אחרי TUS ו-Blue Bird: ניר דגן מקים חברת תעופה ישראלית חדשה
TUS IL הוא שמה של חברת תעופה ישראלית חדשה, עם צי של 4 מטוסי A320, היא תטוס ליעדים כמו דובאי וגיאורגיה; תחת כנפיה היא מביאה הבטחה לתחרות, מחירים הוגנים ומתחייבת לפעול ברציפות גם בזמני חירום
חברת תעופה ישראלית חדשה, TUS IL, עומדת להמריא ולהיות השחקנית החמישית שתטוס בשמי הארץ. בראשות החברה עומד ניר דגן מנהל ותיק ומנוסה בתעשיית התעופה שכבר מוביל בהצלחה שתי חברות תעופה TUS בקפריסין ו-Blue Bird ביוון. עם צי מטוסים מודרני של מטוסי A320 שיפעל ליעדים אהובים על ישראלים כמו דובאי וגיאורגיה, TUS IL שואפת לאתגר את השחקנים הקיימים ובדרך לחזק את שוק התעופה המקומי.
כשהמחירים מתחזקים - היזמים מתגלים
החברה החדשה צפויה לפעול בשם TUS IL, אם כי ייתכן שהשם הסופי יעבור שינוי קל לקראת קבלת רישיון
ההפעלה הסופי. בראש החברה יעמוד ניר דגן, לשעבר מנכ”ל ארקיע, אחד המנהלים הבולטים בתחום התעופה בישראל, שצבר ניסיון משמעותי בשוק המקומי והבינלאומי. מינויו של דגן מהווה הבעת אמון בפוטנציאל המסחרי של המיזם החדש.
TUS IL צפויה להתחיל את
פעילותה עם צי של ארבעה מטוסי איירבוס A320 – מטוס צר-גוף נפוץ שמתאים לטיסות קו קצרות ובינוניות. לצד המטוסים שברשותה, תוכל החברה להיעזר גם במטוסי החברות האחיות TUS ו-Blue Bird, מה שיאפשר גמישות תפעולית ופריסה רחבה יותר של יעדים. תכנון הצי ומבנה הבעלות הבינלאומי
מעניקים לחברה יתרון תפעולי משמעותי כבר עם תחילת פעילותה.
יעדי הטיסה של החברה יכללו שווקים מגוונים, ולא רק את מדינות האיחוד האירופי. בין היעדים המתוכננים ניתן למצוא גם את דובאי, גיאורגיה ויעדים נוספים במזרח התיכון ובאירופה הלא-שייכת
לאיחוד. בכך שואפת החברה לפנות גם לקהל יעד רחב יותר, כולל תיירים, אנשי עסקים והקהילה החרדית שמחפשת חלופות לטיסות ישירות ליעדים מסוימים.
- wizz air חושפת את המטוס ה-250 שלה ומסמנת יעד: צי של 500 מטוסים
- בלאק פריידיי: מבצע של אייר חיפה עד חמישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המיזם החדש נועד גם לשרת מטרות לאומיות: הבטחת רציפות תפעולית במצבי חירום או משבר, הוזלת מחירי
הטיסות בעזרת תחרות מוגברת, והרחבת היכולת של ישראל לספק שירותי תעופה עצמאיים שאינם תלויים בזכיינים זרים בלבד. השקת החברה מגיעה על רקע מגמות עולמיות של שינוי בתנועת הנוסעים והתחזקות הדרישה לשירותי טיסה גמישים ויעילים.
שאלות ותשובות על חברת התעופה הישראלית החדשה
שאלה: מהי בעצם TUS IL, ומי עומד מאחוריה?
תשובה: מדובר בחברת תעופה חדשה שתוקם תחת בעלות ישראלית מלאה של קבוצת “קווי חופשה”. הקבוצה מחזיקה כבר בשתי חברות תעופה זרות – TUS הקפריסאית ו-Blue Bird היוונית
– וכעת היא מקימה זרוע ישראלית שתפעל עצמאית מול שוק הטיסות היוצאות מישראל.
שאלה: מה מייחד את TUS IL לעומת חברות התעופה הישראליות הקיימות?
תשובה: ראשית, מדובר בחברה עם גיבוי תפעולי משתי חברות קיימות, מה שמקנה לה גמישות וניסיון
כבר מהיום הראשון. שנית, היא לא מתמקדת רק ביעדים באירופה, אלא פועלת גם ליעדים מחוץ לאיחוד – כמו דובאי וגיאורגיה. מעבר לכך, יש כאן מטרה לאומית – לחזק את עצמאות התעופה הישראלית, להוזיל מחירים באמצעות תחרות ולהבטיח רציפות תפעולית בשעת חירום.
