זיסקיילר עקפה את צפי האנליסטים בדוחות, אז למה המניה יורדת?
חברת הסייבר זיסקיילר ZSCALER פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי והציגה תוצאות טובות מהצפי - החברה דיווחה על הכנסות של 628 מיליון דולר ורווח למניה של 77 סנט, לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על הכנסות של 606 מיליון דולר ורווח למניה של 63 סנט. עם זאת, מניית החברה יורדת ב-3.5% בעקבות תחזית מאכזבת להמשך השנה והודעה על פרישת סמנכ"ל הכספים הוותיק.
התוצאות חזקות, אבל התחזית מאכזבת
זיסקיילר נהנתה מביקוש הולך וגובר לשירותיה על רקע השקעות מוגברות בתחום הסייבר. המנכ"ל ג'יי צ'ודרי הדגיש כי "שילוב הפתרונות מבוססי Zero Trust עם יכולות AI פותח הזדמנויות חדשות עבור החברה".
זיסקיילר; קרדיט: טוויטר
החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בכל המדדים המרכזיים, כולל גידול של 13% ב-Billings ל-516.7 מיליון דולר. עם זאת, תחזית שמרנית להמשך השנה גרמה לאכזבה בשוק. החברה צופה הכנסות שנתיות בטווח של 2.62-2.64 מיליארד דולר ורווח למניה מתואם של 2.94-2.99 דולר, מעט מעל התחזית הקודמת, ומתחת לצפי האנליסטים להכנסות של 2.64 מיליארד דולר ובהתאם לצפי שלהם לרווח של 2.96 דולר למניה.
לדברי האנליסט דניאל אייבס מוודבוש, נתוני ה-Billings לא עמדו בצפי של הפירמה. חלק מהאנליסטים, כמו פיטר לוין מ-Evercore, שיבחו את ביצועי החברה ונתנו לה דירוג "תשואת יתר", אך אחרים, כמו גרג מוסקוביץ' מ-Mizuho, הביעו חשש מהיכולת של החברה לשמור על קצב סגירת עסקאות בתנאי השוק התחרותיים.
פרישת סמנכ"ל הכספים וההשפעה על המשקיעים
לצד הדוחות, סמנכ"ל הכספים רמו אי. קנסה, שהצטרף לחברה ב-2017, הודיע על פרישתו. הפרישה מעוררת דאגה בקרה המשקיעים, במיוחד לנוכח מעמדו החיובי בקרב המשקיעים. זיסקיילר טרם מינתה לו מחליף, והציפייה לשינוי במבנה ההנהלה מוסיפה למפלס אי הוודאות סביב החברה.
בעוד חלק מהאנליסטים מעלים את מחירי היעד של מניית זיסקיילר, אחרים נוקטים גישה זהירה. מחיר היעד הממוצע עומד על 223 דולר, אפסייד של 10% על מחיר המניה הנוכחי, אך התחזיות המעורבות והאתגרים בשוק מצביעים על כך שהחברה תצטרך להוכיח את עצמה ברבעונים הקרובים.
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
זיסקיילר נסחרת לפי שווי של 30.9 מיליארד דולר אחרי ירידה של 9% מתחילת השנה ועלייה של 2% בשנה האחרונה. המניה נסחרת במכפיל 68 על הרווחים הצפויים לה השנה ובמכפיל 62 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
