רמי לוי
צילום: יח"צ
דוחות

דוחות לרמי לוי: הכנסות של 1.62 מיליארד ש', ירידה של 40 מ' ש'

ההכנסות עמדו על 1.62 מיליארד שקל, וזאת ביחס לרבעון המקביל אז הסתכמו ההכנסות בכ-1.66 מיליארד שקל. הרווח התפעולי של החברה ירד גם הוא ל-68 מ' ש' לעומת 77 אשתקד. שולי הרווח הגולמי עלו מעט מ-22.62% ל-22.79%
תומר אמן | (7)
נושאים בכתבה רמי לוי

רשת הקמעונאות  רמי לוי 1.76%  דיווחה ברבעון השלישי על הכנסות של כ-1.62 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.66 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של החברה הסתכם בכ-68 מיליון שקל (4.19% מההכנסות), בהשוואה לכ-77 מיליון שקל (4.63% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. 

הרווח הנקי של הרשת הסתכם בכ-42 מיליון שקל, בהשוואה לכ-48 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA ברבעון השלישי הסתכם בכ-133 מיליון שקל (כ-8.2% מההכנסות), לעומת כ-138 מיליון שקל (כ-8.3% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

 

הקיטון בהכנסות, ברווח התפעולי והגולמי ובסופו של דבר גם בהכנסות נבע בעקבות קיטון בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-7.05% בשל מיעוט ימי עבודה בחודש ספטמבר השנה בגין עיתוי חגי תשרי. וכן בעקבות העמקת המבצעים לצרכן בחגי תשרי ומכך שרבעון מקביל אשתקד הושפע לחיוב מצריכה מוגברת בגין משבר הקורונה. הרווח הגולמי הושפע לחיוב מהשיפור בתנאי הסחר, מהתייעלות לוגיסטית נוספת במרלו"ג החברה במודיעין, מהמותג הפרטי ומרווחיות חברות הבנות - כך נמסר מהחברה 

  

נכון למועד פרסום הדוח לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של כ-978 מיליון שקל. מנגד, לחברה חוב פיננסי ברוטו בסכום של כ-13 מיליון שקל. בהתאם לכך, לחברה עודף נכס פיננסי, נטו בסך של כ-965 מיליון שקל. החברה הודיעה שהיא מייעדת סכום של כחצי מליארד שקל מתוך קופת המזומנים להשקעה אסטרטגית שתוביל להגדלת סל הקניות הממוצע של לקוחות החברה בסניפי החברה והחברה בוחנת השקעות מסוג זה.

במקביל לאישור הדוחות, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בסך של 36 מיליון שקל, המתווספת לחלוקת דיבידנד של כ-140 מיליון שקל מתחילת השנה.

רמי לוי, מנכ"ל הרשת מסר: "ברבעון האחרון העמקנו מבצעים בחגי תשרי דבר שהתבטא בירידה ברווח הגולמי. לאורך זמן ההליכה לקראת הלקוח תורמת לחיזוק והגדלת בסיס הלקוחות של החברה וחוזקת המותג שלה.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    יוסי 29/03/2022 20:28
    הגב לתגובה זו
    סקר אחרי סקר מצביע על כך שרמי לוי הרשת הזולה ביותר.נקודה לטעמי הרשת עם השרות הטוב ביותר. אני לקוח של יותר מעשור ומאוד מרוצה
  • 6.
    אשמח לראותו מתרסק כלכלית . (ל"ת)
    דניקו 29/03/2022 17:43
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ישראלי 25/03/2022 09:59
    הגב לתגובה זו
    לצערי רמי לוי למד מהמתחרים שלו להרוס את החקלאי כי את החקלאי הכי קל להרוס -ברגע שאין מנגנון ששומר על מחיר שפוי של קניה ומכירה של תוצרת חקלאית כול הסיטונאים יכולים לצחוק על החקלאי הקטן ולרמוס אותו. וזה עובד ככה החקלאי משווק סחורה לסיטונאי בלי לדעת כמה הוא יקבל לחקלאי אין ידע גם כמה תוצרת תיגדל לו על העץ או השיח כאשר הוא מספק לסיטונאי את הסחורה אי אפשר לדעת בכמה היא תימכר או בכמה היא נמכרה באמת היות והחקלאי לא נמצא בשעת המכירה ככה שהחקלאי לא רואה את המחיר הנכון ואז לסוחר קל לשחק במספרים ולהראות לחקלאי שהסחורה נמכרה בהרבה פחות ממה שנאמר לו שאפשר לקבל על הסחורה .יש חשבוניות זיכוי שאם מס הכנסה יתלבש על החנויות בשווקים הסיטונאים אז לכול המדינה יעמדו האזנים לאחר שיראו אך הסיטונאים מזינים גם את החקלאי וגם את האזרח הרטן
  • 4.
    בינתיים במרכולים בקופיקס סחורה דוחה במחירים הכי גבוהים. (ל"ת)
    קפה פיפי. 14/03/2022 13:54
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    באמת נעשה יקר מידי אצל רמי לוי (ל"ת)
    עירית 30/11/2021 00:54
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יעקובובו 29/11/2021 22:53
    הגב לתגובה זו
    הרווח הגולמי הוא לאחר שהבוס רמי לוי משכיר לרמי לוי שיווק השקמה את הסניפים שבהם הם שוכנים בעשרות מיליוני ₪ כל שנה. וזה נעלם מהכתבה!
  • 1.
    ירידה של 40 מיליון, לא 400 (ל"ת)
    אסף 29/11/2021 17:42
    הגב לתגובה זו
סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייססקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייס

