ד"ש לדש: השם החדש והמהלך הענק שמיטב ייצא אליו
בית ההשקעות מיטב דש נמצא בעיצומו של מהלך שיווקי המשמעותי בתולדותיו. ל"ביז מדיה" נודע כי המהלך יכלול לא רק שינוי שם, אלא גם מיתוג מחדש של החברה וקמפיין מושקע. בשלב זה לא ברור למתי מתוכנן המהלך, אך הערכות מדברות על כך שהמהלך יתבצע בחודשים הקרובים. ההחלטה למיתוג מחדש מגיעה בתקופה מאתגרת לבית ההשקעות, חודשים לאחר פסיקת בית המשפט מאוגוסט 2021 במסגרת תביעה ייצוגית, לחייב את מיטב דש להחזיר לעמיתיו כ-290 מיליון שקל, סכום שהוגדל בדצמבר ל-400 מיליון שקל. כזכור, בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי מיטב דש גבה מחלק מהעמיתים דמי ניהול בניגוד להסכמים עמם. מיטב דש צריך היה להעביר את סכום הפיצוי עד ל-1 במרץ, אולם בעקבות ערעור שהגיש לבית המשפט העליון, נדחה המועד עד לסיום הערעור בעצם ההחלטה בתביעה הייצוגית. בלב הפרשה, קופת גמל שניהל בנק הפועלים החל בשנות ה-60 בלא שנגבו דמי ניהול. עם רפורמת בכר להפרדת תחום החיסכון ארוך הטווח מהבנקים, נמכרה ב-2007 הקופה לבית ההשקעות מיטב דש. בפסק הדין המקורי מסוף אוגוסט נקבעו הפיצויים על 289 מיליון שקל לפני ריבית והצמדה מתחילת 2016, ו-314.7 מיליון שקל אחריה. זאת, לפני תוספת דמי ניהול בסך 66.3 מיליון שקל שנגבו מאז תחילת 2016. עם התוספת מדובר ב-381.8 מיליון שקלים, ולאחר התשלום לתובעים ועורכי הדין מדובר כאמור בכ-400 מיליון שקל. על הליך המיתוג מחדש עובדים במיטב כבר כשנה, בין היתר באמצעות חברת הייעוץ האסטרטגי החדשה "מיינדסט אסטרטגיה" שהקים יועץ התקשורת מוטי שרף, שמשמש כיועץ התקשורת של מיטב. במסגרת המהלך כאמור שוקלים מספר אופציות לשמות חלופיים, כאשר המילה "מיטב" צפויה להישאר. האופציות הן רק "מיטב", או "מיטב השקעות". על כך תצטרך להחליט הנהלת החברה. החלטה נוספת שההנהלה תצטרך לקבל, היא האם לגייס משרד פרסום לטובת הקמפיין שצפוי לצאת לפועל בחודשים הקרובים. על פי הערכות, יגויס משרד פרסום לטובת המהלך. בשנה האחרונה התקשרה מיטב דש עם חברת הסרטונים "שרוטונים" שהפיקה בעבורה מספר סרטוני פרסומת מצוירים והיתוליים.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
