ה"טיפ" של הרבי מלובביץ' בדרך למחיקה מהבורסה בתל אביב

אחרי התרסקות של יותר מ-90% מההנפקה חברת חיפוש היהלומים בוחנת מיזוג עם החברה הבת הרשומה בלונדון
|
(24)
ה"טיפ" של הרבי מלובביץ' בדרך למחיקה מהבורסה בתל אביב

חברת האקספלורציה של היהלומים, שפע ימים +3.45% שפע ימים 33 +3.45% שפע ימים בסיס:31.9 פתיחה:33.2 גבוה:33.2 נמוך:33 תמורה:2,380 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , הודיעה היום כי היא בוחנת מיזוג עם החברה הבת הנסחרת בבורסת לונדון, באופן בו החברה תתחסל ללא פירוק, וכל נכסיה והתחייבויותיה יועברו לחברת הבת. זאת, כנגד חלוקת כלל מניות חברת הבת הנמצאות בבעלותה של שפע ימים. מדובר בכ-50.6% ממניות החברה הבת הרשומות בבורסה הראשית של לונדון (LSE) מאז דצמבר 2017.

אמנם לא נעים להיפרד מעוד חברה מהמסחר בבורסה שגם ככה סובלת בחולשה בהנפקות, אך במקרה זה אם נסתכל על המניה נראה כי לא מדובר באבדה גדולה. 

החזון של שפע ימים, העוסקת בחיפוש יהלומים בנחל הקישון מאז 1999, נשען על טיפ שנתן הרבי מלובביץ' בשנת 1988 לראש עיריית חיפה דאז, אריה גוראל שהגיע באותה שנה לביקור רשמי אצל הרבי בניו יורק. מי שנחשב על ידי רבים בתנועה כמשיח אמר: "... בחיפה יש ים ואין להתרשם מדבר שהוא עמוק זהו מהעניינים של חיפה שיש לה ים, ושם יש עמק ובעמק נמצאים אבנים טובות ומרגליות והקב"ה עשה דבר פלא הוא הטמין אותם בעומק הארץ ועל כל פנים בעומק המענה (שדה חרוש)...". הטיפ הפך לשמועה שעשתה לה כנפיים והתגלגלה להנפקה בתל אביב לפני כ-6 שנים.

החברה שדיווחה על "גילוי מינרל שאינו מוכר למדע" ועל שלל יהלומים שנמצאו בקישון לא סיפקה הרבה נחת למשקיעים עם התרסקות של יותר מ-90% מאז ההנפקה באפריל של 2012. שפע ימים שהחלה להיסחר לפי שווי של 240 מיליון שקל נסחרת כיום לפי שווי של 29 מיליון שקל בלבד.

הדירקטוריון מבהיר כי מדובר על מגעים ראשוניים בלבד ואין כל ודאות בשלב זה באם המיזוג ייצא לפועל. רק לפי כשבועיים שמעון הייבלום יו"ר הדירקטוריון ביקש לסיים את תפקידו ובמקומו מונה אליעזר לויזון. צריך לציין כי לחברה אין הכנסות ובכל רגע נתון היא רושמת הוצאות תפעוליות על חיפוש אותן אבנים.

