אחרי 30 שנה - גיל שויד מפנה את כס המנכ"ל ויכהן כיו"ר פעיל
צ'ק פוינט היא החברה הישראלית הטהורה הגדולה ביותר. היא היתה גם המנוע ליצירת חברות סייבר נוספות. שוויד הוא במובן מסויים אבי התחום. יש לו מניות רבות לא רק בצ'ק פוינט אלא בתעשייה כולה.
לצד האירוע הזה, צ'ק פוינט פרסמה דו"חות כספיים - רווח של 2.57 דולרים למניה, על הכנסות של 664 מיליון דולר ברבעון הרביעי - מעל ציפיות האנליסטים לרווח של 2.45 דולרים למניה, על הכנסות של 664 מיליון דולר.
"סיימנו את השנה עם רבעון חזק, עם 14% צמיחה ברווח למניה לכל השנה – הגבוה ביותר מזה יותר מעשור", אומר שויד, "נוסף לכך שיעור הרווחיות התפעולית הוא 45%, מבין הגבוהים ביותר של חברות ציבוריות. פלטפורמת ההגנה שלנו – Infinity - , מתוגברת על ידי בינה מלאכותית ומועברת על גבי הענן, וממשיכה להתקבל אצל עוד ועוד לקוחות, מה שדחף את הצמיחה של 15% במכירות מנויי ההגנה ברבעון. ארגון המחקר והפיתוח שלנו ממשיך לייצר את רמות ההגנה הגבוהות ביותר וחדשנות של טכנולוגיות בינה מלאכותית, וארגון המכירות שלנו הצליח לייצר תפנית בפעילות מול לקוחות, מה שייצר צמיחה דו ספרתית בעסקות חדשות ברבעון הרביעי. הרבעון הרביעי הוא לא רק מצוין - יש בו שינוי בטרנד וצמיחה דו ספרתית יפה במוצרים החדשים שלנו". לדבריו, "שנה שהתחילה די קשה, מסתיימת ברבעון רביעי מצוין.
- צ'ק פוינט מכפילה את המטה בישראל - תפתח קמפוס חדש בת"א
- "צ'ק פוינט יכולה לסגור את הפער מפאלו אלטו, אם לא הייתי חושב כך לא הייתי כאן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתוך השיחה של גיל שויד עם עיתונאים בזום
"31 שנה מדהימות, הצלחנו בכל סגמנט אפשרי, הצלחנו להביא תוצאות מצוינות, צמיחה משנה לשנה. כמעט אין לזה אח ורע בחברות אחרות. בזווית הישראלית, יצרנו מודל שחברות ישראליות יכולות לגדול לצמוח להוביל עולמית. יכולתי להגיד את זה לפני עשר שנים ואני אומר זאת גם עכשיו, ובמקביל יצרנו לחברות הישראליות את הרף וההבנה שהן יכולות להיות לא רק שוות מיליארד דולר, אלא גם למכור ביותר ממיליארד דולר ולהיות מובילות.
"מה שמדהים בתעשייה שלנו זה שהיא גדלה וצומחת כל הזמן. ברוב התחומים יש שיא, אבל אנחנו לא מרגישים כעת בכלל שהתחום בשיא - מרגישים עדיין בתחילת הדרך, השוק גדול וגדל".
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
- 2.שאול 06/02/2024 22:33הגב לתגובה זושייעלמו אנשים כמו נתניהו ושותפיו שעמלים כל יום בריסוק המדינה .
- 1.גפני 06/02/2024 13:01הגב לתגובה זורבים מבקרים אותו על שמרנות ניהולית וציפו מצקפויינט לצמוח מהר יותר. הוא לא נפל למלכודת הזו שיש בה גם סיכון (עיין ערך טבע). התוצאה מרשימה.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
