סודה סטרים
צילום: צילום מסך
TV

לא מסתבכים עם קוקה קולה ופפסי: CBS פסלה פרסומת של סודהסטרים בסופרבול

החברה הישראלית מתקשה לפרסם גם בארה"ב לאחר שפרסומת שלה נפסלה באנגליה. תשדר פרסומת מרוככת, שלא תלגלג על קוקה קולה ופפסי
כתבי אייס |

רשת CBS האמריקאית, פסלה את הפרסומת של החברה הישראלית סודהסטרים, שיועדה לשידור במהלך גמר הסופרבול שיתקיים ב-3 בפברואר. זוהי הפעם השנייה שפרסומת של החברה נפסלת לשידור, כאשר בפעם הקודמת זה קרה באנגליה.

אתר השיווק והפרסום AdAge פרסם כי CBS החליטה על המהלך מכיוון שהפרסומת מכוונת ישירות ל-2 מותגים אחרים, קוקה קולה ופפסי, ומלגלגת עליהם. 2 מותגים אלו אגב, יפרסמו אף הם במהלך המשדר, הנחשב לאירוע הטלוויזיה הנצפה ביותר בארה"ב מזה עשרות שנים.

בפרסומת האנגלית של סודהסטרים, שזוכה בשנים האחרונים לעדנה ולהצלחה בינ"ל גדולה, מוצגים אנשים המכינים משקה סודהסטרים בביתם, כאשר בכל פעם בה הם לוחצים על כפתור ההפעלה, ארגזים מלאי בקבוקים של קוקה קולה ופפסי, מתפוצצים בתוך חנויות לממכר משקאות. בזו האמריקאית שאמורה הייתה להיות משודרת בשבוע הבא, מוצגים נהגי משאיות לבושים במדים הנושאים את הלוגואים של קוקה קולה ופפסי.

סודהסטרים רכשה בסופרבול ספוט פרסומת אחד באורך 30 שניות. על פי הערכות, עבור ספוט ישלמו החברות בסופרבול הנוכחי כ-3.5-4 מיליון דולר. פפסי תשדר 2 ספוטים של 30 שניות, ואילו קוקה קולה - פרסומת באורך של 60 שניות.

הפרסומת שהופקה לשידור בארה"ב היא חלק מהקמפיין העולמי של החברה The SodaStream Effect, שמופק בחלקו על ידי אלכס בוגוסקי מסוכנות COMMON, ומי שזכה לתואר "מנהל הקריאייטיב של העשור" מטעם מגזין הפרסום הנחשב Adweek. בוגוסקי, שעבר תהליך של "חזרה בתשובה" בכל הקשור לפעילותו הפרסומית, שימש בעברו כשותף באחד מסוכנויות הפרסום המובילות בעולם ולאחר פרישתו עבר לעבוד עם מותגים בעלי אג'נדה חברתית-סביבתית.

ההחלטה לפסול את הפרסומת של סודהסטרים, התקבלה לאחר שהחברה הגישה את הפרסומת לאישור CBS. בעקבות כך תשדר החברה פרסומת מרוככת בהרבה, שלא תפגע ב-2 חברות הענק קוקה קולה ופפסי. דובר החברה יונה לויד, הגיב במייל לפניית MSN, ואמר כי להערכתו, פסילת הפרסומת נובעת מכך ש"יתכן שהתוכן שלה פרובוקטיבי מדי עבור תעשיית המשקאות הקלים בארה"ב".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח

מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.