מה גרם לבתי ההשקעות להגדיל את הפרסום ב-20%?
יניב ביטון בקמפיין למנורה מבטחים (צילום יח"צ)
.
בתי ההשקעות בישראל שמו הרבה יותר כסף בפרסום מאז תחילת השנה. על פי בדיקה שערכה חברת יפעת בקרת פרסום עבור "ביז מדיה", עולה כי בחודשים וחצי האחרונים ההוצאה לפרסום עמדה העל כ-13.1 מיליון שקל, עלייה של כ-20% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אז עמד סכום ההשקעה על קצת פחות מ-11 מיליון.
בתחילת תקופת הבדיקה בשנה שעברה הסתיים הסגר הרביעי והאחרון, ואולם באותה עת שוק ההון פרח. בחודשים האחרונים שוק ההון הישראלי מדשדש, והמלחמה באוקראינה פגעה בו עוד יותר. אפשר להעריך שדווקא בעתות משבר, בתי ההשקעות רוצים למשוך לקוחות להשקיע את כספם.
מיטב דש עומד בראש טבלת המפרסמים, עם 2.8 מיליון שקלים, אבל ירידה חדה בהשקעה ביחס לחודשיים וחצי הראשונים של 2021, אז השקיע בית ההשקעות כמעט 5.2 מיליון שקלים. עיקר ההשקעה של מיטב דש היא בטלוויזיה - עם כ-1.6 מיליון שקלים, מול 2.8 מיליון לפני כשנה. ואולם, כפי שפורסם ב"ביז מדיה", מיטב דש נמצא בעיצומו של הליך מיתוג מחדש שיכלול שינוי שם וקמפיין גדול שצפוי לעלות בחודשים הקרובים, כך שההוצאה לפרסום של בית ההשקעה צפויה לזנק ביחס לחלקו הראשון של השנה.
- מה למדנו השבוע: בתי השקעות הן אופציה על שוק המניות; תשואה של מאות אחוזים בשנה
- איפה תשלמו את העמלות הכי נמוכות בבביצוע פעולות בניירות ערך?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום השני מבחינת השקעה בפרסום נמצא בית ההשקעות IBI עם כמעט שני מיליון שקל שהופנו לפרסום, מול 225 אלף שקל בלבד בתקופת הזמן המקבילה אשתקד. באותה עת לא פרסם IBI בטלוויזיה, וגם בדיגיטל השקיע רק 208 אלף שקלים. כעת קטגוריית הטלוויזיה כבר עומדת על 825 אלף שקלים, וגם הדיגיטל זינק ל-1.1 מיליון שקלים. קבוצת הפניקס השקיעה בפרסום כמעט 1.7 מיליון שקלים, והראל בית השקעות עם 1.4 מיליון.
טלוויזיה. נתון מעניין ביחס לתמהיל הפרסום של בתי ההשקעה, הוא הכניסה של יותר ויותר מהם לטלוויזיה. אם מתחיל ינואר ועד אמצע מרץ 2021 רק שלושה מפרסמים הראו נוכחות במדיה הזו (מיטב דש, אנליסט ומנורה מבטחים), הרי שבתקופה האחרונה זינק מספרם לשמונה (מיטב דש, IBI, הפניקס הישראלי, הראל, פסגות, תמיר פישמן, ילין לפידות ואביב ניהול קרנות). בתי ההשקעות גם מאמינים יותר בטלוויזיה והזרימו לפרסום בה 7.3 מיליון שקל מאז תחילת השנה, מול חמישה מיליון בתקופה המקבילה ב-2021.
השינויים בשאר הקטגוריות מינוריים יחסית. הפרסום בדיגיטל ירד במקצת - מחמישה מיליון ל-4.7 מיליון. בעיתונות הושקעו בחודשים האחרונים 920 אלף שקלים מול 530 אלף ב-2021.
- כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
- אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
.
מימין: מנהל השיווק של ילין לפידות אופיר פרבר, השחקן ליאור אשכנזי, וסמנכ"ל השיווק עומר דגני (צילום יח"צ ילין לפידות)
.
פרזנטורים. לפני שנה היו שני פרזנטורים שהובילו קמפיינים בסקטור הזה, ירון ברובינסקי עבור אלטשולר שחם, ואודי כגן עם מיטב דש, שעומדת כעבור בפני שינוי עמוק מבחינה פרסומית. בחודשים האחרונים על המסך כבר הובילו שבעה: ברובינסקי המשיך עם אלטשולר שחם, ליאור אשכנזי שגויס לאחרונה לילין לפידות בית השקעות, אייל קיציס עם כלל ביטוח, יניב ביטון עם מנורה מבטחים, אלדד תמיר שמוביל את הקמפיין לבית ההשקעות בו הוא שותף תמיר פישמן, והאלוף האולימפי פיטר פלצ'יק שהוביל קמפיין לבית ההשקעות MORE. יובל שמלא שחתם ממש לאחרונה עם בית ההשקעות פסגות, צפוי להצטלם לקמפיין כבר בקרוב, אולם פרסומת איתו מופיעה בדיגיטל.
.
איפה הפרזנטוריות? ויש משהו שבהחלט צורם לעניין בין כל השמות המופיעים כאן, אנשים מופלאים ומוכשרים אחד אחד. רק משהו אחד חסר: בתי ההשקעות מעדיפים בצורה מובהקת פרזנטורים גברים, וברשימה לא מופיעה אף אישה. האם זה אומר שבישיבות האסטרטגיה והקריאייטיב לא רואים נשים שיכולות להוביל קמפיין לבתי השקעות משום שאינן בעלות סמכות?
- 1.ומי חברות הפירסום שעומדות מאחורי כל קמפיין? (ל"ת)רונן 15/03/2022 16:30הגב לתגובה זו

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.