טסלה מודל 3. צילום יואב פולס
טסלה מודל 3. צילום יואב פולס

טסלה מציגה - צניחה במכירות בשווקים קריטיים

הצרכנים מענישים את אילון מאסק - הביקוש לדגמי טסלה צונח בעשרות אחוזים בשווקים חשובים ליצרנית האמריקאית. 

נורווגיה 40%-, גרמניה 60%-, אוסטרליה 70%-, וסין 50%-,  הסנטימנט כלפי היצרנית השתנה מהקצה לקצה. 

יואב פולס | (3)
נושאים בכתבה טסלה

רוחות של מלחמת סחר הן אף פעם לא טובות לעסקים. כשהן מלוות בצעדים ממשיים, והצהרות לוחמניות, הדברים לא נופלים על אזניים אטומות, והקהלים השונים בעולם שומעים ומגיבים בהתאם, והפעם טסלה חוטפת הכי חזק שאפשר. נתוני מכירות בשווקים השונים המתפרסמים בימים אלו מציגים התרסקות מכירות של טסלה בשווקים הכי חשובים ליצרנית האמריקאית, כשנראה שלהתנהלות הפוליטית של הבעלים, אילון מאסק יש חלק גדול בבחירה של הצרכנים בוויתור על תוצרת החברה.

בנורווגיה, השוק המתקדם ביותר בעולם באימוץ ההנעות האלטרנטיביות, נתונים המתפרסמים בימים אלו מציגים קריסה של למעלה מ 40% במכירות דגמי טסלה בחודשיים הראשונים של 2025, זאת כאשר השוק כולו ממשיך לצמוח במספרים דו ספרתיים.

ה KBA הגרמני (הרשות התחבורה הפדרלית, בדומה למשרד הרישוי בישראל) מדווח על צניחה במכירות טסלה בשיעור של 59.5% בינואר לכדי 1277 דגמי טסלה חדשים שקיבלו רישוי. בפברואר הנתונים אף קשים יותר עם צניחה של 76.3% בהשוואה לפברואר 24, כאשר בהשוואה של החודשיים הראשונים של 2025 לעומת החודשיים הראשונים של 2024 מדובר בהתרסקות של מעל ל 70% במכירות.

הצרות של טסלה לא נגמרות בצפון אירופה, גם השוק האוסטרלי מציג נתונים אכזריים על מכירות טסלה עם צניחה מ 5665 יחידות בפברואר 24 ל - 1592 יחידות בפברואר 2025, ירידה של מעל ל 70%, כשהתמונה דומה בשני החודשים הראשונים של השנה בהשוואה ל 2025. את הנתונים מאוסטרליה יש לקחת בערבון מוגבל שכן בשוק הושק דגם ה Y החדש אבל רק בגירסה היקרה ביותר כששיווק של הגירסאות הזולות טרם החל.

גם בשוק הסיני החשוב כל-כך טסלה צונחת בכ – 50% במכירות וכאן כבר מדובר בעשרות אלפי רכבים בחודש.

ארבעה שווקים קריטיים להצלחה של טסלה מציגים תמונה זהה – בין אם העדר תחרותיות, בין אם מיאוס של הקהל המקומי באילון מאסק ומה שהוא מיייצג, ובין אם מדובר בחרם שקט של הצרכנים המערביים על החברה האמריקאית – טסלה חוטפת וחזק.


תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גל 16/03/2025 18:23
    הגב לתגובה זו
    הרכב שיציל את טסלה זה הדומה לה triump stag שהיה בתחילת שנות ה 70 באגחיה.אפשרות להוריד טת הגג ומתחת גג ברזנת שנפתח ונסגר.
  • 1.
    מצויין הזדמנות להיכנס שוב (ל"ת)
    אנונימי 09/03/2025 15:59
    הגב לתגובה זו
  • חחחחחחח אנשים מחפשים לשקוע בבוץ טובעני (ל"ת)
    מיכאל 09/03/2025 16:51
    הגב לתגובה זו
ווימו
צילום: ווימו

המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות

הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה



הדס ברטל |


לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.

מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות. 

מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.

מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.


רכב waymo של אלפאבית, מתוך אתר החברה
רכב waymo של אלפאבית - קרדיט: מתוך אתר החברה



ישראייר
צילום: עידו וכטל

טיסות לאילת בתדירות גדולה יותר - וכמה עולה טיסה?

הממשלה אישרה את יוזמת שרי האוצר והתחבורה וראש עיריית אילת להפעיל טיסות קבועות מנתב"ג לרמון, והקצתה לצורך כך 40 מיליון שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה טיסות אילת

הממשלה אישרה את הצעתם של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', שרת התחבורה, מירי רגב וראש עיריית אילת, אלי לנקרי, לתגבור טיסות בין נתב"ג לשדה התעופה רמון, במטרה להבטיח קישוריות נוחה, זמינה ובמחירים סבירים עבור תושבי אילת וחבל אילות.

במסגרת ההחלטה שגובשה עם רשות התעופה האזרחית ורשות שדות התעופה, אושר תקציב של 40 מיליון שקלים לשנים 2027-2026 להפעלת מכרז לטיסות מוגברות בקו נתב"ג-רמון. המטרה היא להגדיל את תדירות הטיסות בשעות נדרשות, כך שהתושבים ייהנו מגישה נוחה יותר למרכז הארץ.

תושבי אילת וחבל אילות ימשיכו להנות גם בשנתיים הקרובות מהנחות משמעותיות ממחיר מוזל של 99 שקלים בלבד בטיסות לאילת וממנה. מדובר בהטבה משמעותית ביותר עבור תושבי אילת והסביבה. המחיירם לאחרים הם בערך פי 3. 


בנוסף, הוחלט להאריך את השירות של השאטל בין הטרמינל בנתב"ג לתל אביב, במטרה להקל על זמן הנסיעה מאילת לתל אביב. החלטה זו צפויה לשפר את הגישה לאילת ולחבל אילות ולתושבי האיזור למרכז. 

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "המדינה מחויבת לחיזוק הפריפריה ולמתן שירותי תחבורה נגישים לתושבי האזור ולחיבורה לאזור המרכז. המשך הפעלת קו נתב"ג-רמון והרחבתו בשעות הנדרשות לתושבי האזור בשנים הקרובות מבטיח ודאות לתושבי אילת וחבל אילות ויביא לשיפור איכות החיים באזור. נמשיך לפעול לטובת פיתוח התחבורה לאילת ולחבל אילות ולחיזוק החיבור שלה למרכז הארץ".