איציק בנבנישתי פרטנר
צילום: משה שי
פרסום ראשון

הפרסום בפרטנר TV: עם תמחור גמיש, בלי תכני רשת וקשת

מפרסמים יוכלו לשלם על פי חשיפה במחיר לנקודת רייטינג ובנוסף יוכלו לשלם מחיר FIX קבוע מראש - כל מפרסם במסלול משלו. החברה מעדיפה מפרסמים עם קהל יעד מגוון ולא נישתי
משה בנימין |

הפרסום המטורגט בפרטנר TV בטכנולוגיית ה-Addressable tv יצא לדרכו השבוע וכבר מעורר עניין בשוק הפרסום. עם זאת, בדיקת אייס בקרב כמה ממשרדי הפרסום המובילים מגלה תמונה שאינה אחידה. בחלק ממשרדי הפרסום מדווחים לאייס כי לא נרשמה שום התעניינות מצד הלקוחות לגבי הפרסום בפרטנר TV ובמשרדים אחרים, כולל חברות מדיה מדווחים כי נרשמה התעניינות רבה בפורמט החדש. כפי שפורסם, המפרסם הראשון שאתו פרטנר מתחילה את הפעילות במודל ניסיוני הוא סנו. גורמים בסביבת החברה מוסרים לאייס כי מפרסמים רבים אחרים מעוניינים לפרסם בפרטנר TV אך נכון לעכשיו הקריטריון שלפיו בוחרת פרטנר את המפרסמים הוא קהל יעד מגוון ככל האפשר - כזה שיכול למקסם את יתרונות הפלטפורמה.  נכון לעכשיו, בצעדיו הראשונים של הפרסום המטורגט, רשת 13 וקשת 12 שצופים מהצד בחשש טבעי ומובן אינם נמצאים בחבילת הפרסום של פרטנר ובין הצדדים מתנהלות שיחות בכדי להגיע להסכם. דהיינו, מנויי פרטנר TV יראו את אותן הפרסומות שכל צופי רשת וקשת האחרים רואים באותו הזמן. מנגד, בערוצים שבהם פרטנר הסדירה את הסוגיה וחתמה על הסכמים עם בעל התוכן היא יכולה לפרסם בכל דרך שתבחר, לפני תכנית, באמצע תכנית, על גבי המסך ועוד.  למרות שרשת וקשת עדיין לא הביעו את הסכמתם לפרסום מטורגט על גבי התכנים שלהם עבור צופי פרטנר TV, מודלים מקבילים מהעולם מראים שדווקא ערוצי הברודקאסט המסחריים הם פלטפורמות הפרסום הבולטות והמובילות ב-Addressable tv וכך למשל בבריטניה. עוד נודע לאייס כי בשלב זה תמחור הפרסום בפרטנר TV יהיה גמיש. מפרסמים יוכלו לשלם על פי חשיפה במחיר לנקודת רייטינג ובנוסף יוכלו לשלם מחיר FIX קבוע מראש - כל מפרסם במסלול משלו.  קולות אחרים שנשמעים בזירת הפרסום מדברים על כך שהרגולטור יתערב בסופו של דבר ולא יאפשר לפרטנר לפרסם כפי שהיא מתכננת. לדברי גורם בכיר בתעשיית הפרסום "זה אוויר חם. כש-yes ו-HOT יתלוננו על כך שלהם אסור לפרסום הרגולטור יתחיל לבדוק מה קורה ולא בטוח שפרטנר תוכל להמשיך כפי שהיא מתכנת. אם לא זה לא יהיה כך, אז yes יחליטו מחר שהם עוברים בעצמם לשידור על IP ויתחילו להפגיז את הצופים בפרסום".  בפרטנר מדגישים שהזכות לפרסם למנויי החברה מתבססת על כך שהשידור שלה מוגש על פלטפורמת אינטרנט ולכן היא אינה נתונה לרגולציה של מועצת הכבלים והלוויין, כמו לדוגמה התוכן ביוטיוב שהוא לשיטתם, תוכן אינטרנטי שאין עליו רגולציה והוא מוצמד לפרסום. עם זאת, ההבדל הין פרטנר לתכני אינטרנט אחרים נעוץ בעובדה שהיא משדרת למנויים שמשלמים לה עבור התוכן. מבחינת פרטנר מדובר בערך ולא בעול על הצופה, עם חווית צפייה שאינה משתנה, ללא הפרעה לתוכן. על פי תכניות החברה הדרך לעקוף את הפרסום למנויי משלמים יגיע בעתיד בצורה של פיצ'רים, שירותים ותכנים נוספים בלי להוסיף עלויות ללקוח. תסריט נוסף, במקרה שהתוספות הללו לא יניחו את דעתם של המנויים (וסיכוי גדול שלא), מדבר על שינוי שיטת התשלום כך שמנויים שיראו פרסומות ישלמו פחות מהמחיר הרגיל. כרגע, אומרים בסביבת החברה, הכל פתוח ולא פוסלים שום דבר.   

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד. 

חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.