50 עובדי מעריב הגישו תלונה במשטרה: "בן-צבי נוהג בשיטות של רמייה ונוכלות"

הגיעו לתחנת סלמה להתלוננן נגד בן-צבי על קבלת דבר במרמה, לאחר שדמי הפנסיה לא הועברו לקופות. עובד: "מרגישים מיואשים. בן-צבי דפק אותנו"
אלכסנדר כץ | (3)
נושאים בכתבה שלמה בן-צבי

עשרות מעובדי העיתון מעריב הגיעו בצהריים (יום ג') לתחנת משטרת מחוז תל אביב ברחוב סלמה, והגישו תלונה נגד מו"ל העיתון שלמה בן-צבי. העובדים הגישו את התלונה על קבלת דבר במרמה, וזאת לאחר שמאז חודש יולי 2013, לא הועברו לקופות הפנסיה שלהם, למרות שהם נוכו מהמשכורות. כל עיכוב ופגיעה בתשלומים אלו, נחשבים לעבירה פלילית על פי חוק.

העובדים דרשו מהמשטרה לפתוח בחקירה פלילית כנגד בן-צבי בשל אי העברת תשלומי הפנסיה, כשבמקביל הגישה יו"ר ועד העיתונאים גבי גולדמן, תלונה נוספת נגד בן-צבי בגין העברת נכסים של מעריב ובהם פרטי מנויים, פרטי תשלום ונתונים נוספים לחברות אחרות שבשליטתו וזאת במקביל לבקשה לצו מניעה שהוגש לבית המשפט לפני ימים אחדים.

יש לציין כי בן-צבי הבטיח לעובדי 'מעריב' כי הגיע להסדר פריסת החוב מול קרנות הפנסיה, אולם בבדיקה שערכו העובדים, הם גילו כי טרם הועברו הכספים.

בהפגנה שקיימו העובדים מול תחנת המשטרה, הונפו שלטים בהם נכתב בין היתר "שלמה, למה גנבת לי את הפנסיה?", "בן צבי, שברת שילמת" ו"בן צבי עושק את עובדי מעריב". אחד מעובדי 'מעריב' סיפר היום לאייס את תחושותיו: "אני והחברים מרגישים מיואשים. התחושה היא שבן-צבי דפק אותנו".

אגב, נכון להיום בצהריים טרם הופקדו משכורות חודש פברואר, אולם בעלי רכבים של 'מעריב' יוכלו לנסוע, וזאת לאחר שנפתחו מחדש הדלקנים לשימוש העובדים.

גבי גולדמן מסרה כי "שלמה בן צבי נוהג באופן סדרתי בשיטות של רמייה ונוכלות. כבר לא מדובר רק ביחסי עבודה כי אם בעבירות פליליות לכאורה שעל רשויות החוק לחקור. אנו מקווים שמשטרת ישראל תמצה איתו את ההליכים עד תום".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    יאיר 12/03/2014 12:36
    הגב לתגובה זו
    אם הוא הבעל של 2 העתונים, למה אסור לו להעביר נכסים מנכס אחד לשני? שניהם 100% בבעלותו, נכון?
  • 2.
    אתם קומוניסטים מטורללים (ל"ת)
    איש לא ייכנס 11/03/2014 20:23
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ממפוטרי קשת 11/03/2014 18:38
    הגב לתגובה זו
    אחד לא היה אכפת, כולל לכתבי מעריב שאפילו שיתפו אתו פעולה - אז למה שזה לא ייקרה גם להם ? היום אין בעיה להשתלט על עיתון / ערוץ טלוויזיה, לפטר לאט לאט את העובדים, ולהשתלט על הנכסים. אם מדינת ישראל נותנת לזה לקרות - מחר זה ייקרה גם לכם ... ראו הוזהרתם עובדי ערוץ 10 ועובדי ערוץ 1 ועובדי פנאי פלוס ועובדי הארץ ... שימו לב כמה לא אכפת לאנשים מהעניין הזה - אני המגיב היחידי
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.