
אחרי TUS ו-Blue Bird: ניר דגן מקים חברת תעופה ישראלית חדשה
TUS IL הוא שמה של חברת תעופה ישראלית חדשה, עם צי של 4 מטוסי A320, היא תטוס ליעדים כמו דובאי וגיאורגיה; תחת כנפיה היא מביאה הבטחה לתחרות, מחירים הוגנים ומתחייבת לפעול ברציפות גם בזמני חירום
חברת תעופה ישראלית חדשה, TUS IL, עומדת להמריא ולהיות השחקנית החמישית שתטוס בשמי הארץ. בראשות החברה עומד ניר דגן מנהל ותיק ומנוסה בתעשיית התעופה שכבר מוביל בהצלחה שתי חברות תעופה TUS בקפריסין ו-Blue Bird ביוון. עם צי מטוסים מודרני של מטוסי A320 שיפעל ליעדים אהובים על ישראלים כמו דובאי וגיאורגיה, TUS IL שואפת לאתגר את השחקנים הקיימים ובדרך לחזק את שוק התעופה המקומי.
כשהמחירים מתחזקים - היזמים מתגלים
החברה החדשה צפויה לפעול בשם TUS IL, אם כי ייתכן שהשם הסופי יעבור שינוי קל לקראת קבלת רישיון
ההפעלה הסופי. בראש החברה יעמוד ניר דגן, לשעבר מנכ”ל ארקיע, אחד המנהלים הבולטים בתחום התעופה בישראל, שצבר ניסיון משמעותי בשוק המקומי והבינלאומי. מינויו של דגן מהווה הבעת אמון בפוטנציאל המסחרי של המיזם החדש.
TUS IL צפויה להתחיל את
פעילותה עם צי של ארבעה מטוסי איירבוס A320 – מטוס צר-גוף נפוץ שמתאים לטיסות קו קצרות ובינוניות. לצד המטוסים שברשותה, תוכל החברה להיעזר גם במטוסי החברות האחיות TUS ו-Blue Bird, מה שיאפשר גמישות תפעולית ופריסה רחבה יותר של יעדים. תכנון הצי ומבנה הבעלות הבינלאומי
מעניקים לחברה יתרון תפעולי משמעותי כבר עם תחילת פעילותה.
יעדי הטיסה של החברה יכללו שווקים מגוונים, ולא רק את מדינות האיחוד האירופי. בין היעדים המתוכננים ניתן למצוא גם את דובאי, גיאורגיה ויעדים נוספים במזרח התיכון ובאירופה הלא-שייכת
לאיחוד. בכך שואפת החברה לפנות גם לקהל יעד רחב יותר, כולל תיירים, אנשי עסקים והקהילה החרדית שמחפשת חלופות לטיסות ישירות ליעדים מסוימים.
- וויז אייר מאבדת גובה: צנחה 62% ברווח התפעולי
- בואינג חתמה על העסקה הגדולה בתולדותיה: 160 מטוסים לקטאר איירווייז
המיזם החדש נועד גם לשרת מטרות לאומיות: הבטחת רציפות תפעולית במצבי חירום או משבר, הוזלת מחירי
הטיסות בעזרת תחרות מוגברת, והרחבת היכולת של ישראל לספק שירותי תעופה עצמאיים שאינם תלויים בזכיינים זרים בלבד. השקת החברה מגיעה על רקע מגמות עולמיות של שינוי בתנועת הנוסעים והתחזקות הדרישה לשירותי טיסה גמישים ויעילים.
שאלות ותשובות על חברת התעופה הישראלית החדשה
שאלה: מהי בעצם TUS IL, ומי עומד מאחוריה?
תשובה: מדובר בחברת תעופה חדשה שתוקם תחת בעלות ישראלית מלאה של קבוצת “קווי חופשה”. הקבוצה מחזיקה כבר בשתי חברות תעופה זרות – TUS הקפריסאית ו-Blue Bird היוונית
– וכעת היא מקימה זרוע ישראלית שתפעל עצמאית מול שוק הטיסות היוצאות מישראל.
שאלה: מה מייחד את TUS IL לעומת חברות התעופה הישראליות הקיימות?
