יניב ביטון בקמפיין למנורה מבטחים
צילום: יחצ
בדיקה

מה גרם לבתי ההשקעות להגדיל את הפרסום ב-20%?

הרבה יותר טלוויזיה, גידול במספר הפרזנטורים ובלי אף אישה בפרונט של הקמפיינים - בתי ההשקעות הוציאו מאז תחילת 2022 יותר מ-13 מיליון שקל בפרסום | בדיקת "ביז מדיה"
אלכסנדר כץ | (1)

יניב ביטון בקמפיין למנורה מבטחים (צילום יח"צ)

.

בתי ההשקעות בישראל שמו הרבה יותר כסף בפרסום מאז תחילת השנה. על פי בדיקה שערכה חברת יפעת בקרת פרסום עבור "ביז מדיה", עולה כי בחודשים וחצי האחרונים ההוצאה לפרסום עמדה העל כ-13.1 מיליון שקל, עלייה של כ-20% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אז עמד סכום ההשקעה על קצת פחות מ-11 מיליון.

 

בתחילת תקופת הבדיקה בשנה שעברה הסתיים הסגר הרביעי והאחרון, ואולם באותה עת שוק ההון פרח. בחודשים האחרונים שוק ההון הישראלי מדשדש, והמלחמה באוקראינה פגעה בו עוד יותר. אפשר להעריך שדווקא בעתות משבר, בתי ההשקעות רוצים למשוך לקוחות להשקיע את כספם.  

 

מיטב דש עומד בראש טבלת המפרסמים, עם 2.8 מיליון שקלים, אבל ירידה חדה בהשקעה ביחס לחודשיים וחצי הראשונים של 2021, אז השקיע בית ההשקעות כמעט 5.2 מיליון שקלים. עיקר ההשקעה של מיטב דש היא בטלוויזיה - עם כ-1.6 מיליון שקלים, מול 2.8 מיליון לפני כשנה. ואולם, כפי שפורסם ב"ביז מדיה", מיטב דש נמצא בעיצומו של הליך מיתוג מחדש שיכלול שינוי שם וקמפיין גדול שצפוי לעלות בחודשים הקרובים, כך שההוצאה לפרסום של בית ההשקעה צפויה לזנק ביחס לחלקו הראשון של השנה.

 

במקום השני מבחינת השקעה בפרסום נמצא בית ההשקעות IBI עם כמעט שני מיליון שקל שהופנו לפרסום, מול 225 אלף שקל בלבד בתקופת הזמן המקבילה אשתקד. באותה עת לא פרסם IBI בטלוויזיה, וגם בדיגיטל השקיע רק 208 אלף שקלים. כעת קטגוריית הטלוויזיה כבר עומדת על 825 אלף שקלים, וגם הדיגיטל זינק ל-1.1 מיליון שקלים. קבוצת הפניקס השקיעה בפרסום כמעט 1.7 מיליון שקלים, והראל בית השקעות עם 1.4 מיליון.

 

טלוויזיה. נתון מעניין ביחס לתמהיל הפרסום של בתי ההשקעה, הוא הכניסה של יותר ויותר מהם לטלוויזיה. אם מתחיל ינואר ועד אמצע מרץ 2021 רק שלושה מפרסמים הראו נוכחות במדיה הזו (מיטב דש, אנליסט ומנורה מבטחים), הרי שבתקופה האחרונה זינק מספרם לשמונה (מיטב דש, IBI, הפניקס הישראלי, הראל, פסגות, תמיר פישמן, ילין לפידות ואביב ניהול קרנות). בתי ההשקעות גם מאמינים יותר בטלוויזיה והזרימו לפרסום בה 7.3 מיליון שקל מאז תחילת השנה, מול חמישה מיליון בתקופה המקבילה ב-2021.

 

השינויים בשאר הקטגוריות מינוריים יחסית. הפרסום בדיגיטל ירד במקצת - מחמישה מיליון ל-4.7 מיליון. בעיתונות הושקעו בחודשים האחרונים 920 אלף שקלים מול 530 אלף ב-2021.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

.

מימין: מנהל השיווק של ילין לפידות אופיר פרבר, השחקן ליאור אשכנזי, וסמנכ"ל השיווק עומר דגני (צילום יח"צ ילין לפידות)

.

