טסלה מציגה - צניחה במכירות בשווקים קריטיים

הצרכנים מענישים את אילון מאסק - הביקוש לדגמי טסלה צונח בעשרות אחוזים בשווקים חשובים ליצרנית האמריקאית. 

נורווגיה 40%-, גרמניה 60%-, אוסטרליה 70%-, וסין 50%-,  הסנטימנט כלפי היצרנית השתנה מהקצה לקצה. 

יואב פולס | (3)
נושאים בכתבה טסלה

רוחות של מלחמת סחר הן אף פעם לא טובות לעסקים. כשהן מלוות בצעדים ממשיים, והצהרות לוחמניות, הדברים לא נופלים על אזניים אטומות, והקהלים השונים בעולם שומעים ומגיבים בהתאם, והפעם טסלה חוטפת הכי חזק שאפשר. נתוני מכירות בשווקים השונים המתפרסמים בימים אלו מציגים התרסקות מכירות של טסלה בשווקים הכי חשובים ליצרנית האמריקאית, כשנראה שלהתנהלות הפוליטית של הבעלים, אילון מאסק יש חלק גדול בבחירה של הצרכנים בוויתור על תוצרת החברה.

בנורווגיה, השוק המתקדם ביותר בעולם באימוץ ההנעות האלטרנטיביות, נתונים המתפרסמים בימים אלו מציגים קריסה של למעלה מ 40% במכירות דגמי טסלה בחודשיים הראשונים של 2025, זאת כאשר השוק כולו ממשיך לצמוח במספרים דו ספרתיים.

ה KBA הגרמני (הרשות התחבורה הפדרלית, בדומה למשרד הרישוי בישראל) מדווח על צניחה במכירות טסלה בשיעור של 59.5% בינואר לכדי 1277 דגמי טסלה חדשים שקיבלו רישוי. בפברואר הנתונים אף קשים יותר עם צניחה של 76.3% בהשוואה לפברואר 24, כאשר בהשוואה של החודשיים הראשונים של 2025 לעומת החודשיים הראשונים של 2024 מדובר בהתרסקות של מעל ל 70% במכירות.

הצרות של טסלה לא נגמרות בצפון אירופה, גם השוק האוסטרלי מציג נתונים אכזריים על מכירות טסלה עם צניחה מ 5665 יחידות בפברואר 24 ל - 1592 יחידות בפברואר 2025, ירידה של מעל ל 70%, כשהתמונה דומה בשני החודשים הראשונים של השנה בהשוואה ל 2025. את הנתונים מאוסטרליה יש לקחת בערבון מוגבל שכן בשוק הושק דגם ה Y החדש אבל רק בגירסה היקרה ביותר כששיווק של הגירסאות הזולות טרם החל.

גם בשוק הסיני החשוב כל-כך טסלה צונחת בכ – 50% במכירות וכאן כבר מדובר בעשרות אלפי רכבים בחודש.

ארבעה שווקים קריטיים להצלחה של טסלה מציגים תמונה זהה – בין אם העדר תחרותיות, בין אם מיאוס של הקהל המקומי באילון מאסק ומה שהוא מיייצג, ובין אם מדובר בחרם שקט של הצרכנים המערביים על החברה האמריקאית – טסלה חוטפת וחזק.


תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גל 16/03/2025 18:23
    הגב לתגובה זו
    הרכב שיציל את טסלה זה הדומה לה triump stag שהיה בתחילת שנות ה 70 באגחיה.אפשרות להוריד טת הגג ומתחת גג ברזנת שנפתח ונסגר.
  • 1.
    מצויין הזדמנות להיכנס שוב (ל"ת)
    אנונימי 09/03/2025 15:59
    הגב לתגובה זו
  • חחחחחחח אנשים מחפשים לשקוע בבוץ טובעני (ל"ת)
    מיכאל 09/03/2025 16:51
    הגב לתגובה זו
BYD Sealion 5 DM-i צילום יואב פולסBYD Sealion 5 DM-i צילום יואב פולס

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i

ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.

המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי. 

דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.

יואב פולס |

שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.

טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.

בישראל משווקות כבר היום עם טכנולוגיה זו ה BYD Seal U והמשפחתית המצוינת ה BYD Seal 5 אותה בחנתי ממש לאחרונה.

המגמות בשוק המקומי עם הצמיחה הגדולה של דגמי הפלאג אין הייבריד המתקדמים, לצד התמתנות קלה של הביקושים לדגמים החשמליים, הביאו את היצרנית יחד עם 'שלמה מוטורס' להקדים את כל העולם ולהביא לשוק הישראלי את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד.


BYD Sealion 5 DM-i. צילום יואב פולס