טסלה
צילום: טוויטר

המכונית הכי אמריקאית: טסלה מודל Y

מודל Y של טסלה תפס את המקום הראשון במדד זו השנה השלישית ברציפות, כאשר לחברה של אילון מאסק היו לפחות שלושה רכבים בטופ 10
אדיר בן עמי | (1)

יצרנית הרכבים החשמליים טסלה TESLA INC מייצרת את המכונית הכי אמריקאית, כאשר מיד אחריה נמצאת הונדה. אתר Cars.com בדק את מקור החלקים של חברות המכוניות כמו גם היכן הן מבצעות את ההרכבה הסופית של הרכבים על מנת לבדוק מי מחזיק במכונית הכי אמריקאית.

מודל Y של טסלה תפס את המקום הראשון במדד זו השנה השלישית ברציפות, כאשר לחברה של אילון מאסק היו לפחות שלושה רכבים בטופ 10, גם כן בשנה השלישית ברציפות. עם זאת, מודל 3 של טסלה ירדה למקום ה-21 לאחר שהייתה ב-10 המובילות ב-2022 ו-2023 ודורגה במקום הראשון ב-2021. נראה כי טסלה מעדיפה לפנות ליצרניות חלקים מחוץ לארצות הברית על מנת להרכיב את מודל 3 שלה.

10 המובילות הן: טסלה מודל Y, הונדה פספורט, פולקסווגן ID.4, טסלה מודל S, הונדה אודסי, הונדה רידג'ליין, טויוטה קמרי, ג'יפ גלדיאטור, טסלה מודל X ולקסוס TX.

מתוך 10 המובילות, שש הן תוצרת חברות רכב זרות. העובדה שחברות זרות נמצאות במדד הבוחן מי המכונית הכי אמריקאית היא תזכורת לכך שבטווח הארוך, חברות הרכב מעדיפות לייצר את המכוניות שלהן במקום בו הן מוכרות מסיבות שונות, ביניהן מכסים. ביידן הכפיל לאחרונה את מכסי הייבוא על כלי רכב סיניים לכ-100% ועל ידי כך הוסיף "שכבת הגנה" נוספת ליצרנים המקומיים.

פורד וג'נרל מוטורס נעדרו מרשימת 10 המובילות, כאשר הדגם הראשון של GM היה שברולט קולורדו שדורג במקום ה-23 ושל פורד הלינקולן קורסייר שדורג במקום ה-29.

עם זאת, רשימת 10 המובילות לא מספרת את כל הסיפור. בעוד לפורד אין רכבים בעשיריה הראשונה, כ-72% כלי הרכב שלה הנמכרים בארה"ב מיוצרים באמריקה, כאשר היחידה שלפניה היא טסלה, המרכיבה את כל המכוניות שהיא מוכרת בשוק האמריקאי בארה"ב. לטסלה יש שני מפעלים בארה"ב בטקסס וקליפורניה. למרות ש-GM לא נמצאת בראש הרשימה, יש לה 18 רכבים ב-100 המובילות, יותר מכל יצרנית רכב אחרת. טויוטה נמצאת במקום השני עם 15 רכבים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אם יביאו לפה את ה 6/7 מקומות הם ייקחו את השוק בגדול (ל"ת)
    ראלף 27/06/2024 11:23
    הגב לתגובה זו
אנליסטים בורסה AIאנליסטים בורסה AI

לקראת ה"שבוע של אנבידיה" - למה מחכים האנליסטים?

הממשל חזר לעבוד אחרי השבתת שיא של 43 ימים וסוף-סוף נקבל את הנתונים על שוק העבודה האמריקאי ונבין לאן פני הריבית של הפד'; אנבידיה ושורה של חברות מענף הצריכה ידווחו ויתנו לנו הבנה גם על מצב ה-AI וגם על מצבו של הצרכן האמריקאי - מה עוד על הלוח הכלכלי השבוע ומה חושבים האנליסטים?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

בשבוע המסחר הקרוב בוול סטריט נכנס אל הישורת האחרונה והמשמעותית ביותר של עונת הדוחות. אבל המשקיעים ממתינים לדברים נוספים, להבין מה תוואי הריבית של הפד, והאם מניות הטק והקמעונאות ימשיך לסחוב את השוק על הכתפיים או שהרוטציה שראינו בסוף השבוע שעבר, של זרימה מטכנולוגיה אל עבר ענפים מסורתיים, תימשך. עוד דבר שמעודד את המשקיעים הוא סיום השבתת הממשל, שהייתה הארוכה בהיסטוריה האמריקאית, 43 ימים ועכשיו נוכל לקבל את הנתונים הרשמיים שהתעכבו, ושצפויים להתפרסם השבוע. אבל שוב, מעל הכל אלו יהיו התוצאות של אנבידיה שיתנו את הטון.

זה השבוע של אנבידיה.

ברביעי בערב לאחר הנעילה תפרסם ענקית השבבים את תוצאות הרבעון הפיסקלי שלה שהסתיים באוקטובר, והציפיות - בשמיים. לפי קונצנזוס של 42 אנליסטים חברת השבבים צפויה לדווח על הכנסות של 54.94 מיליארד דולר, זינוק של כ-57% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז עמדו ההכנסות על 35 מיליארד דולר. טווח התחזיות נע בין 53.46 ל-58.34 מיליארד דולר - כלומר, גם האומדן הנמוך משקף קפיצה חדה.

ברווח הנקי למניה (EPS), התחזיות עומדות על רווח של 1.25 דולר למניה בממוצע, לעומת 0.81 דולר ברבעון המקביל. התחזיות נעות בין 1.14 ל-1.34 דולר - כאשר המספר העליון מגלם כמעט 66% צמיחה שנתית ברווח למניה.

המספרים האלה מציבים רף מאוד גבוה לאנבידיה, וזה כבר אחרי שנה שבה המניה יותר מהכפילה את שוויה - על רקע הביקושים האדירים לשבבי AI. גם אם אנבידיה תעמוד בציפיות, כולם מחכים לשמוע בעיקר את התחזית קדימה. האם קצב ההזמנות יימשך באותו קצב, מה יקרה במכירות לשוק הסיני לנוכח המגבלות, ואיך נראו ההזמנות מצד הענקיות - אמזון, מיקרוסופט, גוגל וכל השאר.

אנחנו "צועדים על ביצים". אנבידיה התממשה בעצבנות ב-5 ימי המסחר האחרונים וירדה מהשיר שלה. עכשיו כל שינוי הכי קטן בתמהיל של המגזרים, כל הסתייגות בטון של ג'נסן הואנג או כל עדכון מינורי בתחזית - יכול לגרום לכדור שלג בשוק.

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla 0.59%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.