NBC תשיק בקרוב פלטפורמת פרסומות חדשה שתשרת את אתרי הרשת
קבוצת המדיה NBC-יוניברסל תשיק בקרוב את Universal Audiance Platform, פלטפורמת פרסומות עצמאית. כך מדווח MediaWeek. הפלטפורמה תשולב ב-21 מאתרי הקבוצה, בהם האתר הרשמי של NBC, ואתרי רשתות הטלוויזיה טלמונדו ובראבו. הפלטפורמה לא תכלול את אתר הולו, שהוקם בשיתוף פעולה עם פוקס ו-ABC, ומריץ פלטפורמת פרסומות נפרדת.
מפרסמים יוכלו לרכוש פרסומות ממוקדות לקהלים ספציפיים לפי נתונים צפיית קהל מחברות כגון נילסן ו-Quantcast. בין השאר, החברה מבטיחה שניתן יהיה לכוון לקהל של אמהות צעירות, אנשי עסקים, הקהילה הלטינית-אמריקאית ועוד. קרוב ל-60 מיליון איש מבקרים ב-21 האתרים מדי חודש. החברה הודיעה על כוונתה "לצמצם באופן משמעותי" את חשיפת הפרסומות מפלטפורמות ומפיצים אחרים.
מכירת שטחי הפרסום תהיה באופן ישיר ודרך חברות פרסום חיצוניות שירכשו מראש את השטחים הפרסום על ידי בורסות פרסומות, כגון ביד מנג'ר. בנוסף, החברה תקים חטיבה נפרדת לניהול הפלטפורמה ומכירת שטחי הפרסום. היא תנוהל על ידי סמנכ"ל מכירות מדיה דיגיטלית, ניק ג'ונסון.

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות
מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?
הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.
למה נועד הפטור?
להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.
מה החשש של הקמעונאים?
תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.
טענת המתנגדים העיקרית?
אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.
הצרכנים באמת יחסכו?
כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.
מי ירוויח הכי הרבה?
עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.
איך דואר ישראל יתמודד?
כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.
מה עם נקודות איסוף?
יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.
השפעה על חברות ישראליות?
פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.
כמה המדינה תפסיד?
כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.
יש קשר פוליטי?
רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.
עמדת אתרי הסחר הישראליים?
חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.
יש חלופות טובות יותר?
פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.
מתי זה נכנס לתוקף?
צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.
מה אומר הדרג המקצועי?
התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.
ילכו לבג"ץ?
איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.
