סאמר סקול - בחופש הגדול הקרוב ילדכם גם יבלה וגם ילמד

תוכן בחסות |

כשהחופש הגדול מתקרב, מגיע הזמן להתחיל לתכנן תוכניות עבור הילדים. היום יותר מתמיד, קל מדי עבורם לבלות חודשיים שלמים בבהייה במסכים, ולכן הורים רבים מחפשים הזדמנויות להעסיק את ילדיהם, ובמיוחד את אלה בני העשרה, בצורה שתמצא חן בעיניהם ותעשיר את עולמם בו זמנית.

סאמר סקול הוא פתרון יוצא מן הכלל לבעיה הזו, שכן הוא משלב בין לימוד של מיומנויות שפה החיוניות בעולמות הלימודים והעבודה של היום לבין חוויה בלתי נשכחת, המלאה בהזדמנויות לפתח קשרים וכישורים חברתיים חשובים.

לפני הכל, השאלה המתבקשת היא –

מה זה בעצם סאמר סקול?

הביטוי "סאמר סקול" מתייחס למחנה קיץ, שמעבר לפעילויות פנאי חווייתיות ומהנות נועד לתפקד כבית ספר לכל דבר בו לומדים התלמידים את השפה האנגלית. סאמר סקול מתקיים במהלך תקופת החופש הגדול, חודשים יולי ואוגוסט, כאשר כל מחזור נמשך בדרך כלל בין שבועיים לשלושה שבועות.

במקור, המיקום של הסאמר סקול היה בחו"ל בלבד, וספציפית בארצות דוברות אנגלית כמו ארה"ב ואנגליה; אך בשל הביקוש הגובר והולך, מדינות רבות אחרות במערב ובמזרח אירופה ואפילו ישראל מציעות כיום את חויית הסאמר סקול במחירים נמוכים יותר מאשר במדינות אלו ובליווי של צוות מקצועי ודובר השפה באופן שוטף.  

מה עושים בסאמר סקול?

כאמור, המוקד העיקרי של הסאמר סקול הוא לימוד אנגלית, לכן הדרך מתחילה במבחן הבודק את מידת השליטה של הילדים בשפה, וזאת על מנת שיהיה ניתן ליצור קבוצות הומוגניות פחות או יותר לצורך למידה אפקטיבית. מכיוון שמדובר בכל זאת בסאמר סקול ולא בבית ספר רגיל, מחנות קיץ אלה משקיעים מאמץ רב ביצירת אווירה לימודית מהנה ומשוחררת ובשיטות הוראה מלאות צבע ויצירתיות, כך שהשפה נרכשת תוך כדי פעילויות מהנות וחווייתיות במיוחד.

אחד היתרונות המשמעותיים בסאמר סקול בחו"ל הוא המפגש עם ילדים ובני נוער ממדינות שונות, מה שיוצר הזדמנות להכיר מקרוב תרבויות אחרות וכמובן לתרגל את האנגלית באופן שיחתי וזורם, ולא רק במסגרת לימודית רשמית. הדבר נכון במיוחד במדינות דוברות האנגלית, שם השפה ממלאת את הסביבה בה שוהים ומטיילים הילדים כך שפוטנציאל הספיגה גדול אף יותר.

לא רק לימודים

מאחר ומדובר בכל זאת בחופשת הקיץ, חלק מהזמן במחנה מוקדש גם לפעילויות פנאי כמו ביקור באטרקציות מרכזיות בעיר בה שוהים הילדים כגון מוזיאונים, פארקי שעשועים וסיורים באתרים בעיר. ישנן גם פעילויות גיבוש שונות המאפשרות לילדים להתוודע זה לזה, להתקרב ולהכיר תרבויות חדשות בצורה נעימה ומרתקת.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מעבר לחוויה הלימודית החשובה והמעשירה, בסאמר סקול יש ערך מוסף עבור ילדים רבים בדמות היציאה לעצמאות - השהייה הרחק מהבית ומההורים שמסייעת לבנות את בטחונם העצמי ולגבש זהות אישית איתנה ומוצקה.

עם השילוב המנצח בין לימוד אנגלית חווייתי בידיו של צוות מיומן ומקצועי, השהות במחיצתם של ילדים ממדינות אחרות, ההזדמנות לחוות לעומק מדינה ותרבות אחרת, וכל זאת תוך חיזוק תחושת העצמאות והמסוגלות העצמית – אין ספק כי מדובר בהשקעה ראויה ביותר עבור הילדים וההורים גם יחד.

מידע נוסף בכתובת https://www.summerschool.co.il/

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.