ביטוח רכב – איפה לא כדאי לחסוך בעלויות?

ביטוח הרכב שלך, זה שכנראה חידשת בלי להניד עפעף, יכול להיות הרבה יותר זול מההצעה הראשונה שקיבלת. אולם, במגרש הזה לא כל ההוזלות טובות לך וחלקן אף יכולות לעלות לך ביוקר. מדריך קטן לביטוח גדול.

מאת: יובל בנר

תוכן בחסות |

ביטוח הרכב שלך הוא מוצר אשר לרוב מורכב משני חלקים. הראשון, ביטוח חובה, המכסה נזקי גוף בלבד וכל בעל רכב מחוייב לרכוש אותו לפי החוק. ביטוח רכב מסוג מקיף או צד ג', הם החלק השני של הפוליסה ואינך מחוייב לרכוש אותם. הביטוח המקיף, כיאה לשמו, יכסה את כל נזקי התאונה שלך ושל הצד הנפגע. ביטוח צד ג' יכסה רק את נזקי הצד הנפגע, במידה ויש, כך שנזק כלכלי שיגרם לך כתוצאה מהתאונה אינו מכוסה ביטוחית.

המשוואה הזו, בצירוף יוקר המחיה הכללי והעובדה שאחזקת רכב בישראל אינה זולה כלל, יוצרת על הנהגים את המניע לחפש איפה לחסוך בביטוח הרכב.

בכתבה הבאה נעסוק בשאלה כיצד ניתן לחסוך בעלויות ביטוח הרכב תוך כדי שמירה על מקסימום מהאינטרסים שלך בתור בעל הרכב, במיוחד במקרה של תאונה ותוך כדי ניהול הסיכונים הרלוונטיים לך. כמובן, יש יותר ממקום אחד בו ניתן לחסוך אך לא כל סוג של חיסכון הוא כדאי מבחינתך. שנתחיל?

השוואת מחירים:

בראש ובראשונה, עוד לפני שבכלל ניגשים לנסיונות הקיצוץ במחיר, כדאי לקחת כמה שיותר הצעות מחיר רלוונטיות מחברות מתחרות ולהבין על איזה סדר גודל מחיר מדובר. לאחר מכן, לקרוא ולהבין (קצת מייגע אבל חייבים) את הפוליסה כולה. באופן זה, גם השלבים הבאים יהיו ברורים ואפילו תהיה לך האפשרות לבצע פעולות אקטיביות כדי להביא להוזלה.

הנחות מיוחדות:

לגופים גדולים יש כח כלכלי גדול. עובדי מדינה ומורים, למשל, זכאים להנחות בביטוח הרכב. חברות מסויימות מציעות הנחות לסטודנטים, לנהגים זהירים או להורים, שכן נהיגתם זהירה יותר. בגדול, כל אפשרות שיש לך להביא להנחה בדמי הביטוח, לא משנה מה הרקע, יכולה להתקבל כאן, אז פשוט שווה לנסות. גם ביטוח לנהג יחיד יכול לתת הנחה, אך מצד שני לא תהיה לך האפשרות לתת לאף אדם לנהוג ברכב במקומך.

איזה רכב ואיזה בית?

אם התלבטת בין מספר רכבים ובדקת בעיקר את עוצמת המנוע וצריכת הדלק, אולי היה טוב לבדוק גם את עלויות הביטוח. מחיר ביטוח הרכב נקבע בין השאר לפי קריטריונים של זמינות חלקים ומחירם, אך גם לפי דירוג הרכב בטבלת גניבות הרכבים. מכיוון שגנבים אוהבים לגנוב את כלי הרכב הנפוצים ביותר (לטובת זמינות חלקים), לפעמים יהיה טוב לרכוש רכב פחות נפוץ וגניב כדי להוזיל את הביטוח. מקום מגוריך, אגב, משפיע על המחיר באופן דומה. איזור המועד לגניבות רכב יעלה את מחיר הביטוח בדיוק כשם שחניה נעולה ושומר יוזילו אותו.

לוותר על המקיף:

עצה שבאה עם אזהרה. חשוב לדעת כמה רכבך שווה, אך בהקשר זה חשוב לדעת כמה הוא שווה מבחינת הביטוח. במילים אחרות, מה יהיה גובה הפיצוי במקרה של אובדן מוחלט או גניבה. באם אפשרי מבחינתך לחיות ללא החזר הפיצוי ולהמר על חיסכון בטווח הארוך, בבקשה. זוהי דרך שאינה מתאימה לכל אחד, לא לכל תקופה בחיים ובוודאי שלא לכל רכב, אך לעיתים כדאי לחשוב גם עליה.

השתתפות עצמית וכיסויים נוספים:

כיסויים כגון גרירה, חילוץ ותדלוק חירום אינם תמיד חלק מהפוליסה, במיוחד בפוליסות חדשות ומודולריות. פירוש הדבר שניתן לוותר עליהם ולקבל הנחה במקומם. בנוסף, הגדלת סכום ההשתתפות העצמית גם הוא יוריד את מחיר הפוליסה, אך מצד שני עלול לאבד את יתרונו היחיד ברגע אחד. לכן מבררים כמה השתתפות עצמית משלמים ותמורת איזה סכום כדי לקבל החלטה מושכלת בנושא.

מערכות בטיחות מתקדמות:

הדרך הבטוחה ביותר לקבל הנחה בביטוח היא לרכוש רכב עם מקסימום מערכות בטיחות אקטיביות. אלה הוכחו כיעילות בהפחתת תאונות דרכים ולכן חברות ביטוח מסויימות מאפשרות לקבל הנחה בגינן.

סיכום:

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אביטל אופק. צילום: מיכה לובטוןאביטל אופק. צילום: מיכה לובטון

רכש מרשים לקבוצת דלקל: אביטל אופק מנהל פעילות דוראל ישראל עובר לנהל את חטיבת האנרגיה המתחדשת

בעוד הביקוש לחשמל ירוק מזנק וגם המדינה מציבה יעדים שאפתניים לשנים הקרובות, קבוצת דלקל מגייסת את אביטל אופק, זוכה פרס איש השנה בכלכלה הירוקה. עם ניסיון מוכח בפרויקטים פורצי דרך, הוא צפוי להוביל את הקבוצה קדימה באחד התחומים הצומחים בשוק המקומי והעולמי



נושאים בכתבה חשמל ירוק

בשנים האחרונות עולם הגגות הסולאריים צובר תאוצה משמעותית, בעיקר בזכות השיפור המתמשך באיכות החומרים ובטכנולוגיות ההתקנה, שמאפשרים לייצר על כל גג כמות גדולה בהרבה של מגהוואטים לעומת העבר. 

כדי לסבר את האוזן, בין שנת 2023 לשנת 2024 בלבד נרשמה קפיצה של יותר מ-25% בתפוקה. הנתון הזה הוא חלק מהמגמה הגלובלית, כאשר גם משרד האנרגיה הציב לעצמו יעד שאפתני, להוסיף עד שנת 2030 עוד כ-100 אלף גגות סולאריים בישראל. 

המהלך המדובר של דלקל

על רקע זה, קבוצת דלקל ביצעה מהלך שנחשב לדרמטי בשוק האנרגיה, כאשר גייסה לשורותיה את אביטל אופק, מי שזכה בשנה שעברה בתואר איש השנה בכלכלה הירוקה. אופק, מהשמות הבולטים בתחום האנרגיה המתחדשת, נחשב לדמות שהובילה פרויקטים חדשניים לשילוב אנרגיה סולארית בשדות חקלאיים וכל זה מבלי לפגוע בגידולים ואף לתרום לשיפור שלהם.

עבור דלקל, שמזה למעלה מ-25 שנה פועלת בענף האנרגיה הישראלי, מדובר בחיזוק משמעותי. הקבוצה שנמצאת בבעלות של יניב כהן ויונתן חי, עוסקת במגוון תחומים ובהם מימון חוץ בנקאי, גז, נדל"ן מניב, אנרגיה ירוקה ודלקים, וכיום היא מספקת שירות לכ-50 אלף לקוחות עסקיים ופרטיים ברחבי הארץ.

חטיבת המימון של החברה באה לידי ביטוי בדמות הענקת מימון חוץ-בנקאי ללקוחות החברה, דבר שמאפשר לה להקים פרויקטים רבים ומורכבים מבלי להיות תלויה בגורמים  מימון חיצוניים. 

אביטל אופק. צילום: מיכה לובטוןאביטל אופק. צילום: מיכה לובטון

רכש מרשים לקבוצת דלקל: אביטל אופק מנהל פעילות דוראל ישראל עובר לנהל את חטיבת האנרגיה המתחדשת

בעוד הביקוש לחשמל ירוק מזנק וגם המדינה מציבה יעדים שאפתניים לשנים הקרובות, קבוצת דלקל מגייסת את אביטל אופק, זוכה פרס איש השנה בכלכלה הירוקה. עם ניסיון מוכח בפרויקטים פורצי דרך, הוא צפוי להוביל את הקבוצה קדימה באחד התחומים הצומחים בשוק המקומי והעולמי



נושאים בכתבה חשמל ירוק

בשנים האחרונות עולם הגגות הסולאריים צובר תאוצה משמעותית, בעיקר בזכות השיפור המתמשך באיכות החומרים ובטכנולוגיות ההתקנה, שמאפשרים לייצר על כל גג כמות גדולה בהרבה של מגהוואטים לעומת העבר. 

כדי לסבר את האוזן, בין שנת 2023 לשנת 2024 בלבד נרשמה קפיצה של יותר מ-25% בתפוקה. הנתון הזה הוא חלק מהמגמה הגלובלית, כאשר גם משרד האנרגיה הציב לעצמו יעד שאפתני, להוסיף עד שנת 2030 עוד כ-100 אלף גגות סולאריים בישראל. 

המהלך המדובר של דלקל

על רקע זה, קבוצת דלקל ביצעה מהלך שנחשב לדרמטי בשוק האנרגיה, כאשר גייסה לשורותיה את אביטל אופק, מי שזכה בשנה שעברה בתואר איש השנה בכלכלה הירוקה. אופק, מהשמות הבולטים בתחום האנרגיה המתחדשת, נחשב לדמות שהובילה פרויקטים חדשניים לשילוב אנרגיה סולארית בשדות חקלאיים וכל זה מבלי לפגוע בגידולים ואף לתרום לשיפור שלהם.

עבור דלקל, שמזה למעלה מ-25 שנה פועלת בענף האנרגיה הישראלי, מדובר בחיזוק משמעותי. הקבוצה שנמצאת בבעלות של יניב כהן ויונתן חי, עוסקת במגוון תחומים ובהם מימון חוץ בנקאי, גז, נדל"ן מניב, אנרגיה ירוקה ודלקים, וכיום היא מספקת שירות לכ-50 אלף לקוחות עסקיים ופרטיים ברחבי הארץ.

חטיבת המימון של החברה באה לידי ביטוי בדמות הענקת מימון חוץ-בנקאי ללקוחות החברה, דבר שמאפשר לה להקים פרויקטים רבים ומורכבים מבלי להיות תלויה בגורמים  מימון חיצוניים.