אליפות על הפרק: כמה שווים שחקני מכבי והפועל ת"א בכדורסל?
כמעט 18 שנה חיכו אוהדי הפועל תל אביב לראות את קבוצתם בגמר הפלייאוף של ליגת הכדורסל והערב (חמישי) תתחיל הסדרה מול מכבי תל אביב. עוד לפני השריקה הראשונה והקרב בין שתי התל אביביות, הנושא החם קשור למחירי הכרטיסים.
רוצים את הצלחת. שחקני הפועל תל אביב (צילום: טוויטר הפועל תל אביב רשמי)
במכבי תל אביב דרשו שלא להכניס את אוהדי הפועל וזאת מתוך חשש לאבוקות ביציע, אבל ראשי הפועל זעמו ותובע של איגוד הכדורסל דרש מאנשי מכבי להעביר אותם. רק אתמול בשעות הצהריים הועברו 1,500 כרטיסים לאוהדים האדומים.
הקרב יהיה מרתק מבחינה מקצועית. בהפועל ינסו להפתיע ולנצח כבר במשחק הראשון ביד אליהו. על פי שכר השחקנים, נראה כי יש יתרון ברור לצהובים.
ניצחון אחד כבר היה להפועל תל אביב במהלך הקיץ כאשר שכנעו את הגבוה, תומר גינת, לחתום בקבוצתם למרות הצעה כספית גבוהה יותר ממכבי. גינת הפך למשתכר הגבוה ביותר אצל האדומים עם שכר של 220 אלף דולר לעונה. במקום השני נמצא צ'ינאו אונוואקו ששיחק בעונה שעברה בבני הרצליה. הפועל תל אביב הציעה לו 300 אלף דולר לעונה אך זה בחר לחתום בססארי האיטלקית ורק במהלך העונה חתם בהפועל תל אביב, אך הפעם לפי שכר של 200 אלף דולר לעונה. במקום השלישי בחמישייה נמצא ג'ייקובן בראון שנחשב למנהיג הבלתי מעורער של האדומים ושכרו הוא 190 אלף דולר לעונה. הרביעי הוא קסבייר מנספורד שמרוויח 155 אלף דולר ובר טימור סוגר את החמישייה עם 130 אלף דולר לעונה. שכר השחקנים של האדומים הוא 1.46 מיליון דולר.
- כמה ים מדר מרוויח בשנה?
- הרכש החדש של עופר ינאי: דימיטריס איטודיס בדרך לאדומים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהצד השני מכבי תל אביב כבר הפסידה עונה את הגביע להפועל ירושלים ולמרות עונה נהדרת ביורוליג, בו הייתה קרובה משחק אחד מפיינל פור (חצי הגמר), אז במועדון מבינים כי הפסד האליפות יהפוך את העונה מטובה למשבר גדול.
גם המאמן עודד קטש התייחס לכך ואמר: "אנחנו מגיעים אחרי עונה ארוכה אבל השחקנים דרוכים ורוצים את תואר האליפות. אנחנו משחקים מול יריבה טובה ולכן נצטרך להיות מרוכזים וטובים".
השחקן היקר ביותר של מכבי הוא לורנזו בראון, שחתם על חוזה חדש ומרוויח שכר של 1.3 מיליון דולר לעונה. ווייד בולדווין שסיכם על חוזה חדש מרוויח 1.2 מיליון דולר לעונה. אלכס פוית'רס מחזיק בחוזה של 1 מיליון דולר. בונזי קולסון מרוויח שכר של חצי מיליון דולר והישראלי היחיד בחמישייה הוא ג'ייק כהן שמרוויח שכר של 250 אלף דולר לעונה. גובה המשכורות במכבי הוא 7.8 מיליון דולר לעונה.
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
- ריאל מדריד: מהלך כלכלי היסטורי של מועדון הפאר הספרדי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On...
