דוחות

אמת מחשוב: ההכנסות גדלו ב-15% בעקבות מיזוגים - אבל הרווח קפא

החברה הכניסה 300 מיליון שקל ברבעון השני. המנכ"ל היוצא יואב ויינברג אחרי 20 שנה: "מעודדים מהביקושים הגדלים למוצרינו בשני מגזרי הפעילות". יחליף אותו  אנדרס ריכטר. המניה איבדה 21% משוויה במהלך 12 החודשים האחרונים
עדן ספיר |

חברת א.מ.ת מחשוב אמת -1.67% מדווחת על הכנסות של 301 מיליון שקל ברבעון השני של 2023, עלייה של 14.7% לעומת 262.6 מיליון ברבעון המקביל, בעיקר בגלל מיזוגים וגידול בפעילות. הכנסות מגזר תשתיות ענן, מחשוב וסייבר עלו ברבעון ב-7.4% והסתכמו ב-205.4 מיליון שקל לעומת 191.3 מיליון שקל אשתקד. במגזר התוכנה ההכנסות קפצו ב-33.7% ל-96.5 מיליון שקל לעומת 72.2 מיליון שקל אשתקד. העלייה בהכנסות נובעת מגידול אורגני בכל הפעילויות במגזר זה, כולל מכירות ללקוחות חדשים.

הרווח התפעולי ברבעון גדל ב-68.2% והסתכם ב-10.8 מיליון שקל (3.6% מההכנסות), לעומת 6.45 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (2.5% מההכנסות). הגידול ברווח התפעולי נובע בעיקר מהעלייה ברווח הגולמי, אשר קוזזה בחלקה ע"י גידול של 5.4% בהוצאות המכירה וההנהלה, שהסתכמו הרבעון ב-38.7 מיליון שקל. הרווח התפעולי במגזר תשתיות ענן, מחשוב וסייבר ברבעון גדל ב-77% והסתכם ב-8.4 מיליון שקל (כ-4.1% מהכנסות המגזר) לעומת רווח תפעולי של 4.7 מיליון שקל (כ-2.5% מהכנסות המגזר) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח מיוחסת לגידול האורגני בהכנסות במגזר זה, לצד שיפור בשיעורי הרווחיות. הרווח התפעולי במגזר תוכנה, יישומי ענן ודיגיטל ברבעון גדל ב-44% והסתכם לסך של 2.4 מיליון שקל (2.5% מהכנסות המגזר), לעומת רווח תפעולי של 1.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (2.4% מהכנסות המגזר). העלייה ברווח מיוחסת לגידול האורגני בפעילות במגזר זה.

ה- EBITDA עלה ברבעון ב-42.6% והסתכם ב-18.8 מיליון שקל לעומת 13.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-4.5 מיליון שקל לעומת 4.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

בחברה מסבירים שהסיבה לקיפאון ברווח הוא זינוק בהוצאות המימון, נטו, שהגיעו ל-4.9 מיליון שקל לעומת 0.1 ברבעון המקביל. לדברי החברה, "ברבעון זה נרשמו הוצאות מימון חריגות של 2.7 מיליון שקל בשל שיערוכי התחייבויות פיננסיות - לתמורה מותנית ולאופציות מכר לבעלי מניות מיעוט בחברות בנות, המהווה גידול של 2.2 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בנוסף, ברבעון זה נרשם גידול ברמות האשראי למימון ההון החוזר הנדרש להרחבת היקפי הפעילות ולהלוואות למימון רכישות החברות שבוצעו". וזה כמובן במקביל לזינוק בריבית במשק.

יואב ויינברג, מנכ"ל א.מ.ת מחשוב מסר: "אנו שמחים על התוצאות התפעוליות החזקות ברבעון זה ועל המגמה החיובית בפעילות החברה. אנו מעודדים מהביקושים הגדלים למוצרינו בשני מגזרי הפעילות, כאשר ברבעון זה הצגנו גידול בפעילות האורגנית של מגזר התשתיות ענן מיחשוב וסייבר לצד גידול במגזר התוכנה ודיגיטל. בנוסף, זכינו מתחילת השנה בפרויקטים חדשים בסקטור הממשלתי והעסקי אשר את ביטויים נראה במהלך 2024- 2025. החברה תמשיך להתמקד בחיזוק מנועי הצמיחה של החברה, לרבות תחומי התוכנה הענן והסייבר ומאמינים כי היכולות הקיימות בחברה והקשרים האסטרטגיים ארוכי הטווח שלנו עם הלקוחות, ממצבים את החברה עם יכולת טובה למימוש אסטרטגיית הצמיחה בשנים הקרובות.

בנימה אישית, אני מסיים את תפקידי כמנכ"ל החברה לאחר 20 שנים בתפקיד. בתקופת כהונתי כמנכ"ל הובלתי שורה של מהלכים אסטרטגיים שהביאו את החברה לצמיחה משמעותית בכל הפרמטרים. אלה היו שנים מלאות אתגר ועניין ואני שמח על הזכות שהייתה לי להוביל את הארגון. כיום א.מ.ת מיחשוב היא חברה חזקה ומובילה בתחומה, בעלת איתנות פיננסית ומגוון הזדמנויות צמיחה רבות, בארץ ובחו"ל, ואין לי ספק שהיא תמשיך במגמה החיובית בפעילותה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.21%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ועידת ההשקעות תשתיות
צילום: שלומי יוסף

האם השקעה במניות התשתיות עדיין אטרקטיבית?

דירוג ביזפורטל למניות התשתיות ייחשף בוועידת ההשקעות בתשתיות ביום שני הקרוב; מוזמנים - רישום לוועידת ההשקעות בתשתיות

רן קידר |
נושאים בכתבה תשתיות

ועידת ההשקעות בתשתיות של ביזפורטל ביום שני הקרוב תארח מנכ"לים, רגולטורים, יזמים בתחומים שונים - אנרגיה, תחבורה, תקשורת ועוד. תשתיות זה תחום לכאורה משעמם, אבל התשואות בו טובות. בשנים האחרונות, אפילו טובות מאוד. האם זה יימשך?

ננסה לענות על זה במושבי הועידה כשבמקביל המנכ"לים והרגולטורים יתארו את התחום, החברות, הסיכויים והסיכונים.  במהלך הוועידה נחשוף למשתתפים דירוג שלוקח בחשבון את האיתנות של החברות, את הרווחים שלהם, את הצבר, את הפוטנציאל קדימה. ביזפורטל בעזרת מומחי השקעות ידרג אחת לתקופה תחום מסוים ויספק תובנות על חברות ספציפיות. נזכיר כי עשינו זאת בעבר לפני שנתיים. הגדרנו תיק של 5 מניות גדולות ו-5 מניות חלום. בתיק של המניות הגדולות, הצלחנו עם אלביט, טבע, בזק, וצים (צים חילקה דיבידנדים ענקיים מאז). בסולאראדג "נפלנו" כשלאחרונה היא מתקנת. ועדיין התשואה של התיק היא כ-120% (בשקלול הדיבידנדים). בתיק של פינת החלומות, הרווח גדול כי יש שם את נאוויטס וסופווייב. הנה הכתבה שהציגה את הדירוג בוועידת ההשקעות לפני כשנתיים - דירוג ביזפורטל - 5 המניות הגדולות המעניינות להשקעה

  רישום לוועידת ההשקעות בתשתיות