תשובה: ראשית, מדובר בחברה עם גיבוי תפעולי משתי חברות קיימות, מה שמקנה לה גמישות וניסיון
כבר מהיום הראשון. שנית, היא לא מתמקדת רק ביעדים באירופה, אלא פועלת גם ליעדים מחוץ לאיחוד – כמו דובאי וגיאורגיה. מעבר לכך, יש כאן מטרה לאומית – לחזק את עצמאות התעופה הישראלית, להוזיל מחירים באמצעות תחרות ולהבטיח רציפות תפעולית בשעת חירום.
- "עתודות הגז נותנות מענה ל-23 שנה - לכן יש עדיפות לשימור המצב הקיים"
- עליה של 8% בהוצאות כרטיסי האשראי במאי - 47.6 מיליארד שקל
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
שאלה: מי יעמוד בראש החברה?
תשובה: ניר דגן, מי שכיהן בעבר כמנכ”ל ארקיע, מונה למנכ”ל TUS IL. מדובר באיש מקצוע עם ניסיון עשיר בניהול חברות תעופה, מה שצפוי להוות יתרון משמעותי בשלבי ההקמה וההפעלה.
שאלה: איזה צי מטוסים יהיה ברשות החברה?
תשובה: החברה צפויה להפעיל בשלב הראשון ארבעה מטוסי איירבוס A320 – דגם מוכר ואמין שמתאים לטיסות בינוניות וקצרות. בנוסף, ייתכן שתסתייע במטוסים של החברות האחיות בעת הצורך.
שאלה: אילו יעדים צפויים להיכלל בקווים של החברה?
תשובה: החברה לא תתמקד רק באיחוד האירופי, אלא תכלול מגוון יעדים – בין היתר גיאורגיה, דובאי, מדינות בבלקן, יוון, קפריסין, ואולי בהמשך גם יעדים במזרח אירופה ובאפריקה. הגישה תהיה גמישה בהתאם לביקושים ולעונות השנה.
שאלה: איך החברה משתלבת בתוך שוק התעופה הישראלי?
תשובה: כיום פועלות בישראל חברות ותיקות כמו אל על, ישראייר וארקיע, לצד שחקניות חדשות כמו אייר חיפה. TUS IL תצטרף כשחקן נוסף אך עם תשתית קיימת וניסיון מוכח, מה שאמור לסייע לה להיכנס לשוק במהירות. היא לא שואפת
להחליף את הגדולות, אלא להוות אלטרנטיבה גמישה ותחרותית.
שאלה: מהי המשמעות של מהלך כזה עבור הצרכנים בישראל?
תשובה: יותר תחרות פירושה לרוב גם מחירים נמוכים יותר, מגוון רחב יותר של יעדים, ושירותים מותאמים יותר לצורכי הציבור.
מעבר לכך, החברה תוכל לפעול גם בעתות חירום – כמו מלחמה או משבר תעופה – ולשמש כלי לאומי אסטרטגי, בדומה למה שראינו בתקופת הקורונה ובמבצעי חילוץ שונים.
שאלה: מתי החברה צפויה להתחיל לפעול בפועל?
תשובה: כרגע לא נמסר תאריך סופי,
אך ההערכות מדברות על תחילת פעילות כבר במהלך 2025, בכפוף לקבלת רישיון הפעלה מהמנהל האזרחי ורשות התעופה האזרחית (רת״א).
שאלה: האם מדובר בחברה ישראלית “רגילה” או במודל מיוחד?
תשובה: TUS IL תירשם ותופעל כחברה ישראלית לכל דבר, עם רישום מסחרי בישראל, צוות ניהולי מקומי וציות מלא לכל רגולציה ישראלית. עם זאת, הגיבוי של חברות תעופה זרות מאותה קבוצה מעניק לה גמישות תפעולית ייחודית בשוק הישראלי.- 2.אנונימי 09/06/2025 15:30הגב לתגובה זוכל שאר היעדים לא מעניינים
- 1.מה אנו מטומטמים 09/06/2025 15:25הגב לתגובה זותחרטטו מישהו אח