קופת הגמל להשקעות - תחיית הקופות? המשקיעים יצטרכו לחכות
תעשיית קופות הגמל הייתה אמורה להתאושש משנים של קיפאון עמוק לאחר אישור המוצר החדש ששמו קופת הגמל להשקעה. קופת הגמל להשקעה שמשרד האוצר מקדם אכן נושאת עימה מאפיינים אטרקטיביים עבור החוסכים שאמורים היו להוביל לסוף הקיפאון של התעשייה הוותיקה. לאור ההחלטה בוועדת הכספים, מנהלי קופות הגמל יצטרכו לחכות ולראות אם החוק בכלל יעבור ואילו תיקונים יעשו בו.
בהנחה שהחוק יעבור כפי שהוא הוגש במקור לוועדת הכספים, תהיה זו תחיה מחודשת של התעשייה. הסיבות לכך, בין היתר, הן שמדובר בחיסכון נזיל. כלומר, כזה שניתן למשוך בו את הכספים בכל רגע נתון. לצד יתרון הנזילות שלא קיים בקופות הגמל כיום, ניתנה "מתנה" לחוסכים המתמידים: כל עוד לא נמשך הכסף מקופת הגמל החדשה, לא ייגבה על רווחי ההון שנצברו מס. לדחיית מס רווחי הון יש ערך כלכלי לא מבוטל שלא כדאי להתעלם ממנו.
במקרה של משיכת הכספים בעת פרישה מדובר אף בקבלת פטור מלא ממס זה בתנאים מסוימים. כלומר, המדינה, ביוזמת האוצר, מוותרת על מיסים לא מעטים היות שהמשקיעים בקופת הגמל החדשה ייהנו מפטור ממס על ריבית רווחי ההון או לכל הפחות יזכו לדחייה משמעותית.
פטור מלא יינתן בתנאים מסוימים כאמור, רק במקרה שהמשקיע יחזיק את חסכונותיו בקופת הגמל עד הפרישה ובכך האוצר מעודד חיסכון ארוך טווח של הציבור. אם לא די בכך, המעבר בין אפיקי ההשקעה בקופת הגמל והמעבר בין מנהלי השקעות שונים לא תחייב במס את החוסכים. כלומר אם לאחר עשר שנים החליט החוסך לעבור לאפיק השקעה אחר או לבית השקעות אחר שינהל את קופת הגמל להשקעה, הוא לא יחויב במס. כל ההטבות הללו לחוסך הופכות את קופת גמל להשקעה למוצר ייחודי בתחומי החיסכון של הציבור.
- יורחבו תנאי הפטור ממס לקופות גמל
- קופות גמל להשקעה - מה התשואה של הקופה שלכם ביחס לאחרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טובת המשק מושכת לכאן ולכאן כי מחד גיסא מדובר במוצר שעשוי להסיט חלק מהכספים שמושקעים בנדל"ן, וזאת על רקע ההנחה שיהיה למשקיעי הנדל"ן אפיק שמשתלם עד מאוד לחסוך בו לטווח ארוך שאכן יכול להיות אלטרנטיבה טובה להשקעה בדירה למגורים.
מאידך גיסא, השקת המוצר עלולה להביא לפגיעה נוספת במחזורי המסחר בבורסה. הסיבה המרכזית לכך היא אפשרות להסטת חלק מההשקעות בקרנות נאמנות ובכך לפגיעה בתעשייה זו לטובת קופות הגמל החדשות. אם אכן יוסטו כספים, מחזורי המסחר ירדו שכן המשקיעים בקרנות נאמנות נחשבים תזזיתיים ויותר ממוקדים בחשיבה לטווח קצר לעומת קופות גמל להשקעה שם צפוי שהמשקיעים לא יהיו תזזיתיים באותה מידה. לכן, התוצאה תהיה ירידה במחזורי המסחר.
- 3.יגאל 02/04/2016 18:07הגב לתגובה זולא מוזכר בכתבה.
- 2.למה אין רגולציה על פמילי אופיס ? (ל"ת)שי 31/03/2016 15:02הגב לתגובה זו
- כל אחד פמילי אופיס 02/04/2016 12:03הגב לתגובה זותומיא רישיון סוכן ביטוח תהיה פמילי אופיס
- כל אחד פמילי אופיס 02/04/2016 12:03הגב לתגובה זותומיא רישיון סוכן ביטוח תהיה פמילי אופיס
- 1.האם הכותב יודע שהמס בקופות האלו 15% ולא פטור מלא ממס!!! (ל"ת)איציק 30/03/2016 14:29הגב לתגובה זו
- יוסי 01/04/2016 09:13הגב לתגובה זוהחוק החדש הולף לפטור חגמרי ממס בתנאים מסויימים. הבנת הנקרא..
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
