מיץ גולדהאר
צילום: אתר רשמי מכבי תל אביב

כמה כסף יש למיץ' גולדהאר? המספרים של בעלי מכבי תל אביב נחשפים

בקנדה דווח היום כי הונו של בעלי מכבי תל אביב שווה עומד על 3.1 מיליארד דולר. בעונה האחרונה ביצע מכירה של 7 מיליון אירו על אוסקר גלוך
מיכאל וייסרמן |

מכבי תל אביב הוא לבטח המועדון הישראלי העשיר ביותר בכדורגל הישראלי וזאת הרבה בזכותו של הבעלים מיץ' גולדהאר. גולדהאר, 62, נכנס לטבלת 25 האנשים העשירים בטבלת האנשים העשירים בארצו. הונו המוערך של גולדהאר עומד על 3.1 מיליארד דולר כאשר מי שמדורג במקום הראשון הוא של יזם הקריפטו צ'נגפנג זהאו - הונו מוערך בכ-65 מיליארד דולר. אגב, ב-2017 הוערך הונו של גולדהאר ב-2.3 מיליארד דולר "בלבד".

בשנים האחרונות הפכו עסקיו של גולדהאר למוכרים מאוד בקנדה וגם בישראל בשל השקעתו במכבי תל אביב. בין עסקיו של גולדהאר ישנו "POWER CENTERS" - מרכז קניות שכולל בין היתר גם משרדים. העסק המוכר ביותר שעובד בשיתוף פעולה עם הבעלים הקנדי הוא WALMART - רשת הסופרים האמריקנית המצליחה, שפועלת במדינות רבות בארה"ב וגם בקנדה וגם ביותר מ-23 מדינות מחוץ לארה"ב. הסופרים שלה נמצאים בתוך המתחמים של גולדהאר ומושכים עניין רב.

מי הרוויח יותר בקריירה - זהבי, בניון או ברקוביץ'?

באוגוסט 2009 רכש גולדהאר את מכבי תל אביב מאיש העסקים של אלכס שניידר. בדומה לחברות אחרות בעסקים אז במכבי תל אביב מינה גולדהאר אנשי מקצוע שאחראים על תפעול המועדון. ובכל זאת, הוא משאיר לעצמו את המילה האחרונה. בתקופתו במכבי תל אביב זכתה הקבוצה ב-5 אליפויות, הגיעה לשלב הבתים של ליגת האלופות ופעמיים עברה את שלב הבתים של הליגה האירופית.

גם בכדורגל יודע גולדהאר לשלב בין ביזנס לפלז'ר ורשם לא מעט עסקאות מרשימות כמו - כמו במקרה של שוער פרדראג ראיקוביץ' שעליו רשם רווח של שני מיליון אירו. בעבר גם החלוץ הצעיר, מוסא קונאטה, נמכר ב-2 מיליון אירו ואילו העסקה הגבוהה ביותר הייתה מכירתו של ערן זהבי לסין תמורת 7.23 מיליון אירו. בקיץ האחרון עשה הבעלים אקזיט עם מכירתו של של אוסקר גלוך לרד בול זלצבורג - תמורת 7 מיליון אירו.

מאז שרכש הקנדי את מכבי תל אביב הוא הצליח להרוויח כ-6 מיליון אירו מהמרה של מכירה מול קנייה בגזרת שחקנים. ההשקעות של גולדהאר, במבחן הפיננסי, קיימות גם במחלקת הנוער של המועדון שם תקציב המחלקה עומד מדי שנה על כ-29 מיליון שקלים. יחד עם זאת, השקעתו של גולדהאר במועדון היא חלק קטן מהשקעותיו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.