טרגט פרסמה את הדו"ח ומציגה נתון מפתיע במיוחד שאמור להדאיג את אמזון

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה אמזון וול מארט

האם רשתות הקמעונות הגדולות בארה"ב למדו להסתדר עם אמזון? על פי הדו"חות של טראגט (סימול: TGT) נראה כי הן מתחילות בהחלט להסתגל לנוכחותה ואף נלחמות בה במגרשה. דו"חות רשת הקמעונות טראגט שפורסמו הערב הציגו הכנסות ורווחים גבוהים מהצפוי ברקע לצמיחה נאה במכירות החברה דרך אתר החברה באינטרנט. 

מכירות טרגט במרשתת עלו ברבעון האחרון בשיעור של 26% (אוגוסט - אוקטובר). הזינוק הבלתי צפוי, על פי הנהלת החברה נבע מהמכירות הגבוהות של מוצרי החברה עם חזרתם של תלמידי ארה"ב אל בתי הספר.  

המכירות הכלליות בטרגט שנה על פני שנה נתרו כמעט זהות כאשר ירדו בשיעור של 0.2%. צפי המשקיעים טרם הפרסום עמד על ירידה במכירות של 1.1%. החברה חוזה כי בטווח שנתי, המכירות ירדו בין אפס ל-2% בשנה. בתוך כך החברה חוזה רווחים של בין 5.1 ל-5.3 דולר לשנה, לעומת תחזית קודמת ושל רווחים בין 4.2 ל-5.2. 

השיפור בתחזית נעשה ברקע לגידול גם מוצרי המכולת שהחברה מוכרת ומהווים כ-18.5 מיליארד דולר מהכנסות החברה על פני שנה. נציין כי השנה ארה"ב מציינת את התקופה הארוכה ביותר בה נרשמה ירידה במחירי המזון מזה חמישים שנים. זאת כאשר נרשמת מגמה של עודף היצע של מוצרי חלב, בשר ושלל דגנים. 

בשורה התחתונה החברה הרוויחה 1.04 דולר למניה, לעומת 87 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. גם הכנסות החברה היו מעל לצפי. המכירות ירדו בשיעור של 6.7% ל-16.44 מיליארד דולר מ-17.61 מיליארד דולר לפני שנה. אנליסטים ציפו לתוצאה של 16.3 מיליארד דולר. 

נציין כי מחר ענקית קמעונות אחרת, וול מארט, תפרסם את הדו"ח הפיננסי שלה ותציג את ההתמודדות שלה עם המתחרים בתחום המכירות האינטרנטיות. וול מארט עצמה עשתה מאמצים אדירים בתחום בכדי להגדיל את מכירותיה. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה