האח הגדול עונה 4 ארז טל אסי עזר  קשת
צילום: רועי ברקוביץ

'קשת' היא שיאנית התלונות בטלוויזיה ב-2013; רבע מהן רק בגלל "האח הגדול"

דו"ח נציב תלונות הציבור ל-2013 מעלה כי 51% מהתלונות הן על תוכן ששודר בתכניות ו-28% על פרסומות. שי באב"ד: "הציבור מאס בתרבות הריאליטי"
משה בנימין |

דו"ח נציבות תלונות הציבור לשנת 2013 מגלה כי נרשמה עלייה של 15% בתלונות בנוגע לשידורי הטלוויזיה המסחרית. בשנת 2013 התקבלו 3571 תלונות לנציבות פניות הציבור ברשות השנייה כאשר כל תלונה רביעית נמצאה מוצדקת. עלייה זו מתבטאת גם בעלייה של 12% בסך התלונות הכולל שהוגשו לנציב פניות הציבור ברשות השנייה.

מתוך התלונות הקשורות בטלוויזיה, 51% התייחסו לתכנים המשודרים בתכניות השונות, 28% התייחסו לתשדירי פרסומות ואילו 3% בלבד התייחסו לחדשות. 53% מסך ההתלונות (כל תלונה שנייה) נגעו להצגת אלימות ותכנים שפוגעים בילדים בטלוויזיה. כן נרשמה עלייה במספר התלונות על אפליה של קבוצות מוחלשות וסקסיזם. 21% מהתלונות בתחום הטלוויזיה התייחסו לנושאי "אתיקה בשידור" הפרות אתיות בתכני בידור ותכנים עיתונאיים.

רבע מהתלונות נגד קשת - בגלל האח הגדול

בין הזכייניות, מובילה 'רשת' במספר התלונות (491) ואילו 'קשת' אחריה בפער קטן (468). נציב תלונות הציבור מציין כי "את העלייה בתלונות ניתן לייחס לשידור תכניות ריאליטי עתירות רייטינג כגון המרוץ למיליון, the voice, אקס פקטור ודייט בחשיכה". עם זאת, למדד של זכיינית ערוץ 2 'קשת' יש לצרף את התלונות בגין תכנית הריאליטי 'האח הגדול' ששודרה בערוץ 20. רק בגינה התקבלו כ-150 תלונות - כמעט שליש משאר התלונות שהתקבלו כנגד שידורי 'קשת' ורבע בסיכום המצרפי. תלונות אלו הועברו לאחר בדיקה ראשונית לממונה על פניות ציבור במועצת הכבלים והלווין.

עלייה משמעותית נרשמה גם בתלונות הנוגעות לאפליה תרבותית ולנושאים של מגדר, מיניות וסקסיזם, בדגש על רגישות גוברת של קהל הצופים למעמד של קבוצות מוחלשות באוכלוסייה.

רגישות גבוהה לאנשים עם עבר פלילי בטלוויזיה

נציב תלונות הציבור מציין עוד כי מגמה חדשה אשר עולה לראשונה מהדו"ח של 2913 מצביעה על רגישות גבוהה בציבור להשתתפות אנשים בעלי עבר פלילי או מואשמים בעבירות פליליות בתכניות ריאליטי. תלונות התקבלו לראשונה בשל הופעתו של דוד דיגמי בתכנית "הכפר" וסה"כ כמאה תלונות נוספות נתקבלו על רקע השתתפותם של משה פרץ ואייל גולן בתכניות "אקס פקטור" ו"הכוכב הבא".

מגמה מעניינת נוספת לשנת 2013 היא הירידה במספר התלונות על תכנים חדשותיים טלוויזיוניים - 323 תלונות בלבד התקבלו לעומת 551 אשתקד. הירידה מיוחסת להעדר אירועים חדשותיים משמעותיים בשנה זו, כגון מבצע צבאי או מערכת בחירות. השפעת אירוע חדשותי משמעותי על היקף התלונות משתקפת היטב במאות תלונות שהתקבלו בנציבות פניות הציבור ברשות השנייה בשלושת השבועות של מבצע "צוק איתן". דו"ח מיוחד בנושא נערך בימים אלו בנציבות ויפורסם בהקדם.

מנכ"ל הרשות השנייה: הציבור מאס בריאליטי

"נתוני הדו"ח מגלים כי הציבור ממשיך להביע את חוסר שביעות רצונו ואת פגיעה באוכלוסיות מוחלשות." אומר נציב פניות הציבור דוד רגב. לדבריו "בשנה זו עלתה לראשונה סוגית שיתופם של עבריינים בתוכניות טלוויזיה ועל היבט זה יצטרכו הזכייניות לתת את הדעת". עוד הוא מוסיף כי "מנגד ראינו שבשנה זו חלה ירדה גדולה בתלונות נגד התכנים החדשותיים והדבר נבע מכך שזו לא הייתה שנת בחירות ולא היו בה מבצעים צבאים. את השינוי הגדול נראה בדו"ח הבא בעקבות מבצע 'צוק איתן' שהביא למאות תלונות של צופים".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

שי באב"ד, מנכ"ל הרשות השנייה הוסיף, כי |העלייה העקבית אך משמעותית במספר התלונות מעידה על שתי מגמות שעל זכייניות הטלוויזיה לתת עליהן את הדין. האחת, כי הציבור מבקש לקבל תכנים מגוונים ומאוזנים, באיכות גבוהה ומואס בתרבות הריאליטי. שנית, הציבור הופך רגיש יותר ויותר להקצנת המגמות והדימויים בטלוויזיה. הרשות השנייה תוסיף גם בשנת 2014 להמשיך ולקדם מדיניות תוכן מאוזנת ומגוונת יותר ולעשות כל שביכולתה על מנת להבטיח לציבור הצופים כי זכויותיו לטלוויזיה מאוזנת ונקייה תשמרנה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״