לפיד על האירועים בערד: "לא מדובר בענייני דת אלא על כסף"

מורן ישעיהו | (6)
נושאים בכתבה יאיר לפיד ערד

לאחר ההפגנה האלימה שהתקיימה בערד, יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד ביקר היום (ה') בעיר. "באנו כדי לתת גיבוי מלא לראש העיר ולתושבים שסובלים מאלימות, מהטרדות בלתי פוסקות של קבוצה קיצונית קטנה של חסידי גור שנתמכת בידי השר ליצמן", אמר לפיד.

כזכור, העיר ערד עלתה לכותרות בימים האחרונים עקב ההפגנה האלימה שהתקיימה בעיר, בה הושלכו צמיגים בוערים לעבר בית מגורים עליו נתלה שלט המפנה אשמה כלפי הציבור החרדי ועיר ובו נכתב "ערד לא למכירה".

בהתייחס לאירוע האחרון אמר לפיד כי "לא מדובר פה בשום מריבה על עניינים של דת, אלא על כסף, תקציבים ומבנים ואנשים שרוצים יותר ממה שמגיע להם", והוסיף כי "אם מישהו חושב שזה מלחמת דת שילך פה לחסידי חב"ד הם סבלו לא פחות הטרדות וילכו לציבור הדתי לאומי, הוא סבל לא פחות הטרדות. מה שאנחנו רוצים זה ערד שקטה שבה כל ילד יש לו גן ללכת אליו, לאנשים יש איפה לגור, יש שקט והם צריכים לדעת שיש גיבוי מלא לעיר ולראש העיר".

"בסופו של דבר יש משאבים מוגבלים לעיר וזה לא עיר עשירה וצריך לחלק אותם שווה בשווה בין התושבים. יש משטרה, יש חוק וכולם שווים בפני החוק", סיכם.

 

מתוך דף הפייסבוק של יאיר לפיד

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    לפיד פלספן חסר משמעות (ל"ת)
    רמי 16/09/2017 09:49
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אדם 15/09/2017 12:23
    הגב לתגובה זו
    נתקע לו הדיסק?
  • 3.
    פופוליסט זול (ל"ת)
    שמעון 14/09/2017 16:20
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ערד 14/09/2017 16:07
    הגב לתגובה זו
    זה לא מלחמת דת זה מלחמת אנטי דת מדירים ציבור שמתקרב לרבע עיר מגני ילדים, מסייעות לחינוך מיוחד, מבתי כנסת וזה מה שיש לך לומר?
  • 1.
    בוריס 14/09/2017 14:16
    הגב לתגובה זו
    הודעות לתקשורת מיאיר לפיד האירועים בערד לא מדובר בדת אלא בכסף עכשוי זה לילה ולא בוקר היום זה יום ראשון ולא יום חמישי אני ראש הממשלה ולא נתניהו אני קצת מבובל ולא יודע מה שאני אומר אני חושב שכולם מתומתמים ואני יכול למכור להם מה שאני רוצה בהצלחה לך יאיר חשבנו שתביא בשורה אבל אתה מביא רק כותרות הזויות אנחנו עדיין מחכים למפעל אסם גלידות שהבטחת להביא לפני 4 שנים
  • יאיר 14/09/2017 16:08
    הגב לתגובה זו
    יאללה תחזור לחור
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.