
האמריקאים נדבקו למסך: רייטינג שיא לסופרבול - עם 110.3 מיליון צופים
הניו-יורקרים חוגגים את ניצחונה של קבוצתם, הג'איינטס, בסופרבול ה-46 במספר, על ניו אינגלנד פטריוטס, אבל גם רשת השידור NBC יכולה להיות מרוצה, ובענק.
מנתוני צפייה ראשוניים עולה כי במשחק אמש (בין יום א' ל-ב') צפו 110.3 מיליון איש, ובמילים: מאה ועשרה מיליון, ושלוש מאות צופים. מדובר על נתון שיא בטלוויזיה האמריקאית, אחרי השיא שנרשם בגמר העונה שעברה בו ניצחה גרין ביי פאקרס את פיטסבורג סטילרס, משדר שהניב 110 מיליון צופים עבור רשת FOX.
במשדר הלילה הרייטינג עמד על 47.8%, כמעט זהה לזה של השנה שעברה - 47.9%. נתח הצפייה אתמול עמד על 71%, בדיוק כמו בשנה שעברה.
העיתונאי ג'ון אורנד מה'ספורט ביזנז ג'ורנל', צייץ היום כי מקורותיו דיווחו לו שהרייטינג בזמן שהזמרת מדונה הופיעה, היה גבוה מזה של המשחק עצמו. מדונה זכתה ל-48.3%, מול כאמור 47.8% למשחק עצמו.
מספר הצופים בשנה שעברה, שבר את הנתון של הסופרבול בשנת 2010, אז צפו במשדר הגמר בו ניצחה אורלינס סיינטס את אינדיאנפוליס קולטס, 106.5 מיליון איש, הרייטינג ב-CBS עמד על 64.4% ונתח צפייה התייצב על 68%.
במקום הרביעי, אגב, מדובר על פרק הסיום של הסדרה מ.א.ש, שהחזיק בתואר "המשדר הנצפה ביותר בארה"ב" במשך 27 שנים, משנת 1983, בו צפו 106 מיליון איש.
אגב, הסופרבול אמש שבר שיאים נוספים, בעיקר של הכנסות. NBC גבתה 3.5 מיליון דולר לספוט 30 שניות, מול 3 מיליון שגבתה בשנה שעברה FOX. בסך הכל שודרו אתמולן 70 פרסומות, שהכניסו לתחנה יותר מ-200 מיליון דולר. בין המפרסמים: שברולט, יונדאי ו-אקורה (עם ג'רי סיינפלד, ג'יי לנו וה'סופ נאצי').