מוסף בריאות היום ישראל היום
צילום: יח"צ

הפרויקט של ישראל היום: ישיק בדצמבר מוסף בריאות בגיליון סוף השבוע

לאייס נודע כי העיתון נכנס לטריטוריה חדשה שנשלטה עד כה ע"י 'ידיעות'. את המוסף יערוך יניב מרוזובסקי, ולאחר ההפצה הראשונה בדצמבר, יוחלט על תדירות ההפצה
אלכסנדר כץ |

ישראל היום יפיץ בחודש הבא מוסך בריאות חדש - כך נודע לאייס. המוסף יצורף לגיליון יום שישי, ויהנה מההפצה הנרחבת של העיתון בסוף השבוע, העומד על כ-550 אלף עותקים.

המוסף החדש המוסף יכלול כתבות עומק בנושא חדשנות רפואית, ראיונות עם מומחים, דיאטות חדשניות, סקירת מוצרים בתחום הבריאות ועוד. את המוסף יערוך יניב מרוזובסקי, המשמש גם כעורך מדור צרכנות בעיתון. למוסף יכתבו כתבי העיתון ובראשם תחקירן הבריאות רן רזניק, וכתבת הבריאות מיטל יסעור.

בשלב זה מדובר על גיליון אחד, אולם בעיתון רוצים לראות אותו יוצא אחת לכמה חודשים, וגיליון דצמבר יהיה מעין פיילוט לעתיד ואז גם יוחלט על תדירות ההפצה. בכל מקרה מדובר על נישה שעד כה העיתון לא עסק בו, והיה כמעט בשליטה מלאה של המתחרים מידיעות אחרונות, עם מוספי בריאות קבועים והתייחסוית נרחבות במוסף זמנים מודרניים. 

בעיתון אומרים כי המהלך מסמן את התרחבות העיתון ופנייתו לקהלים נוספים."אנו נחושים לחדש, לעניין ולאתגר את קוראנו, וכן אנו פועלים להציע להם נישות חדשות ומגוונות בנושאים המעסיקים את הציבור הרחב". 

שיעור החשיפה ל'ישראל היום' בגיליון סוף שבוע עלה ברמה החצי שנתית מ-34% בחצי השני של 2014 ל-36.9% ב-6 החודשים הראשונים של 2015, מול 38.2% לידיעות אחרונות, שנחלש מ-39.4%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.