לא מסתבכים עם קוקה קולה ופפסי: CBS פסלה פרסומת של סודהסטרים בסופרבול
רשת CBS האמריקאית, פסלה את הפרסומת של החברה הישראלית סודהסטרים, שיועדה לשידור במהלך גמר הסופרבול שיתקיים ב-3 בפברואר. זוהי הפעם השנייה שפרסומת של החברה נפסלת לשידור, כאשר בפעם הקודמת זה קרה באנגליה.
אתר השיווק והפרסום AdAge פרסם כי CBS החליטה על המהלך מכיוון שהפרסומת מכוונת ישירות ל-2 מותגים אחרים, קוקה קולה ופפסי, ומלגלגת עליהם. 2 מותגים אלו אגב, יפרסמו אף הם במהלך המשדר, הנחשב לאירוע הטלוויזיה הנצפה ביותר בארה"ב מזה עשרות שנים.
בפרסומת האנגלית של סודהסטרים, שזוכה בשנים האחרונים לעדנה ולהצלחה בינ"ל גדולה, מוצגים אנשים המכינים משקה סודהסטרים בביתם, כאשר בכל פעם בה הם לוחצים על כפתור ההפעלה, ארגזים מלאי בקבוקים של קוקה קולה ופפסי, מתפוצצים בתוך חנויות לממכר משקאות. בזו האמריקאית שאמורה הייתה להיות משודרת בשבוע הבא, מוצגים נהגי משאיות לבושים במדים הנושאים את הלוגואים של קוקה קולה ופפסי.
סודהסטרים רכשה בסופרבול ספוט פרסומת אחד באורך 30 שניות. על פי הערכות, עבור ספוט ישלמו החברות בסופרבול הנוכחי כ-3.5-4 מיליון דולר. פפסי תשדר 2 ספוטים של 30 שניות, ואילו קוקה קולה - פרסומת באורך של 60 שניות.
הפרסומת שהופקה לשידור בארה"ב היא חלק מהקמפיין העולמי של החברה The SodaStream Effect, שמופק בחלקו על ידי אלכס בוגוסקי מסוכנות COMMON, ומי שזכה לתואר "מנהל הקריאייטיב של העשור" מטעם מגזין הפרסום הנחשב Adweek. בוגוסקי, שעבר תהליך של "חזרה בתשובה" בכל הקשור לפעילותו הפרסומית, שימש בעברו כשותף באחד מסוכנויות הפרסום המובילות בעולם ולאחר פרישתו עבר לעבוד עם מותגים בעלי אג'נדה חברתית-סביבתית.
ההחלטה לפסול את הפרסומת של סודהסטרים, התקבלה לאחר שהחברה הגישה את הפרסומת לאישור CBS. בעקבות כך תשדר החברה פרסומת מרוככת בהרבה, שלא תפגע ב-2 חברות הענק קוקה קולה ופפסי. דובר החברה יונה לויד, הגיב במייל לפניית MSN, ואמר כי להערכתו, פסילת הפרסומת נובעת מכך ש"יתכן שהתוכן שלה פרובוקטיבי מדי עבור תעשיית המשקאות הקלים בארה"ב".

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל
ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל
פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות
פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.
עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.
7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל
-
הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.
- מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
-
הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.
-
פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות
-
הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.
- הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
-
החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל
ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל
פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות
פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.
עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.
7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל
-
הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.
- מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
-
הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.
-
פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות
-
הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.
- הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
-
החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.