אין עשן בלי אש - תחזית מאכזבת לנייס, אבל יש נקודת אור

מניית נייס בקריסה - איבדה 35% מתחילת השנה, יותר מ-50% בארבע השנים האחרונות; מה יקרה כעת למניה? לא בטוח שמה שחשבתם

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נייס הנמכת תחזית

נייס נייס 4.61%  שהיתה עד לפני שנה וחצי החברה הגדולה בת"א,  איבדה 35% מתחילת השנה ו-50% בארבע השנים האחרונות. החברה מדווחת על תוצאות כספיות חלשות ברבעון השלישי של השנה, ועל תחזית מאכזבת לשנה כולה. הנהלת החברה מדברת על רווח של 12.25 דולר למניה (אמצע הטווח שבין 12.28 דולר למניה ל-12.42 דולר למניה) מתחת להערכות האנליסטים ל-12.43 דולר למניה. התחזית לא כוללת את הרכישה האחרונה בתחום ה-AI.

המשקיעים שואלים שתי שאלות חשובות - הראשונה, מה יקרה למניה? לרוב פספוס בדוחות ובעיקר בתחזית מתבטא בירידה במניה, אבל פה הירידה היתה עוד לפני הדוחות. אין עשן בלי אש - השוק הבין לאן זה הולך, ולכן בפועל, במניה הכל פתוח ותלוי בשאלה השנייה - מה תהיה התחזית לשנה הבאה ואיך ישפיע ה-AI על החברה?

חברת תוכנה צומחת במכפיל רווח נוכחי של 9 - אלו המספרים של נייס כשלשנה הבאה מדובר במכפיל רווח של 10. זה נמוך כמעט בכל קנה מידה וזה מבטא לכאורה מניה בתמחור אטרקטיבי במיוחד. אלא שזה ביטא את החששות הגדולים של השוק מאכזבה במספרים והשוק צדק, אם כי הפספוס לא גדול. אגב, לרוב השוק צודק. השוק מתמחר גם ירידה ברווחים בשנה הבאה. השוק מתמחר תרחיש רע יחסית, כשהוא חושב שה-AI הוא איום ענק על החברה. 

החששות די ברורים ומוצדקים - נייס היא חברה שפועלת גם ב-CRM, וצ'אטים AI משנים לחלוטין את העסקים האלו, ועדיין לחברה יש פעילות רחבה, והיא מוטמעת עמוק במאות גופים. יהיה שינוי, מתרחשת מהפכת AI, אך קשה לדעת אם הפגיעה בנייס תהיה גדולה מהצמיחה ומיכולות ה-AI שהחברה מדברת עליהם. מעבר לכך, הסיכון אכן גדל מאוד, אבל הכל שאלה של מחיר - אז אל תהיו בטוחים שהמניה תרד. הכל פתוח כי המחיר לכאורה נמוך ומגלם תרחיש רע.    


