טסלה
צילום: טוויטר

המכונית הכי אמריקאית: טסלה מודל Y

מודל Y של טסלה תפס את המקום הראשון במדד זו השנה השלישית ברציפות, כאשר לחברה של אילון מאסק היו לפחות שלושה רכבים בטופ 10
אדיר בן עמי | (1)

יצרנית הרכבים החשמליים טסלה TESLA INC מייצרת את המכונית הכי אמריקאית, כאשר מיד אחריה נמצאת הונדה. אתר Cars.com בדק את מקור החלקים של חברות המכוניות כמו גם היכן הן מבצעות את ההרכבה הסופית של הרכבים על מנת לבדוק מי מחזיק במכונית הכי אמריקאית.

מודל Y של טסלה תפס את המקום הראשון במדד זו השנה השלישית ברציפות, כאשר לחברה של אילון מאסק היו לפחות שלושה רכבים בטופ 10, גם כן בשנה השלישית ברציפות. עם זאת, מודל 3 של טסלה ירדה למקום ה-21 לאחר שהייתה ב-10 המובילות ב-2022 ו-2023 ודורגה במקום הראשון ב-2021. נראה כי טסלה מעדיפה לפנות ליצרניות חלקים מחוץ לארצות הברית על מנת להרכיב את מודל 3 שלה.

10 המובילות הן: טסלה מודל Y, הונדה פספורט, פולקסווגן ID.4, טסלה מודל S, הונדה אודסי, הונדה רידג'ליין, טויוטה קמרי, ג'יפ גלדיאטור, טסלה מודל X ולקסוס TX.

מתוך 10 המובילות, שש הן תוצרת חברות רכב זרות. העובדה שחברות זרות נמצאות במדד הבוחן מי המכונית הכי אמריקאית היא תזכורת לכך שבטווח הארוך, חברות הרכב מעדיפות לייצר את המכוניות שלהן במקום בו הן מוכרות מסיבות שונות, ביניהן מכסים. ביידן הכפיל לאחרונה את מכסי הייבוא על כלי רכב סיניים לכ-100% ועל ידי כך הוסיף "שכבת הגנה" נוספת ליצרנים המקומיים.

פורד וג'נרל מוטורס נעדרו מרשימת 10 המובילות, כאשר הדגם הראשון של GM היה שברולט קולורדו שדורג במקום ה-23 ושל פורד הלינקולן קורסייר שדורג במקום ה-29.

עם זאת, רשימת 10 המובילות לא מספרת את כל הסיפור. בעוד לפורד אין רכבים בעשיריה הראשונה, כ-72% כלי הרכב שלה הנמכרים בארה"ב מיוצרים באמריקה, כאשר היחידה שלפניה היא טסלה, המרכיבה את כל המכוניות שהיא מוכרת בשוק האמריקאי בארה"ב. לטסלה יש שני מפעלים בארה"ב בטקסס וקליפורניה. למרות ש-GM לא נמצאת בראש הרשימה, יש לה 18 רכבים ב-100 המובילות, יותר מכל יצרנית רכב אחרת. טויוטה נמצאת במקום השני עם 15 רכבים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אם יביאו לפה את ה 6/7 מקומות הם ייקחו את השוק בגדול (ל"ת)
    ראלף 27/06/2024 11:23
    הגב לתגובה זו
סרגיי ברין גוגל (יוטיוב)סרגיי ברין גוגל (יוטיוב)

תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים העשירים בעולם

סרגיי ברין, מייסד גוגל ממשיך לחלק מניות בשווי עתק: אחרי זינוק של 100 מיליארד דולר בהונו האישי השנה, תרם לעמותות הפועלות בתחומי מחלות עצביות, אקלים ופרקינסון



עמית בר |
נושאים בכתבה סרגיי ברין

סרגיי ברין, ממייסדי גוגל ואחד האנשים העשירים בעולם, תרם השבוע מניות של חברת האם אלפבית בשווי כולל של יותר מ-1.1 מיליארד דולר. לפי דיווח לרשות ניירות ערך בארצות הברית (SEC), התרומה כללה מעל 3.5 מיליון מניות של אלפבית, מבלי לציין במפורש את כל הגופים המקבלים. עם זאת, דובר מטעם משרד המשפחה של ברין אישר שרוב הסכום, כ-1 מיליארד דולר, הועבר לעמותה Catalyst4, שהוקמה על ידי ברין בשנת 2021 ומקדמת מחקרים בתחום מחלות מערכת העצבים המרכזית לצד פתרונות אקלימיים. 

בנוסף, סכום של כ-90 מיליון דולר הועבר לקרן המשפחתית של ברין, ועוד 45 מיליון דולר הועברו ל-Michael J. Fox Foundation, עמותה ידועה שמובילה מחקר סביב מחלת הפרקינסון. זו אינה הפעם הראשונה שברין מחלק מניות אלפבית: במאי 2025 תרם כ-700 מיליון דולר לאותן שלוש עמותות בדיוק.