תגובות לכתבה(24):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    מטורף
    גיא 12/10/2018 08:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזדמנות קניה מטורפת
    סגור
  • 16.
    המקור לגבי היהלומיםהרבה לפני הרבי מלובביץ כבר 1600 שנה!
    נדב 11/10/2018 15:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנוסף אנו מוצאים סיפור על חסיד אחד שנעשה לו נס בחיפה: "מעשה בחסיד אחד דהוה מטייל בשוניתא דימא דחיפה, והרהר בלבו ואמר: תאמר שהקב"ה עתיד לעשות שער מזרחי של בית המקדש ושני פשפשיו אבן אחת של מרגלית? מיד יצתה בת קול ואמרה לו אילולי שאתה חסיד גמור כבר היתה מידת הדין פוגעת באותו האיש. העולם כולו בראתי בששה ימים, דכתיב [שמות לא, יז]: ששת ימים עשה ה' את השמים ואת הארץ, ושער מזרחי של בית המקדש אי אפשר לעשותו הוא ושני פשפשיו אבן אחת של מרגלית? מיד ביקש רחמים על נפשו, ואמר לפניו: ריבון העולמים, אף על פי כן, בלבי הרהרתי ובשפתי לא פירשתי! מיד נעשה לו נס ונבקע לפניו הים, וראה מלאכי השרת מסתתים בו, מגלפים בו, מסרגים בו. אמר להם: מה הוא זה? אמרו לו זה הוא שער מזרחי של בית המקדש הוא ושני פשפשיו אבן אחת של מרגלית" [פסיקתא דרב כהנא יח, ה].
    סגור
  • 15.
    אתה צודק 14
    ל-14 23/07/2018 06:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי כתוב הרבי אמר לחפש בעמק.
    סגור
  • 14.
    למה מחפשים בקישון
    ישראל 20/07/2018 01:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיחפשו בחוף הים באזור חיפה... אלא מה ששם לא מוצאים בחול סימנים שיש יהלומים בעומק האדמה ולכן לא חופרים שם!! טיפשות!! צריך לעשות בדרך של מעל הטבע גם איפה שלא נראה טוב וודאי שדבריו של הרבי נכונים!!
    סגור
  • 13.
    בעייתי משהו,,,,,,,
    חנני 06/06/2018 00:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שחלק מהתגובות כאן ברמה של כיתה א......לא עינייניות ןבסופו של דבר מדרדרות את המדור הזה לקו אפס,ןחבל !
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    הרבי כבר היה סנילי ורק רצה כסף ואמר כל מה שרוצים לשמוע
    יש אלוהים? 05/06/2018 15:13
    הגב לתגובה זו
    0 6
    הריב היה מוכן להגיד הכל תמורת כסף
    סגור
  • הרבי יכול לקנות אלף כמוך
    אברהם משה 18/03/2019 00:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    י0
    סגור
  • אם אין לך מה לומר אל תאמר
    מה לומר 23/07/2018 06:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמעת פעם את רבי? קראת פעם שיחות של הרבי? הכל נגיש באינטרנט. עכשיו יצא ספר ׳רגע האמת׳. אחרי שקוראים בו מבינים מה זה רבי.
    סגור
  • 11.
    מדינה של עובדי אלילים. זאת יהדות? זאת מדינת היהודים? (ל"ת)
    רוני 05/06/2018 14:24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 10.
    אם הרבי מלובביץ היה רוצה שחסידי חבד יבזבזו זמנם בחיפוש
    שפע ימים - פייק חברה 04/06/2018 16:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחר אוצרות הוא היה מכווין אותם לשם...
    סגור
  • 9.
    מי השקיע כסף בחבורת ההזויים האלה?! פתי מאמין לכל דבר! (ל"ת)
    הצופה 04/06/2018 16:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    רק אחרי שינקו את הקישון
    רבינו 04/06/2018 16:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אחרי שינקו את הקישון מהלכלוך והרעלים בני עשרות שנים, כאשר מימיו ישובו להיות צלולים, רק אז יראו בקרקעיתו נצנוצי יהלומים.
    סגור
  • 7.
    הרבי מלויבוויץ היה אדם טוב הוא איננו בן החיים ובזה
    אריה 04/06/2018 16:03
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הסתיים כל הספור.כל השאר הזיות
    סגור
  • 6.
    אנחנו מאמינים בביאת המשיח - אם הוא יכול "לבא " בגילו - (ל"ת)
    צפוני 04/06/2018 15:59
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 5.
    ישוע משיחנו אינו עוסק בשטויות (ל"ת)
    האב מריוס 04/06/2018 12:35
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • שיחנק הישו שלך (ל"ת)
    עוז 04/06/2018 16:35
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • תראה קטע, ישוע כבר מת מזמן
    Zאביק השועל 04/06/2018 19:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    וגם המשיח-צעצוע שלך התפגר.
    סגור
  • 4.
    כת של מטומטמים (ל"ת)
    ארז 04/06/2018 10:56
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 3.
    להכניס את כולם לכלא (ל"ת)
    גם את ביבי 04/06/2018 10:45
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    לקרדה (ל"ת)
    דוד 04/06/2018 10:42
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    חבד
    משיח 04/06/2018 10:41
    הגב לתגובה זו
    3 4
    יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח
    סגור
  • על שתי המילים האחרונות אתה לא יודע אתה מנחש באוב (ל"ת)
    אריה 04/06/2018 16:05
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • אתם עובדי אלילים. זאת לא יהדות. כל קבר שייח הפכתם לקבר
    רוני 05/06/2018 14:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צדיק. אתם תתפוגגו תוך דור או שניים. אפילו יורש הוא לא מינה. הזוי.
    סגור
  • חחח.... המציאו אותו שלא תשברו
    ארז 04/06/2018 12:36
    הגב לתגובה זו
    1 1
    דפוקים
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות