Contentsquare גייסה 600 מיליון דולר לפי שווי של 5.6 מיליארד דולר

מדובר בהכפלה של שווי החברה תוך שנה. למרות הפיטורים בענף בתקופה האחרונה - החברה רוצה לגייס מאות עובדים בארץ, ואולי גם לרכוש חברות

דור עצמון |
נושאים בכתבה סבב גיוס

חברת Contensquare, העוסקת בניתוח נתוני חווית משתמש דיגיטלית, גייסה 600 מיליון דולר, 400 מהם בסבב F (אקוויטי) ועוד 200 מיליון דולר בקו אשראי מבנקים בארה"ב. את סבב הגיוס הוביל בית ההשקעות Sixth Street.

מאז היווסדה ב-2012 גייסה החברה 1.4 מיליארד דולר. סבב הגיוס האחרון של החברה (E) היה במאי אשתקד בהיקף של 500 מיליון דולר, לפי שווי של כ-2.5 מיליארד דולר, וכעת הערכת השווי של החברה הוכפלה ל-5.6 מיליארד דולר.

קונטנסקוור רוצה לאפשר לחברות לספק חוויה דיגיטלית טובה יותר, באמצעות פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית העוקבת ומנתחת התנהגויות ברשת, ומייצרת המלצות להגדלת רווחי החברה.

סבב גיוס זה הוא שילוב של הון וחוב. לפי הודעת החברה, קונטנסקוור תשתמש בהון כדי להרחיב את השקעותיה בחדשנות, הן באופן אורגני והן באמצעות מיזוגים ורכישות, לתמוך בצמיחה ארוכת טווח בשווקים המתפתחים, להתרחב לטריטוריות חדשות ולהיכנס לתחומים שבהם היא יכולה להשפיע, כולל נגישות דיגיטלית, פרטיות וקיימות. כמו כן תגייס החברה מאות עובדים למרכז הפיתוח בתל אביב והיא בודקת בימים אלה רכישות של חברות ישראליות. ב-2019 רכשה את קליקטייל (Clicktale) הישראלית, שעסקה אף היא בניתוחים דיגיטליים של חווית משתמש.

ג'ונתן צ׳רקי, מנכ"ל ומייסד קונטנסקוור, מסר כי "סבב ההשקעה החדש הוא עדות לשאיפה של הצוות שלנו, שמתמקד בסיוע לעסקים מכל הגדלים לספק חוויות דיגיטליות אנושיות יותר, חלקות, מתגמלות ומעוררות השראה. אנחנו נרגשים להמשיך לפעול למען שיפור חווית המשתמש הדיגיטלית בכל מקום, ומבחינתנו זו רק ההתחלה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פלנטיר אלכס קארפפלנטיר אלכס קארפ

פלנטיר נופלת ב-9% - מה עשויה להיות הסיבה?

המניה צונחת חמישה ימים ברציפות ומובילה את הירידות במדד S&P 500 בעוד משקיעים מוכרים אחרי עלייה של 409% בשנה האחרונה

אדיר בן עמי |

מניית פלנטיר טכנולוגיות Palantir -1.1%  צונחת כבר חמישה ימי מסחר ברציפות, והיום (שלישי) היא מובילה את הירידות במדד S&P 500 עם נפילה של 8.8%. המניה, שעלתה 409% בשנה האחרונה, נסחרת כעת במכפיל של 214 פעמים הרווחים הצפויים, לעומת 22 פעמים בממוצע מדד S&P 500. זהו מכפיל שמתאים יותר לסטארט-אפ בשלבים ראשונים מאשר לחברה בוגרה עם הכנסות של מיליארדי דולרים.


אין גורם ברור לנפילה הנוכחית, אבל ההסבר הפשוט ביותר הוא לקיחת רווחים אחרי עלייה מטורפת. משקיעים שקנו את המניה לפני שנה ורואים עליית ערך של מעל 400% מתחילים לשאול את עצמם אם לא הגיע הזמן לממש. הערכת השווי של החברה מבוססת על ציפיות עתידיות שקשה לעמוד בהן. המניה נסחרת במכפיל של 90 פעמים המכירות, מה שהופך אותה לאחת החברות היקרות ביותר בשוק האמריקאי.


