מפלגת צדק חברתי
צילום: יחסי ציבור

הקמפיין הפוליטי 'קברי הפעוטות' שחברות החוצות סירבו להעלות

'חוצות זהב' ו'מרקעים' סירבו לקמפיין קיצוני ובו קברי פעוטות של מפלגת צדק חברתי. אילון זרמון, פרסומאי המפלגה: "אם השלט היה של מפלגה גדולה, היו מאשרים אותו"
משה בנימין | (3)

קמפיין פוליטי חדש של מפלגת צדק חברתי סורב על ידי 2 חברות שילוט חוצות מובילות בטענה שהוא פרובוקטיבי ורגיש. המפלגה שמתמודדת בבחירות הקרובות לכנסת ביקשה להעלות מודעות פרסום שנועדו להעלות את מודעות הציבור הרחב לסכנת זיהום האוויר של הפקת הגז מול חופי ישראל. במודעות הוצגו קברים של פעוטות שמותם נגרם בעקבות זיהום זה והחברות חוצות זהב ומרקעים סירבו לפרסמן בשטחי הנדל"ן שלהן. 

עם זאת, הקמפיין יעלה מנגד על נכסי השילוט של חברות החוצות דיל טוב ומקסי מדיה תחת הסכם לפיו, במידה והוא יעורר רעש שלילי, הקמפיין יורד ויוחלף בשלטים אחרים, וזאת על חשבון המפרסמים.

מאחורי הקמפיין עומד משרד הפרסומאי אילון זרמון, שאומר לאייס בתגובה: "לאורך כל סוף השבוע ניסינו לשכנע את חברות הפרסום להעלות את הקמפיין ולא הצלחנו. הבוקר איתרנו 2 חברות שילוט שהסכימו ללכת איתנו, תוך התחייבות שלנו שאם נידרש לשנות את הקמפיין על ידי ועדת הבחירות נעשה זאת. עם זאת, ההחלטה של חלק מחברות השילוט להפוך עצמן לרגולטורים בבחירות - היא דבר חדש. 

"יש חוקים ברורים שאנו תמיד עובדים לפיהם בפרסום הזה. ראינו כבר מקרים שבהם לחץ של החרדים הביא לכך שראית פחות גוף חשוף על השלטים. אבל בעולמות תוכן של פוליטיקה - עם מסרים חדים, כואבים ודרמטיים - נדיר לראות חברות שילוט חוצות שמחילות רגולציה עצמית. זו אחת הפעמים הראשונות שחברת השילוט החליטה בעצמה להוריד את השילוט".

למרות הסירוב מטעמים של רגישות, זרמון מציע סיבה אחרת, מסחרית, שבגללה לכאורה הקמפיין של 'צדק חברתי' סורב. לטענתו: "אני מאמין שמעבר לשיקול הנוגע לפרובוקטיביות של השלט, יש פה סיפור של מפלגות גדולות שמייצרות מלחמה על כל שלט. כתוצאה מכך, השלטים מתייקרים ואנו כמפלגה קטנה מתקשים להתמודד עם כך. חברות שילוט החוצות מחוברות למפלגות העשירות והגדולות, ומנצלות את המצב להעלות המחירים". 

"אם השלט הזה היה של מפלגה גדולה" אומר זרמון, "היו מאשרים אותו ומתמודדים אחר כך עם טיעוני הבעד והנגד. לא היו חוששים שאותה מפלגה תצטרך להחליף את השלט. הם חששו בתחילה שאין לנו את האמצעים הכלכליים לשלם שוב על הייצור וההתקנה מחדש של השלט במקרה שידרשו מאיתנו להחליף אותו. אבל בסופו של דבר הסכמנו שנשלם על כך".

בראשות מפלגת צדק חברתי עומד יוני ספיר. באתר המפלגה נכתב עליו כי הוא "לשעבר בכיר בתעשיית התקשורת, יזם ויועץ אסטרטגי, שימש כמנכ"ל הראשון של דה-מרקר, ראש אגף התקשוב של "בזק", סמנכ"ל השיווק של נטוויז'ן, מנכ"ל של חברות מדיה, תוכנה ועוד". מצע המפלגה קורה לסדר יום חברתי-כלכלי חדש שבמסגרתו היא נלחמת במיקומן של אסדות הגז בקרבת החוף, משום שהן מהוות "פיגוע בריאותי, סביבתי, כלכלי וביטחוני".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מחברות החוצות 'מרקעים' ו'חוצות זהב' נמסר: "אין תגובה".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    יעל 25/03/2019 11:17
    הגב לתגובה זו
    בסוף יהיה צדק חברתי
  • 2.
    יעל 25/03/2019 10:18
    הגב לתגובה זו
    אנחנו בדרך לצדק חברתי
  • 1.
    רונדו 25/03/2019 09:32
    הגב לתגובה זו
    ואני לתומי חשבתי שיש הרגולטור מוסמך לטוהר המידות בפרסום לפני בחירות,איך חברה לפרסום חוצות יכולה לייצר הם חייב?
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.