הערב תושבע הממשלה החדשה: מי ימשיך לכהן בתפקידו?
יו"ר הליכוד בנימין נתניהו יקים היום רשמית את ממשלתו הרביעית
הממשלה ה-34 תושבע הערב לאחר שהרחבתה אושרה אתמול בכנסת. מליאת הכנסת אישרה את התיקון להצעת חוק יסוד הממשלה לאחר עשרות הסתייגויות שהגישו סיעות האופוזיציה.
בתפקיד שר הביטחון ימשיך משה (בוגי) יעלון והשר ישראל כץ ימשיך בתפקיד שר התחבורה. ח"כ איילת שקד ממפלגת "הבית היהודי" תמונה לשרת המשפטים ומשה כחלון יו"ר מפלגת "כולנו" ימונה לתפקיד שר האוצר. אלוף במיל' יואב גלנט ממפלגת "כולנו" צפוי להתמנות לתפקיד שר הבינוי במקום אורי אריאל.
הקואליציה החדשה מורכבת מ-61 חברי כנסת בלבד:
ליכוד - 30
כולנו - 10
הבית היהודי - 8
שס - 7
- 1.ההישג הגדול ביותר של ביבי- הממשלה המושחתת ביותר (ל"ת)זוהי מורשתו 14/05/2015 10:24הגב לתגובה זו
- ברוך 14/05/2015 10:51הגב לתגובה זוכל שיגעון של כל אחד מחברי הכנסת מפיל אותה בקלותבכל החלטהזה כנסת שאחד יוכל את השניהחגיגה רק תבוא אחרי ההשבעהבשום מיקרה שום החלטה לא תעבור שיהיה ברור
ישראל כץ מגיב לנתניהו בנושא 'אובר' ונוקב בפיצוי האדיר שיקבלו נהגי המוניות
גיא ארז |
יום לאחר הוויכוח בין ישראל כץ לבנימין נתניהו בנושא אישור השימוש באפליקציית 'אובר', שר התחבורה נאם היום (ב') בוועדת הכלכלה והתייחס לנושא: "מי שרוצה להכניס את 'אובר' שיכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות".
שר התחבורה ישראל כץ הגיע הבוקר לדיון ברפורמה בענף הרכב. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הזכיר לשר שהוועדה הייתה אמורה לעסוק בנושא אובר ובסוף תצטרך לדון גם בכך.
השר כץ התייחס לכך ולעימות שהתפתח אתמול בישיבת הממשלה בנושא ואמר: "אני לא יודע מאיפה המיתולוגיה על כוחם של נהגי המוניות, זה לא ציבור חזק. זה לא יבואני הרכב. זה ציבור עובד שמתמודד עם מציאות והתפקיד שלי זה לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים. מי שמשלם עבור רישיון מונית לא יכול שמישהו יבוא עם הרכב הפרטי ויתמודד מולו. אם המדינה רוצה להכניס את זה שתחליט ותכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות. אני לא מושפע מלחצים".
אתמול בעימות בין ראש הממשלה לשר התחבורה, עקץ האחרון את נתניהו באומרו "אני לא דואג לבעלי הון מחו"ל " - כשרבים קישרו משפט זה ליחסי נתניהו-שלדון אדלסון.
אפליקציית 'אובר' אמנם פועלת בישראל מזה תקופה - אך במתכונת של הזמנת מוניות רגילה (בפועל, כמו 'גט-טקסי'). הרעיון החדשני באפליקצייה, שפועלת בערים רבות בעולם, הוא 'שידוך' נהגים פרטיים עם נוסעים המגיעים לאותו יעד - באופן שיחסוך כסף לנוסע, ויוריד את העלויות למסיע. הציבור ככלל אמנם ירוויח מנסיעות זולות יותר, אך הראשונים להפגע מהפעלת שירות זה יהיו כמובן נהיג המוניות בישראל - ועל כך פרץ הוויכוח עם נתניהו.
עם זאת, חשוב לציין כי בישראל - בשל המצב הבטחוני, אפשור השימוש בשירות זה אינו מובן מאליו, בשל חשש לחטיפות על רקע בטחוני.
