אודיותר

עכשיו גם אתם תוכלו להפיק לעצמכם פרסומות רדיו

הפעם במדורו באייס, מציג דרור גנות את המהלך של Spotify - שהוא הדבר הגדול הבא בפרסום ברדיו לעסקים פרטיים, וגם המלחמה של TuneIn על עולם הפודקאסטים
דרור גנות |

Spotify משיקה סטודיו אונליין להפקת תשדיר רדיו וקמפיין אודיו דיגיטלי לעסקים קטנים ובינוניים. Spotify היא שירות המוזיקה בסטרימינג הגדול בעולם, שמופץ ב-61 מדינות ליותר מ-140 מיליון משתמשים בחודש. 50 מיליון מהם מנויים משלמים - ונתוני האזנה מדהימים לכל סוגי ספריות המוזיקה בעולם.

 

לפני מספר ימים הודיע השירות על השקת שירותי סטודיו מקוונים להפקה עצמית של פרסומות אודיו עבור עסקים קטנים ובינוניים המעוניינים להפיק לעצמם תשדיר פרסומת ומסע קמפיין בתהליך של מספר דקות (ובקיצור, כמו WIX רק בפרסום אודיו דיגיטלי ב-Spotify). 

שירותי הסטודיו המקוונים נמצאים כרגע ב-BETA בשוק האמריקאי ומטרתם לספק לבתי העסק פתרון מהיר להגעה ישירה לקהלי המטרה שלהם על ידי הפקת תשדיר פרסום ומתן כלים לניהול קמפיינים בתקציבים גמישים לעסקים קטנים ובינוניים כולל אפשרויות לטירגוט. מדובר בממשק אינטואיטיבי בתהליך פשוט המלווה את המשווקים צעד אחרי צעד.

 

ב-Spotify ארה"ב מזמינים את כל בתי העסק להיכנס לפלטפורמה, להקליט לעצמם תשדיר תוך דקות (או להעלות את התשדיר הקיים), לשתף את טקסט לתשדיר, להתאים מעטפת מוזיקת רקע מתוך תבניות קיימות, לטרגט את קהלי המטרה: לפי אזור, לפי מגדר, גיל, סוגי מכשירים שבהם ישודר הקמפיין ולהעלות בקמפיין אודיו דיגיטלי בלחיצה אחת - ללא ספק מהפכה!  

 

שירותי הסטודיו המקוונים של Spotify יכולים להיות הדבר הגדול הבא בפרסום ברדיו, שכן יאפשרו לכל בית עסק, גם הקטן ביותר לפרסם בשירות המוזיקה הגדול בעולם, ללא רף כניסה תקציבי, ללא תלות באולפנים חיצוניים ובממשק מקוון ופשוט לתפעול.

 

 

Spotify נגד יוטיוב

 

 

ידוע כי בריטניה היא מעצמת רדיו אנלוגי הזוכה לשיעורי האזנה גבוהים במיוחד. מחקר חדש מבית AudienceNet מראה את השינויים העמוקים בהרגלי ההאזנה. בעוד המבוגרים שומרים על כוחו של הרדיו המסורתי, הצעירים פחות נאמנים לפורמט ונוטשים לדיגיטל. על פי המחקר, רק 10% מהצעירים מאזינים לרדיו המסורתי לעומת 43% בממוצע ההאזנה הכללי. 62% מהצעירים מאזינים לשירותי מוזיקה בסטרימינג לעומת 24% בממוצע כללי.

 

המחקר מציג גם את השפעת רשימות ההשמעה (פלייליסט) בקרב הצעירים במונחים של צריכת מוזיקה: בקרב גילאי 16-24 מאזינים הרבה יותר לפלייליסטים מאשר לאלבומים מלאים. בגילאי 16-19 האזנה לרשימות השמעה מהווה 35% לעומת 20% לאלבומים מלאים ו-45% עבור שירים בודדים. ככל הגיל עולה כך עלו הרגלי ההאזנה לאלבומים כאשר 41% מבני 65 ומעלה מאזינים לאלבומים. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

למרות החדירה הגבוהה של יוטיוב בהשוואה ל-Spotify, המחקר מראה כי 51% מהצעירים מעדיפים את Spotify לעומת 33% המעדיפים להאזין ביוטיוב ובכלל, 30% מכלל ההאזנה למוזיקה בבריטניה בקרב הצעירים מתקיימת ב-Spotify.

 

על פי המדגם, ליוטיוב יש כיסוי שבועי גבוה יותר מאשר Spotify (31% מול 16%), אבל חלקם של 2 ענקיות הדיגיטל בהאזנה הכללית היה דומה - מה שמעיד שהמשתמשים ב-Spotify מקדישים זמן רב יותר להאזנה מאשר המשתמשים ביוטיוב.

 

ראוי לציין כי במחקר אחר שנעשה לאחרונה בבריטניה נמצאו נתונים מדאיגים במיוחד לתחנת הרדיו הפופולארית Radio1  של ה-BBC, שאיבדה את הבכורה ל-Spotify.

 

 

ב-TuneIn מהמרים על האזנות לפודקאסטים

 

בעוד רוב שחקני האודיו במרוץ חימוש על תכני מוזיקה, ב-TuneIn מהמרים על ביקושים להאזנות לפודקאסטים ומשיקים יכולת האזנה מוקדמת למעריצים. אבל מתחיל רגע מההתחלה: אין כמעט מי שלא מכיר את TuneIn, ממשק שידורי הרדיו המוביל בעולם וגם בישראל, הכולל למעלה מ-100 אלף תחנות רדיו, ערוצי מוזיקה ופודקאסטים. בכל יום מיליוני אנשים בכל העולם נכנסים ל-TuneIn באפליקציה, בדסקטופ, בכלי הרכב המחוברים, בטלוויזיות החכמות, ברמקולים האינטראקטיביים, בחדרי הכושר ובכל מכשיר דיגיטלי שקיים ומאזינים דרכו למגוון עצום של תכני אודיו על פי העדפותיהם.

 

באמצעות TuneIn ניתן להאזין לכל סוגי התחנות בעולם, חינם וללא תשלום. הממשק מזהה את אזור ה-IP של המאזין ומספק עבורו אינדקס עצום של תחנות לוקאליות, תחנות לפי סוגי מוזיקה, שידורים חיים לצד פודקאסטים מובילים ועוד. המודל הכלכלי של TuneIn מבוסס ברובו על פרסום בדיספלי ותשדירי אודיו המוגשים לפני הכניסה לתחנה המועדפת.

 

בניגוד לצריכת וידאו אונליין הנעשית ברובה ישירות דרך האתרים והרשתות החברתיות, התנהגות צריכת הרדיו בדיגיטל מבוססת ממשקי שידור (פעם ממשקים אלו היו סרגלי הרדיו שהתקנו על הדסקטופ), שכן מאפשרים למשתמשים לעבור מתחנה לתחנה ולאתר מגוון של תכנים בפלטפורמה אחת.

 

בעוד ענקיות דיגיטל כגון אמזון, Spotify ואחרות משקיעות בתכני מוזיקה בלעדיים, ב-TuneIn החליטו לאחרונה להמר דווקא על מעריצי הפודקאסטים וסגרו הסכמים לקידום עם מגוון פודקאסטים המובילים בעולם והשיקו שירות להאזנה מוקדמת במסגרתו מעריצי הפודקאסט יוכלו להאזין ראשונים לפרקים חדשים שיעלו קודם כל בשירות TuneIn ולאחריו בסביבות אודיו אחרות.

 

על פי מחקרי Edison, ההאזנה לפודקאסטים בזינוק של כ-21% בארה"ב בשנה שעברה (קפיצה מ-57 מיליון האזנות בחודש ל-67 מיליון בחודש) והאזנות לפודקאסטים בפריחה - מדובר בקהילות מאזינים עצומות ונאמנות וברור שהשירות החדש של TuneIn ידחוף את קהילות המעריצים להגדיל את השימושים (Usage) בפלטפורמה.

 

בשנה האחרונה, ממשק TuneIn השקיע משאבים עצומים בפודקאסטים, ולפי הנתונים עד כה, ב-2017 היו 27 מיליון שעות האזנה לפודקאסטים דרך TuneIn, קפיצה של 27% בהשוואה לשנה שעברה.

 

מבין הפודקאסטים שיכנסו לשירות החדש של ,TuneIn ניתן למצוא את הסדרה החדשה Spooked המובילה בארה"ב, סדרה חדשה של Uncivil מבית Gimlet, סדרה חדשה של HowStuffWorks (היסטוריה מגוחכת), פרקים חדשים של Wondery (פשעים אמיתיים, הוליווד, פרופילים של פושעים), StarTalk ועוד ועוד פודקאסטים מובילים ומבוקשים.

  

דרור גנות הוא מנכ"ל ומייסד ADIO רשת הפרסום האודיו דיגיטלית   

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.