קופת הגמל להשקעות - תחיית הקופות? המשקיעים יצטרכו לחכות
תעשיית קופות הגמל הייתה אמורה להתאושש משנים של קיפאון עמוק לאחר אישור המוצר החדש ששמו קופת הגמל להשקעה. קופת הגמל להשקעה שמשרד האוצר מקדם אכן נושאת עימה מאפיינים אטרקטיביים עבור החוסכים שאמורים היו להוביל לסוף הקיפאון של התעשייה הוותיקה. לאור ההחלטה בוועדת הכספים, מנהלי קופות הגמל יצטרכו לחכות ולראות אם החוק בכלל יעבור ואילו תיקונים יעשו בו.
בהנחה שהחוק יעבור כפי שהוא הוגש במקור לוועדת הכספים, תהיה זו תחיה מחודשת של התעשייה. הסיבות לכך, בין היתר, הן שמדובר בחיסכון נזיל. כלומר, כזה שניתן למשוך בו את הכספים בכל רגע נתון. לצד יתרון הנזילות שלא קיים בקופות הגמל כיום, ניתנה "מתנה" לחוסכים המתמידים: כל עוד לא נמשך הכסף מקופת הגמל החדשה, לא ייגבה על רווחי ההון שנצברו מס. לדחיית מס רווחי הון יש ערך כלכלי לא מבוטל שלא כדאי להתעלם ממנו.
במקרה של משיכת הכספים בעת פרישה מדובר אף בקבלת פטור מלא ממס זה בתנאים מסוימים. כלומר, המדינה, ביוזמת האוצר, מוותרת על מיסים לא מעטים היות שהמשקיעים בקופת הגמל החדשה ייהנו מפטור ממס על ריבית רווחי ההון או לכל הפחות יזכו לדחייה משמעותית.
פטור מלא יינתן בתנאים מסוימים כאמור, רק במקרה שהמשקיע יחזיק את חסכונותיו בקופת הגמל עד הפרישה ובכך האוצר מעודד חיסכון ארוך טווח של הציבור. אם לא די בכך, המעבר בין אפיקי ההשקעה בקופת הגמל והמעבר בין מנהלי השקעות שונים לא תחייב במס את החוסכים. כלומר אם לאחר עשר שנים החליט החוסך לעבור לאפיק השקעה אחר או לבית השקעות אחר שינהל את קופת הגמל להשקעה, הוא לא יחויב במס. כל ההטבות הללו לחוסך הופכות את קופת גמל להשקעה למוצר ייחודי בתחומי החיסכון של הציבור.
- יורחבו תנאי הפטור ממס לקופות גמל
- קופות גמל להשקעה - מה התשואה של הקופה שלכם ביחס לאחרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טובת המשק מושכת לכאן ולכאן כי מחד גיסא מדובר במוצר שעשוי להסיט חלק מהכספים שמושקעים בנדל"ן, וזאת על רקע ההנחה שיהיה למשקיעי הנדל"ן אפיק שמשתלם עד מאוד לחסוך בו לטווח ארוך שאכן יכול להיות אלטרנטיבה טובה להשקעה בדירה למגורים.
מאידך גיסא, השקת המוצר עלולה להביא לפגיעה נוספת במחזורי המסחר בבורסה. הסיבה המרכזית לכך היא אפשרות להסטת חלק מההשקעות בקרנות נאמנות ובכך לפגיעה בתעשייה זו לטובת קופות הגמל החדשות. אם אכן יוסטו כספים, מחזורי המסחר ירדו שכן המשקיעים בקרנות נאמנות נחשבים תזזיתיים ויותר ממוקדים בחשיבה לטווח קצר לעומת קופות גמל להשקעה שם צפוי שהמשקיעים לא יהיו תזזיתיים באותה מידה. לכן, התוצאה תהיה ירידה במחזורי המסחר.
- 3.יגאל 02/04/2016 18:07הגב לתגובה זולא מוזכר בכתבה.
- 2.למה אין רגולציה על פמילי אופיס ? (ל"ת)שי 31/03/2016 15:02הגב לתגובה זו
- כל אחד פמילי אופיס 02/04/2016 12:03הגב לתגובה זותומיא רישיון סוכן ביטוח תהיה פמילי אופיס
- כל אחד פמילי אופיס 02/04/2016 12:03הגב לתגובה זותומיא רישיון סוכן ביטוח תהיה פמילי אופיס
- 1.האם הכותב יודע שהמס בקופות האלו 15% ולא פטור מלא ממס!!! (ל"ת)איציק 30/03/2016 14:29הגב לתגובה זו
- יוסי 01/04/2016 09:13הגב לתגובה זוהחוק החדש הולף לפטור חגמרי ממס בתנאים מסויימים. הבנת הנקרא..
בינה מלאכותית גנרי AI generic אתר או אפליקציה? ייתכן שהממשק הבא של הגופים הפיננסיים לא יכלול מסך
עומר מילויצקי, יועץ חדשנות ואסטרטגיה דיגיטלית לארגונים על המהלך הבא: אחרי המעבר מהסניף לאפליקציה ואחרי המעבר מהמסך לשיחה: כיצד הבינה המלאכותית תשנה את הדרך שבה ננהל כסף?
