לפיד על האירועים בערד: "לא מדובר בענייני דת אלא על כסף"
לאחר ההפגנה האלימה שהתקיימה בערד, יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד ביקר היום (ה') בעיר. "באנו כדי לתת גיבוי מלא לראש העיר ולתושבים שסובלים מאלימות, מהטרדות בלתי פוסקות של קבוצה קיצונית קטנה של חסידי גור שנתמכת בידי השר ליצמן", אמר לפיד.
כזכור, העיר ערד עלתה לכותרות בימים האחרונים עקב ההפגנה האלימה שהתקיימה בעיר, בה הושלכו צמיגים בוערים לעבר בית מגורים עליו נתלה שלט המפנה אשמה כלפי הציבור החרדי ועיר ובו נכתב "ערד לא למכירה".
בהתייחס לאירוע האחרון אמר לפיד כי "לא מדובר פה בשום מריבה על עניינים של דת, אלא על כסף, תקציבים ומבנים ואנשים שרוצים יותר ממה שמגיע להם", והוסיף כי "אם מישהו חושב שזה מלחמת דת שילך פה לחסידי חב"ד הם סבלו לא פחות הטרדות וילכו לציבור הדתי לאומי, הוא סבל לא פחות הטרדות. מה שאנחנו רוצים זה ערד שקטה שבה כל ילד יש לו גן ללכת אליו, לאנשים יש איפה לגור, יש שקט והם צריכים לדעת שיש גיבוי מלא לעיר ולראש העיר".
"בסופו של דבר יש משאבים מוגבלים לעיר וזה לא עיר עשירה וצריך לחלק אותם שווה בשווה בין התושבים. יש משטרה, יש חוק וכולם שווים בפני החוק", סיכם.
- יאיר לפיד כעיתונאי נפגש עם ציפי לבני כדי להיות שר חוץ; איפה האתיקה?
- ביידן: "לא ישראל ביצעה את המתקפה. חמאס? דאעש נראים הגיוניים לידם"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתוך דף הפייסבוק של יאיר לפיד
- 5.לפיד פלספן חסר משמעות (ל"ת)רמי 16/09/2017 09:49הגב לתגובה זו
- 4.אדם 15/09/2017 12:23הגב לתגובה זונתקע לו הדיסק?
- 3.פופוליסט זול (ל"ת)שמעון 14/09/2017 16:20הגב לתגובה זו
- 2.ערד 14/09/2017 16:07הגב לתגובה זוזה לא מלחמת דת זה מלחמת אנטי דת מדירים ציבור שמתקרב לרבע עיר מגני ילדים, מסייעות לחינוך מיוחד, מבתי כנסת וזה מה שיש לך לומר?
- 1.בוריס 14/09/2017 14:16הגב לתגובה זוהודעות לתקשורת מיאיר לפיד האירועים בערד לא מדובר בדת אלא בכסף עכשוי זה לילה ולא בוקר היום זה יום ראשון ולא יום חמישי אני ראש הממשלה ולא נתניהו אני קצת מבובל ולא יודע מה שאני אומר אני חושב שכולם מתומתמים ואני יכול למכור להם מה שאני רוצה בהצלחה לך יאיר חשבנו שתביא בשורה אבל אתה מביא רק כותרות הזויות אנחנו עדיין מחכים למפעל אסם גלידות שהבטחת להביא לפני 4 שנים
- יאיר 14/09/2017 16:08הגב לתגובה זויאללה תחזור לחור

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
