איציק וייץ קרסו מוטורס
צילום: יחצ
דוחות

קרסו מוטורס: ההכנסות זינקו ב-53%, הרווח ב-79% לכ-75 מיליון שקל

ההכנסות של החברה הסתכמו ב-1.76 מיליארד שקל בהשוואה להכנסות של 1.15 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, הרווח זינק לכ-74.7 מיליון שקל; החברה תחלק דיבידנד של 70 מיליון שקל
אביחי טדסה | (1)

חברת קרסו מוטורס קרסו מוטורס -2.14% העוסקת בייבוא ומכירת מכוניות "רנו" ו"ניסאן", מתן שירותי מוסך, ליסינג והשכרת כלי רכב, רשמה ברבעון השלישי של 2024 הכנסות של 1.76 מיליארד שקל בהשוואה להכנסות של 1.15 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 53% בהכנסות. הגידול נובע בעיקר בשל עלייה במכירות רכב חדש ובפעילות הליסינג.

כמות הרכבים החדשים שנמכרו במהלך הרבעון השלישי עלתה בכ-71.2% ל-8,490 רכבים, לעומת 4,958 רכבים ברבעון המקביל אשתקד. נתח השוק של החברה צמח ברבעון השלישי של 2024 לכ-10.8% לעומת כ-7% ברבעון המקביל אשתקד. מנתוני נתח השוק בענף הרכב לחודש אוקטובר, עולה כי נמשכת מגמת הצמיחה בנתח השוק של הקבוצה שהגיע לכ-13.3%. 

הרווח הגולמי ברבעון השלישי של 2024 עלה בכ-44.2% לכ-303.4 מיליון שקל (כ-17.2% מההכנסות), לעומת כ-210.3 מיליון שקל (כ-18.2% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מפעולות רגילות ברבעון השלישי של 2024, עלה בכ-60.2% לכ-167.6 מיליון שקל, לעומת כ-104.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי של החברה ברבעון השלישי של 2024 טיפס בכ-79% לכ-74.7 מיליון שקל, לעומת כ-41.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח נובע בעיקר מהעלייה ברווח התפעולי, בעיקר בקיזוז עם גידול בהוצאות המימון, נטו בשל עלייה בחוב הפיננסי של הקבוצה, וכן מעלייה בריבית הפריים. 

לקבוצה מזומנים ושווי מזומנים  בסך של כ-114 מיליון שקל. סך ההון של החברה מסתכם בכ-1.93 מיליארד שקל, לעומת כ-1.88 מיליארד שקל בסוף 2023. ההון העצמי של החברה מהווה כ-23.2% מהמאזן. דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בסך של 70 מיליון שקל.

הכנסות קרסו מוטורוס לפי מגזרים

ההכנסות ממגזר הרכב ברבעון השלישי של 2024 זינקו בכ-93.6% לכ-1.16 מיליארד שקל, לעומת כ-600 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר ברבעון השלישי זינקו לכ-135.7 מיליון שקל, לעומת כ-50.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

ההכנסות ממגזר הליסינג ברבעון השלישי של 2024 עלו בכ-3% לכ-449.6 מיליון שקל, לעומת כ-435.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר הסתכמו בכ-64.6 מיליון שקל, לעומת כ-75.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ההכנסות ממגזר המימון ברבעון השלישי של 2024 צמחו בכ-44.7% לכ-32.8 מיליון שקל, לעומת כ-22.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר זינקו בכ-45% לכ-32.5 מיליון שקל, לעומת כ-22.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

ההכנסות ממגזרי שירות ואחרים ברבעון השלישי של 2024, עלו בכ-22% בכ-116.6 מיליון שקל, לעומת כ-95.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח של שני המגזרים יחד עלה ברבעון בכ-48.7% לכ-35 מיליון שקל, לעומת כ-23.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

שווי השוק של קרסו מוטורוס עומד על 2.11 מיליארד שקל. מניית החברה נסחרת לפי מכפיל רווח 12, המניה עלתה מתחילת השנה 65%, ו-90% ב-12 החודשים האחרונים.

איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס: "קרסו מוטורס מציגה רבעון נוסף עם צמיחה משמעותית בהכנסותיה שהגיעו לשיא, וכן עלייה ברווחים ובנתח השוק של הקבוצה. ברבעון השלישי באו לידי ביטוי מכירות חזקות של המותגים המסורתיים שבליבת פעילות יבואן הרכב. המותג ניסאן רשם זינוק של כ-65.3% במכירות ברבעון, ואנו פועלים כדי להכניס לשוק דגמים נוספים על מנת להרחיב את סל הדגמים של ניסאן, רנו ודאצ'יה. לצד זאת, נמשכה מגמת הצמיחה במכירות המותג צ'רי, ומכירות יוצאות דופן של מותג היוקרה החשמלי Xpeng שהושק לפני כשנה, כאשר ברבעון נמכרו למעלה מ-1,500 רכבים של המותג. מגמת הצמיחה נתמכה גם בפעילות הליסינג של הקבוצה, כאשר פסיפיק מגדילה את נתח השוק שלה ומבססת את מקומה כאחת משתי חברות הליסינג וההשכרה הגדולות בשוק המקומי. שיפור נוסף בפעילות הקבוצה בא לידי ביטוי בביצועי מגזר המימון, הצומח רבעון נוסף בשיעורים דו ספרתיים. 