- קבוצת בזלת הגישה בקשה להסדר חוב של 150 מיליון שקל - לאומי פרטנרס מתעניינת
- מדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדד המחירים בנובמבר - צפי לירידה של 0.5%
שאלה: מי יעמוד בראש החברה?
תשובה: ניר דגן, מי שכיהן בעבר כמנכ”ל ארקיע, מונה למנכ”ל TUS IL. מדובר באיש מקצוע עם ניסיון עשיר בניהול חברות תעופה, מה שצפוי להוות יתרון משמעותי בשלבי ההקמה וההפעלה.
שאלה: איזה צי מטוסים יהיה ברשות החברה?
תשובה: החברה צפויה להפעיל בשלב הראשון ארבעה מטוסי איירבוס A320 – דגם מוכר ואמין שמתאים לטיסות בינוניות וקצרות. בנוסף, ייתכן שתסתייע במטוסים של החברות האחיות בעת הצורך.
שאלה: אילו יעדים צפויים להיכלל בקווים של החברה?
תשובה: החברה לא תתמקד רק באיחוד האירופי, אלא תכלול מגוון יעדים – בין היתר גיאורגיה, דובאי, מדינות בבלקן, יוון, קפריסין, ואולי בהמשך גם יעדים במזרח אירופה ובאפריקה. הגישה תהיה גמישה בהתאם לביקושים ולעונות השנה.
שאלה: איך החברה משתלבת בתוך שוק התעופה הישראלי?
תשובה: כיום פועלות בישראל חברות ותיקות כמו אל על, ישראייר וארקיע, לצד שחקניות חדשות כמו אייר חיפה. TUS IL תצטרף כשחקן נוסף אך עם תשתית קיימת וניסיון מוכח, מה שאמור לסייע לה להיכנס לשוק במהירות. היא לא שואפת
להחליף את הגדולות, אלא להוות אלטרנטיבה גמישה ותחרותית.
שאלה: מהי המשמעות של מהלך כזה עבור הצרכנים בישראל?
תשובה: יותר תחרות פירושה לרוב גם מחירים נמוכים יותר, מגוון רחב יותר של יעדים, ושירותים מותאמים יותר לצורכי הציבור.
מעבר לכך, החברה תוכל לפעול גם בעתות חירום – כמו מלחמה או משבר תעופה – ולשמש כלי לאומי אסטרטגי, בדומה למה שראינו בתקופת הקורונה ובמבצעי חילוץ שונים.
שאלה: מתי החברה צפויה להתחיל לפעול בפועל?
תשובה: כרגע לא נמסר תאריך סופי,
אך ההערכות מדברות על תחילת פעילות כבר במהלך 2025, בכפוף לקבלת רישיון הפעלה מהמנהל האזרחי ורשות התעופה האזרחית (רת״א).
שאלה: האם מדובר בחברה ישראלית “רגילה” או במודל מיוחד?
תשובה: TUS IL תירשם ותופעל כחברה ישראלית לכל דבר, עם רישום מסחרי בישראל, צוות ניהולי מקומי וציות מלא לכל רגולציה ישראלית. עם זאת, הגיבוי של חברות תעופה זרות מאותה קבוצה מעניק לה גמישות תפעולית ייחודית בשוק הישראלי.- 5.אנונימי 10/06/2025 12:32הגב לתגובה זוחברת הלואו קוסט היחידה שטסה ללונדון כרגע היא וויז כששאר השוק נשלט על ידי חברות השודדים הישראליות.אני כמי שמתגורר כרגע בבריטניה צמצמתי את מספר הטיסות לישראל מארבע לאחת בשנה בלבד.
- 4.אנונימי 09/06/2025 23:36הגב לתגובה זותחרות בטיסות לפריז
- 3.אנונימי 09/06/2025 20:58הגב לתגובה זועוד חברה זה טוב לתחרותותחרות מועילה לכולםובכלל עוד חברה ישראלית משמעותה הורדת מחירים גם באל על...בהצלחה
- 2.אנונימי 09/06/2025 15:30הגב לתגובה זוכל שאר היעדים לא מעניינים
- 1.מה אנו מטומטמים 09/06/2025 15:25הגב לתגובה זותחרטטו מישהו אח
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%
הירידה במדד בהתאם להערכות הכלכלנים, מה קרה למחירי הדירות באזורים שונים והאם תהיה למדד השלילי השפעה על הריבית? וגם - למה אנחנו מרגישים שיוקר המחייה מזנק הרבה יותר ממדד המחירים לצרכן?
מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% בחודש נובמבר, בהשוואה לחודש אוקטובר - בדומה להערכות הכלכלנים. בשנים עשר החודשים האחרונים (נובמבר 2025 לעומת נובמבר 2024), עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.4%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.1%, תרבות ובידור שירד ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-1.1%. הירידה החדה במדד נבעה בעיקר מסעיף הטיסות שירד משמעותית. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף המזון, שעלה ב-0.4%. מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%.
הנה פרוט הסעיפים שהשפיעו על מדד המחירים - הוצאות על נסיעות לחו"ל גרם לירידה של 0.266%, ירקות ופירות תרמו לירידה של 0.09%:
מחירי הדירות בירידה כבר חודש שמיני ברציפות. הפעם הם ירדו ב-0.5%. בתל אביב נרשמה ירידה של 1.1%, בירושלים עלייה של 1.4%. תל אביב רק נזכיר עמוסה במלאי של 10,700 דירות כשקצב המכירות השנתי עומד על 2,200 דירות בשנה. כלומר יש מלאי שיספיק ל-5 שנים בקצב הזה, וגם אם הקצב יעלה, מדובר במלאי של שנים.
- מדד המחירים בנובמבר - צפי לירידה של 0.5%
- מדד המחירים באוקטובר עלה ב-0.5%; מחירי הדירות ממשיכים לרדת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של 2.8% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 4.7%.

לבד במערכה: כך הפכו אימהות יחידניות לקורבנות המרכזיים של יוקר המחיה
אלפי נשים בישראל שמגדלות ילדים לבדן נמצאות במלחמת הישרדות מתמדת: הן נאלצות לתמרן כדי לגשר על הפער בין ההוצאות שמזנקות מיום ליום להכנסות שמדשדשות במקום, וחרדות מפני העתיד. הורות עצמאית 2025 קווים לדמותה
הן נשים חזקות שהגיעו להורות כשהן בשלות ויודעות דבר או שניים על החיים. הן רכשו השכלה גבוהה, התקדמו בקריירה, קנו דירה וחשבו שהעתיד בטוח. עבור הילדים שלהן, הן כל העולם.
אבל אחרי חמש שנים של משברים כלכליים רצופים, מיתון עמוק ומדינה שמיום ליום יותר קשה לחיות בה, אימהות יחידניות רבות לא מצליחות להירדם בלילה מהמחשבה מה יהיה מחר. תחושת הביטחון הכלכלי שקרסה הפכה את חלום ההורות היחידנית למלחמת הישרדות יומיומית.
במדינה שבה יוקר המחיה כבר אינו רק מונח סטטיסטי אלא מציאות חיים יומיומית, משפחות רבות נדרשות לעשות ויתורים כואבים. אבל את אחד המחירים הכבדים ביותר משלמות אימהות יחידניות - נשים שבחרו בהורות ללא בן זוג.
עבור נשים אלו, להחלטה להביא צאצא לעולם קדמה כבר מהתחלה מחשבה עמוקה על היכולת לפרנס אותו או אותה בכבוד ולספק את כל צרכי המשפחה. הן ניגשו לתהליך מתוך תכנון כלכלי קפדני ושיקול דעת, הכינו כסף ליום שחור. אך אף אישה שחלמה להיות אם יחידנית לא יכלה לחזות את רצף המשברים הכלכליים ואת גלי ההתייקרויות שפקדו את ישראל בשנים האחרונות.
- שיעור בכלכלת בית: למה צריך לתכנן תקציב משפחתי ואיך עושים את זה?
- לצאת מהמינוס אחת ולתמיד: המדריך המלא לבניית תקציב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם אלו שפעלו בצורה השקולה ביותר, והקימו תא משפחתי יחידני מתוך בחירה ומודעות כלכלית, לא יכלו להיות חסינות מגל ההתייקרויות הגורף שהגיע לשיאו בשנת 2025, שבו הוצאות משק הבית עלו באלפי שקלים בשנה. התייקרות מוצרי מזון, חשמל, מים וארנונה, שלא לדבר על תחבורה, גנים וצהרונים, יחד עם קיצוצים נוספים ומשכורת שלא מתעדכנת בהתאמה, הפכו את שמיכת התקציב לקצרה עוד יותר עבור מי שמפרנסת לבדה. בתנאי אי-ודאות קיצוניים שכאלה, שבהם גם משפחות עם שני מפרנסים מתקשות לגמור את החודש.
