טארגט מאכזבת בדוחות הרבעון השלישי - מעדכנת מטה את התחזיות
טארגט דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה. החברה דיווחה על רווח מתואם למניה של 1.85 דולר ברבעון השלישי, מתחת לצפי האנליסטים שעמד על 2.3 דולר. ההכנסות הסתכמו ב-25.67 מיליארד דולר, עלייה של 1.1% לעומת השנה שעברה, אך גם הן היו נמוכות מצפי האנליסטים שעמד על 25.9 מיליארד דולר.
טארגט עדכנה מטה את תחזיותיה לשנת 2024. החברה צופה רווח למניה בטווח של 8.3-8.9 דולר, לעומת תחזית קודמת של 9-9.7 דולר וצפי אנליסטים של 9.55 דולר. תחזית הרווח המתואם למניה ברבעון הרביעי הונמכה לטווח של 1.85–2.45 דולר, מתחת לצפי השוק שעמד על 2.66 דולר.
סניף טארגט; קרדיט: אתר החברה
לדברי בריאן קורנל, מנכ"ל טארגט, החברה התמודדה עם אתגרים ייחודיים ולחצי עלויות שהשפיעו לרעה על הרווחיות. שיעור הרווח הגולמי ירד ב-0.2 נקודות אחוז ל-27.2%, בעקבות עלויות גבוהות יותר בתפעול הדיגיטלי ובשרשרת האספקה, שנגרמו מעלייה במלאי, גידול במכירות דיגיטליות והשקת מתקני לוגיסטיקה חדשים. הרווח התפעולי ירד ב-11.2% ל-1.2 מיליארד דולר.
- וולמארט תאפשר קניות ישירות דרך ChatGPT - המניה קופצת ב-5%
- עד סוף השנה: אמזון צפויה להפוך לקמעונאית הגדולה באמריקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירות הזהות עלו ב-0.3% ברבעון, עם גידול של 2.4% בתנועת הלקוחות וצמיחה של 10.8% במכירות דיגיטליות, בעיקר בזכות גידול של 20% בשירותי אספקה באותו יום ושירותי "Drive Up". קטגוריות היופי צמחו בלמעלה מ-6%, בעוד שמזון, משקאות ומוצרים חיוניים צמחו בשיעורים חד-ספרתיים נמוכים.
טארגט הודיעה על חלוקת דיבידנד רבעוני בסך 1.12 דולר למניה, אשר ישולם ב-10 בדצמבר 2024 לבעלי מניות שהחזיקו במניה עד ה-20 בנובמבר. בנוסף, החברה רכשה מניות בשווי 354 מיליון דולר במהלך הרבעון השלישי, עם רכישה של 2.4 מיליון מניות במחיר ממוצע של 147.43 דולר למניה.
וולמארט ברבעון חזק לעומת טארגט
בניגוד לטרגט, וולמארט WALMART הציגה תוצאות טובות יותר. החברה פרסמה את תוצאות הרבעון השלישי אשר עלו על תחזיות האנליסטים. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-169.59 מיליארד דולר, לעומת 160.80 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ועקפו את תחזיות האנליסטים שעמדו על 166.62 מיליארד דולר. הרווח הנקי של החברה עמד על 4.58 מיליארד דולר, או 0.57 דולר למניה, גם הוא גבוה מהציפיות לרווח של 4.25 מיליארד דולר ו-0.53 דולר למניה.
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
לדברי דאג מקמילון, מנכ"ל וולמארט, הרבעון האחרון הצביע על המשך המומנטום החיובי של החברה, עם ביקוש גבוה בכל קטגוריות המוצרים בארה"ב. וולמארט ממשיכה להגדיל את נתח השוק שלה, במיוחד בקרב משקי בית בעלי הכנסה גבוהה, בזכות השילוב בין מחירים תחרותיים לנוחות הקנייה.
יחד עם זאת, וולמארט העלתה תחזית - בהתבסס על תוצאות הרבעון, החברה העלתה את התחזיות שלה לשנת 2025. צופה צמיחה בהכנסות בטווח של 4.8%-5.1% בהשוואה לשנה הקודמת, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 3.75%-4.75%. תחזית הרווח המתואם למניה עלתה לטווח של 2.42-2.47 דולר, לעומת תחזית קודמת של 2.35-2.43 דולר.
שווי השוק של טארגט עומד על 71.8 מיליארד דולר. מניית החברה עלתה 9.5% מתחילת השנה, ו-20% ב-12 החודשים האחרונים.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.

