מה גרם לבתי ההשקעות להגדיל את הפרסום ב-20%?
יניב ביטון בקמפיין למנורה מבטחים (צילום יח"צ)
.
בתי ההשקעות בישראל שמו הרבה יותר כסף בפרסום מאז תחילת השנה. על פי בדיקה שערכה חברת יפעת בקרת פרסום עבור "ביז מדיה", עולה כי בחודשים וחצי האחרונים ההוצאה לפרסום עמדה העל כ-13.1 מיליון שקל, עלייה של כ-20% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אז עמד סכום ההשקעה על קצת פחות מ-11 מיליון.
בתחילת תקופת הבדיקה בשנה שעברה הסתיים הסגר הרביעי והאחרון, ואולם באותה עת שוק ההון פרח. בחודשים האחרונים שוק ההון הישראלי מדשדש, והמלחמה באוקראינה פגעה בו עוד יותר. אפשר להעריך שדווקא בעתות משבר, בתי ההשקעות רוצים למשוך לקוחות להשקיע את כספם.
מיטב דש עומד בראש טבלת המפרסמים, עם 2.8 מיליון שקלים, אבל ירידה חדה בהשקעה ביחס לחודשיים וחצי הראשונים של 2021, אז השקיע בית ההשקעות כמעט 5.2 מיליון שקלים. עיקר ההשקעה של מיטב דש היא בטלוויזיה - עם כ-1.6 מיליון שקלים, מול 2.8 מיליון לפני כשנה. ואולם, כפי שפורסם ב"ביז מדיה", מיטב דש נמצא בעיצומו של הליך מיתוג מחדש שיכלול שינוי שם וקמפיין גדול שצפוי לעלות בחודשים הקרובים, כך שההוצאה לפרסום של בית ההשקעה צפויה לזנק ביחס לחלקו הראשון של השנה.
- הבנק מול בית ההשקעות, מי מנצח בקרב על הסוחר הישראלי?
- מה למדנו השבוע: בתי השקעות הן אופציה על שוק המניות; תשואה של מאות אחוזים בשנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום השני מבחינת השקעה בפרסום נמצא בית ההשקעות IBI עם כמעט שני מיליון שקל שהופנו לפרסום, מול 225 אלף שקל בלבד בתקופת הזמן המקבילה אשתקד. באותה עת לא פרסם IBI בטלוויזיה, וגם בדיגיטל השקיע רק 208 אלף שקלים. כעת קטגוריית הטלוויזיה כבר עומדת על 825 אלף שקלים, וגם הדיגיטל זינק ל-1.1 מיליון שקלים. קבוצת הפניקס השקיעה בפרסום כמעט 1.7 מיליון שקלים, והראל בית השקעות עם 1.4 מיליון.
טלוויזיה. נתון מעניין ביחס לתמהיל הפרסום של בתי ההשקעה, הוא הכניסה של יותר ויותר מהם לטלוויזיה. אם מתחיל ינואר ועד אמצע מרץ 2021 רק שלושה מפרסמים הראו נוכחות במדיה הזו (מיטב דש, אנליסט ומנורה מבטחים), הרי שבתקופה האחרונה זינק מספרם לשמונה (מיטב דש, IBI, הפניקס הישראלי, הראל, פסגות, תמיר פישמן, ילין לפידות ואביב ניהול קרנות). בתי ההשקעות גם מאמינים יותר בטלוויזיה והזרימו לפרסום בה 7.3 מיליון שקל מאז תחילת השנה, מול חמישה מיליון בתקופה המקבילה ב-2021.
השינויים בשאר הקטגוריות מינוריים יחסית. הפרסום בדיגיטל ירד במקצת - מחמישה מיליון ל-4.7 מיליון. בעיתונות הושקעו בחודשים האחרונים 920 אלף שקלים מול 530 אלף ב-2021.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
.
מימין: מנהל השיווק של ילין לפידות אופיר פרבר, השחקן ליאור אשכנזי, וסמנכ"ל השיווק עומר דגני (צילום יח"צ ילין לפידות)
.
פרזנטורים. לפני שנה היו שני פרזנטורים שהובילו קמפיינים בסקטור הזה, ירון ברובינסקי עבור אלטשולר שחם, ואודי כגן עם מיטב דש, שעומדת כעבור בפני שינוי עמוק מבחינה פרסומית. בחודשים האחרונים על המסך כבר הובילו שבעה: ברובינסקי המשיך עם אלטשולר שחם, ליאור אשכנזי שגויס לאחרונה לילין לפידות בית השקעות, אייל קיציס עם כלל ביטוח, יניב ביטון עם מנורה מבטחים, אלדד תמיר שמוביל את הקמפיין לבית ההשקעות בו הוא שותף תמיר פישמן, והאלוף האולימפי פיטר פלצ'יק שהוביל קמפיין לבית ההשקעות MORE. יובל שמלא שחתם ממש לאחרונה עם בית ההשקעות פסגות, צפוי להצטלם לקמפיין כבר בקרוב, אולם פרסומת איתו מופיעה בדיגיטל.
.
איפה הפרזנטוריות? ויש משהו שבהחלט צורם לעניין בין כל השמות המופיעים כאן, אנשים מופלאים ומוכשרים אחד אחד. רק משהו אחד חסר: בתי ההשקעות מעדיפים בצורה מובהקת פרזנטורים גברים, וברשימה לא מופיעה אף אישה. האם זה אומר שבישיבות האסטרטגיה והקריאייטיב לא רואים נשים שיכולות להוביל קמפיין לבתי השקעות משום שאינן בעלות סמכות?
- 1.ומי חברות הפירסום שעומדות מאחורי כל קמפיין? (ל"ת)רונן 15/03/2022 16:30הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
