הונדה ZR-V. צילום יואב פולס
הונדה ZR-V. צילום יואב פולס

הונדה ZR-V - קרוסאובר היברידי לחובבי המותג

ההונדה ZR-V היא קרוסאובר היברידי קומפקטי החולק פלטפורמה עם ההונדה סיביק. 

במחיר בו הוא משווק בישראל, הוא יישאר מנת חלקם של חובבי המותג בלבד. 

אהבנו: מותג הונדה, עיצוב, התנהגות כביש, ציוני מבחני בטיחות בצפון אמריקה

פחות אהבנו: מחיר, אבזור, מחיר, בטיחות, מחיר, 

ציון מסכם 4.0 בסולם פולס

יואב פולס | (13)
נושאים בכתבה הונדה ZR-V

מותג הונדה כמעט ונעלם מהשוק המקומי כתוצאה מהחלטה ניהולית אחת ויחידה של הנהלת הונדה לפיה השוק האירופאי לא מעניין עוד את החברה, והיא תתמקד בשוק הצפון אמריקאי, לצד שווקים אחרים. אירופה – לא.

על אף שהחוק בישראל מאפשר לייבא כלי רכב עם תקינה צפון אמריקאית, כדי שרכב יגיע לישראל היצרן צריך לעבוד יחד עם היבואן על התאמת הרכב לשוק המקומי, ותמחור שיאפשר לרכב להיות תחרותי.

כך המותג הכל-כך אהוב על הקהל הישראלי מתאדה מהשוק המקומי, עד שלאחרונה הגיעו שתי בשורות. הראשונה, בהנהלת הונדה עושים 'חישוב מסלול מחדש' בכל הקשור למדיניות שלהם בשוק האירופאי, השניה היא שלישראל מגיע דגם חדש של הונדה שלא היה כאן קודם ה ZR-V, שהושק בעולם ב 2023.

ה ZR-V מגיע אלינו כמו גם לכל השוק האירופאי ממפעלי הונדה ב...סין. ליתר דיוק ממפעל GAC HONDA בסין המייצרים את ה ZR-V  ההיברידי לאירופה.

 

עיצוב חיצוני ופנימי

ההונדה ZR-V חולק את אותה הפלטפורמה יחד עם הדור ה- 11 של ההונדה סיביק. אם התרגלנו לקרוסאוברים ההולכים וגדלים, ה ZR-V נשאר קומפקטי במידותיו, והוא ברף התחתון של מימדי הקטגוריה.

עם גריל גדול בחזית שיש מי שזה מזכיר לו את החזית של דגמי מזראטי, יחידות תאורה גדולות משולבות לד כמובן, וסמל H גדול בחזית. מבט מהצד מציג צללית קומפקטית משהו, על גבול רכב האצ'בק גדול ומתוח, שמשות אחוריות כהות וחישוקים נאים. גם מאחור לא נרשמה פריצת דרך עיצובית, עם זאת המראה המתקבל הוא חביב ונאה, ללא הגזמות או עיצוב חריג. יש מי שמעדיף את העיצוב הפחות מוחצן.

סביבת הנהג נעימה עם צג לוח מחוונים בגודל ''10.2 (ברכב המבחן) ומולטימדיה בגודל ''9.0 (קישוריות לאפל קארפליי אלחוטית, לאנדרואיד אוטו באמצעות כבל). המולטימדיה מרגישה מעט מיושנת, למרות תצוגת זרימת אנרגיה מאוד אינפורמטיבית ויפה. ל ZR-V סט מתגים פיזיים נהדרים לטובת הפעלת המיזוג, שמזכירים כמה טוב לא לסבך את העניינים ע הפעלת מיזוג דרך מסך המדיה הראשי. הקונסולה בין הנהג לנוסע נאה ומעוצבת מעט שונה, אם כי מתגי ההילוכים מרגישים כמו נסיון התחכמות מיותר לדעתי.

ההגה גדול, עם מגוון מתגים השולטים על תצוגת המידע בלוח המחוונים, כמו גם על המדיה. לוקח כמה שניות של עצירה בצד לראות איך מתאימים את התצוגה ומשם הכל כבר זורם חלק.

