אחרי הנפילה של חודש יולי: ONE ו'ספורט5' זינקו, ה-3 הפותחת נחלשה
על סף השנה החדשה, הסטטוס-קוו בצמרת האתרים הנצפים בישראל נשמר, עם שינויים קלים במיקומים בעשירייה הפותחת. בניגוד לחודש הקודמים, לא היו הפתעות יוצאות דופן או אכזבות מחמירות לב.
מנתוני הוועדה למדרוג באינטרנט לחודש אוגוסט המתפרסמים היום (יום ה'), עולה עוד כי אתרי הספורט ONE ו'ספורט5', שנחתכו בין החודשים יוני ליולי בכ-10%, התחזקו 7% עד 13% (בהתאמה). 'כלכליסט', שהצטרף בחודש שעבר למדידה, אמנם נחלש, אבל מנצ חולשה של המתחרים כדי להדיח אחד מהם.
את הטבלה מוביל וואלה עם 2.471 מיליון גולשים (היחלשות מ-2.513 מיליון ביוני), ו-463 מיליון דפים נצפים; ל-ynet היו 2.104 מיליון גולשים באוגוסט ו-240 מיליון דפים נצפים (היחלשות מ-2.146 מיליון ביוני). Mako של 'קשת' במקום השלישי עם 1.647 מיליון גולשים (1.688 מיליון ביוני) ו-85 מיליון דפים נצפים.
בהמשך הרשימה: נענע10 מדלג על פני תפוז עם 1.441 מיליון גולשים, מול 1.387 מיליון לתפוז; ובמקום ה-6 נמצא yad2 עם 1.136 מיליון גולשים; אתר האינטרנט של דפי זהב d.co.il עולה למקום ה-7 עם 998 אלף גולשים (ממשיך במגמת ההתחזות מ-992 בחודש הקודם ו-885 אלף גולשים ביוני), ומוריד את זאפ למקום ה-8 עם 899 אלף (ירידה של 11% מ-1.014 מיליון ביולי). אתר הקהילות לצעירים FXP, שהדהים את שוק התקשורת האינטרנט לפני 4 חודשים כשנכנס למדידה, נחלש בכמעט 5% ל-809 אלף גולשים.
עוד במדידה: XNET מבית ידיעות עולה ב-4 שלבים למקום ה-11 עם 583 אלף גולשים (מול 551 בחודש שלפני כן); NRG מעריב יורד 2 שלבים למקום ה-13 עם 568 אלף גולשים מול 608 בחודש יולי; ו'הארץ' יורד אמנם בשלב אחד למקום ה-17, אבל שומר כמעט על אותו מספר גולשים 515 אלף החודש.
בגזרה הכלכלית, נתוני הגלישה של 'כלכליסט' מפורסמים זו הפעם השנייה, והאתר מבית 'ידיעות' מדלג על פני גלובס. על פי הנתונים, מוביל אתר TheMarker את רשימת הכלכליים עם 607 אלף גולשים ומקום 10; כלכליסט יורד שלב אחד למקום ה-14 עם 539 אלף גולשים (ירידה מ-563 אלף בחודש שלפני כן); אבל מנצל חולשה של גלובס שיורד ב-4 שלבים למקום ה-16, ומאבד כמעט 50 אלף גולשים בחודש - ל-516 אלף גולשים בחודש אוגוסט.
בקרב אתרי הספורט - המלחמה בין ONE לאתר 'ספורט5' ממשיכה לסעור. בין יוני ליולי איבדו 2 האתרים כ-10% מגולשיהם, דווקא על רקע אירועי הספורט הבינ"ל שהיו. החודש 2 האתרים דווקא מתחזקים משמעותית עם האולימפיאדה ברקע: ONE עולה ב-2 שלבים למקום ה-15 עם 527 אלף גולשים (התחזקות של 7% מ-492 אלף ביולי), ואילו 'ספורט5' מתחזק ב-13% מ-367 אלף ל-416 אלף גולשים החודש, ועלייה של שלב אחד למקום ה-19.
בקבוצות האתרים: מגמה מעורבת עם נטייה לירידות
בדירוג הקבוצות המחזיקות מספר אתרים, נרשמה מגמה מעורכת עם נטיה לירידות. קבוצת וואלה, זאפ, mako, זאפ, תפוז וקו מנחה נרשמו ירידות לא משמעותיות; קבוצת ynet רשמה עלייה קלה, ואילו קבוצת 'הארץ-TheMarker' עם נתון דומה מאד לזה שקיבלה בחודש שלפני כן.
*קבוצת בעלות: מתייחסת לכל אתר שמוחזק בשיעור הוני של מעל 50% מהון המניות על ידי מי מהקבוצות. הדרוג מתייחס לקבוצות בעלות החברות בוועדה למדרוג האינטרנט ואישרו הפצת נתוניהם.
1.קבוצת וואלה כוללת את האתריםwalla.co.il, yad2.co.il, wallashops.co.il, tipo.co.il, zahav.ru, mazaltov.walla.co.il, jobcity.co.il, yoram.co.il, vgames.co.il
2.קבוצת וינט כוללת את האתרים:ynet.co.il, net-games.co.il, xnet.co.il, alljobs.co.il, bigdeal.co.il, ynetnews.com, mynet.co.il, ynet-shops.co.il, ynetttours.co.il
3.קבוצת מאקו כוללת את האתרים:mako.co.il, buy2.co.il,netex.co.il, shironet.co.il
4.קבוצת תפוז כוללת את האתרים:tapuz.co.il, myfirsthomepage.co.il, il.blogtv.com
5.קבוצת זאפ כוללת את האתרים:d.co.il, zap.co.il, doctors.co.il, rest.co.il, dday.co.il, wisebuy.co.il, madas.co.il, mitchatnim.co.il, ilimudim.co.il, mishpati.co.il, kamash.co.il, shavuz.co.il, adira.co.il
6.קבוצת הארץ TheMarker כוללת את האתרים:themarker.com, mouse.co.il, haaretz.co.il, haaretz.com
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
