
פורשה 911 טורבו S ההיברידית: חזקה ומהירה מאי פעם; כמה היא עולה?
הביצועים, הגרסאות השונות והמחירים
הדגם החדש של פורשה 911 טורבו S לשנת 2026 נראה על פניו כמו גרסה נוספת של מכונית־העל הקלאסית - אבל מתחת לפני השטח זהו השינוי המשמעותי ביותר שעבר על הסדרה בעשורים האחרונים. לראשונה, פורשה מציגה גרסה היברידית לדגם הדגל שלה, עם ביצועים עוצמתיים יותר מאי פעם.
הפורשה 911 החדשה מגיעה עם מערכת הנעה מתקדמת שמבוססת על מנוע חדש לחלוטין, תיבה אוטומטית שעוצבה מחדש, סוללה קומפקטית עם מתח עבודה של 400 וולט ושילוב ראשון מסוגו של מערכת טורבו חשמלת. כל אלה יחד הופכים את הרכב למהיר יותר, מדויק יותר, ובעיקר, צעד קדימה במאמץ לשלב בין ביצועים, רגולציה וחדשנות.
המנוע של הדגם החדש - שישה צילינדרים אופקי בנפח 3.6 ליטר - שונה לגמרי מזה של הדור הקודם: מדובר בגרסה קומפקטית יותר, עם קוטר בוכנות חדש, מערכת הזרקה מתקדמת, והסרה מוחלטת של מערכות רצועה מכאניות. הגישה המודולרית אפשרה למהנדסי פורשה לשלב מעל המנוע את מערכות ההמרה החשמליות, כולל ממיר DC/DC ואינוורטר מתקדם, בלי להגביה את קו המכסה האחורי של הרכב.
אבל הסיפור הגדול יותר הוא שילוב של טכנולוגיית T-Hybrid: מנוע חשמלי בהספק של 80 כ"ס משולב בתיבת ה־PDK האוטומטית, אשר מחובר ישירות לגל הארכובה. גם מגדשי הטורבו שונו לחלוטין: הפעם מדובר במערכות טורבו חשמליות עם מדחסי אוויר שנשלטים אלקטרונית, ללא תלות בסיבובי המנוע. התוצאה היא זמינות כוח מיידית, העלמת השהיית הטורבו ואספקת מומנט מרשימה במיוחד לאורך תחום הסל"ד.
- העשור האבוד של פורשה: בלומה מפנה את הכיסא
- פורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בזכות המערכת המשולבת, ה־Turbo S מציע כעת הספק כולל של 701 כוחות סוס ומומנט מרבי של 590 ליברה־רגל. אלה מתקבלים בטווח שבין 2,300 ל-6,000 סל"ד - מה שמקנה לרכב גמישות נדירה, גם בנסיעה עירונית וגם על מסלול מירוצים.
תיבת הילוכים משוכללת
התיבה האוטומטית בת שמונה הילוכים עוצבה מחדש כדי להתמודד עם עוצמת המומנט המורחבת. כל מכלול התמסורת חזק יותר, והצמדות גלגלי השיניים והאינטגרציה החשמלית הותאמו ללחצים קיצוניים. נוסף על כך, המנוע החשמלי משמש גם כמתנע, מה שאומר שלחיצה על כפתור ההתנעה משמאל להגה מעבירה את הרכב ממצב שקט למוד נהימה רועם בתוך שבריר שנייה. מערכת הבלימה לא נותרה מאחור: בלמי קרבון־קרמי עם קוטר עצום, קירור יעיל והתנגדות דעיכה גבוהה – מספקים ביטחון, גם במהירויות קצה. רכב המבחן נבחן על סיבובים חדים בכביש הררי, עם עליות תלולות ומקטעים מהירים, ושמר על יציבות מרשימה. ההגה האחורי שמגיע כסטנדרט משפר את יכולת התמרון במהירויות נמוכות ומייצב את הרכב בכניסה לפניות מהירות.
פורשה שילבה ברכב את מערכת ה־PDCC ההידראולית־חשמלית החדשה, מערכת אקטיבית לייצוב מרכב שמופעלת באמצעות המתח החשמלי של הרכב. המערכת מותחת ומרפה את המוטות האנטי־רול הקדמיים והאחוריים בזמן אמת, בהתאם לתנאי הדרך, למהירות, לזווית ההיגוי ולכוחות צידוד. התחושה מאחורי ההגה היא של אחיזה כמעט “על־טבעית”: הרכב נשאר ישר ויציב גם על משטחים לא אחידים, שומר על שיווי משקל גם תחת בלימה חריפה, ומאפשר לנהג למצות את הפוטנציאל הדינמי שלו, בלי לפחד מאיבוד אחיזה פתאומי. כל המערכות פועלות בסנכרון: הבלמים, ההיגוי, בקרת היציבות, חלוקת הכוח בין הסרנים וגם תצוגות הנהיגה הדיגיטליות שמציגות לנהג את מצב הסוללה, זמינות הבוסטר החשמלי ומצב מערכות הבלימה האנרגטית.
- קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק
- האם תעשיית הרכב בסין לקראת האטה?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין...
מה המחיר?
