50 גוונים של אפור
צילום: יח"צ
TV

צפו בסרטוני החסות לסרט '50 גוונים של אפור' - שהרשות השנייה החליטה לפסול

הרשות הפעילה את סמכותה ופסלה פעם אחר פעם סרטונים לקידום הסרט. כתבה לגופי השידור: בתשדירים קיימים רימוזים מיניים בוטים". אתם תחליטו
משה בנימין | (3)

50 גוונים של צנזורה: הרשות השנייה החליטה לפסול את סרטוני החסות לסרט 50 גוונים של אפור בערוצים המסחריים, ושלחה מכתב לגופי השידור קשת, רשת וערוץ 10 בטענה כי מדובר בסרטונים בוטים. מפיצת הערוץ בישראל, חברת גלובוס מקס מציינת כי גם לאחר שהועברו גרסאות מעודנות יותר נפסלו התשדירים.

הרשות שפסלה את החסויות ביום חמישי האחרון. הסיבה היא כי "בתשדירים קיימים רימוזים מיניים בוטים". עוד מציינת הרשות כי הסרטון עומד בניגוד לכללי האתיקה בפרסומות. כאמור, גם לאחר עידון התשדיר, והורדת קטעים העלולים להתפרש כבעלי אופי מיני, נפסל תשדיר אחר ותשדיר אחר הוגבל לשידור לאחר השעה 23:00 בלבד.

למרות ההגבלות, הסרט עצמו עדיין לא נצפה על ידי חברי ועדת הצנזורה שקובעים את גיל מינימום לצפייה בסרטים בישראל. מדובר במועצה לביקורת סרטים שתפקידה לצפות בכל סרט שעתיד לעלות לאקרנים ומחליטה על גיל המינימום לכניסה לסרט. חברי המועצה צפויים לראות את הסרט רק מחר (יום ב').

הסרט מבוסס על טרילוגיית הספרים של הסופרת אי אל ג'יימס. הספרים הפכו לסנסציה בינ"ל ובתוך זמן קצר הפכו לרב מכר שתורגם ל-51 שפות ונמכר ביותר מ-100 מליון עותקים ברחבי העולם.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "הרשות ביצעה בחינה מקדימה של שני תשדירי החסות לסרט "50 גוונים של אפור", וזאת כפי שקובעים כללי הרשות השנייה במקרה של פרסומות בעלות תוכן מיני. לאחר בחינת התשדירים נקבע, כי תשדיר החסות הכולל תוכן מיני בוטה לא יאושר לשידור ואילו תשדיר החסות הנוסף, יוגבל לשידור לאחר השעה 23:00 וזאת מאחר ומדובר בתשדיר לסרט המוגבל לצפייה למבוגרים בלבד ובהתאם לכללי הרשות השנייה לא ניתן לשדרו בזמן בו משודרות תכנית לילדים או תכניות שעשויות לשאת חן בעיניי ילדים או בסמוך אליהם".

המנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, ניר שויקי הוסיף: "במקרה זה, כמו במקרים דומים בעבר, ראינו לנכון שלא לאשר במתכונתו הנוכחית את תשדיר החסות בעל התוכן המיני המפורש וכן להגביל את חשיפת החסות השנייה לשעות הלילה, וזאת על מנת להבטיח כי ילדים וצעירים לא יחשפו לתכנים שאינם הולמים את גילם. נוסיף לפעול על מנת למנוע שידור תכנים מיניים או פוגעניים בשעות בהם נהוגה צפייה משפחתית ולהבטיח כי הטלוויזיה המסחרית תהווה מרחב בטוח עבור הורים וילדים".

העיבוד הקולנועי בבימויה של סם טיילור ג'קסון ובכיכובם של דקוטה ג'ונסון וג'יימי דורנן, מגולל את עלילת הכרך הראשון בטרילוגייה בו אנסטסיה סטיל (ג'ונסון), סטודנטית לספרות, יוצאת לראיין את היזם הצעיר והמצליח כריסטיאן גריי (דורנן). במשרד רחב הידיים שבקומה ה-20 היא פוגשת גבר מבריק ויפה תואר שגורם לה, פשוטו כמשמעו, לאבד את שיווי המשקל. היא מופתעת מהעוצמה שבה היא נמשכת אליו, ומופתעת עוד יותר לגלות שלמרות חוסר ניסיונה - גם הוא רוצה בה. משם, שניהם מובלים לרומן לוהט ונטול מעצורים שבמרכזו משחקי שליטה מיניים והגשמת פנטזיות.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    הראל 09/02/2015 01:38
    הגב לתגובה זו
    פעם היה מותר 12 מילים, מישהו זוכר את זה?
  • 2.
    טל 08/02/2015 16:48
    הגב לתגובה זו
    הזוי
  • 1.
    מיכל 08/02/2015 16:34
    הגב לתגובה זו
    איראן זה כאן!
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.