מכבי תל אביב
צילום: טוויטר מכבי תל אביב

אליפות על הפרק: כמה שווים שחקני מכבי והפועל ת"א בכדורסל?

מכבי והפועל תל אביב פותחות את סדרת גמר הפלייאוף במטרה להשיג את התואר הנכסף. כמה כסף מרוויחים שחקני החמישיות?
מיכאל וייסרמן | (1)

כמעט 18 שנה חיכו אוהדי הפועל תל אביב לראות את קבוצתם בגמר הפלייאוף של ליגת הכדורסל והערב (חמישי) תתחיל הסדרה מול מכבי תל אביב. עוד לפני השריקה הראשונה והקרב בין שתי התל אביביות, הנושא החם קשור למחירי הכרטיסים.

רוצים את הצלחת. שחקני הפועל תל אביב (צילום: טוויטר הפועל תל אביב רשמי)

במכבי תל אביב דרשו שלא להכניס את אוהדי הפועל וזאת מתוך חשש לאבוקות ביציע, אבל ראשי הפועל זעמו ותובע של איגוד הכדורסל דרש מאנשי מכבי להעביר אותם. רק אתמול בשעות הצהריים הועברו 1,500 כרטיסים לאוהדים האדומים.

הקרב יהיה מרתק מבחינה מקצועית. בהפועל ינסו להפתיע ולנצח כבר במשחק הראשון ביד אליהו. על פי שכר השחקנים, נראה כי יש יתרון ברור לצהובים.

ניצחון אחד כבר היה להפועל תל אביב במהלך הקיץ כאשר שכנעו את הגבוה, תומר גינת, לחתום בקבוצתם למרות הצעה כספית גבוהה יותר ממכבי. גינת הפך למשתכר הגבוה ביותר אצל האדומים עם שכר של 220 אלף דולר לעונה. במקום השני נמצא צ'ינאו אונוואקו ששיחק בעונה שעברה בבני הרצליה. הפועל תל אביב הציעה לו 300 אלף דולר לעונה אך זה בחר לחתום בססארי האיטלקית ורק במהלך העונה חתם בהפועל תל אביב, אך הפעם לפי שכר של 200 אלף דולר לעונה. במקום השלישי בחמישייה נמצא ג'ייקובן בראון שנחשב למנהיג הבלתי מעורער של האדומים ושכרו הוא 190 אלף דולר לעונה. הרביעי הוא קסבייר מנספורד שמרוויח 155 אלף דולר ובר טימור סוגר את החמישייה עם 130 אלף דולר לעונה. שכר השחקנים של האדומים הוא 1.46 מיליון דולר.

מהצד השני מכבי תל אביב כבר הפסידה עונה את הגביע להפועל ירושלים ולמרות עונה נהדרת ביורוליג, בו הייתה קרובה משחק אחד מפיינל פור (חצי הגמר), אז במועדון מבינים כי הפסד האליפות יהפוך את העונה מטובה למשבר גדול.

גם המאמן עודד קטש התייחס לכך ואמר: "אנחנו מגיעים אחרי עונה ארוכה אבל השחקנים דרוכים ורוצים את תואר האליפות. אנחנו משחקים מול יריבה טובה ולכן נצטרך להיות מרוכזים וטובים".

השחקן היקר ביותר של מכבי הוא לורנזו בראון, שחתם על חוזה חדש ומרוויח שכר של 1.3 מיליון דולר לעונה. ווייד בולדווין שסיכם על חוזה חדש מרוויח 1.2 מיליון דולר לעונה. אלכס פוית'רס מחזיק בחוזה של 1 מיליון דולר. בונזי קולסון מרוויח שכר של חצי מיליון דולר והישראלי היחיד בחמישייה הוא ג'ייק כהן שמרוויח שכר של 250 אלף דולר לעונה. גובה המשכורות במכבי הוא 7.8 מיליון דולר לעונה.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    זה השכר, לא כמה הם שווים.. (ל"ת)
    מרקו 08/06/2023 10:23
    הגב לתגובה זו
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".

אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".