סודה סטרים
צילום: צילום מסך
TV

לא מסתבכים עם קוקה קולה ופפסי: CBS פסלה פרסומת של סודהסטרים בסופרבול

החברה הישראלית מתקשה לפרסם גם בארה"ב לאחר שפרסומת שלה נפסלה באנגליה. תשדר פרסומת מרוככת, שלא תלגלג על קוקה קולה ופפסי
כתבי אייס |

רשת CBS האמריקאית, פסלה את הפרסומת של החברה הישראלית סודהסטרים, שיועדה לשידור במהלך גמר הסופרבול שיתקיים ב-3 בפברואר. זוהי הפעם השנייה שפרסומת של החברה נפסלת לשידור, כאשר בפעם הקודמת זה קרה באנגליה.

אתר השיווק והפרסום AdAge פרסם כי CBS החליטה על המהלך מכיוון שהפרסומת מכוונת ישירות ל-2 מותגים אחרים, קוקה קולה ופפסי, ומלגלגת עליהם. 2 מותגים אלו אגב, יפרסמו אף הם במהלך המשדר, הנחשב לאירוע הטלוויזיה הנצפה ביותר בארה"ב מזה עשרות שנים.

בפרסומת האנגלית של סודהסטרים, שזוכה בשנים האחרונים לעדנה ולהצלחה בינ"ל גדולה, מוצגים אנשים המכינים משקה סודהסטרים בביתם, כאשר בכל פעם בה הם לוחצים על כפתור ההפעלה, ארגזים מלאי בקבוקים של קוקה קולה ופפסי, מתפוצצים בתוך חנויות לממכר משקאות. בזו האמריקאית שאמורה הייתה להיות משודרת בשבוע הבא, מוצגים נהגי משאיות לבושים במדים הנושאים את הלוגואים של קוקה קולה ופפסי.

סודהסטרים רכשה בסופרבול ספוט פרסומת אחד באורך 30 שניות. על פי הערכות, עבור ספוט ישלמו החברות בסופרבול הנוכחי כ-3.5-4 מיליון דולר. פפסי תשדר 2 ספוטים של 30 שניות, ואילו קוקה קולה - פרסומת באורך של 60 שניות.

הפרסומת שהופקה לשידור בארה"ב היא חלק מהקמפיין העולמי של החברה The SodaStream Effect, שמופק בחלקו על ידי אלכס בוגוסקי מסוכנות COMMON, ומי שזכה לתואר "מנהל הקריאייטיב של העשור" מטעם מגזין הפרסום הנחשב Adweek. בוגוסקי, שעבר תהליך של "חזרה בתשובה" בכל הקשור לפעילותו הפרסומית, שימש בעברו כשותף באחד מסוכנויות הפרסום המובילות בעולם ולאחר פרישתו עבר לעבוד עם מותגים בעלי אג'נדה חברתית-סביבתית.

ההחלטה לפסול את הפרסומת של סודהסטרים, התקבלה לאחר שהחברה הגישה את הפרסומת לאישור CBS. בעקבות כך תשדר החברה פרסומת מרוככת בהרבה, שלא תפגע ב-2 חברות הענק קוקה קולה ופפסי. דובר החברה יונה לויד, הגיב במייל לפניית MSN, ואמר כי להערכתו, פסילת הפרסומת נובעת מכך ש"יתכן שהתוכן שלה פרובוקטיבי מדי עבור תעשיית המשקאות הקלים בארה"ב".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?

ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות. 

איפה התוכן המקורי בפריים טיים?

אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113  אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.