ההנהלה של החברה והיח"צ  מספרים לנו על חצי הכוס המלאה - "אנו שמחים לדווח על רבעון שלישי חזק, הנובע מהמשך יישום האסטרטגיה שלנו, המתמקדת בבינה מלאכותית, ומהביצועים המצוינים שלנו בשוק" אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. ההכנסות הסתכמו ב-732 מיליון דולר, ברף העליון של טווח התחזית, כאשר ההכנסות מענן גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-563 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות מענן נבעה מהמומנטום החזק של תחום חוויית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית ותחום השירות העצמי, שהציגו גידול של 49% בהכנסות השנתיות החוזרות, וגידול של 43% בנטרול Cognigy, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יכולות ה-AI נכללו בכל עסקת CX חדשה של מעל מיליון דולר בשנה, מה שממחיש את התרחבות אימוץ פתרונות ה-AI שלנו בקרב הארגונים הגדולים ביותר".

 

סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייססקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייס

אין עשן בלי אש - תחזית מאכזבת לנייס, אבל יש נקודת אור

מניית נייס בקריסה - איבדה 35% מתחילת השנה, יותר מ-50% בארבע השנים האחרונות; מה יקרה כעת למניה? לא בטוח שמה שחשבתם

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נייס הנמכת תחזית

נייס נייס 4.61%  שהיתה עד לפני שנה וחצי החברה הגדולה בת"א,  איבדה 35% מתחילת השנה ו-50% בארבע השנים האחרונות. החברה מדווחת על תוצאות כספיות חלשות ברבעון השלישי של השנה, ועל תחזית מאכזבת לשנה כולה. הנהלת החברה מדברת על רווח של 12.25 דולר למניה (אמצע הטווח שבין 12.28 דולר למניה ל-12.42 דולר למניה) מתחת להערכות האנליסטים ל-12.43 דולר למניה. התחזית לא כוללת את הרכישה האחרונה בתחום ה-AI.

המשקיעים שואלים שתי שאלות חשובות - הראשונה, מה יקרה למניה? לרוב פספוס בדוחות ובעיקר בתחזית מתבטא בירידה במניה, אבל פה הירידה היתה עוד לפני הדוחות. אין עשן בלי אש - השוק הבין לאן זה הולך, ולכן בפועל, במניה הכל פתוח ותלוי בשאלה השנייה - מה תהיה התחזית לשנה הבאה ואיך ישפיע ה-AI על החברה?

חברת תוכנה צומחת במכפיל רווח נוכחי של 9 - אלו המספרים של נייס כשלשנה הבאה מדובר במכפיל רווח של 10. זה נמוך כמעט בכל קנה מידה וזה מבטא לכאורה מניה בתמחור אטרקטיבי במיוחד. אלא שזה ביטא את החששות הגדולים של השוק מאכזבה במספרים והשוק צדק, אם כי הפספוס לא גדול. אגב, לרוב השוק צודק. השוק מתמחר גם ירידה ברווחים בשנה הבאה. השוק מתמחר תרחיש רע יחסית, כשהוא חושב שה-AI הוא איום ענק על החברה. 

החששות די ברורים ומוצדקים - נייס היא חברה שפועלת גם ב-CRM, וצ'אטים AI משנים לחלוטין את העסקים האלו, ועדיין לחברה יש פעילות רחבה, והיא מוטמעת עמוק במאות גופים. יהיה שינוי, מתרחשת מהפכת AI, אך קשה לדעת אם הפגיעה בנייס תהיה גדולה מהצמיחה ומיכולות ה-AI שהחברה מדברת עליהם. מעבר לכך, הסיכון אכן גדל מאוד, אבל הכל שאלה של מחיר - אז אל תהיו בטוחים שהמניה תרד. הכל פתוח כי המחיר לכאורה נמוך ומגלם תרחיש רע.    


ההנהלה של החברה והיח"צ  מספרים לנו על חצי הכוס המלאה - "אנו שמחים לדווח על רבעון שלישי חזק, הנובע מהמשך יישום האסטרטגיה שלנו, המתמקדת בבינה מלאכותית, ומהביצועים המצוינים שלנו בשוק" אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. ההכנסות הסתכמו ב-732 מיליון דולר, ברף העליון של טווח התחזית, כאשר ההכנסות מענן גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-563 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות מענן נבעה מהמומנטום החזק של תחום חוויית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית ותחום השירות העצמי, שהציגו גידול של 49% בהכנסות השנתיות החוזרות, וגידול של 43% בנטרול Cognigy, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יכולות ה-AI נכללו בכל עסקת CX חדשה של מעל מיליון דולר בשנה, מה שממחיש את התרחבות אימוץ פתרונות ה-AI שלנו בקרב הארגונים הגדולים ביותר".