פטריק בברלי
צילום: הפועל תל אביב כדורסל

איך הנחית עופר ינאי כוכב NBA בהפועל ת"א? עם כסף, הרבה כסף

בעל השליטה בנופר אנרגיה ובעלי הפועל תל אביב משקיע לא מעט כסף כדי להחזיר את השליטה בעיר לצד האדום. הוא ישלם עד 2 מיליון דולר לפטריק בברלי, אבל עשוי להרוויח את הכסף בחזרה
איציק יצחקי | (8)

הפועל תל אביב הכריזה על רכש אדיר: איש העסקים עופר ינאי הצליח לשים את ידו על ג'ונתן מוטלי, וכעת הוא מכוון גבוה, אולי כדי לקחת את השליטה מהיריבה השנואה, מכבי תל אביב: פטריק בברלי, אחת הדמויות המוכרות ב-NBA, הצטרף באופן רשמית.

נתחיל מהסוף: ינאי ישלם לו הרבה כסף, ליתר דיוק - הרבה מאוד כסף. הסכומים האלה לא מקובלים גם בקבוצות גדולות בהרבה. בברלי, שהחזיק בהצעות של יותר מ-3 מיליון דולר ברוטו בארה"ב, שוכנע על ידי אנשי הפועל תל אביב שכדאי לו להגיע ולשחק ביורוקאפ.

ההחלטה שלו להגיע היא כמעט בלתי נתפסת והוא ישתכר בהתאם לכוכב ענק - עד 2 מיליון דולר (כולל מענקים) שזה שכר השיא בהפועל תל אביב בכל הזמנים. על פי ההערכות? הוא יוכל להרוויח מאות אלפי דולרים (בתוך הכסף) אם הפועל תל אביב תצבור הישגים: אליפות, גביע, התקדמות ביורוקאפ ועוד.

הגארד בן ה-36, המתנשא לגובה 1.88 מטר, ירוויח את השכר השני בגובהו אי פעם בהפועל תל אביב. הראשון היה שחקנה של מכבי תל אביב, קרלוס ארויו, שהרוויח 2.5 מיליון דולר.

בברלי שיחק בעונה החולפת 73 משחקים בפילדלפיה ומילווקי. הוא קלע 6.2 נקודות בממוצע. כמו כן, הוא רשם 2.9 אסיסטים וקלט 3.3 ריבאונדים.

עופר ינאי (ראובן קופצ'ינסקי)

הכניס את היד עמוק לכיס. ינאי (ראובן קופצ'ינסקי)

אגב, ב-6 משחקי פלייאוף במדי מילווקי, הוא קלע 8.2 נקודות ומסר 5.5 אסיסטים. שימו לב למאזן שלו: 666 משחקים ליגה, 77 משחקי פלייאוף ב-NBA - האם עופר ינאי יכל לבקש יותר? לא בטוח. מדובר בכוכב כדורגל בקנה מידה גדול מאוד, כנראה הכי גדול שהגיע לכאן בשנים האחרונות - כזה שמשחק מאז 2013 בליגה הטובה בעולם והתחיל את הקריירה ביוסטון.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    פסיכיאטר 23/07/2024 15:02
    הגב לתגובה זו
    מגלומניה שמה.. תבדקו
  • 5.
    חחח 17/07/2024 13:55
    הגב לתגובה זו
    השתוללות חסר פרופורציות של ינאי שלא יסיים כמו גאידמק / רובי שפירא ז"ל
  • 4.
    הפועל את חיי 17/07/2024 11:06
    הגב לתגובה זו
    הביא הרבה כבוד עם העסקה הזאת יישר כוח קונה מנוי
  • 3.
    צהוב 17/07/2024 11:04
    הגב לתגובה זו
    אחי ליציע, תלמדו לפרגן
  • 2.
    שמעון 17/07/2024 08:24
    הגב לתגובה זו
    מאיפה הבאתם את זה? הבחור מעולם לא היה ולא יהיה כוכב תבררו פרטים לפני שאתם כותבים
  • כוכב כוכב היה שחקן ויישאר שחקן אתה אוהד מכבי מתוסכל (ל"ת)
    שמעון 17/07/2024 10:10
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לוזרים ניצחיים 17/07/2024 08:05
    הגב לתגובה זו
    רוב הסיכויים שיפצע במחצית הראשונה והאדומים ירדו ליגה
  • הנה עוד אוהד מכבי שמת עכשיו מזה (ל"ת)
    אדום עד 17/07/2024 10:11
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.