טסלה מציגה - צניחה במכירות בשווקים קריטיים
הצרכנים מענישים את אילון מאסק - הביקוש לדגמי טסלה צונח בעשרות אחוזים בשווקים חשובים ליצרנית האמריקאית.
נורווגיה 40%-, גרמניה 60%-, אוסטרליה 70%-, וסין 50%-, הסנטימנט כלפי היצרנית השתנה מהקצה לקצה.
רוחות של מלחמת סחר הן אף פעם לא טובות לעסקים. כשהן מלוות בצעדים ממשיים, והצהרות לוחמניות, הדברים לא נופלים על אזניים אטומות, והקהלים השונים בעולם שומעים ומגיבים בהתאם, והפעם טסלה חוטפת הכי חזק שאפשר. נתוני מכירות בשווקים השונים המתפרסמים בימים אלו מציגים התרסקות מכירות של טסלה בשווקים הכי חשובים ליצרנית האמריקאית, כשנראה שלהתנהלות הפוליטית של הבעלים, אילון מאסק יש חלק גדול בבחירה של הצרכנים בוויתור על תוצרת החברה.
בנורווגיה, השוק המתקדם ביותר בעולם באימוץ ההנעות האלטרנטיביות, נתונים המתפרסמים בימים אלו מציגים קריסה של למעלה מ 40% במכירות דגמי טסלה בחודשיים הראשונים של 2025, זאת כאשר השוק כולו ממשיך לצמוח במספרים דו ספרתיים.
ה KBA הגרמני (הרשות התחבורה הפדרלית, בדומה למשרד הרישוי בישראל) מדווח על צניחה במכירות טסלה בשיעור של 59.5% בינואר לכדי 1277 דגמי טסלה חדשים שקיבלו רישוי. בפברואר הנתונים אף קשים יותר עם צניחה של 76.3% בהשוואה לפברואר 24, כאשר בהשוואה של החודשיים הראשונים של 2025 לעומת החודשיים הראשונים של 2024 מדובר בהתרסקות של מעל ל 70% במכירות.
הצרות של טסלה לא נגמרות בצפון אירופה, גם השוק האוסטרלי מציג נתונים אכזריים על מכירות טסלה עם צניחה מ 5665 יחידות בפברואר 24 ל - 1592 יחידות בפברואר 2025, ירידה של מעל ל 70%, כשהתמונה דומה בשני החודשים הראשונים של השנה בהשוואה ל 2025. את הנתונים מאוסטרליה יש לקחת בערבון מוגבל שכן בשוק הושק דגם ה Y החדש אבל רק בגירסה היקרה ביותר כששיווק של הגירסאות הזולות טרם החל.
- טאואר נפלה 8%, נובה ירדה 6% - הנאסד"ק בירידות חדות
- האם הפרמיה על "אפקט אילון" תעבור מטסלה ל-SpaceX?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם בשוק הסיני החשוב כל-כך טסלה צונחת בכ – 50% במכירות וכאן כבר מדובר בעשרות אלפי רכבים בחודש.
ארבעה שווקים קריטיים להצלחה של טסלה מציגים תמונה זהה – בין אם העדר תחרותיות, בין אם מיאוס של הקהל המקומי באילון מאסק ומה שהוא מיייצג, ובין אם מדובר בחרם שקט של הצרכנים המערביים על החברה האמריקאית – טסלה חוטפת וחזק.
- 2.גל 16/03/2025 18:23הגב לתגובה זוהרכב שיציל את טסלה זה הדומה לה triump stag שהיה בתחילת שנות ה 70 באגחיה.אפשרות להוריד טת הגג ומתחת גג ברזנת שנפתח ונסגר.
- 1.מצויין הזדמנות להיכנס שוב (ל"ת)אנונימי 09/03/2025 15:59הגב לתגובה זו
- חחחחחחח אנשים מחפשים לשקוע בבוץ טובעני (ל"ת)מיכאל 09/03/2025 16:51הגב לתגובה זו
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסשוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר
איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?
רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.
על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.
על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.
התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני.
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
- רכב אפס קילומטר - הלהיט של החצי שנה אחרונה, יתרונות וחסרונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.
ליפמוטור B10. צילום יצרןליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק
אם הורגלנו שקרוסאובר חשמלי בסגמנט C עולה כ 170.0 אלף ש"ח, סמלת משיקה את הליפמוטור B10 במחיר של החל מ 140.0 אלף ש"ח.
בדומה למהלך שעשתה סמלת עם ה C10 הגדול, היא משווקת קרוסאובר חשמלי במחיר של סגמנט אחד מתחת.
הפוטנציאל ללהיט מכירות ב 2026 קיים, והשאלה הגדולה היא התנהגות מושכלת של הצרכנים והשירות אותו סמלת תדע לספק ללקוחות.
קבוצת סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור לישראל החלה בשיווק הליפמוטור B10 – קרוסאובר חשמלי, ובמחיר אגרסיבי מאוד בהתייחס לתחרות.
ליפמוטור הוא יצרן סיני מתקדם שנהנה מהשקעה גדולה מאוד של קבוצת סטלנטיס ( מיזוג של PSA עם FCA – פיג'ו, אופל, ג'יפ (כן, כן, ג'יפ), פיאט, אלפא רומיאו, סיטרואן ועוד) הרואה בליפמוטור ובטכנולוגיה אותה החברה פיתחה מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה כולה.
עד עתה שווק בישראל הליפמוטור C10 קרוסאובר במימדים של D-SUV אבל במחיר שהיא אותו לתחרות מול הקורסאוברים בקטגוריה אחת מתחת – C. הליפמוטור C10 משווק עם שתי גירסאות הנעה – חשמלי מלא ופלאג אין הייבריד.
עתה מצטרף הליפמוטור B10 לתחרות כשהוא מביא עימו מספר יתרונות תחרותיים משמעותיים מאוד בשוק המקומי.
- ליפמוטור C10 מעודכן כולל גרסאות LR ו Performance
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העיצוב עגלגל משהו אך נאה. משהו בפרופורציות של ה B10 עושה אותו 'נכון' למראה. פנים הרכב ממשיך את המגמה (השגויה לדעתי) של צמצום מתגים והעברת השליטה על פונקציות הרכב למסך המרכזי. המסך המרכזי בגודל ''14.6 ומתחתיו משטח טעינה אלחוטי . בשלב זה ללא קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי שתוצע בעדכון OTA בתחילת 2026. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומעליו גג פנורמי עם וילון. שתי רמות הגימור מצוידות בנוסף במצלמות 360°, קילס מלא ועוד.