מושב הנהג נוח ברובו, למעט החלק האחורי של המושב שמרגיש מעט בולט וקשיח. מאחור המרווח טוב מהמצופה כך שלשני מבוגרים יהיה שפע של מקום. גם שלושה צעירים יוכלו להתמקם בו כשמימד הרוחב הוא זה המגביל את הישיבה. 



הונדה ZR-V סביבת נהג. צילום יואב פולס

 

מערכת הנעה

ל ZR-V מערכת הנעה מתקדמת מאוד. מנוע הבנזין בנפח 2.0 ליטר מפיק 143 כ"ס ומומנט של 19 קג"מ. המנוע מטעין סוללה קטנה המזינה את המנוע החשמלי שהספקו 184 כ"ס. למנוע הבנזין יש למעשה שלושה תפקידים, הראשון כאמור להטעין את הסוללה של המנוע החשמלי. השני הוא לספק חשמל ישירות למנוע החשמלי ללא מעבר דרך הסוללה, והשלישי הוא להניע את הגלגלים הקדמיים במהירויות גבוהות, באמצעות חיבור ישיר בין המנוע לגלגלים המניעים, ללא הילוכים.

להונדה נסיון עשיר מאוד עם מערכות הנעה מסוג זה, עוד מתחילת שנות ה 2000 כך שמסקרן לראות איך המערכת מתפקדת, כשהיא למעשה הדור המתקדם ביותר של סוג הנעות זה.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

צריכת הדלק הרשמית עומדת על 17.5 ק"מ ליטר בדגם  הכניסה או 17.2 ק"מ לליטר בדגמים הבכירים.  

 

על הכביש

בנסיעה ה ZR-V יכולה לפתח קצב מהיר למדי, תוך שהיא מספקת נוחות טובה ואחיזה גבוהה. מי שמותג הונדה מתקשר אצלו ישירות לנהיגה ספורטיבית אז כאן מעט פחות. המתלים מעט קשיחים, לא ברמה שפוגע בנוחות, אבל בהחלט מורגש. מה שעוד מורגש הוא רעש מנוע הבנזין שחודר לתא הנוסעים תחת עומס, כמו גם לא מעט רעשי כביש ורוח. משהו בבידוד הרעשים של ה ZR-V היה יכול להיות יותר טוב.

מכיוון שמדובר בסוללה קטנה, אין מה לדבר על התנהגות כשהסוללה מלאה או ריקה, המשמעות היא שהביצועים זהים בשני המקרים. את העליות מסדום לערד עושה ה ZR-V בקצב מהיר עם עקיפות בטוחות. אמנם לא עקיפות של רכב חשמלי אבל בהחלט כאלה שמאפשרות קצב מהיר ובטוח.


הונדה ZR-V. צילום יואב פולס

 

צריכת דלק ובטיחות

צריכת הדלק הרשמית של ההונדה ZR-V עומדת על כ 17.5 ק"מ לליטר. במבחן המעשי צריכת הדלק נשקה ל 15 ק"מ לליטר מלמטה. לא נתון מבריק בהינתן התחרות הגדולה עימה היא אמורה להתמודד.

בתחום הבטיחות מצוידת ה ZR-V בבלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, 11 כריות אוויר, התראה על רכב בשטח מת ועוד. ציון אבזור הבטיחות עומד על 2 בלבד. במבחני בטיחות קיבלה ה ZR-V ציון של ארבעה כוכבי בטיחות ב EuroNcap, ואילו ב IIHS האמריקאי הקרוסאובר הקטן קיבל ציון מצטיין כשהוא זוכה לציון לשבח Top Safety Pick + הגבוה ביותר הניתן לרכב במבחנים.

 

מחיר ותחרות

ה ZR-V משווק בשלוש רמות אבזור. דגם הכניסה אלגנס משווק במחיר של 225.0 אש"ח. דגם הספורט המאובזר יותר משווק במחיר של 240.0 אש"ח, ואילו דגם האדוונס, רכב המבחן, כבר עולה 250.0 אש"ח. מחירים אלו גבוהים מאוד, גבוהים מדי, מכדי לאפשר ל ZR-V לצבור לקוחות ואהדה בקרב הציבור.

