"השוק לא מבין את בריינסווי, השוק חסר סבלנות"
חברת בריינסוויי בריינסוויי 0.27% העוסקת במחקר ופיתוח של מכשיר רפואי לטיפול בהפרעות בתפקודי המוח, לא מצליחה לעלות על הגל. על פניו, נראה שיש לחברה את כל הסיבות הטובות והנכונות כדי להיות פורצת דרך בתחומה ולהביא בשורה של ממש לעולם הרפואה ותשואה יפה למשקיעים שלה, זה כבר שנים לא קורה. הקסדה שלה לטיפול בהתמכרויות, דיכאון, חרדה, OCD ועוד, לא מצליחה לתפוס תאוצה, והמניה בקריסה.
החברה עושה שימוש בטכנולוגיית גירוי מגנטי מוחי עמוק לטיפול בהפרעות בתפקודי המוח. במובן מסוים בריינסוויי הולכת על כל הקופה, במידה והפתרון שלה יצליח וישנה את פני חקר המוח, הדבר יהיה בבחינת בבשורה של ממש. לאחרונה נראה היה שהחברה מתקדמת יפה בצעדיה, אבל הגיע הרבעון האחרון ובום טראח, המניה קרסה ב-50% לשווי של 100 מיליון שקל (מתחילת השנה המניה ירדה ב-75%).
המשקיעים בארץ ובוול סטריט זרקו אותה והיא נסחרת מתחת למזומנים בקופה. האם החשש מוצדק או שתגובת שהוק קשה וחזקה מדי? צריך לזכור שמדובר בטכנולוגיה שעובדת ובחברה שמוכרת כשנכון לסוף הרבעון השלישי היא נסחרת עמוק מתחת למזומנים בקופה - כ-170 מיליון שקל. האם זו הזדמנות?
לפני שלושה חודשים קיבלה החברה אישור FDA לטיפול בדיכאון ובחרדה. "האישור הזה הוא אבן דרך משמעותית בחתירה של בריינסווי לשפר ולייעל אפשרויות לא פולשניות לטיפול במצבי בריאות הנפש", אמר אז כריסטופר פון ג'אקו, נשיא ומנכ"ל בריינסווי. לפני כמעט חצי שנה קיבלה לראשונה שיפוי ביטוחי ממשרד הבריאות לטיפול בדיכאון עם מערכת Deep TMS. משמעות הכללת הטיפול בסל הבריאות וקבלת השיפוי הביטוחי הינה שמטופלים אשר עומדים בתנאים יוכלו לקבל את הטיפול ללא עלות דרך קופות החולים.
- בריינסוויי: עלייה של 26% בהכנסות והעלאת תחזיות לשנה כולה
- בריינסוויי: ניסוי קליני מוצלח בקסדה - המניה קופצת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחד האנשים המעניינים שהחליט לרכוש את מניות החברה הוא איש העסקים יוסי בן שלום (מכהן גם כדירקטור) שרכש 147,500 ADRs (שווה ערך ל-295 אלף מניות) בשוק הפתוח בסכום של 277,300 דולר. בן שלום משמש יושב ראש של קרן רקיע עם השותפים רביד קימיה וליאור קדרון - קרן השקעות פרטית (PE) המתמקדת בחברות ישראליות. האם הכניסה שלו לבריינסוויי מסמנת תפנית קרובה במניית החברה? כך או אחרת, מניית בריינסוויי צנחה ב-74% מתחילת השנה למחיר של 3.1 שקל המבטא שווי שוק של 103.6 מיליון שקל.
בשיחה שערכנו עם יו"ר בריינסוויי, דוד זכות, הוא נשמע אופטימי - "אני לא יודע למה השוק לא מתמחר אותנו כפי שהיינו רוצים. אני חושב שאנחנו עושים עבודה טובה מאוד ומשפרים את הביצועים שלנו בכל התחומים. אחרי 8 רבעונים שצמחנו יפה מאוד, היה רבעון אחד שקצת התפקשש בגלל שינויים פרסונליים שונים והחלפת מנהל המכירות בארצות הברית, אבל אני חושב שהשוק שופט אותנו לא נכון על הרבעון הזה. אנחנו עובדים על לשפר את המכירות שלנו בצורה משמעותית ברבעון הקרוב וקדימה הלאה כמובן.
"כבר לפני חצי שנה בערך התחלנו לשנות את המודל העסקי שלנו לכיוון אחר כי העולם השתנה קצת בעקבות הקורונה וגורמים שונים נוספים. יש לנו בארצות הברית כבר למעלה מ-800 מערכות, מחוץ לארה"ב יש כמעט 65 מערכות במדינות כמו הודו ואוסטרליה ואנחנו בשיפור גדול מאוד בכל מה שקשור למדינות שהן לא ארה"ב בשנים האחרונות. הדירקטוריון וההנהלה ממשיכים להאמין במוצר וגם איש העסקים יוסי בן שלום רכש מניות של החברה כמוני וכמו אבנר חגי מהמייסדים".
