"ההבדל בין יח"צ לפרסום הוא שאצלנו זה לא זבנג וגמרנו"
נסים דואק, מייסדו ובעליו של משרד יחסי הציבור, הייעוץ התקשורתי וניהול המשברים יוניק הוא האורח השבועי בפודקאסט הפרסום EAR CATCHER של מירן פחמן.
דואק התייחס למערכת היחסים של משרדי היח"צ עם משרדי הפרסום המטפלים בלקוחות ולעתים נלחמים על אותו נתח שוק ומקומם בעסקי הלקוח כשלדבריו שניהם למעשה "מחשבים את זמנם". על עסקי היח"צ בשנים עברו אומר דואק: "מה שנדרש אז בשנות ה-90 זה קשר טוב עם עיתונאי עורך או כתב, שהיה מכניס הרבה ידיעות. איש יח"צ טוב היה יודע למשוך בתנוך אוזנו של עיתונאי עד שאוזנו מסמיקה כסלק והידיעה היתה נכנסת לעיתון".
על תחום היח"צ בימים אלו אומר דואק: "בעשור הזה לא מספיק להיות רק אדם שמכיר או יודע לנסח אסטרטגיה תקשורתית - כל מותג היום הוא בעצם מותג פוליטי כי הוא מתמודד עם שורה של תביעות מצד מהציבור. פעם ההבדל בין מותג פוליטי למסחרי היה בכך שהבמבה על השלט לא פותחת את הפה אבל הגענו ליום שהמותג המסחרי כן פותח את הפה, או פותחים לו את הפה כי הוא צריך להסביר מה זה זיהום הרכב או הרכיבים שיש במזון ואיפה אתה מייצר את הבגדים שלך אם אתה מותג הלבשה וכו'".
על ההבדל בין משרדי היח"צ למשרדי הפרסום אומר דואק: "אצלנו זה לא זבנג וגמרנו עם אימפקט שכולם מדברים עליו ושוכחים אותו אלא לייצר שיח מתמשך שנגזר מערכי היסוד של המותג".
הפודקאסט של פחמן שעוסק בנושאי קריאייטיב ופרסום, עולה באופן קבוע באתר אייס. בכל תכנית מתארחת דמות בכירה ומסקרנת מעולם הקריאייטיב והפרסום לשיחת עומק על תפיסת העולם המקצועית, על הדרך המקצועית שעשתה וגם על התחושות האישיות שלה בנוגע למקצוע שבחרה ולברנז'ה. הפודקאסט מוקלט באולפני ישי רזיאל והוא בשיתוף אדיו - רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי.
הפרסומאי מירן פחמן הוא עצמאי כיום, בעל סוכנות הפרסום פונקט ולשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של פוגל ומנהל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.