טסלה מציגה - צניחה במכירות בשווקים קריטיים
הצרכנים מענישים את אילון מאסק - הביקוש לדגמי טסלה צונח בעשרות אחוזים בשווקים חשובים ליצרנית האמריקאית.
נורווגיה 40%-, גרמניה 60%-, אוסטרליה 70%-, וסין 50%-, הסנטימנט כלפי היצרנית השתנה מהקצה לקצה.
רוחות של מלחמת סחר הן אף פעם לא טובות לעסקים. כשהן מלוות בצעדים ממשיים, והצהרות לוחמניות, הדברים לא נופלים על אזניים אטומות, והקהלים השונים בעולם שומעים ומגיבים בהתאם, והפעם טסלה חוטפת הכי חזק שאפשר. נתוני מכירות בשווקים השונים המתפרסמים בימים אלו מציגים התרסקות מכירות של טסלה בשווקים הכי חשובים ליצרנית האמריקאית, כשנראה שלהתנהלות הפוליטית של הבעלים, אילון מאסק יש חלק גדול בבחירה של הצרכנים בוויתור על תוצרת החברה.
בנורווגיה, השוק המתקדם ביותר בעולם באימוץ ההנעות האלטרנטיביות, נתונים המתפרסמים בימים אלו מציגים קריסה של למעלה מ 40% במכירות דגמי טסלה בחודשיים הראשונים של 2025, זאת כאשר השוק כולו ממשיך לצמוח במספרים דו ספרתיים.
ה KBA הגרמני (הרשות התחבורה הפדרלית, בדומה למשרד הרישוי בישראל) מדווח על צניחה במכירות טסלה בשיעור של 59.5% בינואר לכדי 1277 דגמי טסלה חדשים שקיבלו רישוי. בפברואר הנתונים אף קשים יותר עם צניחה של 76.3% בהשוואה לפברואר 24, כאשר בהשוואה של החודשיים הראשונים של 2025 לעומת החודשיים הראשונים של 2024 מדובר בהתרסקות של מעל ל 70% במכירות.
הצרות של טסלה לא נגמרות בצפון אירופה, גם השוק האוסטרלי מציג נתונים אכזריים על מכירות טסלה עם צניחה מ 5665 יחידות בפברואר 24 ל - 1592 יחידות בפברואר 2025, ירידה של מעל ל 70%, כשהתמונה דומה בשני החודשים הראשונים של השנה בהשוואה ל 2025. את הנתונים מאוסטרליה יש לקחת בערבון מוגבל שכן בשוק הושק דגם ה Y החדש אבל רק בגירסה היקרה ביותר כששיווק של הגירסאות הזולות טרם החל.
- פלנטיר עולה 1.1%, מיקרוסופט נחלשת 1.2% - מה עושים החוזים העתידיים?
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם בשוק הסיני החשוב כל-כך טסלה צונחת בכ – 50% במכירות וכאן כבר מדובר בעשרות אלפי רכבים בחודש.
ארבעה שווקים קריטיים להצלחה של טסלה מציגים תמונה זהה – בין אם העדר תחרותיות, בין אם מיאוס של הקהל המקומי באילון מאסק ומה שהוא מיייצג, ובין אם מדובר בחרם שקט של הצרכנים המערביים על החברה האמריקאית – טסלה חוטפת וחזק.
- 2.גל 16/03/2025 18:23הגב לתגובה זוהרכב שיציל את טסלה זה הדומה לה triump stag שהיה בתחילת שנות ה 70 באגחיה.אפשרות להוריד טת הגג ומתחת גג ברזנת שנפתח ונסגר.
- 1.מצויין הזדמנות להיכנס שוב (ל"ת)אנונימי 09/03/2025 15:59הגב לתגובה זו
- חחחחחחח אנשים מחפשים לשקוע בבוץ טובעני (ל"ת)מיכאל 09/03/2025 16:51הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ביטוח רכב. צילום: Shutterstockעקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח
רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות
בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי.
בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של 125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל.
המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.