- 1.זה השכר, לא כמה הם שווים.. (ל"ת)מרקו 08/06/2023 10:23הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
זוכת ליגת האלופות 2025, פריס סן ז'רמן. קרדיט: רשתות חברתיותפרמאונט תשדר את ליגת האלופות באירופה תמורת 11.5 מיליארד דולר
ענקית המדיה האמריקאית זוכה בחלק הארי מהשידורים הבריטיים והגרמניים, במכרז ענק שמחזק את אחיזת הטכנולוגיה האמריקאית בכדורגל האירופי ומעצב מחדש את מפת השידורים לשנים 2031-2027
שוק זכויות השידור האירופי עבר השבוע טלטלה, לאחר שהודעת UC3, המיזם המשותף של אופ״א ושל איגוד מועדוני הצמרת האירופיים, חשפה כי פאראמאונט סקיידאנס Paramount Skydance Corp. -9.82% זכתה בחלק המרכזי של זכויות השידור לליגת האלופות בבריטניה ובגרמניה. המכרז כולו, שכלל את חמשת השווקים הגדולים באירופה, בריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה וספרד, הניב לאופ״א סכום עתק של כ-10 מיליארד אירו לארבע עונות. העלייה בהכנסות לעומת מחזור השידורים הקודם מאשרת את ההבנה שזכויות ספורט חיות ממשיכות להיות הנכס המבוקש והיציב ביותר בתעשיית המדיה.
פרמאונט נחשבה מראש לאחת המתמודדות האגרסיביות במכרז, אך לפי גורמים הבקיאים בהליך, הצעתה הייתה גבוהה משמעותית מהסכום ששילמה TNT Sports על הזכויות במחזור הנוכחי. בכך התברר כי השחקנית האמריקאית נחושה להפוך את פריצתה לשוק האירופי לא רק לאפשרות, אלא לעובדה מוגמרת.
מאבק אדיר בין סטרימינג לשידור מסורתי
הנוכחות של פרמאונט, אמזון, סקיי, טלפוניקה וקאנאל+ במכרז מצביעה על התעצמות הקרב בין טכנולוגיה חדשה לשחקני השידור המסורתיים. אמזון פריים הצליחה לשמור על הבחירה
הראשונה של משחקי שלישי בבריטניה, גרמניה ואיטליה, לאחר שלא הצליחה להגיע להסכמות כלל אירופיות על חבילה משותפת. בכך הפלטפורמה ממשיכה לקבע את עצמה כשחקן משמעותי בשוק הספורט הסטרימרי, תוך שהיא דוחקת את נטפליקס ודיסני+ מחוץ למרוץ.
במקביל, סקיי חוזרת
למרכז הבמה, לאחר שהשיגה זכויות בלעדיות לכל משחקי הליגה האירופית והקונפרנס ליג בבריטניה ובאיטליה. טלפוניקה וקאנאל+ שמרו על זכויות מלאות לכל משחקי אופ״א במדינותיהן, מה שממשיך לחזק את מעמדן בשווקים המקומיים.
- המספרים של באיירן מינכן הופכים אותה למפלצת. זה מה שראינו אתמול
- באיירן, ריאל, דורטמונד ופריז בחצי הגמר: כמה הן הרוויחו עד עכשיו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט: מהפכה שאפתנית בראשות משפחת אליסון
פרמאונט סקיידאנס, שמובלת על ידי דיוויד אליסון ובגיבוי אביו, מייסד אורקל Oracle Corp 1.52% לארי אליסון, ממשיכה בתהליך של הרחבה אגרסיבית. רק השבוע דווח כי היא מתכוננת להצעת רכישה ענקית של 71 מיליארד דולר עבור וורנר ברוס, בעלת TNT Sports. מעבר כזה יהפוך את פרמאונט לאחת מענקיות המדיה המשמעותיות בעולם ויחזק את אחיזתה במוצרי ספורט גלובליים.
