מייקל גורדון
צילום: mccarmona23, flickr

"הגדול מכולם": נעלי מייקל ג'ורדן נמכרו בסכום שיא - 2.2 מיליון דולר

הכדורסלן הטוב בכל הזמנים שוב הוכיח כמה הוא נחשב לספורטאי ענק, כשנעליו נקנו בסכום שיא. השיא הקודם עמד על פחות ממיליון וחצי דולר

מיכאל וייסרמן | (1)
נושאים בכתבה מייקל ג'ורדן

השאלה לגבי הכדורסלן הטוב בכל הזמנים עולה מדי שנה, אבל למרות שפרש כבר לפני זמן רב, הרוב עדיין חושב שמייקל ג'ורדן ראוי לתואר. ג'ורדן, שבימים האחרונים יצא לאקרנים סרט העוסק בהצלחה של הנעל שלו, אייר ג'ורדן, מנפץ עוד שיא.

נעלי ספורט שלבש אגדת הכדורסל בעבר נמכרו במכירה פומבית בסכום של 2.2 מיליון דולר. המכירה הזאת הפכה את נעליו של ג'ורדן לסכום שיא של כל הזמנים.

במותג 'סותביס' שידוע כמומחה למוצרי אומנות, תכשיטים ופרטי אספנות העריכו כי הנעליים אכן יימכרו בסכום של 2-4 מיליון דולר. גופייה שלבש בגמר ה-NBA ב-1998 נמכרה ב-2022 תמורת 10.1 מיליון דולר. בקנדה ציינו כי המחיר הגבוה במכירה הפומבית מוכיחה את העובדה שג'ורדן נחשב לספורטאי היקר והמשפיע ביותר בכל הזמנים.

"התוצאה שוברת השיאים של היום מוכיחה עוד יותר שהביקוש למזכרות ספורט של מייקל ג'ורדן ממשיך לעלות על כל הציפיות", אמר ברהם וכטר, ראש תחום בגדי הרחוב והקולקציות המודרניות בסותבי'ס. השיא הקודם של נעלי ג'ורדן היה 1.47 מיליון דולר לזוג נעלי נייקי אייר שלו שנמכרו במכירה פומבית ב-2021. ג'ורדן נעל נעליים במידה 48 כשקלע 37 נקודות במשחק מספר 2 בסדרת גמר ה-NBA ב-1998, וסחב את הבולס לניצחון 93:88 על יוטה ג'אז. הבולס המשיכו לזכייה באליפות, סיפור שסופר בסדרה הדוקומנטרית "ריקוד אחרון" משנת 2020 על עונתו האחרונה של המגה-סטאר בקבוצה. זו הייתה האליפות השישית של ג'ורדן ב-NBA והפעם החמישית שהוא נבחר לשחקן היקר ביותר ב-NBA.

אז מה הפך את נעלי ג'ורדן ליקרים? על פי האתר סותבי'ס מדובר על כך שהנעליים ננעלו במשחקים מכריעים בקריירה שלו.  נעל "ברד" אייר ג'ורדן  שזהו קיצור של 'שחור ואדום' - הם זוג נעלי הספורט השלמות היחידות שנעל ג'ורדן במשחק גמר ה-NBA.

ממשיך לעשות כסף. ג'ורדן

ג'ורדן נעל את הנעל הראשונה של אייר ג'ורדן בשנת 1984 במהלך עונת הרוקי שלו בשיקגו בולס. האייר ג'ורדן I הפכה למכירה לקהל הרחב בשנה שלאחר מכן. עד כה, יותר מ -30 דגמים שונים של אייר ג'ורדן נמכרו במשך ארבעים שנים.

ג'ורדן זכה בסך הכל בשש אליפויות גמר NBA, שתי מדליות זהב אולימפיות ותארים רבים אחרים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כמה שווה סיגר של ביבי? (ל"ת)
    אספן 13/04/2023 10:30
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.