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
למה רכשתם את המניות?
"רכשנו כי אנחנו מאמינים בחברה ואנחנו חושבים שצריך להראות לשוק שאנחנו מאמינים בחברה, בפוטנציאל שלה ובקידום שלה. אני חושב שיוסי בן שלום זה דוגמה מצוינת גם לתחום הזה".
מדוע החברה פספסה את התחזית?
"היו כאמור שינויים פרסונליים של מנהלי המכירות בארה"ב שהשפיעו על ניהול הדברים. היה רבעון אחד וחד פעמי שהתפספס אבל אני מאמין שזה לא יקרה יותר בטח שלא ברבעון הזה וגם לא ברבעונים קדימה הלאה".
מה קרה למניה? נפלה ב-74% מתחילת השנה
"אני לא יודע להסביר את זה. אבל אני כן יודע להגיד שהמשקיעים הגדולים לא מכרו כלום. אני חושב שהשוק שופט אותנו לאורך הזמן לא טוב כי הסבלנות ש האנשים כנראה קצת קצרה מדי. התחזיות הכלכליות של כל העולם לא מרשימות כל כך, מפחידים את כולם מפני קריסה כלכלית אז אנשים כנראה מחליטים לצאת ולהפקיד בפקדונות של 4%-5% לשנה כי הם רואים את זה כעדיף בינתיים. אני לא חושב שהירידה הזו הייתה מוצדקת לחברה.
"אנחנו מתקדמים לשיפוי הביטוחי ל-OCD ומעל 100 מיליון אמריקאים כבר מקבלים שיפוי ביטוחי ל-OCD וזה יגדיל את החדירה שלו לשוק. אנחנו מתקדמים גם בכיוונים שיווקיים אחרים שאני מקווה שיעשו את העבודה בצורה יותר טובה יחסית למה שקרה ברבעון הזה אבל אני לא חושב שצריך לפשוט אותנו על רבעון אחד".
מה מצפה לחברה בשנים הקרובות?
"קודם כל אני חושב שאנחנו חודרים יותר טוב לשוק מבחינת סדרי הגודל. אנחנו מפתחים גם פיתוחים עסקיים שונים וחדשניים. גם מבחינת עדכון המכשיר לגבי אבחנות אחרות אני חושב שאנחנו הולכים בכיוון של טווח ארוך יותר טוב מאשר הסתכלות על טווח קצר של הרבה משקיעים שקונים מניות. המשקיעים צריכים סבלנות לטווח ארוך ויהיה בסדר גמור".
- 9.מאיר 29/08/2023 11:41הגב לתגובה זוצפי של עלייה של 1000% בשנתיים הקרובות
- 8.צביקה 13/12/2022 07:19הגב לתגובה זו1אותי לימדו שצריך להקשיב לשוק ואם השוק לא משדר אמון במוצר טוב אז הבעיה כנראה בדרג הניהולי ובחזון שלו. 2 כשאגח נותן היום 5% ויותר עם סיכון נמוך יותר מי צריך מניות ובפרט טכנולוגיות
- 7.ליאור 12/12/2022 14:37הגב לתגובה זובנתיים משער 6000 ומעלה כשעוזי התחיל למכור (כבר אז ידע את הבלוף כנראה) הנייר לא הפסיק לרדת עד 300 אג'...וזו לא בדיחה. עדיף לחלק את ה 170 ולצאת לפנסיה.
- 6.משקיע 12/12/2022 11:34הגב לתגובה זו"בגלל האינפלציה" היתה הטענה. כולם מוכרים את המניות כי לא האמינו בהנהלה, זה הכל. אם היו עושים שיתופי פעולה החברה לא היתה נופלת ככה. המוצר יותר טוב מהמתחרים אבל המשקיעים הפסידו והיו"ר אומר שאין בעיה וזו הבעיה.
- 5.שמואל 12/12/2022 10:28הגב לתגובה זומחיר השוק של מניית בריינסוויי מגלם סיכוי לרווח גדול לעומת הסיכון להפסד, הרבה יותר שהרבה מניות אחרות גם בשוק הדובי הקיים. בריינסוויי לא בסכנת פשיטת רגל מחד גיסא ומאידך היא טרם התחילה לגרד את קצות הפוטנציאל העיסקי שלה.
- 4.עוד מלכ"ר ישראלי כמו אלוט (ל"ת)גידי 12/12/2022 09:37הגב לתגובה זו
- 3.בנתיים נמצא בdeep 12/12/2022 06:37הגב לתגובה זובשנה הבאה אם אכן יהיה שינוי במכירות .
- 2.המוסדי 11/12/2022 20:55הגב לתגובה זו. מעבר לניהול הכושל, כל השוק הזה הוא קטנטן ויש המון מתחרים ישירים ועקיפים
- 1.השוק לא טיפש 11/12/2022 19:16הגב לתגובה זועדיף להשקיע בבנקים וחברות אנרגיה, יש שם בשר

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