רייטינג האתרים

אחרי הנפילה של חודש יולי: ONE ו'ספורט5' זינקו, ה-3 הפותחת נחלשה

וואלה, ynet ו-mako נחלשו קלות אבל שמרו על מקומם. זאפ נחתך ב-11%, אתר XNET על סף כניסה לעשירייה הפותחת, ומה קורה בגזרה הכלכלית?
אלכסנדר כץ |

על סף השנה החדשה, הסטטוס-קוו בצמרת האתרים הנצפים בישראל נשמר, עם שינויים קלים במיקומים בעשירייה הפותחת. בניגוד לחודש הקודמים, לא היו הפתעות יוצאות דופן או אכזבות מחמירות לב.

מנתוני הוועדה למדרוג באינטרנט לחודש אוגוסט המתפרסמים היום (יום ה'), עולה עוד כי אתרי הספורט ONE ו'ספורט5', שנחתכו בין החודשים יוני ליולי בכ-10%, התחזקו 7% עד 13% (בהתאמה). 'כלכליסט', שהצטרף בחודש שעבר למדידה, אמנם נחלש, אבל מנצ חולשה של המתחרים כדי להדיח אחד מהם.

* לעמוד הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

את הטבלה מוביל וואלה עם 2.471 מיליון גולשים (היחלשות מ-2.513 מיליון ביוני), ו-463 מיליון דפים נצפים; ל-ynet היו 2.104 מיליון גולשים באוגוסט ו-240 מיליון דפים נצפים (היחלשות מ-2.146 מיליון ביוני). Mako של 'קשת' במקום השלישי עם 1.647 מיליון גולשים (1.688 מיליון ביוני) ו-85 מיליון דפים נצפים.

בהמשך הרשימה: נענע10 מדלג על פני תפוז עם 1.441 מיליון גולשים, מול 1.387 מיליון לתפוז; ובמקום ה-6 נמצא yad2 עם 1.136 מיליון גולשים; אתר האינטרנט של דפי זהב d.co.il עולה למקום ה-7 עם 998 אלף גולשים (ממשיך במגמת ההתחזות מ-992 בחודש הקודם ו-885 אלף גולשים ביוני), ומוריד את זאפ למקום ה-8 עם 899 אלף (ירידה של 11% מ-1.014 מיליון ביולי). אתר הקהילות לצעירים FXP, שהדהים את שוק התקשורת האינטרנט לפני 4 חודשים כשנכנס למדידה, נחלש בכמעט 5% ל-809 אלף גולשים.

עוד במדידה: XNET מבית ידיעות עולה ב-4 שלבים למקום ה-11 עם 583 אלף גולשים (מול 551 בחודש שלפני כן); NRG מעריב יורד 2 שלבים למקום ה-13 עם 568 אלף גולשים מול 608 בחודש יולי; ו'הארץ' יורד אמנם בשלב אחד למקום ה-17, אבל שומר כמעט על אותו מספר גולשים 515 אלף החודש.

בגזרה הכלכלית, נתוני הגלישה של 'כלכליסט' מפורסמים זו הפעם השנייה, והאתר מבית 'ידיעות' מדלג על פני גלובס. על פי הנתונים, מוביל אתר TheMarker את רשימת הכלכליים עם 607 אלף גולשים ומקום 10; כלכליסט יורד שלב אחד למקום ה-14 עם 539 אלף גולשים (ירידה מ-563 אלף בחודש שלפני כן); אבל מנצל חולשה של גלובס שיורד ב-4 שלבים למקום ה-16, ומאבד כמעט 50 אלף גולשים בחודש - ל-516 אלף גולשים בחודש אוגוסט.

בקרב אתרי הספורט - המלחמה בין ONE לאתר 'ספורט5' ממשיכה לסעור. בין יוני ליולי איבדו 2 האתרים כ-10% מגולשיהם, דווקא על רקע אירועי הספורט הבינ"ל שהיו. החודש 2 האתרים דווקא מתחזקים משמעותית עם האולימפיאדה ברקע: ONE עולה ב-2 שלבים למקום ה-15 עם 527 אלף גולשים (התחזקות של 7% מ-492 אלף ביולי), ואילו 'ספורט5' מתחזק ב-13% מ-367 אלף ל-416 אלף גולשים החודש, ועלייה של שלב אחד למקום ה-19.

בקבוצות האתרים: מגמה מעורבת עם נטייה לירידות

בדירוג הקבוצות המחזיקות מספר אתרים, נרשמה מגמה מעורכת עם נטיה לירידות. קבוצת וואלה, זאפ, mako, זאפ, תפוז וקו מנחה נרשמו ירידות לא משמעותיות; קבוצת ynet רשמה עלייה קלה, ואילו קבוצת 'הארץ-TheMarker' עם נתון דומה מאד לזה שקיבלה בחודש שלפני כן.

*קבוצת בעלות: מתייחסת לכל אתר שמוחזק בשיעור הוני של מעל 50% מהון המניות על ידי מי מהקבוצות. הדרוג מתייחס לקבוצות בעלות החברות בוועדה למדרוג האינטרנט ואישרו הפצת נתוניהם.

1.קבוצת וואלה כוללת את האתריםwalla.co.il, yad2.co.il, wallashops.co.il, tipo.co.il, zahav.ru, mazaltov.walla.co.il, jobcity.co.il, yoram.co.il, vgames.co.il

2.קבוצת וינט כוללת את האתרים:ynet.co.il, net-games.co.il, xnet.co.il, alljobs.co.il, bigdeal.co.il, ynetnews.com, mynet.co.il, ynet-shops.co.il, ynetttours.co.il

3.קבוצת מאקו כוללת את האתרים:mako.co.il, buy2.co.il,netex.co.il, shironet.co.il

4.קבוצת תפוז כוללת את האתרים:tapuz.co.il, myfirsthomepage.co.il, il.blogtv.com

5.קבוצת זאפ כוללת את האתרים:d.co.il, zap.co.il, doctors.co.il, rest.co.il, dday.co.il, wisebuy.co.il, madas.co.il, mitchatnim.co.il, ilimudim.co.il, mishpati.co.il, kamash.co.il, shavuz.co.il, adira.co.il

6.קבוצת הארץ TheMarker כוללת את האתרים:themarker.com, mouse.co.il, haaretz.co.il, haaretz.com

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.