עולם הפיננסים אוהב לחשוב במונחים של מסכים. במשך יותר מעשרים שנה בנקים, חברות אשראי ובתי השקעות מדדו את ההצלחה הדיגיטלית שלהם לפי כמה הלקוח משתמש באתר, כמה פעולות הוא מבצע באפליקציה וכיצד הכלים הדיגיטליים חוסכים מהלקוחות להגיע לסניף. אבל ברקע מתבשל שינוי עמוק יותר: אם בינה מלאכותית שמחוברת לדאטה בזמן אמת יודעת להסביר מסלולים, להשוות עמלות, להמליץ על מוצרים ולבצע עסקאות ישירות דרך הצ'אט, עולה השאלה האם בעולם כזה בכלל נצטרך אפליקציות עמוסות מסכים ותפריטים, או שהממשק הפיננסי הבא יהיה משהו אחר לגמרי.
המהפיכה הראשונה
כדי להבין את המהפכה הבאה, צריך לחזור קודם למהפכה הראשונה. בשנות האלפיים התחילו הבנקים להנגיש ללקוחות אתרי אינטרנט אישיים, שתחילה העניקו ערך בסיסי: צפייה ביתרות, בדיקת תנועות ומעקב אחר החיובים בכרטיס האשראי. מהר מאוד נוספו גם פעולות בשירות עצמי,
כגון העברות, הוראות קבע, תשלומי חשבונות, וביצוע פיקדונות. פתאום פעולות שהיו מחייבות תור בסניף וחתימה על טופס עברו למסך הבית במחשב. עבור הבנק זו הייתה הזדמנות לייעל ולחסוך בכוח אדם, ועבור הלקוחות זו הייתה תחושת שליטה חדשה ובעיקר נוחה בכסף שלהם.
השלב
הבא היה הרבה יותר משמעותי מבחינת התנהגות הלקוחות: עידן האפליקציות. עם מהפכת הסמארטפונים, הבנקים הבינו שהאתר הוא רק תחנה בדרך, והחלו להשיק אפליקציות ייעודיות שהביאו את החשבון לכף היד. מעבר לגישה 24 שעות ביממה, נכנסו יכולות מתקדמות יותר כמו זיהוי ביומטרי, התראות
בזמן אמת, סריקת צ׳קים, חתימה דיגיטלית ותהליכים מקוצרים שהעלימו כל חיכוך מיותר בתהליך. אם האתר שימש בעיקר כמערכת מידע, האפליקציה הייתה כבר מערכת חיה ונושמת לניהול הפיננסים האישיים.
התוצאה הייתה אימוץ מסיבי כמעט בכל העולם. לפי נתונים עדכניים, כ־2.17
מיליארד בני אדם ברחבי העולם משתמשים כיום בשירותי בנקאות במובייל, ועל פי הערכות כ־65 אחוז מבעלי הסמארטפונים משתמשים בבנקאות מובייל לפחות פעם בחודש. בארצות הברית כ־72 אחוז מהבגירים משתמשים באפליקציות בנקאות, ובאירופה מדינות מובילות כמו נורווגיה, דנמרק ושוודיה
כבר חצו את רף 80 האחוזים. סקרים שנערכו בשנים האחרונות מראים כי עבור חלק גדול מהלקוחות, האפליקציה היא כבר ערוץ הבנקאות העיקרי: כ־55 אחוז מהלקוחות בארצות הברית מציינים את האפליקציה כדרך המועדפת לניהול החשבון שלהם, לעומת כ־22 אחוז בלבד שמעדיפים את האתר במחשב.
- ישראל מפגרת במרוץ ה-AI? באמת?
- בועת ה-AI או מנוע צמיחה היסטורי? מאחורי מרכז הנתונים העצום של מטא בלואיזיאנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, גם הצד השני של המאזניים השתנה. כאשר אפליקציה מאפשרת לבצע היום כ־80 אחוז מהפעולות היומיומיות, תפקיד הסניף המסורתי עבר טרנספורמציה. הסניף הפיזי הפך בהדרגה למקום שמשרת בעיקר לקוחות פחות דיגיטליים, או כאלה שזקוקים לליווי אנושי בתהליכים מורכבים
כמו משכנתה, אשראי עסקי או טיפול בבעיות חריגות. במילים פשוטות, המהפכה הדיגיטלית בעולם הפיננסי, שהתחילו והובילו האתרים והאפליקציות כבר עשתה את שלה: רוב האינטראקציות הבנקאיות עברו לערוצים דיגיטליים בדגש על המובייל. הדיגיטל כבר ניצח, אבל השאלה הבוערת עם כניסת
טכנולוגיות ה-AI היא: איך ייראה הדור הבא של הניהול הפיננסי הדיגיטלי?