קרסו מוטורס ממשיכה לספק תחת המותג פריסיבי מטריה לשירותים בעולם הרכב, ולאחרונה השלמנו את רכישת חברת ג'ינרג'י, שמרחיבה את סל פתרונות הטעינה החשמלית של הקבוצה. במבט קדימה, בכוונתנו להמשיך את מגמת הרחבת היצע הרכבים ללקוחותינו בכל הקטגוריות, וזאת במטרה להגדיל את נתח השוק הקבוצה, דבר הבא לידי ביטוי כבר בנתוני שוק הרכב לחודש אוקטובר האחרון, מהם עולה כי נתח השוק של הקבוצה עלה לכ-13.3%. 

כחלק משיתוף בעלי המניות בהצלחת הקבוצה, אנו מודיעים היום על חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-70 מיליון שקל, וסבורים כי איתנותה הפיננסית של הקבוצה ונזילותה הגבוהה יאפשרו לנו להמשיך ביישום האסטרטגיה של החברה והשאת רווח לבעלי העניין".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מני 01/12/2024 09:28
    הגב לתגובה זו
    חייבים ליפתוח את השוק ולהגביל להם את הרווח. אין סיבה שרכבים ימכרו בכאלו מחירים
בורסה, משקיעים (AI)בורסה, משקיעים (AI)

להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה

על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009

מנדי הניג |

הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P. 

בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר  מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.   

אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.  

השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.

כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד  "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?".  כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות. 

ג׳ורדון פריד, מנכ״ל זוז פאוור, צילום: החברהג׳ורדון פריד, מנכ״ל זוז פאוור, צילום: החברה

הביטקוין של זוז פאוור: סיכון מול סיכוי

אחרי שנים של הפסדים בפעילות אגירת האנרגיה וירידה של מעל 90% מההנפקה, זוז פאוור החליפה מסלול והפכה לחברה פיננסית שמחזיקה ביטקוין כנכס ליבה; המשקיעים מקבלים חשיפה למטבע הדיגיטלי דרך מניה דואלית בתל אביב ובנאסד״ק,  עם סיכון/סיכוי שמגיע מחשיפה לשוק הקריפטו ועלויות של חברה ציבורית

תמיר חכמוף |

חברת זוז פאוור זוז פאוור 19.52%   הדואלית שינתה לאחרונה את מהות ההשקעה בחברה, כאשר עברה מהתמקדות בפעילות טכנולוגית בתחום האנרגיה המתחדשת, לחברה פיננסית שמאפשרת חשיפה לעולם הקריפטו והביטקוין בפרט.

החברה פיתחה מערכת מבוססת גלגלי תנופה שנועדה לאפשר טעינה מהירה לרכב חשמלי גם באתרים שבהם רשת החשמל חלשה או מוגבלת. הרעיון ההנדסי היה מעניין אך בפועל ההצלחה הייתה מוגבלת. החברה התקשתה להמיר פיילוטים להזמנות מסחריות, נרשמו הפסדים תפעוליים מתמשכים, ופעילותה הצטמצמה מאוד עם הכנסה של פחות מ-250 אלף דולר והפסד של 7 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2025.

על רקע האתגרים, שכללו הון עצמי שלילי והתחייבויות של כ-6.7 מיליון דולר מול מזומנים של כ-2.5 מיליון דולר, החליטה החברה לשנות אסטרטגיה.

החברה גייסה כספים (בדיסקאונט משמעותי), בסך של קצת יותר מ-160 מיליון דולר, במטרה לרכוש ביטקוין במרבית הכספים, והיתרה לפירעון חובות קיימים ולצרכים תפעוליים.


נכון לדיווח האחרון של החברה, זוז כבר רכשה מעל 1,000 ביטקוין, תוך שמירה על יתרת מזומנים להמשך רכישות ברמות מחיר שונות. החברה מתכננת להשלים את מלוא הגיוס ולהמשיך את הרכישות בהמשך, תוך שהיא תוכל להשתמש בחלק מהכספים כאמור לפעילות שוטפת ותשלום ההתחייבויות.

חשוב לציין כי הרכישות האלה אינן יוצרות ערך חדש לבעלי המניות, אלא הוא נשען על הנפקות לצורך גיוס מזומן לרכישת הביטקוין. המשמעות היא דילול מתמשך של בעלי המניות, כאשר השווי של החברה מזנק למרות שמחיר המניה ירד הודות לגידול במספר המניות.