רדיו דיגיטלי תדר
צילום: Istock
אודיותר

ארה"ב: זינוק מטורף בהוצאה לפרסום באודיו הדיגיטלי

הרבה יותר מפרסמים באודיו הדיגיטלי, השת"פ בין Spotify לשירות הפודקאסטים NPR, החזרה של SERIAL, ומי המאזינים הכבדים לרדיו? דרור גנות בעדכוני רדיו דיגיטלי
דרור גנות |

דוח IAB לשנת 2017 מציג זינוק של 39% בהוצאה לפרסום אודיו דיגיטלי. בסך הכל, על פי IAB (the Interactive Advertising Bureau), ההוצאה עומדת על 1.6 מיליארד דולר בשנה החולפת ביחס ל-1.1 מיליארד ב-2016, גידול של חצי מיליארד דולר רק באפיק הזה.  

הדוח מציג צמיחה בהוצאה לפרסום בפורמטים נוספים לרבות וידאו, חיפוש, דיספלי ועוד. סך ההוצאה לפרסום בדיגיטל בארה"ב עמדה על 88 מיליארד דולר, גידול של 21% לעומת 2016 המוסברת בשימוש הגובר במכשירים הדיגיטליים ועליונות המובייל.

כל קטלוג הפודקאסטים של NPR יהיה זמין ב-Spotify

 

ראשית, גילוי נאות: אנו ב-ADIO משווקים פרסום במגוון תחנות רדיו אונליין, ערוצי מוזיקה ופודקאסטים - ולאחרונה גם את Spotify בישראל. ועכשיו אחרי הגילוי: שירות הסטרימינג Spotify ממשיך לשלב פודקאסטים, וכעת גם את כל קטלוג הפודקאסטים של ענקית המדיה ושירות הפודקאסט המוביל בעולם NPR (National Public Radio) הכולל מגוון פודקאסטים, מדובר במהלך אסטרטגי של 2 ענקיות מדיה שיאפשר למיליוני מאזיני Spotify להאזין גם לפרקים חדשים מבית NPR.

 

על פי הנתונים, ל-NPR יש כ-16 מיליון מאזינים לפודקאסטים בכל חודש וכעת נתונים אלו אמורים לזנק באמצעות שיתוף הפעולה עם Spotify - גוף עם 157 מיליון המשתמשים ברחבי העולם ונוכחות בכל מכשירי הקצה הדיגיטליים. Spotify שהושק לאחרונה גם בארץ, יאפשר גם לפודקאסטים ישראלים להיכנס לפלטפורמה. 

עונה 3 לפודקאסט SERIAL

 

חדשות מעולות למעריצי הפודקאסט SERIAL. העונה השלישית תעלה ככל הנראה בסתיו הקרוב. SERIAL של ג'ולי סניידר ושרה קינג, הוא אחד הפודקאסטים המובילים בעולם ועוסק בז'אנר חקירות פשעים אמיתיים שקרו הפך מזמן למיינסטרים וקהל מעריצים עצום.

 

העונה הראשונה ב-SERIAL עסקה בעדנאן סייד שהורשע ברצח לפני 2 עשורים, תחקיר ושידור הפודקאסט הביא לפתיחת משפטו מחדש. העונה השנייה עסקה בחייל צבא ארה"ב שנתפס על ידי הטאליבן בשנת 2009 ובילה 5 שנים בשבי. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מאזינים כבדים – תמצית מחקר Edison Research  

חברת Edison Research פרסמה נתונים נוספים ממחקר The Infinite Dial 2018 ומציגה את דוח המאזינים הכבדים לרדיו ולאודיו. תוצאות המחקר מתמקדות באמריקאים שדיווחו על הקשבה ליותר משעה אחת של רדיו ביום האחרון, ומהווים כ-30% מהאוכלוסייה מעל גיל 12. על פי תוצאות המחקר, המאזינים הכבדים הם בעיקר גברים בגילאי 55-65 ואחריהם 35-54, לרוב בעלי משרות מלאות ואקדמאים.

 

18% מהמאזינים הכבדים לא מחזיקים מכשירים בבית ובעיקר מאזינים בכלי הרכב ובזמן העבודה, 66% מחזיקים עד 3 מכשירים ומאזינים בעיקר אונליין. 20% מהם מחזיקים רמקולים חכמים (כגון google Home, Alexa וכו'). מבין בעלי הסמארטפון היישומים המובילים היו פנדורה, יוטיוב ו- Spotify, ואחריהם האזנה אונליין לרדיו AM/FM ואפליקציות נוספות.

 

 

דרור גנות הוא מנכ"ל ADIO המשווקת פרסום ברדיו הדיגיטלי, פודקאסטים וב- Spotify.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.