יעצור את סולומון? בלם שוויץ ששווה 30 מיליון יורו מחכה לישראל
הבלם הנהדר של מנצ'סטר סיטי, מנואל אקנג'י, נחשב לעוגן גם בנבחרת שלו וצריך לעצור את ההתקפה הישראלית
נבחרת ישראל נחתה אתמול בשוויץ לקראת המשחק השני במוקדמות היורו ברצון לנסות ו'לגנוב' נקודות מול היריבה הטובה בבית. בז'נבה, נחשבת שוויץ לנבחרת שקשה מאוד לנצח. היא אמורה במקום הראשון בבית והיא פייבוריטית ברורה גם אם תגיע בהרכב חסר.
מי שנחשב לאחד הכוכבים הגדולים של הנבחרת הוא הבלם מנואל אקנג'י. אקנג'י, בן ה-27, נולד בניגריה אך משפחתו עברה לשוויץ ושם התחיל גם את קריירת הכדורגל שלו. לאחר מספר שנים במועדונים קטנים עבר הבלם לבאזל וממנה המשיך את הדרך האירופית שלו לבורוסיה דורטמונד אליה נמכר ב-5 מיליון יורו.
לאחר 4 שנים מוצלחות בגרמניה, בהם שותף ב-119 משחקים וכבש 4 שערים נמכר למנצ'סטר סיטי תמורת 17 מיליון ליש"ט ולאחרונה מחירו המשיך לעלות כאשר ערכו כבר מגיע על פי האתר 'טרנספרמרקט' ומגיע ל30 מיליון יורו.
יעצור את ישראל? אקנג'י
גם שכרו של השחקן עלה במשך השנים וכעת תחת פפ גווארדיולה הוא זוכה לשכר של 10 מיליון יורו לעונה. בנבחרת הבוגרת של שוויץ שותף ב-41 משחקים אך טרם כבש שער. אגב גואורדיולה נשאל לאחרונה על הבלם והצהיר: "מדובר בעוגן שלנו בהגנה ואחד שאני סומך עליו ובטוח שיוביל אותנו להישגים גדולים בכל המסגרות".
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
