ד"ש לדש: השם החדש והמהלך הענק שמיטב ייצא אליו

לצד המשבר שנוצר בבית ההשקעות בעקבות פסיקת המחוזי שהורה לו להחזיר לעמיתיו כ-400 מיליון שקל, במיטב נמצאים בעיצומו של הליך מיתוג מחדש  וגיוס משרד פרסום לטובת קמפיין גדול
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה מיטב דש שרוטונים

בית ההשקעות מיטב דש נמצא בעיצומו של מהלך שיווקי המשמעותי בתולדותיו. ל"ביז מדיה" נודע כי המהלך יכלול לא רק שינוי שם, אלא גם מיתוג מחדש של החברה וקמפיין מושקע. בשלב זה לא ברור למתי מתוכנן המהלך, אך הערכות מדברות על כך שהמהלך יתבצע בחודשים הקרובים.   ההחלטה למיתוג מחדש מגיעה בתקופה מאתגרת לבית ההשקעות, חודשים לאחר פסיקת בית המשפט מאוגוסט 2021 במסגרת תביעה ייצוגית, לחייב את מיטב דש להחזיר לעמיתיו כ-290 מיליון שקל, סכום שהוגדל בדצמבר ל-400 מיליון שקל. כזכור, בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי מיטב דש גבה מחלק מהעמיתים דמי ניהול בניגוד להסכמים עמם. מיטב דש צריך היה להעביר את סכום הפיצוי עד ל-1 במרץ, אולם בעקבות ערעור שהגיש לבית המשפט העליון, נדחה המועד עד לסיום הערעור בעצם ההחלטה בתביעה הייצוגית.   בלב הפרשה, קופת גמל שניהל בנק הפועלים החל בשנות ה-60 בלא שנגבו דמי ניהול. עם רפורמת בכר להפרדת תחום החיסכון ארוך הטווח מהבנקים, נמכרה ב-2007 הקופה לבית ההשקעות מיטב דש. בפסק הדין המקורי מסוף אוגוסט נקבעו הפיצויים על 289 מיליון שקל לפני ריבית והצמדה מתחילת 2016, ו-314.7 מיליון שקל אחריה. זאת, לפני תוספת דמי ניהול בסך 66.3 מיליון שקל שנגבו מאז תחילת 2016. עם התוספת מדובר ב-381.8 מיליון שקלים, ולאחר התשלום לתובעים ועורכי הדין מדובר כאמור בכ-400 מיליון שקל. על הליך המיתוג מחדש עובדים במיטב כבר כשנה, בין היתר באמצעות חברת הייעוץ האסטרטגי החדשה "מיינדסט אסטרטגיה" שהקים יועץ התקשורת מוטי שרף, שמשמש כיועץ התקשורת של מיטב. במסגרת המהלך כאמור שוקלים מספר אופציות לשמות חלופיים, כאשר המילה "מיטב" צפויה להישאר. האופציות הן רק "מיטב", או "מיטב השקעות". על כך תצטרך להחליט הנהלת החברה.   החלטה נוספת שההנהלה תצטרך לקבל, היא האם לגייס משרד פרסום לטובת הקמפיין שצפוי לצאת לפועל בחודשים הקרובים. על פי הערכות, יגויס משרד פרסום לטובת המהלך. בשנה האחרונה התקשרה מיטב דש עם חברת הסרטונים "שרוטונים" שהפיקה בעבורה מספר סרטוני פרסומת מצוירים והיתוליים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.