בינה מלאכותית גנרי AI generic אתר או אפליקציה? ייתכן שהממשק הבא של הגופים הפיננסיים לא יכלול מסך
עומר מילויצקי, יועץ חדשנות ואסטרטגיה דיגיטלית לארגונים על המהלך הבא: אחרי המעבר מהסניף לאפליקציה ואחרי המעבר מהמסך לשיחה: כיצד הבינה המלאכותית תשנה את הדרך שבה ננהל כסף?
עולם הפיננסים אוהב לחשוב במונחים של מסכים. במשך יותר מעשרים שנה בנקים, חברות אשראי ובתי השקעות מדדו את ההצלחה הדיגיטלית שלהם לפי כמה הלקוח משתמש באתר, כמה פעולות הוא מבצע באפליקציה וכיצד הכלים הדיגיטליים חוסכים מהלקוחות להגיע לסניף. אבל ברקע מתבשל שינוי עמוק יותר: אם בינה מלאכותית שמחוברת לדאטה בזמן אמת יודעת להסביר מסלולים, להשוות עמלות, להמליץ על מוצרים ולבצע עסקאות ישירות דרך הצ'אט, עולה השאלה האם בעולם כזה בכלל נצטרך אפליקציות עמוסות מסכים ותפריטים, או שהממשק הפיננסי הבא יהיה משהו אחר לגמרי.
המהפיכה הראשונה
כדי להבין את המהפכה הבאה, צריך לחזור קודם למהפכה הראשונה. בשנות האלפיים התחילו הבנקים להנגיש ללקוחות אתרי אינטרנט אישיים, שתחילה העניקו ערך בסיסי: צפייה ביתרות, בדיקת תנועות ומעקב אחר החיובים בכרטיס האשראי. מהר מאוד נוספו גם פעולות בשירות עצמי,
כגון העברות, הוראות קבע, תשלומי חשבונות, וביצוע פיקדונות. פתאום פעולות שהיו מחייבות תור בסניף וחתימה על טופס עברו למסך הבית במחשב. עבור הבנק זו הייתה הזדמנות לייעל ולחסוך בכוח אדם, ועבור הלקוחות זו הייתה תחושת שליטה חדשה ובעיקר נוחה בכסף שלהם.
השלב
הבא היה הרבה יותר משמעותי מבחינת התנהגות הלקוחות: עידן האפליקציות. עם מהפכת הסמארטפונים, הבנקים הבינו שהאתר הוא רק תחנה בדרך, והחלו להשיק אפליקציות ייעודיות שהביאו את החשבון לכף היד. מעבר לגישה 24 שעות ביממה, נכנסו יכולות מתקדמות יותר כמו זיהוי ביומטרי, התראות
בזמן אמת, סריקת צ׳קים, חתימה דיגיטלית ותהליכים מקוצרים שהעלימו כל חיכוך מיותר בתהליך. אם האתר שימש בעיקר כמערכת מידע, האפליקציה הייתה כבר מערכת חיה ונושמת לניהול הפיננסים האישיים.
התוצאה הייתה אימוץ מסיבי כמעט בכל העולם. לפי נתונים עדכניים, כ־2.17
מיליארד בני אדם ברחבי העולם משתמשים כיום בשירותי בנקאות במובייל, ועל פי הערכות כ־65 אחוז מבעלי הסמארטפונים משתמשים בבנקאות מובייל לפחות פעם בחודש. בארצות הברית כ־72 אחוז מהבגירים משתמשים באפליקציות בנקאות, ובאירופה מדינות מובילות כמו נורווגיה, דנמרק ושוודיה
כבר חצו את רף 80 האחוזים. סקרים שנערכו בשנים האחרונות מראים כי עבור חלק גדול מהלקוחות, האפליקציה היא כבר ערוץ הבנקאות העיקרי: כ־55 אחוז מהלקוחות בארצות הברית מציינים את האפליקציה כדרך המועדפת לניהול החשבון שלהם, לעומת כ־22 אחוז בלבד שמעדיפים את האתר במחשב.
- ישראל מפגרת במרוץ ה-AI? באמת?
- בועת ה-AI או מנוע צמיחה היסטורי? מאחורי מרכז הנתונים העצום של מטא בלואיזיאנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, גם הצד השני של המאזניים השתנה. כאשר אפליקציה מאפשרת לבצע היום כ־80 אחוז מהפעולות היומיומיות, תפקיד הסניף המסורתי עבר טרנספורמציה. הסניף הפיזי הפך בהדרגה למקום שמשרת בעיקר לקוחות פחות דיגיטליים, או כאלה שזקוקים לליווי אנושי בתהליכים מורכבים
כמו משכנתה, אשראי עסקי או טיפול בבעיות חריגות. במילים פשוטות, המהפכה הדיגיטלית בעולם הפיננסי, שהתחילו והובילו האתרים והאפליקציות כבר עשתה את שלה: רוב האינטראקציות הבנקאיות עברו לערוצים דיגיטליים בדגש על המובייל. הדיגיטל כבר ניצח, אבל השאלה הבוערת עם כניסת
טכנולוגיות ה-AI היא: איך ייראה הדור הבא של הניהול הפיננסי הדיגיטלי?
