גילת רוכשת חברה אמריקאית תמורת 245 מיליון דולר
חברת גילת גילת 2.08% העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק תחנות לווין זעירות לתקשורת, מדווחת על חתימת הסכם לרכישת חברת Stellar Blu Solutions, המספקת פתרונות לתקשורת לוויינית עבור סקטור התעופה, תמורת סכום כולל של 245 מיליון דולר. בחברה מעריכים כי העסקה תתרום בין 100 ל-150 מיליון דולר להכנסותיה השנתיות החל מהשנה הבאה.
לקריאה נוספת
> למה אנחנו חושבים שמניית גילת מעניינת? התשובה הקצרה והתשובה הארוכה
על פי הדיווח, במועד סגירת העסקה גילת תשלם 98 מיליון דולר, וסכום נוסף של עד 147 מיליון דולר, בכפוף להשגת יעדים פיננסיים ועסקיים. גילת מתכוונת לממן את הרכישה מהמזומנים הקיימים בקופת החברה ומאשראי חיצוני. גילת צופה כי החל משנת 2025 הפעילות הנרכשת תתרום 100-150 מיליון דולר להכנסותיה השנתיות, על בסיס צבר ההזמנות הקיים של Stellar Blu. בנוסף, הרכישה צפויה להוסיף (accretive) לרווחיות גילת על בסיס Non GAAP החל מהמחצית השנייה של 2025.
Stellar Blu Solutions מתמחה בפיתוח קישוריות אינטרנט ייחודית, רשתות ופתרונות תעופה לרשתות לווייניים. פתרון ה-"Sidewinder" שפיתחה החברה הוא בעל ארכיטקטורה פתוחה עם טווח מסלולים מלא עבור טרמינל ESA המאפשר יתרון בעלויות ובביצועים. הארכיטקטורה של ה-Sidewinder היא מודולרית ובעלת יכולת הרחבה לשווקי תעופה אחרים ואפליקציות נוספות של קישוריות לווינית בתנועה. הפתרון של- Stellar Blu נבחר על ידי Intelsat, Panasonic, OneWeb ואחרים כדי לספק את הדור הבא של פתרונות תקשורת לוויינית לתעופה האזרחית. באמצעות שותפות אלה, הפתרון של Stellar Blu אומץ על ידי כמה מחברות התעופה הגדולות בעולם.
- גילת: הזמנה של 7 מיליון דולר ממשרד ההגנה האמריקאי
- מה למדנו השבוע: הסבלנות משתלמת - המקרה של גילת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עדי צפדיה, מנכ"ל גילת: "Stellar Blu Solutions היא ספקית תעופה אמריקאית מובילה המשווקת טרמינלים של אנטנות אלקטרוניות מתכווננות לספקי קישוריות בטיסה מהגדולים בעולם. הרכישה מהווה אבן דרך משמעותית באסטרטגיית הצמיחה של גילת, המיועדת להמשיך ולהרחיב את עסקיה בשוק הקישוריות בטיסה. מעבר לכך, אנו מאמינים שהודות לפריסה הגלובלית של גילת, נוכל להביא את הפתרונות החדשניים של Stellar Blu לשוקי תקשורת מתקדמים נוספים הזקוקים לפתרונות קישוריות בטיסה המבוססים על אנטנה אלקטרונית מתכווננת. במשותף, אנו נספק ללקוחות Stellar Blu רשת תמיכה מקיפה. אנו רואים סינרגייות חזקות בין החברות ומצפים לעבוד עם הנהלת Stellar Blu Solutions כדי לתמוך בלקוחותיה שהינם מהמובילים בעולם".
טרייסי טרנט, מנכ"ל Stellar Blu Solutions: "אנו גאים בצוות Stellar Blu Solutions שהביא את החברה למעמד בו היא חוברת לגילת, ומצפים שיחד עם המשאבים והמובילות של גילת בשוק תקשורת הלוויינים והפריסה הבינלאומית הרחבה, Stellar Blu תהיה בעמדה להמשך צמיחה ופיתוח מוצרים פורצי דרך. אנו מאמינים שמוצרי הארכיטקטורה הפתוחה החדשניים שלStellar Blu , ומובילות השוק המשמעותית בתחום ה-IFC, יחזקו משמעותית את האסטרטגיה של גילת בסקטור".
את הרבעון הראשון של 2023 סיימה החברה עם גידול של 29% בהכנסות שעמדו על 76.1 מיליון דולר, אך פספסה את צפי האנליסטים. עם זאת, החברה עקפה את הצפי המוקדם בשורה התחתונה עם רווח נקי מתואם (Non-GAAP) של כ-6 מיליון דולר (11 סנט למניה), קפיצה של כ-58% בהשוואה לרווח נקי של 3.8 מיליון דולר (7 סנט למניה) ברבעון הראשון של 2023
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
- 4.למה היא יורדת . אין סיבה . פשוט ביזיון (ל"ת)גילת 17/06/2024 18:31הגב לתגובה זו
- 3.חיים 17/06/2024 17:07הגב לתגובה זוכנראה שהמשקיעים מריחים פה משהו לא טוב
- 2.תעלה 100 אחוז בטווח בינוני. או שתירכש (ל"ת)17/06/2024 14:16הגב לתגובה זו
- 1.גילת תרד 5% לפחות . ככה זה שיש פה עם טיפש (ל"ת)והתוצאה 17/06/2024 13:47הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