נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון
צילום: דוברות בנק ישראל

הוועדה למינוי דירקטורים: השופט בדימוס דוד חשין ימונה ליו"ר

חשין יחליף את שופט בית המשפט המחוזי בדימוס משה גל שהודיע על סיום תפקידו לפני כשחצי שנה; ההודעה מגיעה על רקע המחלוקת סביב מועמדותו של סטנלי פישר לתפקיד דירקטור בבנק הפועלים בה לקח חלק גל
איתן גרסטנפלד |

נגיד בנק ישראל קיבל את המלצת שר המשפטים ומינה את נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים (בדימוס), דוד חשין, ליושב ראש הוועדה למינוי דירקטורים בתאגידים בנקאיים. ההודעה מגיעה על רקע חוסר ההסכמות בין היו"ר היוצא משה גל, לבין חבר הוועדה דוד אבנר, באשר למועמדותו של סטנלי פישר לתפקיד דירקטור בבנק הפועלים.

כאמור, השופט חשין יחליף את שופט בית המשפט המחוזי (בדימוס), משה גל, שהודיע לנגיד בנק ישראל לפני כחצי שנה, כי הוא מבקש לסיים את תפקידו עם הסיום הצפוי של ההליכים למינוי דירקטורים בתאגידים הבנקאיים לשנת 2020.

בעקבות בקשתו פנה הנגיד לשר המשפטים דאז בבקשה שיציע מועמד לכהונת יו"ר חדש לוועדה כנדרש לפי החוק. שני חברי הוועדה הנוספים המכהנים כיום בוועדה הם: פרופ' מומי דהן והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר, עוה"ד אורית קורן.

על פי החוק, הוועדה מונה חמישה חברים. החברים הקבועים הם היו"ר – שופט בדימוס של בית המשפט העליון או של בית המשפט המחוזי שמציע שר המשפטים לאחר התייעצות עם נשיא בית המשפט העליון, ושני חברים שהם אנשי משק וכלכלה או שהם אנשי סגל אקדמי בכיר במוסדות להשכלה גבוהה בתחומים הנוגעים לעניין או מי שהיו אנשי סגל כאמור, שמציע יו"ר הוועדה בהתייעצות עם יו"ר רשות ניירות ערך. החברים המתחלפים הם שני דירקטורים המכהנים כדירקטורים חיצוניים בבנק הספציפי שהוועדה דנה בעניינו, שמציעים חברי הוועדה הקבועים בהתייעצות עם המפקח על הבנקים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.2%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


טסט

עדי ברזילי |
מדד ת"א 35 טבע 3.15% לאומי פועלים -0.29%