פרשנות

דיפלומט נגד לרר | אף פעם לא טוב לתקוף עיתונאי - ועוד פופולרי

חברות מחזיקות עורכי דין בוחני כליות ולב, ויועצי תקשורת שחשים את הדופק הציבורי. החוכמה - לדעת לשלב בין השניים. בדיפלומט פספסו כאן ונכנסו למלחמה שרק פוגעת בה, ועוד בתקופת בחירות. לראיה - הנפילה בבורסה והביקורת הציבורית האדירה
אופיר שפיגל | (5)

במשבר תקשורתי, יגיד לכם כל מי שעבר פעם ליד החוג לתקשורת, יש מאבק בין עורכי הדין ובין יועצי התקשורת. בעוד עורכי הדין בוחנים כל תג וכל אות, יועצי תקשורת בוחנים את המשמעות האמיתית של הזירה הציבורית וההשלכות של המשבר על קהלי שונים, כמו צרכנים, עובדים, ספקים ועוד. השלכות שניתן לראות בקופה, בתוצאות העסקיות ובימים אלו אפילו בנכונות של עובדים לבוא ולעבוד באותו הארגון.

 

בעוד שלעורכי דין יש זמן, הם מעוניינים בתגובות ארוכות ומנומקות, וחושבים על היום שבו הדברים יגיעו לבית משפט, הציבור והתקשורת ממהרים לדון, להכריע ולתלות את הנאשם - גם אם איננו אשם.

 

תפקידו של המנכ"ל הוא לאזן בין השניים, שיקולי רווח והפסד - כמה מקום לתת לתגובה מהירה לטובת הצרכנים, העובדים והתדמית, לעומת החרב שמונפת בהמשך - בית המשפט. הכי טוב כמובן, אם זה בכלל אפשרי – כיצד משלבים בצורה הטובה ביותר בין השניים ומוציאים את המיטב בשני המגרשים.

 

במקרה של דיפלומט אחזקות 1.94% , נדמה שהבחירה היא ברורה. על פניו - מי שמוביל את הנושא הם עורכי הדין שבחרו בדרך של "לתקוף את השליח" - גיא לרר ומערכת "הצינור". אבל מהרגע הראשון נראה שהטקטיקה מוטעית והאסטרטגיה פשוט לא קיימת. אי אפשר להתבלבל ולהאשים את לרר והתוכנית שלו כמי שאחראית לעליית המחירים, הם רק אלו שהעלו את הנושא לסדר היום. האם עורכי הדין באמת חושבים שאיום בתביעה יעזור להם - בסיפור עם פרופיל תקשורתית כל כך גבוה? האם נדמה להם שזה מה שיביא מישהו לרדת מהסיפור?

.

האיום התביעה נגד גיא לרר. לחצו כדי להגדיל

.

ההחלטה של עורכי הדין מהפירמות הגדולות והמכובדות בארץ לתקוף את השליח רק מזרימה חמצן לאש מגדיל את התפוצה ואת השיח ואיתו גם את הזעם כלפי משווקת המוצרים דיפלומט. השפה המאיימת לא רק שלא סייעה אלא סביר להניח שהגדילה את הנזק התדמיתי, וכולנו ראינו רשתות שיווק לא מעטות מצהירות כי אין בכוונתן לקבל את רוע הגזירה ואין בכוונתן להעלות את המחירים.

 

לא בטוח שעורכי הדין המכובדים – משרד פירון ושות' – הוסיפו לסט השיקולים שלהם בבואם לאיים בתביעה נגד עיתונאים, את העובדה שאנו בתקופת בחירות ושההשלכות עשויות להיות תחילת בדיקה על הכוח של דיפלומט בשוק, ושיצוצו כאלה שיסיקו כי כוחה של החברה גדול מידי. גם שוק ההון לא אוהב את ההתנהלות של דיפלומט: בתוך שבועיים ירדה החברה 17% בבורסה בתל אביב (רק היום מעל 4% - נכון לשעה 14:45) – ובסך הכל מחקה כמעט 200 מיליון שקל מערכה..

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

עורכי דין מהסוג המדובר יודעים לעשות את מלאכתם נאמנה, אבל במקרה דנן אולי טוב היה אילו החברה הייתה דווקא לוקחת לתשומת ליבה את ההשלכות הציבוריות על מעשיה. כל תקופה איננה תקופה טובה להעלאת מחירים, אבל שום תקופה היא לא טובה לריב עם עיתונאים - בוודאי כאלו שזוכים לאהדת הציבור. כל הסיפור המתגלגל הזה זועק משבר תקשורתי, ונדמה שבצד שלהם פשוט לא מבינים את זה. והנה, המכתב נשלח, אבל במקביל עוד ועוד רשתות קמעונאות הודיעו כי אינן מוכנות לקבל את התכתיבים של דיפלומט להעלאת מחירים, וכי יתנגדו לכך.

 

ימים יגידו מי צדק, אבל במקרה הזה כלל לא חשוב מי צודק. טיפול משפטי הוא לא תמיד הנכון לצלוח מהמורות בטווח המיידי. כי בתקשורת - כמו בחיים - לא תמיד צריך להיות צודק, לפעמים עדיף להיות חכם.

 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    YL 02/08/2022 14:01
    הגב לתגובה זו
    הבעיה לא היבואנים כמו ש מציגים ב תקשורת הבעיה הכי גדולה היא החזירות של הרשת הכי גדולה במדינה ש מנצלת את המונופול שלה ב שטחי המסחר הבלעדיים ומלחיצה את היבואנים שלא יעיזו לדבר אפילו מילה רעה אחת על*** הצדיק מסופרסל***
  • 3.
    yoro 01/08/2022 21:11
    הגב לתגובה זו
    יש להחרים את שסטוביץ חזירים הרבה יותר מדיפלומט
  • 2.
    השודדים 01/08/2022 16:30
    הגב לתגובה זו
    שומרים הכסף למשותפת ועבאס
  • YL 02/08/2022 21:12
    הגב לתגובה זו
    מבין את ביבי ש לא רוצה ש הביבסטים יוכלו לטוס ל ארצות הברית בלי ויזה לא ישארו סתומים להצביע עבורו בארץ
  • 1.
    יומי 01/08/2022 16:15
    הגב לתגובה זו
    אין הרבה עיתונאים עם אג'נדה חיובית כמו שלך
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.