טסלה
צילום: טוויטר

המכונית הכי אמריקאית: טסלה מודל Y

מודל Y של טסלה תפס את המקום הראשון במדד זו השנה השלישית ברציפות, כאשר לחברה של אילון מאסק היו לפחות שלושה רכבים בטופ 10
אדיר בן עמי | (1)

יצרנית הרכבים החשמליים טסלה TESLA INC מייצרת את המכונית הכי אמריקאית, כאשר מיד אחריה נמצאת הונדה. אתר Cars.com בדק את מקור החלקים של חברות המכוניות כמו גם היכן הן מבצעות את ההרכבה הסופית של הרכבים על מנת לבדוק מי מחזיק במכונית הכי אמריקאית.

מודל Y של טסלה תפס את המקום הראשון במדד זו השנה השלישית ברציפות, כאשר לחברה של אילון מאסק היו לפחות שלושה רכבים בטופ 10, גם כן בשנה השלישית ברציפות. עם זאת, מודל 3 של טסלה ירדה למקום ה-21 לאחר שהייתה ב-10 המובילות ב-2022 ו-2023 ודורגה במקום הראשון ב-2021. נראה כי טסלה מעדיפה לפנות ליצרניות חלקים מחוץ לארצות הברית על מנת להרכיב את מודל 3 שלה.

10 המובילות הן: טסלה מודל Y, הונדה פספורט, פולקסווגן ID.4, טסלה מודל S, הונדה אודסי, הונדה רידג'ליין, טויוטה קמרי, ג'יפ גלדיאטור, טסלה מודל X ולקסוס TX.

מתוך 10 המובילות, שש הן תוצרת חברות רכב זרות. העובדה שחברות זרות נמצאות במדד הבוחן מי המכונית הכי אמריקאית היא תזכורת לכך שבטווח הארוך, חברות הרכב מעדיפות לייצר את המכוניות שלהן במקום בו הן מוכרות מסיבות שונות, ביניהן מכסים. ביידן הכפיל לאחרונה את מכסי הייבוא על כלי רכב סיניים לכ-100% ועל ידי כך הוסיף "שכבת הגנה" נוספת ליצרנים המקומיים.

פורד וג'נרל מוטורס נעדרו מרשימת 10 המובילות, כאשר הדגם הראשון של GM היה שברולט קולורדו שדורג במקום ה-23 ושל פורד הלינקולן קורסייר שדורג במקום ה-29.

עם זאת, רשימת 10 המובילות לא מספרת את כל הסיפור. בעוד לפורד אין רכבים בעשיריה הראשונה, כ-72% כלי הרכב שלה הנמכרים בארה"ב מיוצרים באמריקה, כאשר היחידה שלפניה היא טסלה, המרכיבה את כל המכוניות שהיא מוכרת בשוק האמריקאי בארה"ב. לטסלה יש שני מפעלים בארה"ב בטקסס וקליפורניה. למרות ש-GM לא נמצאת בראש הרשימה, יש לה 18 רכבים ב-100 המובילות, יותר מכל יצרנית רכב אחרת. טויוטה נמצאת במקום השני עם 15 רכבים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אם יביאו לפה את ה 6/7 מקומות הם ייקחו את השוק בגדול (ל"ת)
    ראלף 27/06/2024 11:23
    הגב לתגובה זו
משקיעים  AIמשקיעים AI

לקראת שבוע המסחר בוול סטריט - מה חושבים האנליסטים?

אחרי הורדת הריבית של הפד' אנחנו צועדים אל שבוע עם לוח אירועי מאקרו צפוף, דוחות של ענקיות צריכה וטכנולוגיה, כשהשאלה הגדולה היא האם ההאטה בשוק העבודה ובאינפלציה מספיקה כדי להצדיק עוד הקלות מוניטריות, או שאנחנו נכנסים לתקופת "המתנה" שבה כל נתון יקבל משקל גבוה וינדנד את הסנטימנט

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול סטריט

שבוע המסחר הקרוב בוול סטריט נפתח אחרי החלטת ריבית שהייתה צפויה מראש, אבל למרות זאת השאירה אחריה לא מעט סימני שאלה. הפד' הוריד את הריבית ב-0.25% לרמה של 3.5%-3.75%, צעד שכבר היה מתומחר בשווקים בהסתברות של כ-90%, אבל המסר שעלה ממסיבת העיתונאים ומהעדכונים הנלווים היה הרבה יותר מורכב. מצד אחד, הבנק המרכזי, בראשות ג'רום פאוול כבר מאותת לנו שהמדיניות שלו כבר קרובה לניטרלית. מצד שני, הוא מדגיש שיש חוסר ודאות גבוה, בעיקר סביב שוק העבודה והיכולת של הכלכלה האמריקאית להמשיך לצמוח בלי להיכנס להאטה חדה.

המשקיעים מנסים להבין האם מדובר בתחילתו של מסלול הפחתות ברור, או דווקא בתקופה ארוכה של המתנה, שבה כל החלטה תיגזר מנתון כזה או אחר, בלי התחייבות מוקדמת.