הטורבו 911 היברידית מציעה רמת גימור גבוהה: דיפוני עור משובח, תצוגות דיגיטליות באיכות גבוהה, מערכת שמע מתקדמת, חבילת בטיחות אקטיבית מלאה ומרחב פנימי מוקפד. אבל כל זה מתבטא במספרים: המחיר ההתחלתי לדגם הקבריולה עומד על 284,300 דולר – כאשר הדגם שנבחן (כולל תוספות) הגיע ל־323,030 דולר. מדובר בעלייה של כ־11% לעומת שנתון 2025. המשמעות היא שהמחיר בארץ, אם בכלל יגיע רכב כזה לשוק הישראלי יהיה לפחות 600 אלף דולר.
פורשה אינה צפויה להציע את הדגם בגרסאות בסיס מצומצמות, שכן קהל היעד שלה ממילא לא רוכש רכבי 911 בסיסיים. החברה משדרת איתות ברור: אין עוד דרך חזרה. גם רכבי הספורט העליונים, אפילו אייקונים כמו ה־911 Turbo S, ינועו בעתיד הקרוב לעבר חשמל חלקי או מלא. עם זאת, בחברה משקיעים מאמצים רבים לשמר את האופי, התחושה, וההתנהגות הדינמית המוכרת של רכבי הספורט שלהם – בלי לוותר על התקדמות טכנולוגית ועמידה בתקנים.
מבחינת המתחרים, פורשה מציבה רף חדש של ביצועים, גם מול רכבים כמו מקלארן Artura, פרארי 296 GTB או למבורגיני רוולדו.
מבחינת השוק: מדובר בפיתוח שמוכיח שניתן לשלב ביצועים, חוויה ותחכום, גם כשהרגולציה דוחפת לעבר חשמל מלא. אבל חשוב להבין: הדגם הזה אינו רק תרגיל הנדסי, הוא מודל עסקי לכל דבר, עם ביקוש גבוה, שולי רווח גבוהים ופוטנציאל השפעה רחב.

עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר
כשהנהלת החברה, אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש, מימשו בעשרות מיליוני דולרים - הם ידעו מה שהם עושים; רוב העובדים "אכלו אותה"
מניית וויקס Wix Wix.com -3.98% התחילה את השנה במחיר של 215 דולר, שווי של 12 מיליארד דולר ועם תקוות גדולות אחרי שזינקה ב-90% בשנה. הנהלת החברה ביטלה את חששות המשקיעים מתחרות מחברות שיאמצו AI כדי להתחרות ביכולת בניית האתרים של וויקס, וטענה שמדובר בפלטפורמה שלא ניתנת להחלפה. האנליסטים החמיאו והמגמה נראתה חיובית. בפועל, זו היתה אחת השנים הגרועות של החברה (בינתיים) כשהמניה נופלת ב-55% מהמחיר בתחילת השנה ל-95 דולר. השווי ירד ל-5.3 מיליארד דולר.
הנהלה אולי יהירה, אולי מנותקת שלא הבינה את גודל האירוע, ואולי ניסתה להחביא את הבעיה. אנליסטים הלכו שבי אחריה. התעוררות מאוחרת ורכישת סטארטאפ בן כמה חודשים עם 2-3 עובדים במחיר של 80 מיליון דולר סימנה מפנה. רכישת סטארט אפ של AI שיכול לפתוח את הדרך לחברה שתקועה במירוץ ה-AI הוא סימן לכישלון בדרך עד כה. תחליטו - אתמול הייתם בטוחים בכיוון ופתאום אתם בהיסטריה? ובכל זאת, השוק אהב את הרכישה. למרות שזו היתה, בין השורות, הודאה ברורה בטעות ובהתעוררות מאוחרת. עברו כמה חודשים והובן באופן ברור - החברה לא צומחת, הרכישה מוסיפה לה צמיחה חיצונית, אבל הפעילות המסורתית בבעיה. הסיפור האמיתי נחשף.
כל חברות התוכנה נמצאות בבעיה - יש פוטנציאל תחרות ענק מצד ה-AI. פיתוחי תוכנה שלקח שנים להרים אותם, יכולים להיות מוכנים היום בימים ושבועות. נכון, חברה זה לא רק מוצר התוכנה, זה הרבה מסביב - תפעול, שיווק, לקוחות, אבל המוצר זה העיקר. האלטרנטיבות AI יכולות להוביל להחלפה של מוצרי וויקס ויכולות להביא לתחרות על המחיר. בכל מצב זה הפסד לוויקס, והשוק הפנים שיש בעיה קשה בדוחות האחרונים לפני כשבוע - וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?

- וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?
- וויקס צונחת 16% למרות תוצאות טובות - הסיבה היא בתחזית ובאיום מ-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנהלים - אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש מכרו מניות בכמויות גדולות בכל השנה האחרונה. עשו בשכל. אבל תראו מה קרה לעובדים - אלו החזיקו במניות חסומות (RSUs) שניתנות כחלק מהשכר השוטף והם הפסידו סדר גודל של 400 מיליון דולר. בתחילת השנה הם החזיקו 3.34 מיליון מניות כשכל מניה היתה שווה כאמור 215 דולר. מדובר על ערך של 718 מיליון דולר. כעת זה שווה 318 מיליון דולר.
