אחרי הנפילה של חודש יולי: ONE ו'ספורט5' זינקו, ה-3 הפותחת נחלשה
על סף השנה החדשה, הסטטוס-קוו בצמרת האתרים הנצפים בישראל נשמר, עם שינויים קלים במיקומים בעשירייה הפותחת. בניגוד לחודש הקודמים, לא היו הפתעות יוצאות דופן או אכזבות מחמירות לב.
מנתוני הוועדה למדרוג באינטרנט לחודש אוגוסט המתפרסמים היום (יום ה'), עולה עוד כי אתרי הספורט ONE ו'ספורט5', שנחתכו בין החודשים יוני ליולי בכ-10%, התחזקו 7% עד 13% (בהתאמה). 'כלכליסט', שהצטרף בחודש שעבר למדידה, אמנם נחלש, אבל מנצ חולשה של המתחרים כדי להדיח אחד מהם.
את הטבלה מוביל וואלה עם 2.471 מיליון גולשים (היחלשות מ-2.513 מיליון ביוני), ו-463 מיליון דפים נצפים; ל-ynet היו 2.104 מיליון גולשים באוגוסט ו-240 מיליון דפים נצפים (היחלשות מ-2.146 מיליון ביוני). Mako של 'קשת' במקום השלישי עם 1.647 מיליון גולשים (1.688 מיליון ביוני) ו-85 מיליון דפים נצפים.
בהמשך הרשימה: נענע10 מדלג על פני תפוז עם 1.441 מיליון גולשים, מול 1.387 מיליון לתפוז; ובמקום ה-6 נמצא yad2 עם 1.136 מיליון גולשים; אתר האינטרנט של דפי זהב d.co.il עולה למקום ה-7 עם 998 אלף גולשים (ממשיך במגמת ההתחזות מ-992 בחודש הקודם ו-885 אלף גולשים ביוני), ומוריד את זאפ למקום ה-8 עם 899 אלף (ירידה של 11% מ-1.014 מיליון ביולי). אתר הקהילות לצעירים FXP, שהדהים את שוק התקשורת האינטרנט לפני 4 חודשים כשנכנס למדידה, נחלש בכמעט 5% ל-809 אלף גולשים.
עוד במדידה: XNET מבית ידיעות עולה ב-4 שלבים למקום ה-11 עם 583 אלף גולשים (מול 551 בחודש שלפני כן); NRG מעריב יורד 2 שלבים למקום ה-13 עם 568 אלף גולשים מול 608 בחודש יולי; ו'הארץ' יורד אמנם בשלב אחד למקום ה-17, אבל שומר כמעט על אותו מספר גולשים 515 אלף החודש.
בגזרה הכלכלית, נתוני הגלישה של 'כלכליסט' מפורסמים זו הפעם השנייה, והאתר מבית 'ידיעות' מדלג על פני גלובס. על פי הנתונים, מוביל אתר TheMarker את רשימת הכלכליים עם 607 אלף גולשים ומקום 10; כלכליסט יורד שלב אחד למקום ה-14 עם 539 אלף גולשים (ירידה מ-563 אלף בחודש שלפני כן); אבל מנצל חולשה של גלובס שיורד ב-4 שלבים למקום ה-16, ומאבד כמעט 50 אלף גולשים בחודש - ל-516 אלף גולשים בחודש אוגוסט.
בקרב אתרי הספורט - המלחמה בין ONE לאתר 'ספורט5' ממשיכה לסעור. בין יוני ליולי איבדו 2 האתרים כ-10% מגולשיהם, דווקא על רקע אירועי הספורט הבינ"ל שהיו. החודש 2 האתרים דווקא מתחזקים משמעותית עם האולימפיאדה ברקע: ONE עולה ב-2 שלבים למקום ה-15 עם 527 אלף גולשים (התחזקות של 7% מ-492 אלף ביולי), ואילו 'ספורט5' מתחזק ב-13% מ-367 אלף ל-416 אלף גולשים החודש, ועלייה של שלב אחד למקום ה-19.
בקבוצות האתרים: מגמה מעורבת עם נטייה לירידות
בדירוג הקבוצות המחזיקות מספר אתרים, נרשמה מגמה מעורכת עם נטיה לירידות. קבוצת וואלה, זאפ, mako, זאפ, תפוז וקו מנחה נרשמו ירידות לא משמעותיות; קבוצת ynet רשמה עלייה קלה, ואילו קבוצת 'הארץ-TheMarker' עם נתון דומה מאד לזה שקיבלה בחודש שלפני כן.
*קבוצת בעלות: מתייחסת לכל אתר שמוחזק בשיעור הוני של מעל 50% מהון המניות על ידי מי מהקבוצות. הדרוג מתייחס לקבוצות בעלות החברות בוועדה למדרוג האינטרנט ואישרו הפצת נתוניהם.
1.קבוצת וואלה כוללת את האתריםwalla.co.il, yad2.co.il, wallashops.co.il, tipo.co.il, zahav.ru, mazaltov.walla.co.il, jobcity.co.il, yoram.co.il, vgames.co.il
2.קבוצת וינט כוללת את האתרים:ynet.co.il, net-games.co.il, xnet.co.il, alljobs.co.il, bigdeal.co.il, ynetnews.com, mynet.co.il, ynet-shops.co.il, ynetttours.co.il
3.קבוצת מאקו כוללת את האתרים:mako.co.il, buy2.co.il,netex.co.il, shironet.co.il
4.קבוצת תפוז כוללת את האתרים:tapuz.co.il, myfirsthomepage.co.il, il.blogtv.com
5.קבוצת זאפ כוללת את האתרים:d.co.il, zap.co.il, doctors.co.il, rest.co.il, dday.co.il, wisebuy.co.il, madas.co.il, mitchatnim.co.il, ilimudim.co.il, mishpati.co.il, kamash.co.il, shavuz.co.il, adira.co.il
6.קבוצת הארץ TheMarker כוללת את האתרים:themarker.com, mouse.co.il, haaretz.co.il, haaretz.com

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.