרנית הרכב הגדולה בעולם חושפת את היורשת של ה-LFA האייקונית משנת 2010, והפעם היא מופעלת בחשמל טהור. האם מדובר בעוד רכב תדמיתי, או בתחילתו של עידן חדש לטויוטה ולקסוס בזירת הפרימיום החשמלית?



רן קידר |
נושאים בכתבה לקסוס


טויוטה חשפה את קונספט ה-LFA החשמלי - היורשת של מכונית העל המיתולוגית של לקסוס משנת 2010. המעבר המהיר ממנוע V10 טבעי לסוללת מצב מוצק ומנועים חשמליים מסמל אסטרטגיה נועזת: טויוטה, שתמיד נתפסה כשמרנית בכל הנוגע לרכבים חשמליים, מבקשת כעת לכבוש מחדש את שוק הפרימיום בעידן החשמלי.

ההשקה התקיימה בוונ סיטי שביפן, לצד דגמי GR GT ו-GR GT3, ומדגישה כוונה ברורה להטמיע טכנולוגיות מתקדמות בדגמים סדרתיים עתידיים.

עיצוב שמכבד את העבר, מסתכל לעתיד

העיצוב של הדגם החדש שומר נאמנות לקווי ה-DNA של המקור: מכסה מנוע ארוך, פרופיל נמוך ורחב, וזנב אירודינמי מובהק. אך הגרסה החשמלית מוסיפה שפה עיצובית מינימליסטית ועתידנית - תאורת LED דקיקה, קווים חדים וחלקים, וכמובן העדר מערכות קירור מסורתיות או פליטות גזי פליטה.

מבנה הרכב מבוסס על שלדת אלומיניום משותפת עם דגם ה-GR GT. הרכב החדש גדול במעט מקודמו - ארוך ב-7.5 אינץ' ורחב ב-5.7 אינץ' מה-LFA המקורית, עם בסיס גלגלים מוארך המבטיח יציבות משופרת במהירויות גבוהות.

בתוך התא, יוק (yoke) במקום ההגה המסורתי רומז על מערכת נהיגה אוטונומית מתקדמת, בשילוב חומרי פרימיום כמו עור איכותי וסיבי פחמן.

טכנולוגיה מתקדמת - סוללות מצב מוצק בדרך

פרטים טכניים מדויקים עדיין מוגבלים, אך טויוטה מבהירה כי מדובר ב-"halo car" - רכב דגל שתפקידו העיקרי הוא פיתוח וייעול טכנולוגיות שיועברו בהמשך לדגמים מסחריים. במרכז הבמה: סוללות מצב מוצק שמבטיחות טעינה מהירה משמעותית וטווח נסיעה ארוך יותר.

מערכת ההנעה החשמלית מבטיחה תאוצה מיידית ללא עיכוב, בניגוד למנועי בעירה, אך שומרת על חוויית נהיגה ספורטיבית דרך מערכות בקרת יציבות מתקדמות. ההשקה מציינת את עקרון "שיקינן סנגו" - מסורת יפנית של שימור והעברת ידע, בהובלת אקיו טוידה, יו"ר טויוטה ונהג מקצועי בעצמו.

לא רק חשמל - דגמי GR GT בדרך למסלולים

מכמונת מהירות
צילום: אריאל אטיאס

מהפכה באכיפת מהירות: כ-250 מצלמות חכמות יחליפו את "הקופסאות הכתומות" בכבישים

כמות שיא של קטל בדרכים, עלייה בתאונות הקטלניות מביאים את המשטרה לשנות גישה - החלפת המערכות הקיימות במשוכללות; המטרה: לגרום לנהגים לנסוע בגבול המותר

רן קידר |
נושאים בכתבה מצלמת מהירות

משטרת ישראל פרסמה יוצאת במכרז להתקנת כ-250 מצלמות מתקדמות מבוססות מדידת מהירות ממוצעת, טכנולוגיה שתחליף את מערכת A-3, המכונה "הקופסאות הכתומות", אחרי יותר מ-14 שנות פעילות. התקנה ראשונית של המצלמות החדשות תהיה בחצי השני של 2026, והפעלה מלאה לקראת 2027.

איך עובדת הטכנולוגיה החדשה?

המצלמות החדשות שוברות פרדיגמה: במקום מדידת מהירות נקודתית, הן מחשבות מהירות ממוצעת על פני קטע כביש של מאות מטרים עד קילומטרים. הרכב מתועד פעמיים: בכניסה וביציאה, באמצעות טכנולוגיית ANPR (Automatic Number Plate Recognition), שמזהה לוחיות רישוי בדיוק של 97% בתנאים רגילים ו-90% במהירויות גבוהות. הזמן בין התיעודים מחולק במרחק, וכל חריגה מהמגבלה הממוצעת מובילה לדוח אוטומטי.

המערכת עמידה בתנאי שטח קשים: חיישני אינפרא-אדום ו-LED מאפשרים צילום לילה, פלאש להתמודדות עם תאורה לקויה ומגן נגד ונדליזם. בנוסף, היא מזהה נתיב נסיעה מדויק, מה שמאפשר אכיפה גם על חציית נתיבים מסוכנת או נסיעה בנתיבי חירום. התיעוד כולל תמונות קלוז-אפ של לוחית הרישוי, זמן מדויק ברמת אלפיות שנייה, מיקום GPS ופרטי המצלמה. הנתונים מועברים דרך רשת מוצפנת לארונות שליטה מרכזיים, עם גיבוי תקשורת.

בישראל כבר נוסה פיילוט בכביש הערבה, שהוכיח ירידה של קרוב ל-20% בעבירות מהירות. במדינות כמו בריטניה והולנד, שבהן מופעלות מאות אלפי מצלמות דומות, נרשמה ירידה של אפילו 40% בתאונות קטלניות. המכרז דורש מהספק הזוכה הוכחת אמינות משפטית, כולל בדיקות מכון התקנים ותקני סייבר.

הזדמנויות: מה הטכנולוגיה מבטיחה?

המהפכה מבטיחה שיפורים משמעותיים. ראשית, הפחתת מהירות אמיתית: במקום "ציד נקודתי", האכיפה תכסה התנהגות לאורך זמן, מה שצפוי להוריד תאונות קשות ב-25% ומעלה, על פי נתונים אירופיים. שנית, אכיפה בכל תנאי: לילה, גשם או לוחיות מיוחדות (צבאיות, זמניות). שלישית, שקיפות: תיעוד דיגיטלי מלא יקטין טענות על אי-דיוקים ויאפשר ערעורים מבוססים. רביעית, שילוב עם מערכת ISA (Intelligent Speed Assistance), שמשנת 2025 חובה בכל רכב חדש – ימנע חריגות מראש.