גולדהאר מכבי תל אביב
צילום: מועדון הכדורגל מכבי תל אביב

פלאפון תשלם למכבי ת"א פחות מאשר ישראל קנדה

ברק רוזן וישראל קנדה שילמו מיליון דולר בממוצע לעונה, מכבי ת"א תקבל כעת 3.33 מיליון שקל בעונה לשלוש שנים מחברת הסלולר
איציק יצחקי |

מכבי תל אביב הודיעה כי פלאפון תהיה נותנת החסות הראשית שלה ב-3 השנים הקרובות. לוגו החברה יתנוסס בחזית החולצות של אלופת המדינה בשלוש השנים הקרובות.  עלות החסות נאמדת בסכום של כ-10 מיליון שקלים. היא מחליפה את "ישראל קנדה" שהייתה הספונסרית בשלוש השנים האחרונות. לביזפורטל נודע כי המועדון של גולדהאר גבה סכום נמוך יותר, מאשר שילם ברק רוזן דרך ישראל קנדה, ששילמה העונה כמיליון דולר. כלומר, פלאפון תשלם פחות.

ערן זהבי (מכבי תל אביב)

לוגו חדש. ערן זהבי (מכבי תל אביב)

כעת, לוגו החברה החדשה יתנוסס בחזית החולצות של אלופת המדינה ושל קבוצת הנוער. החסות עשויה להשתנות בהתאם לזכייה באליפות או בגביע המדינה כמו גם במקרה של העפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות.

בעולם ישנה מגמה בשנים האחרונות של חברות תקשורת מובילות המלוות קבוצות כדורגל מצליחות: באיירן מינכן, אינטר ועוד. מדובר במגמה המשלבת ערכים של מצוינות, הישגיות וחדשנות המזוהים עם ענף הספורט ועולם התקשורת המהווה חלק מהאסטרטגיה של מכבי תל אביב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.