התחרות העיקרית של ה ZR-V מגיעה מהדגמים ההיברידיים, החל בטויוטה ראב 4 שדגם חדש צפוי בקרוב, דרך צמד הקוריאניות היונדאי טוסון הייבריד לונג, והקיה ספורטאז' ההיברידי בגירסאות ארוכות או קצרות. כל המוזכרים יהיו זולים מה ZR-V וגדולים ממנו בקצת או בהרבה.

בסיכומו של דבר, מה שעומד בין ה ZR-V להצלחה בשוק המקומי זה המחיר. המכונית עצמה טובה וראויה.

 

ציון מסכם


הוספת תגובה
13 תגובות | לקריאת כל התגובות

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    קומר 24/05/2026 12:55
    הגב לתגובה זו
    מאז שהגיעה מאיר היבואן ניפח את המחיר בדיוק כמו טויוטנ . ההתחלה היתה מצוינת אחכ המחירים עלו החברה הדרדרה ב 20 השנה האחרונות כמעט שיטת רגל התחום המכוניות. אין שם שום פריצות דרך או דגמיח מיוחדים. בישראל כיום אלה בעיקר מכוניות משומשות שבעליהן חטשבים שמדובר ברכב יוקרה.
  • 9.
    אנונימי 23/05/2026 14:43
    הגב לתגובה זו
    בישראל התחרות היא על מי מזי ין את הלקוח יותר כמה אפשר לדפוק אותו זאת התחרות וזה מאוד קל הישראלי הממוצע פריאר גדול
  • 8.
    א.א 23/05/2026 14:23
    הגב לתגובה זו
    ממש ממש ממש תמורה נמוכה יחסית למחיר.
  • 7.
    מאוכזב 22/05/2026 16:32
    הגב לתגובה זו
    הונדה כבר שנים לא רלוונטי בשוק הרכב הישראלי איפה הימים של הונדה סיוויק ואקורדשמכרו המון זה לא יחזור בייחוד שאין לו מבחר דגמים למכור ומה עוד השרכב בכתבה נמכר במחירים הזויים שהיבואן יתוערר כבר מה עוד שיש היום תחרות כל כך עזה ורחבה מאוד!
  • 6.
    אנונימי 22/05/2026 14:47
    הגב לתגובה זו
    הונדה זה רכב מספר 1 לא יעזור לאף אחד
  • 5.
    און 21/05/2026 22:06
    הגב לתגובה זו
    בונדה יחזיק שנים וימכר במחירי יד שניה גבוהים בגלל אמינות של 100אחוז. כל מי שמשווה הנדסה של הונדה לסיני או משהו אחר. לא מבין כלום.
  • 4.
    אנונימי 21/05/2026 20:58
    הגב לתגובה זו
    כישלון המחיר לא מתאים לצרכן הישראלי יפול ובגדול .
  • 3.
    שביט 21/05/2026 17:54
    הגב לתגובה זו
    בדיוק אתמול ראיתי בערוץ טלוויזיה פולני פרסומת לסיויק החדשה בפולין המחיר החל 120 אלף שח. כולל מעמ 23%.....
  • 2.
    יקר ולא רלוונטי. כל סיני חצי מחיר ממנו (ל"ת)
    אזרח 21/05/2026 15:04
    הגב לתגובה זו
  • אתה רציני להשוות הונדה לסיניות ..ליצן (ל"ת)
    אנונימי 21/05/2026 18:00
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 22/05/2026 17:26
    ראית במקרה מימייצר את הרכב הזה מפעלי gac בסין..... לפעמים כדאי לקרוא לפני שמגיבים
  • אנונימייהודה 21/05/2026 21:41
    כל סינית ב 2000 אלף משאירה אבק להונדה
  • 1.
    אנונימיvv 21/05/2026 13:46
    הגב לתגובה זו
    מחיר גבוה אף אחד לא יקנה!