עדי צפדיה מנכל גילת
צילום: גילת
דוחות

גילת מכה את צפי האנליסטים בשורה התחתונה ומעלה את תחזית הרווח

חברת הלווינים הורידה את התחזית להכנסות בשנה כולה אבל העלתה את תחזית הרווח - צופה כעת רווח תפעולי של 24-26 מיליון דולר לעומת תחזית קודמת של 15-19 מיליון דולר
אביחי טדסה |

חברת גילת גילת 0.15% העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק תחנות לווין זעירות לתקשורת דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי -  הכנסות החברה ברבעון  עמדו על 74.6 מיליון דולר, גידול של 17% בהשוואה ל-63.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ומתחת לצפי האנליסטים להכנסות של 77 מיליון דולר.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח  של  14 סנט למניה, כמעט פי 2 לעומת הרבעון המקביל והרבה מעל לצפי האנליסטים שהיה לרווח של 5 סנט למניה.

לצד התוצאות, גילת הורידה את התחזית השנתית שלה להכנסות אך העלתה את התחזית לרווח - החברה צופה כעת הכנסות של בין 305-315 מיליון דולר לשנה כולה, לעומת תחזית קודמת של 305-325 מיליון דולר. החברה גם צופה כעת רווח תפעולי של 24-26 מיליון דולר לעומת תחזית קודמת של 15-19 מיליון דולר. ה-EBITDA צפוי להסתכם בין 41-43 מיליון דולר לעומת תחזית קודמת של 40-44 מיליון דולר.

במהלך השנה האחרונה הודיעה גילת על רכישת חברת Stellar Blu Solutions, המספקת פתרונות לתקשורת לוויינית עבור סקטור התעופה, תמורת סכום כולל של 245 מיליון דולר. בחברה העריכו כי העסקה תתרום בין 100 ל-150 מיליון דולר להכנסותיה השנתיות החל מהשנה הבאה. מאוחר יותר החברה עדכנה כלפי מעלה את הרף התחתון של התחזית ומעריכה שהפעילות תניב הכנסות של 120-150 מיליון דולר ב-2025.

כעת גילת מוסיפה כי היא צופה ש-Stellar Blue תגיע ליעד הייצור שלה במהלך המחצית השניה של 2025, מה שיביא את שיעור ה-EBITDA שלה למעל 10%.

"ביצועי החברה ברבעון השלישי היו טובים, עם הצגת צמיחה יציבה הנובעת ממגזר ה-Satellite Network שלנו", מסר עדי צפדיה, מנכ"ל גילת. "צמיחה זו מדגישה את התקדמותנו בהרחבת ההזדמנויות העסקיות שלנו בתחום הצבאי, וזאת בהמשך לרכישת חברת DataPath בסוף 2023.

אנו מאד מעודדים ממגמה זו, שכן עסקי החברה בתחום הצבאי מהווים וקטור צמיחה אסטרטגי עבור החברה. המשכנו להרחיב את צבר ההזמנות הפוטנציאליות שלנו בכל תחומי פעילות החברה, בתמיכת פלטפורמת הדור הבא שלנו, ובעיקר לאור ההזדמנויות החדשות שלנו בתחום תקשורת לווייניי LEO. גילת ממוצבת היטב למינוף הביקוש הגדל ללווייני NGSO, בדגש על לווייני LEO וזאת בזכות הצעת הערך של מוצרי החברה והמומחיות שלנו בתחום התקשורת הלוויינית".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים