גיא לרר, "הצנרת"
צילום: מסך רשת 13
פרשנות

דיפלומט נגד לרר | אף פעם לא טוב לתקוף עיתונאי - ועוד פופולרי

חברות מחזיקות עורכי דין בוחני כליות ולב, ויועצי תקשורת שחשים את הדופק הציבורי. החוכמה - לדעת לשלב בין השניים. בדיפלומט פספסו כאן ונכנסו למלחמה שרק פוגעת בה, ועוד בתקופת בחירות. לראיה - הנפילה בבורסה והביקורת הציבורית האדירה
אופיר שפיגל | (5)

במשבר תקשורתי, יגיד לכם כל מי שעבר פעם ליד החוג לתקשורת, יש מאבק בין עורכי הדין ובין יועצי התקשורת. בעוד עורכי הדין בוחנים כל תג וכל אות, יועצי תקשורת בוחנים את המשמעות האמיתית של הזירה הציבורית וההשלכות של המשבר על קהלי שונים, כמו צרכנים, עובדים, ספקים ועוד. השלכות שניתן לראות בקופה, בתוצאות העסקיות ובימים אלו אפילו בנכונות של עובדים לבוא ולעבוד באותו הארגון.

 

בעוד שלעורכי דין יש זמן, הם מעוניינים בתגובות ארוכות ומנומקות, וחושבים על היום שבו הדברים יגיעו לבית משפט, הציבור והתקשורת ממהרים לדון, להכריע ולתלות את הנאשם - גם אם איננו אשם.

 

תפקידו של המנכ"ל הוא לאזן בין השניים, שיקולי רווח והפסד - כמה מקום לתת לתגובה מהירה לטובת הצרכנים, העובדים והתדמית, לעומת החרב שמונפת בהמשך - בית המשפט. הכי טוב כמובן, אם זה בכלל אפשרי – כיצד משלבים בצורה הטובה ביותר בין השניים ומוציאים את המיטב בשני המגרשים.

 

במקרה של דיפלומט אחזקות 0% , נדמה שהבחירה היא ברורה. על פניו - מי שמוביל את הנושא הם עורכי הדין שבחרו בדרך של "לתקוף את השליח" - גיא לרר ומערכת "הצינור". אבל מהרגע הראשון נראה שהטקטיקה מוטעית והאסטרטגיה פשוט לא קיימת. אי אפשר להתבלבל ולהאשים את לרר והתוכנית שלו כמי שאחראית לעליית המחירים, הם רק אלו שהעלו את הנושא לסדר היום. האם עורכי הדין באמת חושבים שאיום בתביעה יעזור להם - בסיפור עם פרופיל תקשורתית כל כך גבוה? האם נדמה להם שזה מה שיביא מישהו לרדת מהסיפור?

.

האיום התביעה נגד גיא לרר. לחצו כדי להגדיל

.

ההחלטה של עורכי הדין מהפירמות הגדולות והמכובדות בארץ לתקוף את השליח רק מזרימה חמצן לאש מגדיל את התפוצה ואת השיח ואיתו גם את הזעם כלפי משווקת המוצרים דיפלומט. השפה המאיימת לא רק שלא סייעה אלא סביר להניח שהגדילה את הנזק התדמיתי, וכולנו ראינו רשתות שיווק לא מעטות מצהירות כי אין בכוונתן לקבל את רוע הגזירה ואין בכוונתן להעלות את המחירים.

 

לא בטוח שעורכי הדין המכובדים – משרד פירון ושות' – הוסיפו לסט השיקולים שלהם בבואם לאיים בתביעה נגד עיתונאים, את העובדה שאנו בתקופת בחירות ושההשלכות עשויות להיות תחילת בדיקה על הכוח של דיפלומט בשוק, ושיצוצו כאלה שיסיקו כי כוחה של החברה גדול מידי. גם שוק ההון לא אוהב את ההתנהלות של דיפלומט: בתוך שבועיים ירדה החברה 17% בבורסה בתל אביב (רק היום מעל 4% - נכון לשעה 14:45) – ובסך הכל מחקה כמעט 200 מיליון שקל מערכה..

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

עורכי דין מהסוג המדובר יודעים לעשות את מלאכתם נאמנה, אבל במקרה דנן אולי טוב היה אילו החברה הייתה דווקא לוקחת לתשומת ליבה את ההשלכות הציבוריות על מעשיה. כל תקופה איננה תקופה טובה להעלאת מחירים, אבל שום תקופה היא לא טובה לריב עם עיתונאים - בוודאי כאלו שזוכים לאהדת הציבור. כל הסיפור המתגלגל הזה זועק משבר תקשורתי, ונדמה שבצד שלהם פשוט לא מבינים את זה. והנה, המכתב נשלח, אבל במקביל עוד ועוד רשתות קמעונאות הודיעו כי אינן מוכנות לקבל את התכתיבים של דיפלומט להעלאת מחירים, וכי יתנגדו לכך.

 

ימים יגידו מי צדק, אבל במקרה הזה כלל לא חשוב מי צודק. טיפול משפטי הוא לא תמיד הנכון לצלוח מהמורות בטווח המיידי. כי בתקשורת - כמו בחיים - לא תמיד צריך להיות צודק, לפעמים עדיף להיות חכם.

 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    YL 02/08/2022 14:01
    הגב לתגובה זו
    הבעיה לא היבואנים כמו ש מציגים ב תקשורת הבעיה הכי גדולה היא החזירות של הרשת הכי גדולה במדינה ש מנצלת את המונופול שלה ב שטחי המסחר הבלעדיים ומלחיצה את היבואנים שלא יעיזו לדבר אפילו מילה רעה אחת על*** הצדיק מסופרסל***
  • 3.
    yoro 01/08/2022 21:11
    הגב לתגובה זו
    יש להחרים את שסטוביץ חזירים הרבה יותר מדיפלומט
  • 2.
    השודדים 01/08/2022 16:30
    הגב לתגובה זו
    שומרים הכסף למשותפת ועבאס
  • YL 02/08/2022 21:12
    הגב לתגובה זו
    מבין את ביבי ש לא רוצה ש הביבסטים יוכלו לטוס ל ארצות הברית בלי ויזה לא ישארו סתומים להצביע עבורו בארץ
  • 1.
    יומי 01/08/2022 16:15
    הגב לתגובה זו
    אין הרבה עיתונאים עם אג'נדה חיובית כמו שלך
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.