וול מארט פותחת חזית - תתחרה מול אמזון על לקוחות הפרימיום
חברת אמזון AMAZON היא כידוע אחת מתאגידי הצרכנות הגדולים בארה"ב ובניגוד לשאר הענקיות בתחום - אמזון מצליחה להציג שיעורי צמיחה נאים משנה לשנה. על פי דירוג חברת דירוג האתרים אלקסה, נכון ל-2015, אמזון הוא האתר ה-6 הנצפה ביותר באינטרנט ומתברר שהלקוחות האלקטרוניים שלה הם מן הנאמנים שקיימים בשוק.
ההצלחה של אמזון לא הייתה יכולה להימשך זמן רב כל כך מבלי תגובה משמעותית של המתחרות הגדולות בארה"ב. במיוחד כאשר זו עברה למכור דרך הרשת גם מוצרי קמעונות בסיסיים. בתוך כך, וול מארט WAL-MART הודיעה לאחרונה על מבצע של 30 יום ללא עלויות משלוח למצטרפים חדשים באינטרנט כלקוחות פריים, מתוך רצון ככל הנראה לנגוס בנתח השוק של אמזון.
וול מארט החליטה לחתוך במחירים. עלויות הצטרפות כלקוח פריים בוול מארט תעלה כ-50 דולר בעוד לקוח פריים באמזון ישלם כ-100 דולר. לקוחות פריים באמזון נהנים ממשלוחים חינם כל השנה תמורת סכום זה, אך הם גם נהנים משירותים נוספים כמו תכנים המשודרים ישירות למחשב או הטלוויזיה.
שירות הפרימיום נחשב עד כה כהצלחה באמזון. על פי המחקר של CIRP, עד כה לקוחות פריים של אמזון הציגו נאמנות לחברה. 90% מרוכשי שירותי הפריים, חידשו את השירות לשנה השנייה ו-92% מאותם מחדשים, חידשו לשנה השלישית.
- בזוס מול מאסק: פרויקט החלל של אמזון הרחק מאחורי SpaceX
- השוק מחכה לתשובות: 3 נקודות לעונת הדוחות בוול סטריט
בשנה הקרובה וול מארט תצטרך להיכנס לשוק זה ולשבש את הנתונים של אמזון. האם היא תוכל לעשות את זה? ענקית הקמעונות כבר הראה היא שהיא יכולה לעמוד באתגרים. ברבעון האחרון הרשת הציגה עלייה ברווחים בהכנסות למרות החולשה שהפגין שוק הקמעונות בתחילת השנה.