אור. קמפין ספלנדיד ברוח אמנת הייצוג של הנשיא
צילום: צילום מסך
TV

באומן מיישם את אמנת הנשיא בקמפיין משעשע לספלנדיד

חודשיים לאחר שהציג הנשיא ריבלין את אמנת הייצוג המגוון בפרסום, משרד הפרסום באומן בר ריבנאי מיישם אותה הלכה למעשה עם הקמפיין החדש למותג ספלנדיד 
משה בנימין | (2)

משרד הפרסום באומן בר ריבנאי שהעומד בראשו יוסי לובטון הוא ממקדמי אמנת הייצוג המגוון בפרסום הישראלי, מיישם הלכה למעשה את האמנה שקיבלה את ברכת הדרך מנשיא המדינה בטקס הקקטוס האחרון, בקמפיין חדש למותג השוקולד ספלנדיד.

הקו הפרסומי של המותג המציב במרכז ילדים שטעמו הייחודי של השוקולד עדיין לא ערב לחיכם ממשיך. הפעם הילדים מתארים את מנת החלומות שלהם המבוצעת אחד לאחד על ידי קונדיטורית כשהתוצאה מסורבלת ומגוחכת כיד דמיונם של הילדים. מעבר לפן הקריאייטיבי המשרד מוכיח כי "נאה דורש נאה מקיים" ובחר במודע ומתוך כוונה ילד אתיופי וילדה ממוצא מזרחי לככב בקמפיין.

 

הפעיל החברתי ונושא דגל חשיפת האמת על חטיפת ילדי תימן שלומי חתוכה שהיה אחד מהבולטים שדחף לשינוי בייצוג הישראלים בפרסום כתב על הקמפיין:  "השינוי כבר מתרחש לנגד עיננו: אלו שני הילדים שמופיעים בפרסומת החדשה של ספלנדיד - Splendid. הילד ממוצא אתיופי הילדה מזרחית. והם לא מופיעים לצד ליד או בפינה, הם לא עלי תאנה. הם מרכז הפריים והם היחידים שמופיעים בכל אחת מהפרסומות (אני עשיתי תמונה משולבת). גם בשאר הפרסומות שלהם בעמוד ניכר גיוון מושלם פשוט. לבנים לצד שחומים לצד שחורים. שאפו ענק ענק. מגיע להם פידבקים חיוביים כי מי שמנכיח את הילדים שלנו ולא מבטל אותם עושה את העבודה החשובה ביותר. הרבה לפני הפרסומת קודם מבחינים בבני אדם. אה, וקפצו אחר כך לראות את מטרנה או קסטרו. מותר להשוות".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יוסי 01/08/2017 16:41
    הגב לתגובה זו
    מקאן גרועים
  • 1.
    ממש נסיך המזרחים 01/08/2017 14:27
    הגב לתגובה זו
    אחלה קמפיין. אין צורך להציג אותו כמסע צלב
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.