הקמפיין הפוליטי 'קברי הפעוטות' שחברות החוצות סירבו להעלות
קמפיין פוליטי חדש של מפלגת צדק חברתי סורב על ידי 2 חברות שילוט חוצות מובילות בטענה שהוא פרובוקטיבי ורגיש. המפלגה שמתמודדת בבחירות הקרובות לכנסת ביקשה להעלות מודעות פרסום שנועדו להעלות את מודעות הציבור הרחב לסכנת זיהום האוויר של הפקת הגז מול חופי ישראל. במודעות הוצגו קברים של פעוטות שמותם נגרם בעקבות זיהום זה והחברות חוצות זהב ומרקעים סירבו לפרסמן בשטחי הנדל"ן שלהן.
עם זאת, הקמפיין יעלה מנגד על נכסי השילוט של חברות החוצות דיל טוב ומקסי מדיה תחת הסכם לפיו, במידה והוא יעורר רעש שלילי, הקמפיין יורד ויוחלף בשלטים אחרים, וזאת על חשבון המפרסמים.
מאחורי הקמפיין עומד משרד הפרסומאי אילון זרמון, שאומר לאייס בתגובה: "לאורך כל סוף השבוע ניסינו לשכנע את חברות הפרסום להעלות את הקמפיין ולא הצלחנו. הבוקר איתרנו 2 חברות שילוט שהסכימו ללכת איתנו, תוך התחייבות שלנו שאם נידרש לשנות את הקמפיין על ידי ועדת הבחירות נעשה זאת. עם זאת, ההחלטה של חלק מחברות השילוט להפוך עצמן לרגולטורים בבחירות - היא דבר חדש.
"יש חוקים ברורים שאנו תמיד עובדים לפיהם בפרסום הזה. ראינו כבר מקרים שבהם לחץ של החרדים הביא לכך שראית פחות גוף חשוף על השלטים. אבל בעולמות תוכן של פוליטיקה - עם מסרים חדים, כואבים ודרמטיים - נדיר לראות חברות שילוט חוצות שמחילות רגולציה עצמית. זו אחת הפעמים הראשונות שחברת השילוט החליטה בעצמה להוריד את השילוט".
למרות הסירוב מטעמים של רגישות, זרמון מציע סיבה אחרת, מסחרית, שבגללה לכאורה הקמפיין של 'צדק חברתי' סורב. לטענתו: "אני מאמין שמעבר לשיקול הנוגע לפרובוקטיביות של השלט, יש פה סיפור של מפלגות גדולות שמייצרות מלחמה על כל שלט. כתוצאה מכך, השלטים מתייקרים ואנו כמפלגה קטנה מתקשים להתמודד עם כך. חברות שילוט החוצות מחוברות למפלגות העשירות והגדולות, ומנצלות את המצב להעלות המחירים".
"אם השלט הזה היה של מפלגה גדולה" אומר זרמון, "היו מאשרים אותו ומתמודדים אחר כך עם טיעוני הבעד והנגד. לא היו חוששים שאותה מפלגה תצטרך להחליף את השלט. הם חששו בתחילה שאין לנו את האמצעים הכלכליים לשלם שוב על הייצור וההתקנה מחדש של השלט במקרה שידרשו מאיתנו להחליף אותו. אבל בסופו של דבר הסכמנו שנשלם על כך".
בראשות מפלגת צדק חברתי עומד יוני ספיר. באתר המפלגה נכתב עליו כי הוא "לשעבר בכיר בתעשיית התקשורת, יזם ויועץ אסטרטגי, שימש כמנכ"ל הראשון של דה-מרקר, ראש אגף התקשוב של "בזק", סמנכ"ל השיווק של נטוויז'ן, מנכ"ל של חברות מדיה, תוכנה ועוד". מצע המפלגה קורה לסדר יום חברתי-כלכלי חדש שבמסגרתו היא נלחמת במיקומן של אסדות הגז בקרבת החוף, משום שהן מהוות "פיגוע בריאותי, סביבתי, כלכלי וביטחוני".
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
מחברות החוצות 'מרקעים' ו'חוצות זהב' נמסר: "אין תגובה".
- 3.יעל 25/03/2019 11:17הגב לתגובה זובסוף יהיה צדק חברתי
- 2.יעל 25/03/2019 10:18הגב לתגובה זואנחנו בדרך לצדק חברתי
- 1.רונדו 25/03/2019 09:32הגב לתגובה זוואני לתומי חשבתי שיש הרגולטור מוסמך לטוהר המידות בפרסום לפני בחירות,איך חברה לפרסום חוצות יכולה לייצר הם חייב?
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
