רייטינג האתרים

אחרי הנפילה של חודש יולי: ONE ו'ספורט5' זינקו, ה-3 הפותחת נחלשה

וואלה, ynet ו-mako נחלשו קלות אבל שמרו על מקומם. זאפ נחתך ב-11%, אתר XNET על סף כניסה לעשירייה הפותחת, ומה קורה בגזרה הכלכלית?
אלכסנדר כץ |

על סף השנה החדשה, הסטטוס-קוו בצמרת האתרים הנצפים בישראל נשמר, עם שינויים קלים במיקומים בעשירייה הפותחת. בניגוד לחודש הקודמים, לא היו הפתעות יוצאות דופן או אכזבות מחמירות לב.

מנתוני הוועדה למדרוג באינטרנט לחודש אוגוסט המתפרסמים היום (יום ה'), עולה עוד כי אתרי הספורט ONE ו'ספורט5', שנחתכו בין החודשים יוני ליולי בכ-10%, התחזקו 7% עד 13% (בהתאמה). 'כלכליסט', שהצטרף בחודש שעבר למדידה, אמנם נחלש, אבל מנצ חולשה של המתחרים כדי להדיח אחד מהם.

* לעמוד הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

את הטבלה מוביל וואלה עם 2.471 מיליון גולשים (היחלשות מ-2.513 מיליון ביוני), ו-463 מיליון דפים נצפים; ל-ynet היו 2.104 מיליון גולשים באוגוסט ו-240 מיליון דפים נצפים (היחלשות מ-2.146 מיליון ביוני). Mako של 'קשת' במקום השלישי עם 1.647 מיליון גולשים (1.688 מיליון ביוני) ו-85 מיליון דפים נצפים.

בהמשך הרשימה: נענע10 מדלג על פני תפוז עם 1.441 מיליון גולשים, מול 1.387 מיליון לתפוז; ובמקום ה-6 נמצא yad2 עם 1.136 מיליון גולשים; אתר האינטרנט של דפי זהב d.co.il עולה למקום ה-7 עם 998 אלף גולשים (ממשיך במגמת ההתחזות מ-992 בחודש הקודם ו-885 אלף גולשים ביוני), ומוריד את זאפ למקום ה-8 עם 899 אלף (ירידה של 11% מ-1.014 מיליון ביולי). אתר הקהילות לצעירים FXP, שהדהים את שוק התקשורת האינטרנט לפני 4 חודשים כשנכנס למדידה, נחלש בכמעט 5% ל-809 אלף גולשים.

עוד במדידה: XNET מבית ידיעות עולה ב-4 שלבים למקום ה-11 עם 583 אלף גולשים (מול 551 בחודש שלפני כן); NRG מעריב יורד 2 שלבים למקום ה-13 עם 568 אלף גולשים מול 608 בחודש יולי; ו'הארץ' יורד אמנם בשלב אחד למקום ה-17, אבל שומר כמעט על אותו מספר גולשים 515 אלף החודש.

בגזרה הכלכלית, נתוני הגלישה של 'כלכליסט' מפורסמים זו הפעם השנייה, והאתר מבית 'ידיעות' מדלג על פני גלובס. על פי הנתונים, מוביל אתר TheMarker את רשימת הכלכליים עם 607 אלף גולשים ומקום 10; כלכליסט יורד שלב אחד למקום ה-14 עם 539 אלף גולשים (ירידה מ-563 אלף בחודש שלפני כן); אבל מנצל חולשה של גלובס שיורד ב-4 שלבים למקום ה-16, ומאבד כמעט 50 אלף גולשים בחודש - ל-516 אלף גולשים בחודש אוגוסט.

בקרב אתרי הספורט - המלחמה בין ONE לאתר 'ספורט5' ממשיכה לסעור. בין יוני ליולי איבדו 2 האתרים כ-10% מגולשיהם, דווקא על רקע אירועי הספורט הבינ"ל שהיו. החודש 2 האתרים דווקא מתחזקים משמעותית עם האולימפיאדה ברקע: ONE עולה ב-2 שלבים למקום ה-15 עם 527 אלף גולשים (התחזקות של 7% מ-492 אלף ביולי), ואילו 'ספורט5' מתחזק ב-13% מ-367 אלף ל-416 אלף גולשים החודש, ועלייה של שלב אחד למקום ה-19.

בקבוצות האתרים: מגמה מעורבת עם נטייה לירידות

בדירוג הקבוצות המחזיקות מספר אתרים, נרשמה מגמה מעורכת עם נטיה לירידות. קבוצת וואלה, זאפ, mako, זאפ, תפוז וקו מנחה נרשמו ירידות לא משמעותיות; קבוצת ynet רשמה עלייה קלה, ואילו קבוצת 'הארץ-TheMarker' עם נתון דומה מאד לזה שקיבלה בחודש שלפני כן.

*קבוצת בעלות: מתייחסת לכל אתר שמוחזק בשיעור הוני של מעל 50% מהון המניות על ידי מי מהקבוצות. הדרוג מתייחס לקבוצות בעלות החברות בוועדה למדרוג האינטרנט ואישרו הפצת נתוניהם.

1.קבוצת וואלה כוללת את האתריםwalla.co.il, yad2.co.il, wallashops.co.il, tipo.co.il, zahav.ru, mazaltov.walla.co.il, jobcity.co.il, yoram.co.il, vgames.co.il

2.קבוצת וינט כוללת את האתרים:ynet.co.il, net-games.co.il, xnet.co.il, alljobs.co.il, bigdeal.co.il, ynetnews.com, mynet.co.il, ynet-shops.co.il, ynetttours.co.il

3.קבוצת מאקו כוללת את האתרים:mako.co.il, buy2.co.il,netex.co.il, shironet.co.il

4.קבוצת תפוז כוללת את האתרים:tapuz.co.il, myfirsthomepage.co.il, il.blogtv.com

5.קבוצת זאפ כוללת את האתרים:d.co.il, zap.co.il, doctors.co.il, rest.co.il, dday.co.il, wisebuy.co.il, madas.co.il, mitchatnim.co.il, ilimudim.co.il, mishpati.co.il, kamash.co.il, shavuz.co.il, adira.co.il

6.קבוצת הארץ TheMarker כוללת את האתרים:themarker.com, mouse.co.il, haaretz.co.il, haaretz.com

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.