המכונית הכי אמריקאית: טסלה מודל Y
יצרנית הרכבים החשמליים טסלה TESLA INC מייצרת את המכונית הכי אמריקאית, כאשר מיד אחריה נמצאת הונדה. אתר Cars.com בדק את מקור החלקים של חברות המכוניות כמו גם היכן הן מבצעות את ההרכבה הסופית של הרכבים על מנת לבדוק מי מחזיק במכונית הכי אמריקאית.
מודל Y של טסלה תפס את המקום הראשון במדד זו השנה השלישית ברציפות, כאשר לחברה של אילון מאסק היו לפחות שלושה רכבים בטופ 10, גם כן בשנה השלישית ברציפות. עם זאת, מודל 3 של טסלה ירדה למקום ה-21 לאחר שהייתה ב-10 המובילות ב-2022 ו-2023 ודורגה במקום הראשון ב-2021. נראה כי טסלה מעדיפה לפנות ליצרניות חלקים מחוץ לארצות הברית על מנת להרכיב את מודל 3 שלה.
10 המובילות הן: טסלה מודל Y, הונדה פספורט, פולקסווגן ID.4, טסלה מודל S, הונדה אודסי, הונדה רידג'ליין, טויוטה קמרי, ג'יפ גלדיאטור, טסלה מודל X ולקסוס TX.
מתוך 10 המובילות, שש הן תוצרת חברות רכב זרות. העובדה שחברות זרות נמצאות במדד הבוחן מי המכונית הכי אמריקאית היא תזכורת לכך שבטווח הארוך, חברות הרכב מעדיפות לייצר את המכוניות שלהן במקום בו הן מוכרות מסיבות שונות, ביניהן מכסים. ביידן הכפיל לאחרונה את מכסי הייבוא על כלי רכב סיניים לכ-100% ועל ידי כך הוסיף "שכבת הגנה" נוספת ליצרנים המקומיים.
- פלנטיר עולה 1.1%, מיקרוסופט נחלשת 1.2% - מה עושים החוזים העתידיים?
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פורד וג'נרל מוטורס נעדרו מרשימת 10 המובילות, כאשר הדגם הראשון של GM היה שברולט קולורדו שדורג במקום ה-23 ושל פורד הלינקולן קורסייר שדורג במקום ה-29.
עם זאת, רשימת 10 המובילות לא מספרת את כל הסיפור. בעוד לפורד אין רכבים בעשיריה הראשונה, כ-72% כלי הרכב שלה הנמכרים בארה"ב מיוצרים באמריקה, כאשר היחידה שלפניה היא טסלה, המרכיבה את כל המכוניות שהיא מוכרת בשוק האמריקאי בארה"ב. לטסלה יש שני מפעלים בארה"ב בטקסס וקליפורניה. למרות ש-GM לא נמצאת בראש הרשימה, יש לה 18 רכבים ב-100 המובילות, יותר מכל יצרנית רכב אחרת. טויוטה נמצאת במקום השני עם 15 רכבים.
- 1.אם יביאו לפה את ה 6/7 מקומות הם ייקחו את השוק בגדול (ל"ת)ראלף 27/06/2024 11:23הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
וול סטריט שור (גרוק)מגמה מעורבת בוול סטריט; אורקל נופלת 13% ומושכת איתה את מניות השבבים
למרות הגמגומים בראלי UBS חושבים שב-2026 נראה תשואה דו-ספרתית ב-S&P אפסייד של 12% לרמה של 7,700; וול סטריט במגמה מעורבת כשהתוצאות של אורקל ונאומו ההססני של פאוול מכבידים על הסנטימנט - הנאסד"ק מאבד 0.7%
מגמה מעורבת בוול סטריט הדאו מתחזק מעט 0.2%, ה-S&P נחלש בכ-0.4% והנאסד"ק מאבד כ-0.6%. התנועות האלה ממשיכות את התנודתיות של אתמול, רק הפעם בכיוון הפוך: אחרי שהמדדים סגרו בעליות חזקות בעקבות ההחלטה של הפד', הסנטימנט
מתהפך והשוק נסוג מעט לאחור.
שני דברים לוחצים על וול סטריט היום. החלטת הריבית והנאום המצנן שהגיע לאחריה שהמשפט הזכור ביותר ממנו "לגבי ההמשך אנחנו צריכים להמתין ולראות" והדבר השני אלו דוחות אורקל שהחזירו לשוק את החשש החדש-ישן מההוצאות העצומות על תשתיות ה-AI.
מצד אחד, ההחלטה של הפד' להוריד שוב את הריבית, בפעם השלישית ברציפות הייתה אמורה לספק רוח גבית לשווקים, אבל התוצאות של אורקל והעלייה החדה בהוצאות ההוניות החזירו לשולחן את כל החששות לגבי זה שהמירוץ ל-AI דורש מחירים, והקרבת רווחיות עכשווית למען איזשהו רווח בעתיד, שזה משהו שהשוק פחות מוכן לספוג בשלב הזה.
במקביל לאורקל, השוק ממשיך לעכל את מה שהיה אתמול. המשקיעים צופים שוב ושוב במסיבת העיתונאים ומפרקים לגורמים את מה שאמר יו"ר הפד, ג'רום פאוול. פאוול הציג במסיבת העיתונאים לאחר החלטת הריבית קו זהיר במיוחד, כשהדגיש שוב ושוב שהבנק המרכזי פועל בסביבה של חוסר ודאות משמעותי. לדבריו, הפד פועל במרחב שבו שני חלקי המנדט, יציבות מחירים ותעסוקה מלאה, נמצאים ב"מתח מתמשך", והוא הדגיש כי "אין מסלול נטול סיכון למדיניות" בתקופה שבה שני היעדים מאותתים לכיוונים שונים. פאוול חזר ואמר כי האינפלציה ירדה אך עדיין גבוהה ביחס ליעד של 2%, ושוק העבודה נחלש אך אינו נמצא במצב של הידרדרות חדה.
- דוחות אורקל: 3 אסטרטגיות אופציות שוריות (מתונה עד אגרסיבית) לניצול התנודתיות הגבוהה
- נעילה מעורבת בוול-סטריט; ג׳יי פי מורגן נפלה ב-5%, קוגנייט זינקה ב-8%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פאוול הסביר כי מאז הפגישה הקודמת התקבלו "מעט מאוד נתוני אינפלציה", בין היתר בשל השבתת הממשל שהובילה לעיכובים ול"חוסר אחידות" באיסוף חלק מהנתונים. הוא הזהיר כי חלק מהנתונים שפורסמו עשויים להיות לא רק תנודתיים, אלא גם "מעוותים". עם זאת, הדגיש כי נתוני דצמבר, שיתפרסמו לפני פגישת ינואר, צפויים לשקף תמונה מלאה יותר שתשפיע מהותית על החלטות הבנק בחודשים הקרובים - פאוול: "אין מסלול נטול סיכון" - הפד מוריד ריבית אך מאותת על עצירה אפשרית