הפד' עוצר עכשיו כדי להעריך את ההשפעה על הכלכלה

יוני פנינג ממזרחי טפחות מעריך שהפחתת הריבית האחרונה לא הייתה אירוע משנה כללים. לדבריו, עצם ההפחתה לא הפתיעה את השווקים, אבל ההרחבה המחודשת של מאזן הפד והדגש על נושא הנזילות היו משמעותיים יותר.

פנינג מציין כי יו"ר הפד ג’רום פאוול תיאר את המדיניות הנוכחית כניטרלית, הן מבחינתו והן מבחינת חברי ה-FOMC, זאת מול אינפלציה שעדיין גבוהה מדי, אבל גם מול סימנים ברורים להתקררות בשוק התעסוקה. לדבריו, הפד מוכן כעת לעצור ולבחון האם הריבית המרסנת מחלחלת במלואה לכלכלה, ולא ממהר להתחייב להפחתות נוספות.

בהתייחסות לשוק העבודה, פנינג מצביע על כך שמספר המשרות הפנויות בארה"ב עלה משמעותית בספטמבר ובאוקטובר, עם תוספת של כ-430 אלף משרות בספטמבר ועוד כ-12 אלף באוקטובר, לרמה של כ-7.67 מיליון משרות. עם זאת, הוא מדגיש כי עיקר הגידול מגיע מענפי השירותים ובשכר נמוך, מה שמרמז על השפעות של צמצום עובדים זרים ולא בהכרח על התחזקות רחבה של הביקוש לעובדים.

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

למה טסלה קופצת היום ב-4%?

אילון מאסק הודיע כי החברה החלה בבדיקות של רכבים אוטונומיים ללא פיקוח אנושי, המשקיעים מגיבים בעליות חדות על רקע ציפיות להאצת פעילות הרובוטקסי והתקדמות בתחום הנהיגה האוטונומית

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

מניית טסלה Tesla 3.86%  מזנקת לאחר שמנכ"ל החברה אילון מאסק הודיע כי יצרנית הרכבים החשמליים החלה בניסויים של רובוטקסי ללא מפקח בטיחות אנושי במושב הנוסע. המניה קופצת עד 4% והגיעה לרמה של 481.37 דולר, רמה שלא נראתה מאז סוף 2024.

שווי השוק של טסלה עומד כיום על כ־1.53 טריליון דולר, הגבוה בענף הרכב העולמי, אך הערכה זו מבוססת פחות על פעילות הליבה הנוכחית ויותר על ציפיות עתידיות. בפועל, עיקר ההכנסות והרווחים של החברה עדיין נובעים ממכירת כלי רכב חשמליים לצרכנים פרטיים ולציי רכב. בדצמבר אשתקד נגעה מניית טסלה בשיא היסטורי של 488.54 דולר, בין היתר על רקע הערכות כי ממשל טראמפ, שחזר לזירה הפוליטית, עשוי להקל רגולטורית על פיתוח והפעלה של כלי רכב אוטונומיים. מאז, המניה נסוגה אך כעת מתקרבת שוב לאותן רמות.


טסלה עולה שלב

בחודש יוני השיקה טסלה שירות רובוטקסי ניסיוני ומוגבל באוסטין, טקסס, כאשר השירות הופעל באמצעות רכבי Model Y שעברו התאמות ייעודיות והיו מצוידים במערכת Full Self-Driving, כאשר הפעילות הוגבלה לאזורים מוגדרים מראש וכל נסיעה לוותה במפקח בטיחות אנושי. הודעתו האחרונה של מאסק מסמנת מעבר לשלב מתקדם יותר. לדבריו, טסלה החלה בניסויים שבהם כלי הרכב פועלים ללא נוסעים כלל, מה שמעיד על אמון גובר ביכולת המערכת להתמודד עם סביבות נהיגה מורכבות ללא התערבות אנושית.

לדברי האנליסטים, המהלך תואם את המסרים שהעבירה הנהלת טסלה בשיחות עם משקיעים. סת' גולדשטיין ממורנינגסטאר ציין כי הניסויים ללא מפקח בטיחות עולים בקנה אחד עם הצהרות החברה בדוחות הרבעון השלישי, שלפיהן נרשמת התקדמות מדודה אך עקבית בפיתוח. התגובה החיובית בשוק משקפת ציפייה שטסלה תרחיב במהירות את מערך הבדיקות ואף תתקדם לפריסה מסחרית רחבה יותר. משקיעים ואנליסטים מעריכים כי החברה פועלת להאיץ את לוחות הזמנים לקראת השקת דגם ה־Cybercab, המתוכנן לשנה הבאה.


תחרות ורגולציה

עם זאת, טסלה מתמודדת עם תחרות משמעותית. חברת Waymo, מקבוצת אלפאבית, מפעילה כיום יותר מ־2,500 רובוטקסי בערים מרכזיות בארה"ב, ומבצעת כ־450 אלף נסיעות בתשלום מדי שבוע, נתונים שמציבים רף גבוה לכניסה רחבת היקף של מתחרים. אחד החסמים המרכזיים בפני טסלה הוא הרגולציה. הפעלת כלי רכב אוטונומיים כפופה לכללים שונים ברמת המדינות והערים, דבר שמאט את קצב ההתרחבות ומחייב עמידה בדרישות משתנות בכל אזור פעילות.