כתבה באותו הקשר: המעשה הטוב של השבוע - חברה נתנה לה לפני 40 שנה הלוואה כדי לסיים את הלימודים והיא החזירה לה עכשיו מיליארדים

המהלך הפילנתרופי מתרחש בתקופה שבה מניית אלפבית נסחרת בשיא של כל הזמנים, לאחר ראלי מרשים השנה שמגיע ברקע להצלחות החברה בתחום הבינה המלאכותית. העלייה במניה מונעת בין היתר מדיווחים על מכירות שבבי AI לחברות כמו מטא ומהשקת ג'ימיניי 3 שנתפס כחזק ואיכותי. 

ברין, שמחזיק בכ-6% ממניות אלפבית, נהנה מהמשך התעשרות מהירה. הונו האישי מוערך ב-253 מיליארד דולר, והוא מדורג במקום הרביעי ברשימת עשירי העולם  עם זינוק של 100 מיליארד בשוויו מתחילת השנה. 

קזינו
צילום: Getty images Israel

מקאו חוזרת לחיים: המהמרים הכבדים שופכים מיליארדים והקזינו מזנק

הכנסות נובמבר הגיעו ל־92% מהשיא של 2019; שחקני הפרימיום מגדילים הימורים, אך הכלכלה הסינית החלשה והרגולציה המחמירה מטילות צל על המשך הצמיחה



רן קידר |
נושאים בכתבה קזינו מקאו

הכנסות ההימורים הגולמיות (GGR) במקאו עלו בנובמבר 2025 ב־14.4% לעומת השנה הקודמת, והסתכמו בכ־21.1 מיליארד פטאקה (כ־2.6 מיליארד דולר). הנתון עולה על תחזיות האנליסטים, שצפו עלייה של כ־10.5% בלבד. הביצועים משקפים התאוששות מתמשכת בענף, שהושפע קשות ממגפת הקורונה וממדיניות סינית מחמירה, אך גם מדגישים תלות גבוהה בקהל פרימיום ובאירועי בידור.

ההישג מחזיר את ההכנסות לרמה של 92% משיאי 2019, טרום המגפה, עלייה משמעותית בהשוואה ל־83.3% בעשרת החודשים הראשונים של 2025. נובמבר, חודש מסורתית חלש בשל עונתיות, הפך לנקודת מפתח בהתאוששות, הודות לשילוב של גורמים מקומיים וגלובליים. עם זאת, ההתאוששות אינה אחידה: בעוד שוק הפרימיום מראה חוזק, השוק העממי (mass market) מאופק יותר, עם עלייה של כ־8% בהכנסות. 


המהמרים הכבדים חזרו - ועם יותר כסף

סקר של סיטי מאמצע נובמבר מצביע על עלייה של 5% במספר שחקני הפרימיום (premium mass), שהגיע ל־540 איש – שיפור לעומת 514 בשנה הקודמת. סכום ההימורים הממוצע למהמר זינק ב־13% משנה לשנה, ל־26,754 דולר הונג קונגי (כ־3,440 דולר), גבוה ב־2% מרמות חג השנה הסיני (CNY) בינואר. הנתונים גם מצביעים על עלייה של 19% בסכום ההוצאה על הימורים..

חברות ההימורים כולל Sands China, Galaxy Entertainment, Wynn Macau ו־MGM China, הגיבו בהשקת מבצעים ממוקדים, כולל הטבות VIP והנחות על חדרים, וזאת גם כדי לפצות על צמצום פעילות היוקרה על ידי השלטונות הסיניים.

חברות ההימורים במקאו עלה ב־4% בנובמבר, לעומת ירידה של 0.4% במדד הנג סנג, סימן לאופטימיות בתחום. עם זאת, התנודתיות גבוהה.

בדוח של סיטי הגדירו את מקאו לעיר "בידור מלאה", בעוד בעבר נתפסה כעיר של הימורים. האירועים והקונצרטים בשלוש השנים האחרונות תרמו מאוד לגידול בביקורים בעיר ולמיצוב כעיר בידור וזה מביא במקביל גם לעלייה בכמות המהמרים. באוקטובר נרשמו 3.47 מיליון ביקורי תיירים בעיר, עלייה של 10.8% משנה לשנה, בעיקר הודות לשבוע הזהב הסיני (Golden Week). נתוני נובמבר מבטאים יציבות לעומת אוקטובר.


המעבר לבידור מגוון כולל קונצרטים, תערוכות והופעות משכו על פי ההערכות קרוב ל-1 מיליון  מבקרים נוספים השנה.