רדיו דיגיטלי תדר
צילום: Istock
אודיותר

ארה"ב: זינוק מטורף בהוצאה לפרסום באודיו הדיגיטלי

הרבה יותר מפרסמים באודיו הדיגיטלי, השת"פ בין Spotify לשירות הפודקאסטים NPR, החזרה של SERIAL, ומי המאזינים הכבדים לרדיו? דרור גנות בעדכוני רדיו דיגיטלי
דרור גנות |

דוח IAB לשנת 2017 מציג זינוק של 39% בהוצאה לפרסום אודיו דיגיטלי. בסך הכל, על פי IAB (the Interactive Advertising Bureau), ההוצאה עומדת על 1.6 מיליארד דולר בשנה החולפת ביחס ל-1.1 מיליארד ב-2016, גידול של חצי מיליארד דולר רק באפיק הזה.  

הדוח מציג צמיחה בהוצאה לפרסום בפורמטים נוספים לרבות וידאו, חיפוש, דיספלי ועוד. סך ההוצאה לפרסום בדיגיטל בארה"ב עמדה על 88 מיליארד דולר, גידול של 21% לעומת 2016 המוסברת בשימוש הגובר במכשירים הדיגיטליים ועליונות המובייל.

כל קטלוג הפודקאסטים של NPR יהיה זמין ב-Spotify

 

ראשית, גילוי נאות: אנו ב-ADIO משווקים פרסום במגוון תחנות רדיו אונליין, ערוצי מוזיקה ופודקאסטים - ולאחרונה גם את Spotify בישראל. ועכשיו אחרי הגילוי: שירות הסטרימינג Spotify ממשיך לשלב פודקאסטים, וכעת גם את כל קטלוג הפודקאסטים של ענקית המדיה ושירות הפודקאסט המוביל בעולם NPR (National Public Radio) הכולל מגוון פודקאסטים, מדובר במהלך אסטרטגי של 2 ענקיות מדיה שיאפשר למיליוני מאזיני Spotify להאזין גם לפרקים חדשים מבית NPR.

 

על פי הנתונים, ל-NPR יש כ-16 מיליון מאזינים לפודקאסטים בכל חודש וכעת נתונים אלו אמורים לזנק באמצעות שיתוף הפעולה עם Spotify - גוף עם 157 מיליון המשתמשים ברחבי העולם ונוכחות בכל מכשירי הקצה הדיגיטליים. Spotify שהושק לאחרונה גם בארץ, יאפשר גם לפודקאסטים ישראלים להיכנס לפלטפורמה. 

עונה 3 לפודקאסט SERIAL

 

חדשות מעולות למעריצי הפודקאסט SERIAL. העונה השלישית תעלה ככל הנראה בסתיו הקרוב. SERIAL של ג'ולי סניידר ושרה קינג, הוא אחד הפודקאסטים המובילים בעולם ועוסק בז'אנר חקירות פשעים אמיתיים שקרו הפך מזמן למיינסטרים וקהל מעריצים עצום.

 

העונה הראשונה ב-SERIAL עסקה בעדנאן סייד שהורשע ברצח לפני 2 עשורים, תחקיר ושידור הפודקאסט הביא לפתיחת משפטו מחדש. העונה השנייה עסקה בחייל צבא ארה"ב שנתפס על ידי הטאליבן בשנת 2009 ובילה 5 שנים בשבי. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מאזינים כבדים – תמצית מחקר Edison Research  

חברת Edison Research פרסמה נתונים נוספים ממחקר The Infinite Dial 2018 ומציגה את דוח המאזינים הכבדים לרדיו ולאודיו. תוצאות המחקר מתמקדות באמריקאים שדיווחו על הקשבה ליותר משעה אחת של רדיו ביום האחרון, ומהווים כ-30% מהאוכלוסייה מעל גיל 12. על פי תוצאות המחקר, המאזינים הכבדים הם בעיקר גברים בגילאי 55-65 ואחריהם 35-54, לרוב בעלי משרות מלאות ואקדמאים.

 

18% מהמאזינים הכבדים לא מחזיקים מכשירים בבית ובעיקר מאזינים בכלי הרכב ובזמן העבודה, 66% מחזיקים עד 3 מכשירים ומאזינים בעיקר אונליין. 20% מהם מחזיקים רמקולים חכמים (כגון google Home, Alexa וכו'). מבין בעלי הסמארטפון היישומים המובילים היו פנדורה, יוטיוב ו- Spotify, ואחריהם האזנה אונליין לרדיו AM/FM ואפליקציות נוספות.

 

 

דרור גנות הוא מנכ"ל ADIO המשווקת פרסום ברדיו הדיגיטלי, פודקאסטים וב- Spotify.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.