פלנטיר לעומת OpenAI

חברת המחקר Citron פרסמה דוח קשה נגד פלנטיר, שבו היא משווה אותה ל-OpenAI ומגיעה למסקנה שפלנטיר יקרה גם במחיר של 40 דולר למניה. לפי החישובים שלהם, גם אם פלנטיר תסחר במכפיל זהה ל-OpenAI, המניה צריכה להיות שווה 40 דולר ולא 160. ההשוואה ל-OpenAI חושפת את הבעיה המרכזית בפלנטיר. OpenAI מייצרת הכנסות של כמעט 30 מיליארד דולר ב-2026 לעומת 5.6 מיליארד דולר של פלנטיר. גם במכפיל זהה, פלנטיר שווה הרבה פחות.


אבל יש בעיה עמוקה יותר: פלנטיר לא צריכה להיסחר במכפיל זהה ל-OpenAI. השתיים הן חברות שונות לחלוטין עם מודלים עסקיים שונים. OpenAI פועלת במודל מנוי גלובלי עם מיליוני משתמשים, בעוד פלנטיר תלויה בחוזים ממשלתיים גדולים ואטיים.


שוק היעד של OpenAI נמדד בטריליוני דולרים - כל צרכן, עסק ומפתח בעולם יכול להשתמש בשירותיה. שוק היעד של פלנטיר מוגבל לחוזי ביטחון וארגונים גדולים שצומחים לאט ומתמודדים עם ענקיות כמו מיקרוסופט. OpenAI יוצרת מה שנקרא "גלגל תנופה" - כל משתמש חדש משפר את המודלים, מחזק את המוצר ומרחיב את התעלה התחרותית. זה בדיוק מה שגוגל עשתה בזמנו. פלנטיר לא יוצרת אפקט כזה - לקוח אחד לא משפר את הפלטפורמה עבור הבא.


שוק שבדרך לרוויה

רכבים תחבורה מכוניות
צילום: תמר מצפי

אמזון נכנסת לשוק הרכב: תשתף פעולה עם הרץ למכירת כלי רכב משומשים

ענקית המסחר מרחיבה את שירות Amazon Autos ותאפשר לראשונה ללקוחות לרכוש רכבים מצי ההשכרה של הרץ; המהלך מעניק לאמזון דריסת רגל באחד השווקים הגדולים בארה"ב ומפעיל לחץ על מתחרות כמו קרוואנה ו-CarGurus

אדיר בן עמי |

אמזון Amazon.com Inc. -1.84%  משיקה שירות חדש למכירת רכבים בשיתוף עם חברת השכרת הרכב הרץHertz . 5.96%  . המהלך מהווה צעד נוסף בכניסת אמזון לשוק הרכבים, תחום שטרם כבשה. מניית הרץ עלתה ב-5%, בעוד מניות חברות רכב מקוונות ירדו.


ההסכם הופך את הרץ ללקוחה הראשונה שמוכרת ישירות דרך אמזון. עד כה עבדה הרץ עם קרוואנה מאז 2021, אך שיתוף הפעולה עם אמזון שונה לחלוטין בהיקפו. שירות Amazon Autos כבר פועל עם סוחרי רכב, וההרחבה הנוכחית מוסיפה רכבים משומשים מצי ההשכרה.


דריסת רגל בשוק הרכבים המשומשים

המהלך נועד להעניק לאמזון דריסת רגל בשוק הרכבים המשומשים – אחד השווקים הגדולים בארה״ב שבו עדיין לא ביססה שליטה. לפי הודעת החברה, המטרה היא "לחדש את חוויית קניית הרכב ולהיות נוכחים במקומות שבהם הלקוחות נמצאים". אמזון מתכוונת לפשט את תהליך הקנייה ולהנגישו לקהל רחב יותר.


עבור הרץ, השותפות צפויה לשפר את שולי הרווח, שכן חברות השכרה נדרשות כל העת לחדש את צי הרכב ולמכור כלי רכב משומשים. עד כה הן הסתמכו על סוחרים ואתרי מכירה, בעוד אמזון מציעה גישה ישירה למיליוני לקוחות.


מניות המתחרות ירדו: מניית קרוואנה ירדה ב־3.5%, CarGurus איבדה 2.1%, ו־Cars.com נחלשה ב־0.6%. האנליסט רוברט מולינס מ־Gordon Haskett ציין כי מדובר בהתפתחות שלילית עבור קרוואנה ו־CarGurus, אך העריך שההשפעה תורגש באופן הדרגתי ככל שאמזון תמשוך אליה יותר סוחרים.