פרזנטורים. לפני שנה היו שני פרזנטורים שהובילו קמפיינים בסקטור הזה, ירון ברובינסקי עבור אלטשולר שחם, ואודי כגן עם מיטב דש, שעומדת כעבור בפני שינוי עמוק מבחינה פרסומית. בחודשים האחרונים על המסך כבר הובילו שבעה: ברובינסקי המשיך עם אלטשולר שחם, ליאור אשכנזי שגויס לאחרונה לילין לפידות בית השקעות, אייל קיציס עם כלל ביטוח, יניב ביטון עם מנורה מבטחים, אלדד תמיר שמוביל את הקמפיין לבית ההשקעות בו הוא שותף תמיר פישמן, והאלוף האולימפי פיטר פלצ'יק שהוביל קמפיין לבית ההשקעות MORE. יובל שמלא שחתם ממש לאחרונה עם בית ההשקעות פסגות, צפוי להצטלם לקמפיין כבר בקרוב, אולם פרסומת איתו מופיעה בדיגיטל.

. 

איפה הפרזנטוריות? ויש משהו שבהחלט צורם לעניין בין כל השמות המופיעים כאן, אנשים מופלאים ומוכשרים אחד אחד. רק משהו אחד חסר: בתי ההשקעות מעדיפים בצורה מובהקת פרזנטורים גברים, וברשימה לא מופיעה אף אישה. האם זה אומר שבישיבות האסטרטגיה והקריאייטיב לא רואים נשים שיכולות להוביל קמפיין לבתי השקעות משום שאינן בעלות סמכות? 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ומי חברות הפירסום שעומדות מאחורי כל קמפיין? (ל"ת)
    רונן 15/03/2022 16:30
    הגב לתגובה זו
המהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשתהמהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשת
רייטינג

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג

כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג. 

מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים. 

פריים טיים

תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

רצועות חדשות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5% רייטינג ו-29 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.

עמית סגל (X, מסך ערוץ 12)עמית סגל (X, מסך ערוץ 12)

עמית סגל עובר ל-"ישראל היום" ועוזב את "ידיעות אחרונות"

הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, הודיע לאחרונה על עזיבתו את עיתון "ידיעות אחרונות" לטובת כתיבת טור קבוע ב"ישראל היום"; האם זה יהפוך אותו לאיש התקשורת העשיר בישראל? 

רן קידר |

"שמח לבשר לכם שהחל בתחילת אוגוסט אתחיל לכתוב את הטור הפוליטי ב״סוף השבוע החדש״ של העיתון ״ישראל היום״. בשנה הבאה יתקיימו בחירות בישראל, ובכללי אף פעם לא משעמם, אז זה עיתוי טוב", כך עדכן הבוקר עמית סגל את עוקביו. המעבר של סגל מסקרן, ומגיע לאחר ספקולציות רבות שהועלו לגבי עזיבה שלו את חדשות 12 והצטרפות לעכשיו 14. 

ננסה להבין קצת האם המהלך ישנה את שכר החודשי של סגל. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות לאחרונה דיברו על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה. אין נתונים רשמיים על שכרו המדויק בחדשות 12, אך לפי הערכות שונות, שכרו החודשי הוא כ-150,000 שקל, וכ-2 מיליון שקל בשנה. בנוסף, כתב סגל ספר מצליח, "סיפורה של הפוליטיקה הישראלית", שיצא לאור באוגוסט 2021 בהוצאה עצמית. הספר זכה להצלחה מסחרית מרשימה, עם מכירת כ-10,000 עותקים בתוך 48 השעות הראשונות להשקתו, כך שגם ספרו מהווה עבורו ערוץ הכנסה. 

וכמובן, בנוסף לטלוויזיה ולספר, סגל מציע לציבור סדרת הרצאות, ובמידה ותזמינו אותו להרצאה, התשלום יהיה בגובה של עשרות אלפי שקלים. כל זה, אינו כולל את הכנסותיו מכתיבת הטור, שכאמור, שינה את משכנו ועזב את "ידיעות אחרונות" לטובת "ישראל היום", וניתן להעריך ששכרו רק השתפר בעקבות המעבר. 

סגל הוא דמות שמעוררת מחלוקת וסערה בקרב גורמים שונים וכך היה מעורב במספר תביעות דיבה, בין היתר זכה בפיצוי של 120 אלף שקל מעומר נחמני על פרסומים פוגעניים ברשת. הוא עצמו נתבע על ידי הדס קליין בעקבות טור ב"ידיעות אחרונות", ובשנת 2015 זכה בתביעה שהגיש נגדו אורן חזן בעקבות תחקיר על מעשיו בבולגריה. לאחרונה גם הגיש תביעה נגד פאולה רוזנברג בגין טענות שפרסמה נגדו.

סגל (בן 43) החל את דרכו העיתונאית בשנת 1998 במקומון הירושלמי "כל העיר", ובהמשך עבר לשמש ככתב בתחנת גלי צה"ל. בשנת 2006 הצטרף לחברת החדשות של ערוץ 2 (כיום חדשות 12). הוא מחזיק בתואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ובתואר שני במדיניות ציבורית מאוניברסיטי קולג' לונדון.