סודה סטרים
צילום: צילום מסך
TV

לא מסתבכים עם קוקה קולה ופפסי: CBS פסלה פרסומת של סודהסטרים בסופרבול

החברה הישראלית מתקשה לפרסם גם בארה"ב לאחר שפרסומת שלה נפסלה באנגליה. תשדר פרסומת מרוככת, שלא תלגלג על קוקה קולה ופפסי
כתבי אייס |

רשת CBS האמריקאית, פסלה את הפרסומת של החברה הישראלית סודהסטרים, שיועדה לשידור במהלך גמר הסופרבול שיתקיים ב-3 בפברואר. זוהי הפעם השנייה שפרסומת של החברה נפסלת לשידור, כאשר בפעם הקודמת זה קרה באנגליה.

אתר השיווק והפרסום AdAge פרסם כי CBS החליטה על המהלך מכיוון שהפרסומת מכוונת ישירות ל-2 מותגים אחרים, קוקה קולה ופפסי, ומלגלגת עליהם. 2 מותגים אלו אגב, יפרסמו אף הם במהלך המשדר, הנחשב לאירוע הטלוויזיה הנצפה ביותר בארה"ב מזה עשרות שנים.

בפרסומת האנגלית של סודהסטרים, שזוכה בשנים האחרונים לעדנה ולהצלחה בינ"ל גדולה, מוצגים אנשים המכינים משקה סודהסטרים בביתם, כאשר בכל פעם בה הם לוחצים על כפתור ההפעלה, ארגזים מלאי בקבוקים של קוקה קולה ופפסי, מתפוצצים בתוך חנויות לממכר משקאות. בזו האמריקאית שאמורה הייתה להיות משודרת בשבוע הבא, מוצגים נהגי משאיות לבושים במדים הנושאים את הלוגואים של קוקה קולה ופפסי.

סודהסטרים רכשה בסופרבול ספוט פרסומת אחד באורך 30 שניות. על פי הערכות, עבור ספוט ישלמו החברות בסופרבול הנוכחי כ-3.5-4 מיליון דולר. פפסי תשדר 2 ספוטים של 30 שניות, ואילו קוקה קולה - פרסומת באורך של 60 שניות.

הפרסומת שהופקה לשידור בארה"ב היא חלק מהקמפיין העולמי של החברה The SodaStream Effect, שמופק בחלקו על ידי אלכס בוגוסקי מסוכנות COMMON, ומי שזכה לתואר "מנהל הקריאייטיב של העשור" מטעם מגזין הפרסום הנחשב Adweek. בוגוסקי, שעבר תהליך של "חזרה בתשובה" בכל הקשור לפעילותו הפרסומית, שימש בעברו כשותף באחד מסוכנויות הפרסום המובילות בעולם ולאחר פרישתו עבר לעבוד עם מותגים בעלי אג'נדה חברתית-סביבתית.

ההחלטה לפסול את הפרסומת של סודהסטרים, התקבלה לאחר שהחברה הגישה את הפרסומת לאישור CBS. בעקבות כך תשדר החברה פרסומת מרוככת בהרבה, שלא תפגע ב-2 חברות הענק קוקה קולה ופפסי. דובר החברה יונה לויד, הגיב במייל לפניית MSN, ואמר כי להערכתו, פסילת הפרסומת נובעת מכך ש"יתכן שהתוכן שלה פרובוקטיבי מדי עבור תעשיית המשקאות הקלים בארה"ב".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.